Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerste huis kopen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Eerste huis kopen Empty Eerste huis kopen

Bericht  Fiona do 9 jun 2011 - 8:27

Hoe hebben jullie dat aangepakt? Hebben jullie eerst een bezichtiging gehad, of eerst bij een hypotheek adviseur geweest met de gegevens van dat huis? En na de bezichtiging, eerst een aankoopmakelaar ingeschakeld of de hypotheek rond gekregen? We weten even niet hoe we het moeten doen, want ja, een huis koop je niet zomaar. We hebben geprobeerd een optie erop te krijgen, maar dat is helaas niet gelukt. En hoe lang duurde het bij jullie om alles rond te krijgen?

Fiona
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 15
Punten : 17
Registratiedatum : 31-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste huis kopen Empty Re: Eerste huis kopen

Bericht  CCC do 9 jun 2011 - 8:46

Wij hebben eerst laten berekenen wat we aan hyp. konden krijgen, daarna bezichtigingen gedaan en toen we een aantal huien waren tegengekomen die ons wat leken hebben we een aankopend makelaar genomen zodat zij kon kijken of het er gebreken waren, voor onderzoek wbt prijzen. Zij kon ons een heel duidelijk beeld geven over de staat van de woning... Daarna een bod gedaan op ons huis, binnen een dag is de voormalig bewoonster akkoord gegaan. Daarna na een weekje voorlopige hyp. getekend en denk ong. een maandje later alles rondgekregen...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste huis kopen Empty Re: Eerste huis kopen

Bericht  Verona do 9 jun 2011 - 21:18

Wij hebben eerst laten berekenen hoeveel hypotheek mijn vriend kon krijgen. Bij ons is het wat anders gegaan dan een normaal traject want wij hebben een huis met koopgarant gekocht. Deze werd al aangeboden door een woningbouwvereniging. Die hebben we bezichtigd en ons erop ingeschreven en toen zijn wij het geworden. Daarna dus weer naar de hypotheekadviseur om ook daadwerkelijk de hypotheek aan te vragen. Wij moesten het wel zo doen, omdat alles alleen op het salaris van mijn vriend is en daar konden we niet heel veel hypotheek op krijgen.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste huis kopen Empty Re: Eerste huis kopen

Bericht  Lady4 vr 10 jun 2011 - 1:06

Het heeft bij mij twee jaar geduurd voordat ik mijn droomhuis gevonden heb. In die tijd ben ik een aantal keren bij een hyptoheekadviseur geweest, omdat mijn loon steeds omhoog ging, en daardoor wist ik precies wat ik kon lenen.

Toen ik in april mijn droomhuis vond, ben ik twee keer wezen kijken en na de tweede bezichtiging heb ik een bod uitgebracht. Doordat ik wist wat ik kon krijgen aan hypotheek, heb ik er nooit over ingezeten of dit goed zou komen. Uiteraard moet je wel een bod uitbrengen onder voorbehoud van financiering.

Belangrijkste is dat je echt een klik hebt met het huis en dat je niet over één nacht ijs gaat. Bij een tweede bezichtiging zie je altijd dingen die je de eerste keer, in je enthousiasme, niet hebt gezien of wilde zien.

Maar bovenal is het hartstikke leuk allemaal, ik krijg 1 augustus de sleutel van mijn eerste koophuis!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste huis kopen Empty Re: Eerste huis kopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum