Huis kopen! Eng!
+19
Green_Pepper
Parisienne
Roodkapje
Happinaz
Pompoen
Snoes
SDL
Paper Crown
Puggle
Lonely Goatherd
Joontjuh
Jeanette
SoGood
Charles
Luce
minoessepoes
Stranger
Thunder
VeryCherry
23 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Huis kopen! Eng!
Spannend! Succes!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Spannuuuund! Sterkte met afwachten.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Oh wat spannend!
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Spannend en succes. Ik had 't zelf waarschijnlijk niet gedurfd omdat er altijd meer kosten bij komen dan je lief is vaak. Ik zag 't hier ook, onze begroting is toen 3x aangepast maar misschien is nieuwbouw anders omdat alle ruimtes betonnen hollen zijn en je hoe dan ook vloer en muur moet aanpakken..
Ben benieuwd!!
Ben benieuwd!!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Spannend en succes. Ik had 't zelf waarschijnlijk niet gedurfd omdat er altijd meer kosten bij komen dan je lief is vaak. Ik zag 't hier ook, onze begroting is toen 3x aangepast maar misschien is nieuwbouw anders omdat alle ruimtes betonnen hollen zijn en je hoe dan ook vloer en muur moet aanpakken..
Ben benieuwd!!
Breek me de bek niet open, als ik die bonnetjes van de bouwmarkten allemaal bij elkaar optel dan hadden we erg leuk op vakantie kunnen gaan.
Gast- Gast
Spannend!!
Mijn ervaring is wel dat het uiteindelijk altijd meer kost.. Bij ons ging het vaak; deze vloer is toch mooier (wel duurder), maar als we het doen moeten we het ook gelijk goed doen dus hoppa weer 1000 meer uitgegeven dat gepland ect. ect. Wanneer je goed op je butget kunt zitten en ook genoegen kan nemen met het feit dat niet alles gelijk kan zou ik het zeker doen!
Mijn ervaring is wel dat het uiteindelijk altijd meer kost.. Bij ons ging het vaak; deze vloer is toch mooier (wel duurder), maar als we het doen moeten we het ook gelijk goed doen dus hoppa weer 1000 meer uitgegeven dat gepland ect. ect. Wanneer je goed op je butget kunt zitten en ook genoegen kan nemen met het feit dat niet alles gelijk kan zou ik het zeker doen!
Gast- Gast
Ook mijn ervaring dat het vaak duurder uitpakt. Vooral dat kleine spul wordt snel vergeten of dat wat je niet meer ziet zoals ondervloer, electra enz. Wij zijn momenteel weer bezig met verklussen in een nieuwbouwwoning en het geld vliegt je portomonnee uit. Ben blij dat we over een week of 2 klaar zijn zodat ik weer een beetje "grip op de knip" heb :-)
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Wij pakken nu we er wonen gewoon ruimte voor ruimte aan en doen het dan goed. Dan heb je gewoon even de tijd en kan je sparen voor wat je mooi vindt. Zo kan het natuurlijk ook.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Spannend zeg!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Wij wonen ook al jaren in een huis wat nog altijd niet af is. Eigenlijk meer omdat we al twee maanden in vakantiehuisjes zaten en dus gewoon moesten verhuizen. Het heeft een tijd stil gelegen, maar langzamerhand zit er weer schot in en het wordt echt steeds meer ons droomhuis! En tja, we hebben echt wel lelijke dingen in huis. Maar douchen in een ouwe badkamer gaat prima en die lelijke trap krijgt heus een keer een lik verf.
Alleen dingen die niet functioneren of gevaarlijk zijn moeten gelijk of snel. Wij hebben nu een lek in de badkamervloer, vloer moet open om dat op te speuren, maar omdat we een vreselijk verouderde badkamer hebben moeten we dat sowieso vervangen. Maar zelfs met een tijdelijke omleiding met een vijverslang gaat het prima!
Alleen dingen die niet functioneren of gevaarlijk zijn moeten gelijk of snel. Wij hebben nu een lek in de badkamervloer, vloer moet open om dat op te speuren, maar omdat we een vreselijk verouderde badkamer hebben moeten we dat sowieso vervangen. Maar zelfs met een tijdelijke omleiding met een vijverslang gaat het prima!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik denk dat het geld alleen harder uit je portemonnee vliegt wanneer dit ook daadwerkelijk kan. Euc lijkt mij niet iemand die naïef overal haar creditcard uit haar tas trekt en er vervolgens over 6 maanden achter komt dat die nieuwe vloer er voor gezorgd heeft dat ze nu niet meer kunnen eten.
Ruimte voor ruimte aanpakken kan best, het duurt dan alleen wat langer!
Weet je al meer Euc? Spannend!
Ruimte voor ruimte aanpakken kan best, het duurt dan alleen wat langer!
Weet je al meer Euc? Spannend!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Natuurlijk valt dat altijd duurder uit dan je denkt. Maar wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven en dat zullen we ook zeker niet doen. Met een bouwdepot kunnen we de echte verbeteringen doorvoeren, maar bijv. de badkamer zullen we echt niet meteen doen, dat zou best kunnen, we kunnen nog een stuk meer lenen dan we nu gaan doen als het doorgaat, maar dat willen we niet, dus doen we een jaar of 2 met een oude badkamer. Alles in het huis bruikbaar, maar een aantal dingen zullen meteen 'moeten': de hal en de muren, wat schilderwerk en de slaapkamervloeren en muren. Dat zijn geen enórme kostenposten. Verder doen we het ruimte voor ruimte, de slaapkamers die niet in gebruik zijn zullen we echt niet opknappen voordat we verhuizen, daar hebben we dan én de tijd niet voor én het geld niet voor.
Ik erger me niet zo snel aan dingen die nog niet helemaal af zijn, als het netjes en bruikbaar is mag de badkamer best hopeloos ouderwets zijn, kan ik best 2 jaar mee leven.
We hebben een bod gedaan, veel te hoog tegenbod gehad. Iets gezakt met een nieuw bod, maar nu vrijdagmiddag een bericht gekregen dat de verkopers het nog niet zien zitten en nadenken over een reactie. Uhuh... het huis staat nét te koop (echt een paar weken) en ze willen er het liefst per direct uit, dus het zal wel loslopen, want ze stellen nogal wat eisen. En als ze niet verder zakken houdt het gewoon op. Niet omdat we het niet kunnen betalen, maar omdat we het er niet voor willen geven in deze staat. Dus maandag zullen we wel meer horen.
Spannend is het wel! Maar de makelaar is vrij voorspelbaar, na het eerste bod had ik binnen 2 uur bericht met een tegenbod, en net voor het weekend dan laten weten dat we er zo niet uit gaan komen en dat we nog bericht krijgen is volgens mij grotendeels tactiek.
Ik wil het huis graag, maar als het niet lukt, dan maar niet, ik ga er niet teveel bij toegeven. We willen best wel flink stijgen nog, maar zij zullen ook echt een stuk moeten zakken.
Ik erger me niet zo snel aan dingen die nog niet helemaal af zijn, als het netjes en bruikbaar is mag de badkamer best hopeloos ouderwets zijn, kan ik best 2 jaar mee leven.
We hebben een bod gedaan, veel te hoog tegenbod gehad. Iets gezakt met een nieuw bod, maar nu vrijdagmiddag een bericht gekregen dat de verkopers het nog niet zien zitten en nadenken over een reactie. Uhuh... het huis staat nét te koop (echt een paar weken) en ze willen er het liefst per direct uit, dus het zal wel loslopen, want ze stellen nogal wat eisen. En als ze niet verder zakken houdt het gewoon op. Niet omdat we het niet kunnen betalen, maar omdat we het er niet voor willen geven in deze staat. Dus maandag zullen we wel meer horen.
Spannend is het wel! Maar de makelaar is vrij voorspelbaar, na het eerste bod had ik binnen 2 uur bericht met een tegenbod, en net voor het weekend dan laten weten dat we er zo niet uit gaan komen en dat we nog bericht krijgen is volgens mij grotendeels tactiek.
Ik wil het huis graag, maar als het niet lukt, dan maar niet, ik ga er niet teveel bij toegeven. We willen best wel flink stijgen nog, maar zij zullen ook echt een stuk moeten zakken.
Gast- Gast
Zo ging dat bij ons ook Euc. Ook dat de makelaar zei dat er meer gegadigden waren. Achteraf was dat helemaal niet zo. En was het vooral bluf.
Succes!
Luce- Kletskop
Wij hebben ook net een huis gekocht omdat wij "teveel" verdienen voor ons huidige huurhuis en dus onze huur explosief gaat stijgen jaarlijks.
Over 8 jaar betalen we minder aan hypotheek dan aan huur.
Bij ons was het ook een scherpe prijs en waren 5 bezichtigingen in 2 dagen tijd gepland, huis was 28000 euro gezakt dag ervoor. Dat was wel even spannend en gaf toch wel wat extra druk, ook omdat we het liefst voor 1 januari alles rond wilde hebben.
We krijgen nu over 7 weken de sleutel. Wij hebben uiteindelijk maar 4000 eraf gekregen, maar dat vonden wij niet zo raar omdat het natuurlijk al heel erg gezakt was en het flink onder max te lenen bedrag lag maar gewoon wel lekker centraal in de stad en de garage die mijn man wilde.
Het huis is wat gedateerd, wel nieuwe badkamer - niet geheel onze stijl maar goed genoeg voor de kinderen voor komende jaren. Keuken ziet er netjes uit(2008), niet onze smaak.Kunnen we even mee door, maar misschien doen we ook wel een nieuwe. En we gaan open haard inbouwen, 2e badkamer in onze slaapkamer maken etc.... We hebben dan ook een bouwdepot van bijna 20000 euro. We hebben wel wat spaargeld maar dat willen we eigenlijk gewoon zo houden. Met het bouwdepot gaan we iets van 18 euro extra betalen per maand... Dat is dan maar zo. Dat "voel" je niet. Het is al wel duidelijk dat ons bouwdepot niet toereikend zal zijn....
Spannend voor jullie hoor ! ik denk dat je inderdaad na het weekend nog wat terughoort! Komt vast goed!
Ik denk dat het een verkooptechniek is, zo komt het over iig:)
Over 8 jaar betalen we minder aan hypotheek dan aan huur.
Bij ons was het ook een scherpe prijs en waren 5 bezichtigingen in 2 dagen tijd gepland, huis was 28000 euro gezakt dag ervoor. Dat was wel even spannend en gaf toch wel wat extra druk, ook omdat we het liefst voor 1 januari alles rond wilde hebben.
We krijgen nu over 7 weken de sleutel. Wij hebben uiteindelijk maar 4000 eraf gekregen, maar dat vonden wij niet zo raar omdat het natuurlijk al heel erg gezakt was en het flink onder max te lenen bedrag lag maar gewoon wel lekker centraal in de stad en de garage die mijn man wilde.
Het huis is wat gedateerd, wel nieuwe badkamer - niet geheel onze stijl maar goed genoeg voor de kinderen voor komende jaren. Keuken ziet er netjes uit(2008), niet onze smaak.Kunnen we even mee door, maar misschien doen we ook wel een nieuwe. En we gaan open haard inbouwen, 2e badkamer in onze slaapkamer maken etc.... We hebben dan ook een bouwdepot van bijna 20000 euro. We hebben wel wat spaargeld maar dat willen we eigenlijk gewoon zo houden. Met het bouwdepot gaan we iets van 18 euro extra betalen per maand... Dat is dan maar zo. Dat "voel" je niet. Het is al wel duidelijk dat ons bouwdepot niet toereikend zal zijn....
Spannend voor jullie hoor ! ik denk dat je inderdaad na het weekend nog wat terughoort! Komt vast goed!
Ik denk dat het een verkooptechniek is, zo komt het over iig:)
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
minoessepoes schreef: Daarnaast zijn we opzoek naar "koopjes". We hebben bijvoorbeeld een airmiles pas aangeschaft want die geeft altijd 10% korting bij de Praxis, dat kan toch aardig oplopen. Ook hebben we ons aangemeld voor de nieuwsbrief voor diverse bouwmarkten en kopen we nu elke keer al spullen als het in de aanbieding is, latex en een ondervloer bijvoorbeeld en dat slaan we dus maar even op.
Tip: bij de Karwei kan je een speciale pas krijgen als je een huis koopt. Je moet dan een kopie van je koopcontract laten zien en krijgt dan een maand (?) 15% korting op alles. Bij ons scheelde dat enorm. Wij kochten ons huis in mei en hebben toen ook speciaal op tweede paasdag en met hemelvaart de dure spullen gekocht, want dan kreeg je 15% korting op een artikel naar keuze en daar bovenop nog de korting van die pas.
Gast- Gast
Heb je nog iets gehoord ?
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Daar ben ik ook benieuwd naar!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Je zegt steeds we kunnen meer lenen, maar je weet volgens mij ook dat je maar tot 100% van executiewaarde mag lenen toch? Vroeger was 't zo dan kocht je een huis en nog een 30k leende je erbij voor je badkamer/keuken.
Wat je niet hebt kun je niet uitgeven idd, maar het zijn ook niet de enorme bedragen waarin het gaat zitten. Het zijn de kleine dingen. Dingen die je al gauw vergeet.
Wat je niet hebt kun je niet uitgeven idd, maar het zijn ook niet de enorme bedragen waarin het gaat zitten. Het zijn de kleine dingen. Dingen die je al gauw vergeet.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Volgens mij mag je vanaf dit jaar idd maar 100 procent lenen. Dus een bouwdepot zit er dan niet in met de nieuwe regels volgens mij(?)
Luce- Kletskop
Als ik het goed weet, wordt het te lenen percentage geleidelijk afgebouwd tot 100% en mag je dit jaar nog 104% van de taxatiewaarde lenen. Maar dat kan de bank je zo vertellen.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ze maken het, zeker voor starters, steeds moeilijker om te kunnen kopen. Mijn hoop op een koopwoning (liefst nieuwbouw) wordt steeds kleiner.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
we hebben ons heus goed laten voorlichtenPaper Crown schreef:Je zegt steeds we kunnen meer lenen, maar je weet volgens mij ook dat je maar tot 100% van executiewaarde mag lenen toch? Vroeger was 't zo dan kocht je een huis en nog een 30k leende je erbij voor je badkamer/keuken.
Hebben alles laten berekenen voor een woning die 28.000 boven de prijs van deze woning ligt, we zouden nog veel meer kunnen lenen dan we doen, maar dat willen we niet. Ik weet dat de regels veranderen, maar ook over het financieren en kk hebben we het gehad en dat is geen probleem. We hebben ook maar zo'n 5000 extra nodig en met die 5000 zitten we nog ruim onder de oorspronkelijke vraagprijs van de woning. En die vraagprijs lag weer flink onder ons budget.
Gast- Gast
jawel, zolang het de waarde van het huis verhoogt kun je een bouwdepot krijgen. Binnen grenzen uiteraard.Luce schreef:Volgens mij mag je vanaf dit jaar idd maar 100 procent lenen. Dus een bouwdepot zit er dan niet in met de nieuwe regels volgens mij(?)
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Een huis kopen, hoe?
» Eerste huis kopen
» Huis kopen of huren....
» Nu een huis kopen of nog wachten?
» Een huis kopen, hoe?
» Eerste huis kopen
» Huis kopen of huren....
» Nu een huis kopen of nog wachten?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: