Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hecht jij waarde aan 'status'?

+44
Sam
loura
Marin
Tazz
Zonnetje
Carmen_
Rovine
Blond
Lot
Rouxxxe
Bacio
Punk'd
Sea of Trees
mzcharlotte
luisa
Merai
Niene
VeryCherry
SuperGrover
Paper Crown
xxjojootjexx
Lady4
Chocolate Cookie
Rush
Luce
Star007
Printje
Elliot
Sneeuwvlok
Parisienne
Just me
_Lana_
Elodie
Mari
Antibes
Toet
PapillonRose
Coco
Highway
Charles
Caroow
Exogenesis
Susan
Minx
48 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Star007 ma 4 feb 2013 - 20:52

Caroow schreef:Ik hecht er niet heel veel waarde aan, maar ik zou het niet leuk vinden om c1000basis koeken te moeten serveren bij de koffie. Ik hoef niet meer te hebben dan een ander, en er hoeft ook niemand tegen mij op te kijken, maar ik wil toch niet het allergoedkoopste.
Maar wat is er precies mis met huismerk koeken ?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Luce ma 4 feb 2013 - 20:59

Ligt eraan op welk gebied.

Materieel niet zo. Ik hou wel van mooie spullen etc, maar ik zou nooit een bank kopen van €2000 bijv. Mijn man heeft een tijd terug bijv een aanrijding gehad waardoor onze voorbumper ingedeukt is. Nou hebben we de optie om een nieuwe bumper erop te laten zetten à €1000 of te wachten tot er een 2ehands bumper beschikbaar is à €200. Dan rij ik dus liever een paar maand met een ingedeukte bumper dan dat ik er een bak met geld aan uit geef. Want dat is die auto gewoon echt niet waard in mijn ogen (auto uit 2000).

Qua opleiding ed wel weer. Ik probeer het beste uit mezelf te halen. Ik zou echt geen mbo opleiding willen doen terwijl ik weet dat ik universiteit aan kan.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Rush ma 4 feb 2013 - 21:30

Nee totaal niet. Ik hou wel van mooie spullen, maar dat kan net zo goed van de Action komen. Qua witgoed en apparatuur hebben we wel veel merk, maar dan wachten we op een goede aanbieding. Dat gaat dan niet om status, maar omdat bepaalde merken een vertrouwd gevoel geven en we dan daar liever voor gaan. Qua kleding maakt het me helemaal niets uit. Ik draag vooral H&M. En ik schotel m`n visite ook gerust huismerk koeken voor, dat boeit me echt niet.

Toevallig heeft m`n vriend wel een voorliefde voor luxe en dure auto`s, maar die koopt hij niet voor een status.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Chocolate Cookie ma 4 feb 2013 - 21:32

Exogenesis schreef:Middelmatig. Ik leef niet heel luxe, maar heb wel bijna alles wat ik wil. Alleen vind ik heel veel dingen overbodig (zoals een droger of een tablet), waardoor de mate van luxe best meevalt.

Helemaal mee eens! Daarnaast koop ik veel mijn eurland en dat soort winkels, kleding probeer ik altijd op te letten dat het afgeprijsd is of in de sale (en draag sowieso al geen merkkleding).
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 21:39

*


Laatst aangepast door Break Of Day op do 7 feb 2013 - 1:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Lady4 ma 4 feb 2013 - 21:52

Ja, ik hecht daar wel enige waarde aan ja.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  xxjojootjexx ma 4 feb 2013 - 22:01

Het maakt mij niks uit wat anderen van mij of ons denken.
Wij leven zoals wij dat willen, hebben een grote auto, omdat we die nodig hebben. Niet omdat het 'stoer' staat ofzo.
Ja we hebben 2 motoren, niet om mee te pronken, maar om mee te rijden.
Zo zijn er zat dingen die wij hebben of doen waar andere mensen waarde aan hangen, maar die wij niet doen om er een hogere status van te krijgen, maar gewoon omdat het kan en omdat wij er persoonlijk vrolijker van worden oid.


xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 22:14

Nee, hecht ik niet aan. Vind het belangrijk dat de kinderen er verzorgt uitzien, maar verzorgt en dure merkkleding vind ik niet perse met elkaar te maken hebben.
In de uitverkoop koop ik wel merkkleding voor ze, dan is het betaalbaar en blijft vaak toch langer mooi.

Huismerk koeken doen het op een leuke schaal ook prima Yes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Paper Crown ma 4 feb 2013 - 22:17

Ja, ik wel. Ik vind 't heerlijk om thuis te komen in ons mooie huis, ik rij graag in comfort. Ik heb dan weer niet met kleding, ik slaag beter bij de Zara dan bijv in de PC. Wel koop ik nooit plastic schoenen, en ik wil ook wel een flinke duit neertellen voor een jas en tas.

Maar wij doen t dan weer niet voor de buitenwereld.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 22:21

Paper Crown schreef:Ja, ik wel. Ik vind 't heerlijk om thuis te komen in ons mooie huis, ik rij graag in comfort. Ik heb dan weer niet met kleding, ik slaag beter bij de Zara dan bijv in de PC. Wel koop ik nooit plastic schoenen, en ik wil ook wel een flinke duit neertellen voor een jas en tas.

Maar wij doen t dan weer niet voor de buitenwereld.
Waarom zou je het ook niet doen als je het geld er voor hebt toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  SuperGrover ma 4 feb 2013 - 22:21

Nee. Er is niks mis met C1000 basiskoeken, ik zou iemand echt een zeikstraal vinden als ie daarover zou vallen. Merkkleding vind ik echt zonde van mijn geld. Ik vind schoenen van Vans erg mooi, maar die prijs vind ik nogal belachelijk en de kwaliteit is niet significant beter dan Van Haren of Schoenenreus. Ik ben blij als ik een paar op de kop kan tikken voor 35-40 euro, maar ik draag het dan zeker niet zodat anderen kunnen zien dat ik Vans schoenen heb. Status qua opleiding ook niet. Ik doe mijn studie niet voor de status (dan doe ik misschien ook de verkeerde studie, want facebook geeft mij altijd al reclames voor werken bij de Mac laughcry ). En oh ja, ik wil niet graag werken bij de Mac, niet omdat dat te weinig status oplevert, maar omdat ik daar echt doodongelukkig zou worden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Rush ma 4 feb 2013 - 22:24

Maar als je het niet doet voor de buitenwereld, dan valt het toch eigenlijk niet zo onder status?

Ik heb ook de meest luxe versie die er van mijn auto te krijgen is en ik ben ook blij met ons grote huis en erf, maar ik zie dat niet echt als status, want het boeit me niet wat een ander er van vindt.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  VeryCherry ma 4 feb 2013 - 22:31

Nee, absoluut niet. Het zal me ook de reet roesten wat een ander van mij, mijn gezin of ons huis denkt om eerlijk te zijn.
Ik wil wel dat N er verzorgt bij loopt en geen vlekken in zijn kleren heeft en op tijd naar de kapper gaat, maar dat heeft niks met status te maken.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Paper Crown ma 4 feb 2013 - 22:37

Rush schreef:Maar als je het niet doet voor de buitenwereld, dan valt het toch eigenlijk niet zo onder status?

Ik heb ook de meest luxe versie die er van mijn auto te krijgen is en ik ben ook blij met ons grote huis en erf, maar ik zie dat niet echt als status, want het boeit me niet wat een ander er van vindt.

Mensen lezen wel je status af aan deze dingen. Dure auto, huis, merkkleding en je zit direct goed bij kas terwijl een goedkope oude auto, een flat dat niet zegt maar bij definitie natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn. Je kunt een flat 3hoog achter hebben en een suzuki uit 1990 maar wel een ton op de bank hebben en andersom zeggen die dure dingen ook niet dat je rijk bent en dus status hebt. Je prio's liggen anders.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Niene ma 4 feb 2013 - 22:41

VeryCherry schreef:Nee, absoluut niet. Het zal me ook de reet roesten wat een ander van mij, mijn gezin of ons huis denkt om eerlijk te zijn.
Ik wil wel dat N er verzorgt bij loopt en geen vlekken in zijn kleren heeft en op tijd naar de kapper gaat, maar dat heeft niks met status te maken.

Hier kan ik mij helemaal in vinden!
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Rush ma 4 feb 2013 - 22:48

Paper Crown schreef:
Rush schreef:Maar als je het niet doet voor de buitenwereld, dan valt het toch eigenlijk niet zo onder status?

Ik heb ook de meest luxe versie die er van mijn auto te krijgen is en ik ben ook blij met ons grote huis en erf, maar ik zie dat niet echt als status, want het boeit me niet wat een ander er van vindt.

Mensen lezen wel je status af aan deze dingen. Dure auto, huis, merkkleding en je zit direct goed bij kas terwijl een goedkope oude auto, een flat dat niet zegt maar bij definitie natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn. Je kunt een flat 3hoog achter hebben en een suzuki uit 1990 maar wel een ton op de bank hebben en andersom zeggen die dure dingen ook niet dat je rijk bent en dus status hebt. Je prio's liggen anders.
I know. Toen m`n vriend z`n Mercedes stuk was en hij tijdelijk in een Golf4 reed, was dat het gesprek van de dag. Hij zou het vast niet meer kunnen betalen. Rolling Eyes

Dus ja, wat dat betreft zit wel overal status aan vast, dat ben ik wel met je eens. Maar het is niet dat ik in mijn keuze om een merkproduct te kopen er over nadenk wat een ander daarvan kan gaan denken.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  VeryCherry ma 4 feb 2013 - 22:49

Ik heb trouwens ook geen dure spullen in huis, niet omdat ik het niet kan betalen. Maar ik hou van ouwe meuk die ik zelf wel weer opknap. Als je mij bijvoorbeeld in een winkel van Riviera Maison zou zetten zou ik daar doodongelukkig weer weglopen.
Als N trouwens een vest van Adidas of zo wil hebben, dan krijgt hij dat uiteindelijk wel. Maar zijn schoenen koop ik net zo lief bij Bristol of van Haren. En als ik het idee zou hebben dat hij gepest zou worden om hoe hij eruit ziet qua kleding/schoenen zou ik echt wel overwegen om hem merkkleding aan trekken. Op zijn school wordt alleen ontzettend veel gejat, dus dan heeft het eigenlijk ook totaal geen zin. En er is wel een wezenlijk verschil met de kleding die je vroeger bij de Zeeman en Wibra kon kopen en de kleding die daar nu te krijgen is. Het verschil is veel en veel kleiner geworden. Vroeger kon iemand echt zien of je een zogenoemd 'ZeBra' kind was en dat is nu niet meer zo.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Coco ma 4 feb 2013 - 23:58

Ik vind niets mis met huismerk koeken, maar die schotel ik mijn bezoek niet voor.
Niet ivm status maar omdat ik het leuk vind om uit te pakken dan en dan koop ik wel gewoon luxe koeken, noten of taart of een maaltijd, gewoon omdat het kan. Maar als ik bij een ander kom en die schotelt mij een euroshopper koek voor denk ik daar niks van.

Mijn man eet vrijwel dagelijks een heel pak gevulde koeken en daarnaast ook nog wel een reep chocolade en chips, dus voor hem koop ik alleen nog maar gevulde koeken van euroshopper en niet een pak luxe gevulde koeken voor 2,49 omdat hij het zo weg vreet. Dat wordt mij op maandbasis een beetje teveel van het goede.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Luce di 5 feb 2013 - 1:08

Haha serieus? Daar heb ik eigenlijk nog nooit over nagedacht, of ik huismerk koeken op tafel zet of merk. Veel wordt gewoon in dezelfde fabriek gemaakt trouwens.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Coco di 5 feb 2013 - 1:33

Oh ja, dat zal best inderdaad. Het gaat daarbij ook niet om het merk, maar om de luxe van de koeken. En euroshopper heeft niet echt luxe koeken, als ze die wel hadden, ging dat net zo goed op tafel.
Als er bezoek komt koop ik bijv. van die appelkruimelkoeken waarvan er 5 in een zak met klipsluiting zitten, verse stroopwafels of verse gevulde koeken van de bakkersafdeling en verse muffins en bonbons. Moet ik het wel van te voren weten natuurlijk, onaangekondigt bezoek krijgt gewoon de simpele koekjes die standaard in huis zijn.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Toet di 5 feb 2013 - 2:04

SuperGrover schreef:Nee. Er is niks mis met C1000 basiskoeken, ik zou iemand echt een zeikstraal vinden als ie daarover zou vallen. Merkkleding vind ik echt zonde van mijn geld. Ik vind schoenen van Vans erg mooi, maar die prijs vind ik nogal belachelijk en de kwaliteit is niet significant beter dan Van Haren of Schoenenreus. Ik ben blij als ik een paar op de kop kan tikken voor 35-40 euro, maar ik draag het dan zeker niet zodat anderen kunnen zien dat ik Vans schoenen heb. Status qua opleiding ook niet.

Ja, dat vind ik dus ook. Als merk kleding/schoenen/producten nou overduidelijk beter zijn dan goedkoper, zou ik ook voor merk gaan, maar dat is gewoon niet zo! Ik heb één paar echte Vans en één paar nep Vans (15 euro) en die nepperts gaan echt net zolang mee. Zelfde geldt voor All Stars, het kan aan mij liggen hoor maar die schoenen zijn echt binnen 2 maanden kapot.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Susan di 5 feb 2013 - 2:36

Huismerk maakt mij ook niks uit, ik vind huismerk soms zelfs lekkerder dan A-merk, ik heb bijvoorbeeld liever pindakaas van Albert Heijn dan van Calvé. AH Excellent is op zich ook een huismerk, maar dat is luxer dan de meeste A-merken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Merai di 5 feb 2013 - 3:14

Ik kan me er totaal niet druk om maken, ik ben juist altijd erg blij als ik iets voor weinig geld op de kop getikt heb. Mijn vriend drinkt alleen coca cola en wil calvé pindakaas maar verder zijn er hier haast alleen huismerken te vinden. Ik vind het wel heel belangrijk om er goed verzorgd bij te lopen maar vind het juist een sport om dat zo goedkoop mogelijk te doen.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Charles di 5 feb 2013 - 3:33

Hahaha dat van die koeken heb ik nog nooit over nagedacht. Ik geloof ook niet dat ik het verschil tussen echte en neppe koeken zou herkennen.

Wat wij wél doen...lekker belachelijk ook, voor bezoek hebben wij altijd een krat glazen flesjes cola, fanta en sprite. Dat vind ik leuk staan om te serveren en staat vers enzo laughcry Embarassed .
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Rush di 5 feb 2013 - 3:38

Wij hebben eigenlijk nooit bezoek op afspraak, dus als het tegenzit tref je een stroopwafel bij de koffie. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hecht jij waarde aan 'status'? - Pagina 2 Empty Re: Hecht jij waarde aan 'status'?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum