Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

+50
Caramba
Fortissimo
Mari
Happydobby
Jeanette
minoessepoes
Gympie
Viva
Luce
Snirp
Aletta
Kylie
Benthe
Bazinga
Antibes
Fayebella
Highway
Slakje
mezzoforte
Sarah1985
Bliss
Pompoen
Twellie
Primrose
Atelier Madame
Sterre
Rouxxxe
Carmen_
Roza
SuperGrover
Merai
June
NoName88
Japie
Charles
Aziraphale
_Lacey_
Lady4
Burn
Elliot
Serena
GreenGrass
VeryCherry
Chocoholic
Lady Starstruck
Lenthe
Taeda
Sam
Fjell
Rush
54 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Lijn111018%Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Lijn1110 18% 
[ 28 ]
Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Lijn111063%Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Lijn1110 63% 
[ 97 ]
Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Lijn111019%Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Lijn1110 19% 
[ 30 ]
 
Totaal aantal stemmen : 155
 
 

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  mezzoforte zo 27 jan 2013 - 9:20

Ben ooit gedoopt en zal dus als katholiek geregistreerd staan. Ook nog eigenlijk niet de moeite genomen mij uit te schrijven, moet ik binnenkort maar eens doen. Ik ben nl. niet gelovig.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Slakje zo 27 jan 2013 - 9:27

Ik ben gedoopt geweest omdat het moest van familie, maar van de pastoor mocht ik mijn communie niet doen omdat ik zogezegd een duivelskind was omdat ik op een protestantse school zat (verder niet gelovig, school was het dichtst bij). Dat vergeet ik echt nooit meer.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Highway zo 27 jan 2013 - 9:29

Nee
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Fayebella zo 27 jan 2013 - 10:51

ik ben niet gedoopt, maar ik krijg evengoed elk jaar van de kerkbalans een brief binnen. Die gaat regelrecht (ongeopend) het oud papier in.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Antibes zo 27 jan 2013 - 11:19

Ik ben gereformeerd gedoopt, maar mijn ouders hebben dat gelukkig wel allemaal geregeld qua uitschrijving etc. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Bazinga zo 27 jan 2013 - 22:50

Nope, ik ben niet gedoopt, niet ingeschreven, ga niet eens naar de Kerstmis. Ik ben agnost.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Benthe zo 27 jan 2013 - 22:58

Sarah1985 schreef:ik ben lid, en betaal elk jaar netjes aan het kerkbalans. Maar kom er nooit maar dat heeft een reden. Ik wil me nog niet uitschrijven.

Hier hetzelfde. Ik heb niet zoveel met het instituut kerk, maar ben wel gelovig.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Kylie zo 27 jan 2013 - 23:03

Charles schreef:Nee, niks. Of...ik ben wel gedoopt. Maar dat was het. Ben ik dan toch lid?

Verder ben ik lid van de postcodeloterij. Meer een soort sekte.

Mijn vriend gaat ook steigeren bij het woord postcodeloterij hahaha.

Zelf ben ik gedoopt, heb de communie en het vormsel gedaan. En wanneer kom ik in de kerk? Nooit. Ja, vroeger bij de kerstmis en heel soms de paasmis. En dan nog 1x per jaar voor de jaardienst van mijn opa en oma. Oh en als er een begrafenis is. Ik heb me er nooit echt thuis gevoeld.. Hoewel het met de kerst wel wat had. Mijn vriend is atheĂŻst en ook niet gedoopt.
Kylie
Kylie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 102
Punten : 155
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Aletta zo 27 jan 2013 - 23:04

Ja, ik ben actief lid. Is een bewuste keuze.

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Snirp zo 27 jan 2013 - 23:07

Ja, ik ben lid van de rooms-katholieke kerk.
Ga er een aantal keer per jaar naar toe.
Ben ook gedoopt, heb mijn eerste communie en het vormsel gedaan.
Mijn vriend gaat niet.
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Luce ma 28 jan 2013 - 0:33

NoName88 schreef:
Elliot schreef:Ja ik ben lid van de hervormde kerk. Ik ga er eigenlijk nooit heen, maar heb me bewust niet uitgeschreven. Ik geef ook altijd aan de Kerkbalans.

Waarom laat je je bewust niet uitschrijven als ik vragen mag? Ik werk namelijk op het kerkelijk bureau (administratie) van een hervormde kerk. Er staan dus heel veel mensen ingeschreven die nooit in de kerk komen, maar zich dus ook (bewust) niet uit laten schrijven. Ik vraag me wel eens af waarom men dat dan niet wil.
Jij geeft dan nog wel aan de Kerkbalans, er zijn er ook velen die dat niet doen en zelfs aangeven dat ze helemaal geen contact wensen. Toch laten ze zich dan niet uitschrijven.

Dat snap ik dus ook nooit. Mijn man is ook zo iemand. Als ik hem dan vraag waarom hij zich niet uit laat schrijven (hij gaat nooit, geeft niks, etc) dan zegt hij dat hij dat gewoon niet wil. En waarom niet? Geeeen idee. Hij geeft er nooit duidelijk antwoord op.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 2:33

Ja, ik ben lid van een kerk en kom er ook regelmatig, al is dat meestal niet op zondag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Viva ma 28 jan 2013 - 3:54

Ja, ik ben lid van de kerk (PKN). Normaal gezien ga ik elke zondag naar de kerk. (Nu luister ik vaak via internet omdat ik onze dochter nog niet bij de oppas wil brengen)
Daarnaast pas ik eens in de zoveel tijd op tijdens een kerkdienst, en ben ik -na de zomervakantie tot en met pasen- leidster bij meisjesclub.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  VeryCherry ma 28 jan 2013 - 3:57

Viva, gefeliciteerd met je dochter Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Viva ma 28 jan 2013 - 4:18

Dankje, tijd voor een nieuwe ticker, ze was de 11e al jarig Laughing
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  VeryCherry ma 28 jan 2013 - 4:19

Ah, dat wist ik niet Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Viva ma 28 jan 2013 - 4:23

Nee snap ik! Gelijk veranderd smile
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Gympie ma 28 jan 2013 - 4:27

Nee. Wel gedoopt en ik kwam vroeger elke zondag in de kerk. Nu ga ik nooit meer naar de kerk en ik sta ook nergens ingeschreven.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  VeryCherry ma 28 jan 2013 - 4:28

Whahaha, gaat ze al naar school?
Is wel wennen zeker?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  minoessepoes ma 28 jan 2013 - 4:28

Ik ben gedoopt en heb mijn communie gedaan, dus sta ingeschreven in de Katholieke kerk. Dat hebben mijn ouders gedaan voor mijn overgrootouders die daar veel waarde aan hechtte. Zij gingen het liefst ook jaarlijkst op bedevaart naar Kevelaer en met regemaat naar de kerk. Mijn ouders komen zelf verder ook niet in de kerk (hooguit met kerst, maar dat is puur om naar het koor te luisteren).

Mijn broer is naar Nijmegen verhuisd en kreeg toen inderdaad ook post van de kerk, dat hij overgeschreven was, hij gaat zich nu actief uit laten schrijven want hij heeft er echt niks mee. Ik heb begrepen dat dat niet met 1 telefoontje gepiept is, maar dat dat echt iets van 4 brieven schrijven is?

Ik ben naar Amsterdam verhuisd en heb echt nog nooit iets van de kerk gehoord, geen last van dus ik ben te lui om me uit te laten schrijven. Ik ga verder nooit naar de kerk en zal mijn toekomstige kinderen ook zeker niet laten dopen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Jeanette ma 28 jan 2013 - 5:00

Nee
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Gast ma 28 jan 2013 - 5:25

Ik ben gedoopt, heb communie gedaan en ging vroeger naar de kerk en naar een soort bijbelclub tot ik ongeveer 13/14 jaar was. Maar ik heb nooit post oid van de kerk gehad? Inmiddels aantal keer verhuisd, en geen idee of ik ergens ingeschreven sta.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  NoName88 ma 28 jan 2013 - 5:44

minoessepoes schreef:
Mijn broer is naar Nijmegen verhuisd en kreeg toen inderdaad ook post van de kerk, dat hij overgeschreven was, hij gaat zich nu actief uit laten schrijven want hij heeft er echt niks mee. Ik heb begrepen dat dat niet met 1 telefoontje gepiept is, maar dat dat echt iets van 4 brieven schrijven is?


Bij de PKN is het niet zoveel werk.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Happydobby ma 28 jan 2013 - 11:08

nee ik ben niet gelovig.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Viva di 29 jan 2013 - 22:19

VeryCherry schreef:Whahaha, gaat ze al naar school?
Is wel wennen zeker?
Zie het nu pas!
Ja ze gaat naar school, vindt ze helemaal geweldig (en ik ook, rust!) Haha
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 3 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum