Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onderzoek zegt: melk is ongezond

+17
SuperGrover
Fortissimo
Herfstblaadjes
Floor
Exogenesis
Minx
Caroow
SDL
Prosecco
Lejow
Highway
Lonely Goatherd
Lady Starstruck
Mamsie
Manderijn
Linda
Luce
21 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Gast vr 8 feb 2013 - 6:50

Ik denk dat Linda hierboven keurig uitgelegd heeft waarom koemelk slecht is als basisvoeding voor een baby, dus ik snap de 'laat maar' niet zo.

Kalfjes groeien het beste op koemelk, baby's op borstvoeding. Ieder babydier groeit het best op melk van zijn eigen soort. Toch zijn er enkele gevallen bekend van geiten die schapenlammetjes grootbrengen en katten die gezoogd worden door een hond, of katten die andere jonge dieren zogen. Als er niets anders voor handen is dan geloof ik best dat melk van een ander dier ook een klein dier kan grootbrengen, en dat koemelk ook voor een baby als voeding kan dienen. Alleen hebben wij het voordeel ten opzichte van al die andere dieren dat wij wetenschappelijk onderzoek kunnen doen, en die koemelk vervolgens dusdanig kunnen bewerken zodat het beter geschikt is voor een baby. Maar het beste is het nog steeds niet, er is niet voor niets een wetgeving dat er voor flesvoeding voor 0-6 maanden geen reclame gemaakt mag worden.

Overigens vind ik melk niet lekker en zal het me dus aan m'n reet roesten of het nou wel of niet goed is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Rovine vr 8 feb 2013 - 7:22

Maar een baby doet het over het algemeen toch ook niet zo goed op appels? Terwijl die voor volwassenen wel gezond zijn.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Bazinga vr 8 feb 2013 - 7:27

Nou, dan ben ik mooi de Sjaak, want ik drink een liter melk per dag, al vanaf kinds af aan.
Verklaart dus blijkbaar m'n overgewicht.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Linda vr 8 feb 2013 - 7:33

SuperGrover schreef:Laat maar, deze discussie gaat nergens meer over. Jammer, want ik ben oprecht benieuwd waar het vandaan komt als mensen zeggen dat melk schadelijk is. Ik snap wel dat je geen bioloog of arts bent, maar als je beweert dat melk welk effect dan ook heeft op een lichaam, was het wel handig geweest als je dan wist wat voor effect dat is. Voor mij klinkt het nu als niets anders dan persoonlijk sentiment.

Het lijkt mij ook verstandig om het hierbij te laten. Zoals ik al eerder zei, wij begrijpen elkaar niet. Dit heeft verder niets met persoonlijk sentiment te maken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  SuperGrover vr 8 feb 2013 - 8:06

Lennox schreef:Ik denk dat Linda hierboven keurig uitgelegd heeft waarom koemelk slecht is als basisvoeding voor een baby, dus ik snap de 'laat maar' niet zo.

Kalfjes groeien het beste op koemelk, baby's op borstvoeding. Ieder babydier groeit het best op melk van zijn eigen soort. Toch zijn er enkele gevallen bekend van geiten die schapenlammetjes grootbrengen en katten die gezoogd worden door een hond, of katten die andere jonge dieren zogen. Als er niets anders voor handen is dan geloof ik best dat melk van een ander dier ook een klein dier kan grootbrengen, en dat koemelk ook voor een baby als voeding kan dienen. Alleen hebben wij het voordeel ten opzichte van al die andere dieren dat wij wetenschappelijk onderzoek kunnen doen, en die koemelk vervolgens dusdanig kunnen bewerken zodat het beter geschikt is voor een baby. Maar het beste is het nog steeds niet, er is niet voor niets een wetgeving dat er voor flesvoeding voor 0-6 maanden geen reclame gemaakt mag worden.

Overigens vind ik melk niet lekker en zal het me dus aan m'n reet roesten of het nou wel of niet goed is.
Die keurige uitleg was wat mij betreft volstrekt onnodig, want ik twijfel echt niet aan het feit dat baby's leven van moedermelk en dat flesvoeding een alternatief is. Dat is juist mijn hele punt waarom ik zeg laat maar. Er wordt hier gezegd dat melk schadelijk/ongezond is, ik vraag waarom, en krijg daar geen antwoord op, maar in plaats daarvan van alles over dat baby's leven van moedermelk of flesvoeding. Ja natuurlijk, maar dat staat toch los van deze discussie? Dat maakt het niet duidelijk waarom melk schadelijk of slecht zou zijn. Ik ben gewoon benieuwd waarop mensen zo'n uitspraak baseren.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Gast vr 8 feb 2013 - 8:08

Volgens mij was dat iets met de eiwitten in koemelk die veel te groot zijn om verteerd te worden door babydarmpjes.

Edit: of nee, anders: de damwand is nog dusdanig slecht ontwikkeld om koemelkeiwitten te kunnen verteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  SuperGrover vr 8 feb 2013 - 8:10

Bazinga schreef:Nou, dan ben ik mooi de Sjaak, want ik drink een liter melk per dag, al vanaf kinds af aan.
Verklaart dus blijkbaar m'n overgewicht.
Calorieën in melk zijn niet anders dan calorieën in wat voor voedsel dan ook. Overgewicht (of groei) ontstaat doordat je meer energie binnen krijgt dan dat je verbrandt. Dus als je zou willen afvallen, zou je prima die melk kunnen blijven drinken en minder calorieën uit overig voedsel binnen krijgen, het gaat immers om de calorieën.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Linda vr 8 feb 2013 - 8:14

SuperGrover schreef:
Bazinga schreef:Nou, dan ben ik mooi de Sjaak, want ik drink een liter melk per dag, al vanaf kinds af aan.
Verklaart dus blijkbaar m'n overgewicht.
Calorieën in melk zijn niet anders dan calorieën in wat voor voedsel dan ook. Overgewicht (of groei) ontstaat doordat je meer energie binnen krijgt dan dat je verbrandt. Dus als je zou willen afvallen, zou je prima die melk kunnen blijven drinken en minder calorieën uit overig voedsel binnen krijgen, het gaat immers om de calorieën.

Maar dit is toch onzin? Dat snap je zelf toch ook wel? Het gaat toch niet alleen om de calorieën. In een hamburger zitten ook calorieën, maar als ik er daar veel van eet dan word ik dik, ook al zou ik niet meer calorieën binnen krijgen dan wat ik verbruik. Gezonde voeding is toch meer dan alleen puur de calorieën?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Bazinga vr 8 feb 2013 - 9:34

SuperGrover schreef:
Bazinga schreef:Nou, dan ben ik mooi de Sjaak, want ik drink een liter melk per dag, al vanaf kinds af aan.
Verklaart dus blijkbaar m'n overgewicht.
Calorieën in melk zijn niet anders dan calorieën in wat voor voedsel dan ook. Overgewicht (of groei) ontstaat doordat je meer energie binnen krijgt dan dat je verbrandt. Dus als je zou willen afvallen, zou je prima die melk kunnen blijven drinken en minder calorieën uit overig voedsel binnen krijgen, het gaat immers om de calorieën.

Weet ik Wink Ik denk dat 't met melk net is als met de rest; met mate is er niets aan de hand. Ik ben nu eenmaal fan van melk (ik vind 't heerlijk!) dus ik drink 't veel. Maar staat tegenover; ik ben nooit echt ziek (geweest) heb slechts één keer een scheur in een bot gehad (been tussen de spaken en vrolijk 20 meter omlaag gereden van een steile berg dus sja) en ben verder echt kerngezond, m'n conditie is prima (voor mijn postuur) etc etc, terwijl ik toch echt al 23 jaar veel, héél veel melk drink! (En dat overgewicht is trouwens pas tijdens m'n pubertijd ontstaan/gekomen)
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Lejow vr 8 feb 2013 - 9:58

Ik drink dus geen melk, nooit gedaan ook, en de echte melkproducten zijn per maand ook op 1 hand te tellen..
Ik heb ook nog nooit wat gebroken :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Minx vr 8 feb 2013 - 10:05

Ik heb hier toevallig het boek 100% gifvrij voor me. Over melk. Het probleem is niet de melk maar het verwerkingsproces. Door dit proces gaan de enzymen kapot die je lichaam nodig heeft om melk te verwerken. Daarbij word het calcium heel moeilijk om bij te komen doordat het een andere structuur krijgt. Door de moeilijke vertering ontstaat er toxines en slijm.
Beter is om dan yoghurt kwark of karnemelk te gebruiken. Die juist door hun bewerking weer makkelijker worden opgenomen. Het gaat dus niet zo zeer om de rauwe melk maar om de bewerkte (magere) melk
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  SuperGrover vr 8 feb 2013 - 22:50

Linda schreef:
SuperGrover schreef:
Bazinga schreef:Nou, dan ben ik mooi de Sjaak, want ik drink een liter melk per dag, al vanaf kinds af aan.
Verklaart dus blijkbaar m'n overgewicht.
Calorieën in melk zijn niet anders dan calorieën in wat voor voedsel dan ook. Overgewicht (of groei) ontstaat doordat je meer energie binnen krijgt dan dat je verbrandt. Dus als je zou willen afvallen, zou je prima die melk kunnen blijven drinken en minder calorieën uit overig voedsel binnen krijgen, het gaat immers om de calorieën.

Maar dit is toch onzin? Dat snap je zelf toch ook wel? Het gaat toch niet alleen om de calorieën. In een hamburger zitten ook calorieën, maar als ik er daar veel van eet dan word ik dik, ook al zou ik niet meer calorieën binnen krijgen dan wat ik verbruik. Gezonde voeding is toch meer dan alleen puur de calorieën?
Nee dat is geen onzin, je moet beter lezen. Natuurlijk is gezonde voeding meer dan puur de calorieën, maar het zijn wel de calorieën waarvan je aankomt. Je kunt prima afvallen op hamburgers hoor. Als ik elke dag 2 hamburgers eet, en verder niets, dan val ik enorm af. Slim is dat niet, omdat hamburgers veel verzadigde vetten bevatten en ik enorme tekorten ga oplopen van allerlei stoffen, maar ik val wel af. Calorieën in hamburgers zijn dezelfde calorieën als in melk, in sinaasappels en in wormen, je wordt niet specifiek dik van hamburgercalorieën. Gezond eten is belangrijk, want je hebt bepaalde voedingsstoffen nodig. Maar dat staat los van gewicht, en daarom reageer ik specifiek op dat Bazinga zegt dat melk haar overgewicht verklaart.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  SuperGrover vr 8 feb 2013 - 22:54

Minx schreef:Ik heb hier toevallig het boek 100% gifvrij voor me. Over melk. Het probleem is niet de melk maar het verwerkingsproces. Door dit proces gaan de enzymen kapot die je lichaam nodig heeft om melk te verwerken. Daarbij word het calcium heel moeilijk om bij te komen doordat het een andere structuur krijgt. Door de moeilijke vertering ontstaat er toxines en slijm.
Beter is om dan yoghurt kwark of karnemelk te gebruiken. Die juist door hun bewerking weer makkelijker worden opgenomen. Het gaat dus niet zo zeer om de rauwe melk maar om de bewerkte (magere) melk
Hier kan ik me wel iets bij voorstellen! De mensen in dit topic die geen melk drinken, eten jullie helemaal geen melkproducten?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Lejow vr 8 feb 2013 - 22:57

SuperGrover schreef:
Minx schreef:Ik heb hier toevallig het boek 100% gifvrij voor me. Over melk. Het probleem is niet de melk maar het verwerkingsproces. Door dit proces gaan de enzymen kapot die je lichaam nodig heeft om melk te verwerken. Daarbij word het calcium heel moeilijk om bij te komen doordat het een andere structuur krijgt. Door de moeilijke vertering ontstaat er toxines en slijm.
Beter is om dan yoghurt kwark of karnemelk te gebruiken. Die juist door hun bewerking weer makkelijker worden opgenomen. Het gaat dus niet zo zeer om de rauwe melk maar om de bewerkte (magere) melk
Hier kan ik me wel iets bij voorstellen! De mensen in dit topic die geen melk drinken, eten jullie helemaal geen melkproducten?

Niet veel, omdat ik een lichte lactose intolerantie heb.
Ik eet soms yoghurt, heeeeel soms vla, en in de zomer wel eens een schep/soft ijsje.

Verder zit melk in zoooveeeeel dingen verwerkt (paprika chips, koekjes enz). Dat eet ik gewoon wel.
Maar ik heb sowieso de gruwels van 'pure' melk.

B heeft nu ook een lichte KMA, en krijgt voorlopig dus ook niets met melk. Mocht ze hier overheen groeien dan geven we haar ook gewoon bovengenoemde dingen, alleen pure melk zal ik haar niet zo snel voorschotelen. Tenzij ze op een leeftijd komt en er zelf naar gaat vragen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Linda vr 8 feb 2013 - 23:22

Ik zou inderdaad ook eerder yoghurt eten dan melk drinken. Puur vanwege de reden dat het anders verteerd. Wij smeren bijvoorbeeld altijd roomboter op brood. Dat is mijn inziens gezonder dan margarine, of nog erger, halvarine.

Wat lejow ook zegt. Het is bijna onmogelijk om alle producten te mijden waar melk in zit. Ik heb dat anderhalf jaar moeten doen vanwege de borstvoeding die ik gaf en de allergie die dochter had. Dat was best een pittige klus. Het was ook wel eens voorgekomen dat ik per ongeluk toch iets had gegeten waar een klein spoortje melk in zat.
Ik vind het overigens wel stom dat ze zo makkelijk overal melk in doen. Kipfilet voor op brood bijvoorbeeld, waarom doen ze dat in de ene soort wel en in de andere niet. Goedkope opvulling?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Minx za 9 feb 2013 - 0:19

Nee drink zelf helemaal geen melk. Op dit moment krijg ik wel te veel melk binnen door Cambridge maar straks wil ik weer proberen melk zo veel mogelijk te weren. Krijg er ook last van. Helemaal de combi met geraffineerde suikers is erg.
Gebruik alleen yoghurt en kwark. Heb melk ook nooit lekker gevonden dus dat maakt het wel makkelijker.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Lejow za 9 feb 2013 - 2:21

Linda schreef:Ik zou inderdaad ook eerder yoghurt eten dan melk drinken. Puur vanwege de reden dat het anders verteerd. Wij smeren bijvoorbeeld altijd roomboter op brood. Dat is mijn inziens gezonder dan margarine, of nog erger, halvarine.

Wat lejow ook zegt. Het is bijna onmogelijk om alle producten te mijden waar melk in zit. Ik heb dat anderhalf jaar moeten doen vanwege de borstvoeding die ik gaf en de allergie die dochter had. Dat was best een pittige klus. Het was ook wel eens voorgekomen dat ik per ongeluk toch iets had gegeten waar een klein spoortje melk in zat.
Ik vind het overigens wel stom dat ze zo makkelijk overal melk in doen. Kipfilet voor op brood bijvoorbeeld, waarom doen ze dat in de ene soort wel en in de andere niet. Goedkope opvulling?

Ja, cervelaatworst precies hetzelfde..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Minx za 9 feb 2013 - 2:31

en suiker zit ook haast overal in :S
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Linda za 9 feb 2013 - 2:37

Minx schreef:en suiker zit ook haast overal in :S

Lang leve de natuurwinkel! Helaas laat onze portemonnee dat niet altijd toe.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 4 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum