Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onderzoek zegt: melk is ongezond

+17
SuperGrover
Fortissimo
Herfstblaadjes
Floor
Exogenesis
Minx
Caroow
SDL
Prosecco
Lejow
Highway
Lonely Goatherd
Lady Starstruck
Mamsie
Manderijn
Linda
Luce
21 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Floor di 5 feb 2013 - 20:45

Onze zoon drinkt geen melk maar soja. Nu vraag ik me wel af hoe hij aan de calcium moet komen die hij nodig heeft?
Weet iemand dat? Ik heb nu multivitaminen gekocht, kauwtabletten maar alleen de eerste was leuk om op te eten en nu weigert hij al dagen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Linda di 5 feb 2013 - 20:52

Floor schreef:Onze zoon drinkt geen melk maar soja. Nu vraag ik me wel af hoe hij aan de calcium moet komen die hij nodig heeft?
Weet iemand dat? Ik heb nu multivitaminen gekocht, kauwtabletten maar alleen de eerste was leuk om op te eten en nu weigert hij al dagen.

Hier staat een lijst met calciumrijke producten:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/producten/85555-calciumrijke-voedingsmiddelen-niet-zuivelproducten.html

In soja zit ook toegevoegd calcium. Je zou het af kunnen wisselen met haver, rijst en speltmelk met calcium, voor de afwisseling. Er zit daar alleen geen vet in, dus daar moet je wel rekening mee houden. Lekker vette vis eten, avocado's enzo.

Heb je die kauwtabletten van optimax? Dochter noemt ze hier snoepies.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Minx di 5 feb 2013 - 22:00

@linda ik snapte het inderdaad al niet dat jij dat geplaatst had. Maar inderdaad vind het voedingscentrum eng.

Mooi lijstje met die calcium en het lijstje is nog niet eens helemaal compleet smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Linda di 5 feb 2013 - 22:17

Minx schreef:@linda ik snapte het inderdaad al niet dat jij dat geplaatst had. Maar inderdaad vind het voedingscentrum eng.

Mooi lijstje met die calcium en het lijstje is nog niet eens helemaal compleet smile

Ja, ik vind het voedingscentrum ook eng. Ik bedoelde er ook meer mee dat het dus niet algemeen bekend is dat melk helemaal niet zo gezond is als men suggereert, juist omdat veel mensen wel de adviezen van het voedingscentrum serieus nemen.

Er staan op internet heel veel lijstjes, maar in dit lijstje kan je goed het verschil zien ten opzichte van een glas melk. Zo zie je maar dat je echt voldoende calcium binnen kan krijgen zonder zuivel te gebruiken.

Overigens vind ik dat een opgroeiend kind (tot een bepaalde leeftijd) wel echt dierlijke melk nodig heeft. Alleen wordt dat natuurlijk erg lastig met lactose intolerantie.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Gast di 5 feb 2013 - 22:26

Het voedingscentrum, daar 'luister' ik al jaren niet naar. Ik drink ook geen melk meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Minx di 5 feb 2013 - 22:47

@ linda op zich ben ik het daar wel met je eens maar echt tot een jaar of 2/3 tenzij ze nog borstvoeding krijgen. Als vervanger van de borstvoeding dan zeg maar.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Herfstblaadjes di 5 feb 2013 - 22:50

Luce schreef:Nee, onderzoek had nog niet aangetoond dat melk ook echt ongezond was. Dus het was nog niet jaren bekend. Het was al wel jaren bekend dat veel mensen er niet tegen konden. Nu zeggen ze dat 70 procent van de wereldbevolking ziek wordt van melk. Ik weet niet waar dat precies op gebaseerd is, maar dat getal lijkt me nogal hoog.

Het zou de kans op kanker flink verhogen en osteoporose (botafbraak?) geloof ik.

in het filmpje hadden ze het erover dat 70 procent van de wereldbevolking ziek zou worden van melk vanwege lactose-intolerantie....in westerse witte landen is dit slechts 15 procent. er werd meteen de conclusie getrokken....als 70 procent ziek wordt zal melk wel slecht zijn....wtf :S.
Verder zou het de kans op kanker MOGELIJK verhogen (volgens deze meneer) en dat osteoporose verhaal is helemaal nergens op gebaseerd. Er worden wel meer verbanden gemaakt en conclusies getrokken waar ik mijn bedenkingen bij heb.

Oh wat ik ook gek vond is dat ze zeiden dat er ONverzadigd vet zit in volle melk en dat algemeen bekend is dat dit cholesterolverhogend werkt.....ik dacht dat dit juist verlagend moest zijn.

En ik verbaas me echt over het feit dat iedereen hier dit verhaal direct gelooft en het voedingscentrum niet (zelfs eng vindt).

Ik drink overigens geen melk smile.

Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Minx di 5 feb 2013 - 23:10

De meesten die ik hier zie reageren wisten dit al lang en hebben er al veel meer over gelezen en gaan niet alleen op dit filmpje af. In het filmpje heb ik dan ook werkelijk niets nieuws gehoord.

En het voedingscentrum geeft wel degelijk rare adviezen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Fortissimo di 5 feb 2013 - 23:13

Ik vind melk gewoon lekker. Punt. Das ook belangrijk Wink
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Herfstblaadjes di 5 feb 2013 - 23:34

Minx schreef:De meesten die ik hier zie reageren wisten dit al lang en hebben er al veel meer over gelezen en gaan niet alleen op dit filmpje af. In het filmpje heb ik dan ook werkelijk niets nieuws gehoord.

En het voedingscentrum geeft wel degelijk rare adviezen.

Wat wisten jullie dan? Welke rare adviezen geeft het voedingscentrum?
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Minx wo 6 feb 2013 - 0:03

ongeveer alles wat in het filmpje gezegd werd, de onderzoeken over melk in relatie tot osteoporose, lactose intolerantie over de gehele wereld.

Kijk alleen al naar de schijf van 5 die verhoudingen zijn compleet krom. groente en fruit moet veruit de grootste groep zijn. Het is ook de grootste groep als je naar de schijf kijkt. maar samen met brood/aardappels/rijst. de hoeveelheid dierlijke producten is echt enorm. En als je je er een beetje in gaat verdiepen dan zie je dat er heel veel dingen krom zijn. Zo ook suiker/aspartaam. Beiden even slecht.
Volgens het voedingscentrum kun je prima light producten gebruiken als je af wilt vallen. Het nadeel van aspartaam dat je er meer door gaat eten zeggen ze er niet bij. Terwijl er bij suiker wel voor gewaarschuwd word.

En over de e nummers, zij geven aan alle e-nummers zijn goed. Alleen heel veel onderzoeken zijn al ontzettend oud en we weten inmiddels veel meer. Het is zo dat je daar dus ook mee uit moet kijken en met name e621 is 1 die absoluut niet veilig is en waar ook onderzoeken naar zijn gedaan. Alleen eenmaal goed gekeurd is goed gekeurd.
Ik zeg niet dat alle e-nummers slecht zijn er zijn ook een hoop natuurlijke e-nummers maar je ziet echt door de bomen het bos niet meer.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Luce wo 6 feb 2013 - 0:18

Herfstblaadjes schreef:
Luce schreef:Nee, onderzoek had nog niet aangetoond dat melk ook echt ongezond was. Dus het was nog niet jaren bekend. Het was al wel jaren bekend dat veel mensen er niet tegen konden. Nu zeggen ze dat 70 procent van de wereldbevolking ziek wordt van melk. Ik weet niet waar dat precies op gebaseerd is, maar dat getal lijkt me nogal hoog.

Het zou de kans op kanker flink verhogen en osteoporose (botafbraak?) geloof ik.

in het filmpje hadden ze het erover dat 70 procent van de wereldbevolking ziek zou worden van melk vanwege lactose-intolerantie....in westerse witte landen is dit slechts 15 procent. er werd meteen de conclusie getrokken....als 70 procent ziek wordt zal melk wel slecht zijn....wtf :S.
Verder zou het de kans op kanker MOGELIJK verhogen (volgens deze meneer) en dat osteoporose verhaal is helemaal nergens op gebaseerd. Er worden wel meer verbanden gemaakt en conclusies getrokken waar ik mijn bedenkingen bij heb.

Oh wat ik ook gek vond is dat ze zeiden dat er ONverzadigd vet zit in volle melk en dat algemeen bekend is dat dit cholesterolverhogend werkt.....ik dacht dat dit juist verlagend moest zijn.

En ik verbaas me echt over het feit dat iedereen hier dit verhaal direct gelooft en het voedingscentrum niet (zelfs eng vindt).

Ik drink overigens geen melk smile.


Ik geloof dit niet direct. Dit is wat mij betreft één van de vele verhalen. Ik had bijvoorbeeld de relatie hoog aantal botbreuken in NL - veel melk drinkers in NL ook al wel gelegd.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 0:25

Prosecco schreef:
Zazou schreef:Ik drink ook geen melk, Lise en Mas ook niet, Amé weer wel, maar dat wil ik gaan afbouwen.
Melk is voor kalfjes.

Wat is de reden dat Mas en Lise het niet krijgen en Amé wel?
* ben verder niks nieuwsgierig hoor *

Amé wil nog heel graag een fles mee voordat ze gaat slapen. Lise werd ook ziek van gewone melk, zij heeft toen ze kleiner was een tijdje soja melk gedronken. Ik heb het bij Amé ook geprobeerd met soja, maar dat wil ze echt niet hebben. Ik denk ook dat ze daardoor alles meepakt wat ze mee kan pakken, dus wil eigenlijk een andere oplossing zoeken voor haar. Ik heb wel goede verhalen gehoord over paardenmelk, dus misschien is dat nog een optie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Herfstblaadjes wo 6 feb 2013 - 0:31

Melk drinken zal vast een heleboel nadelen hebben, maar ook een heleboel voordelen (tenzij je er allergisch voor bent) en geldt dat niet voor ieder voedingsmiddel? Ga maar eens googlelen op soja of sojamelk...hartstikke "gevaarlijk".
Door het zien van dit filmpje zou ik in ieder geval niet stoppen met melk drinken (als ik dat zou doen dan). Zolang je er geen liters per dag van drinkt.

Wat is er mis met aardappelen, rijst en brood?

Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Minx wo 6 feb 2013 - 1:00

Met rijst en aardappels is op zich niet zo veel mis. Brood zit vaak suiker en allerlei onzin in om het maar langer houdbaar te houden. Maar groente en fruit moet het grootste deel van je voeding uit bestaan, niet uit aardappels brood en rijst.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 1:11

Minx schreef:Met rijst en aardappels is op zich niet zo veel mis. Brood zit vaak suiker en allerlei onzin in om het maar langer houdbaar te houden. Maar groente en fruit moet het grootste deel van je voeding uit bestaan, niet uit aardappels brood en rijst.

Koolhydraten en nog meer koolhydraten! Het is wel lekker, maar het moet hier echt minder!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Herfstblaadjes wo 6 feb 2013 - 1:50

Minx schreef:Met rijst en aardappels is op zich niet zo veel mis. Brood zit vaak suiker en allerlei onzin in om het maar langer houdbaar te houden. Maar groente en fruit moet het grootste deel van je voeding uit bestaan, niet uit aardappels brood en rijst.

Evenveel volgens de schijf. Als ik minder zou eten zou ik echt afvallen hoor. En je hebt natuurlijk brood en brood, jij gaat uit van slecht brood van de supermarkt, ik ga uit van een lekker speltbroodje van de bakker. Ik ben van mening dat dat goed voor je is en ik geloof niet dat het voedingscentrum hier slechte voorlichting geeft, het moet allemaal wel haalbaar zijn voor de gewone mensen. Veel mensen hebben al moeite met 200 gram groente en 2 stuks fruit.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 2:43

Nu had ik laatst ergens gelezen dat soja ook niet gezond is.. Je kunt het beste geiten of paarden melk drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Linda wo 6 feb 2013 - 2:47

Siep schreef:Nu had ik laatst ergens gelezen dat soja ook niet gezond is.. Je kunt het beste geiten of paarden melk drinken.

Soja zit vol hormonen. Het beste is om alles met mate te drinken en te variëren.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 2:49

Wij hebben daar kort geleden ook over ingelezen, ik drink nu alleen melk in de koffie en mijn kinderen krijgen ook geen melk meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Linda wo 6 feb 2013 - 2:59

Minx schreef:@ linda op zich ben ik het daar wel met je eens maar echt tot een jaar of 2/3 tenzij ze nog borstvoeding krijgen. Als vervanger van de borstvoeding dan zeg maar.

Ja, ik vind dat ook. Hoewel de natuurlijke speenleeftijd tussen de 2 en de 7 ligt. Dus er zijn ook mensen die zuivel nog langer dan 2 a 3 jaar belangrijk vinden.
Dochter heeft 2 jaar borstvoeding gehad, toen was het op vanwege de zwangerschap. Nu vind ik zuivel niet meer te interessant, ze eet af en toe een toetje en drinkt ook wel eens drinkyoghurt, maar dat is gewoon voor de lekker.

Ze had overigens tot vlak voor haar tweede verjaardag een melk, ei en soja allergie. Dus zij kon die producten sowieso niet verdragen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Minx wo 6 feb 2013 - 3:04

Nee idd,

Het probleem met de soja hier is is dat het genetisch gemanipuleerd is om tegen bepaalde middelen te kunnen om insecten e.d. Af te weren (kom ff niet op het woord). En daarbij word het te snel verwerkt.

Dus soja is op zich prima alleen dan wel de goede varianten de niet gemanipuleerde en de langzaam verwerkte zoals miso
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 3:22

Siep schreef:Nu had ik laatst ergens gelezen dat soja ook niet gezond is.. Je kunt het beste geiten of paarden melk drinken.
En wanneer komt daar een bericht over dat het eigenlijk toch niet zo gezond is...
Jaren geleden werd al bekend (bij de meeste mensen in elk geval) dat koemelk niet gezond zou zijn. Dus iedereen ging massaal over op Soja. Maar sinds een paar maanden is dat ook ineens niet meer zo veilig.
Is dit niet met alles? En heeft niet elke onderzoeker zijn eigen visie hierover? Of een bepaald belang bij?
ik blijf er nog steeds bij dat met wat je ook eet of drinkt, zolang je het met mate doet er niks aan de hand is. Als je gewoon normale hoeveelheden ergens van eet of drinkt loop je m.i. een stuk minder risico dan wanneer je op straat loopt en vieze uitlaatgassen inademt of overreden wordt. Om maar een voorbeeld te noemen. Voorlopig worden we als mens steeds weer ouder ten opzichte van het jaar daarvoor. Daarmee wil ik niet zeggen dat je maar gewoon alles moet eten en drinken, als je er voor kiest iets niet te doen is dat je goed recht maar ik vind al die onderzoeken nou ook niet echt alleszeggend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Gast wo 6 feb 2013 - 4:07

@ Smupkes, sojamelk is niet heel slecht voor je hoor, het is alleen vrij zwaar te verteren voor je maag. Ook zitten er niet echt gezonde dingen meer in, dan kun je beter voor een ander sojaproduct kiezen. Dus vandaar dat men dat zegt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Luce wo 6 feb 2013 - 4:30

Herfstblaadjes schreef:Melk drinken zal vast een heleboel nadelen hebben, maar ook een heleboel voordelen (tenzij je er allergisch voor bent) en geldt dat niet voor ieder voedingsmiddel? Ga maar eens googlelen op soja of sojamelk...hartstikke "gevaarlijk".
Door het zien van dit filmpje zou ik in ieder geval niet stoppen met melk drinken (als ik dat zou doen dan). Zolang je er geen liters per dag van drinkt.

Wat is er mis met aardappelen, rijst en brood?


Wat voor voordelen zitten er aan melk drinken dan?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek zegt: melk is ongezond - Pagina 2 Empty Re: Onderzoek zegt: melk is ongezond

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum