Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

+50
Caramba
Fortissimo
Mari
Happydobby
Jeanette
minoessepoes
Gympie
Viva
Luce
Snirp
Aletta
Kylie
Benthe
Bazinga
Antibes
Fayebella
Highway
Slakje
mezzoforte
Sarah1985
Bliss
Pompoen
Twellie
Primrose
Atelier Madame
Sterre
Rouxxxe
Carmen_
Roza
SuperGrover
Merai
June
NoName88
Japie
Charles
Aziraphale
_Lacey_
Lady4
Burn
Elliot
Serena
GreenGrass
VeryCherry
Chocoholic
Lady Starstruck
Lenthe
Taeda
Sam
Fjell
Rush
54 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Lijn111018%Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Lijn1110 18% 
[ 28 ]
Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Lijn111063%Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Lijn1110 63% 
[ 97 ]
Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Lijn111019%Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Lijn1110 19% 
[ 30 ]
 
Totaal aantal stemmen : 155
 
 

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  June zo 27 jan 2013 - 6:33

Charles schreef:Nee, niks. Of...ik ben wel gedoopt. Maar dat was het. Ben ik dan toch lid?

Verder ben ik lid van de postcodeloterij. Meer een soort sekte.

Jup. Dat ben ik ook. Je moet je actief uitschrijven.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  VeryCherry zo 27 jan 2013 - 6:34

Hmmm, dan ga ik daar deze week maar is achteraan. Ik vind het absoluut geen fijn idee dat ik lid ben.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  NoName88 zo 27 jan 2013 - 6:35

Elliot schreef:Ja ik ben lid van de hervormde kerk. Ik ga er eigenlijk nooit heen, maar heb me bewust niet uitgeschreven. Ik geef ook altijd aan de Kerkbalans.

Waarom laat je je bewust niet uitschrijven als ik vragen mag? Ik werk namelijk op het kerkelijk bureau (administratie) van een hervormde kerk. Er staan dus heel veel mensen ingeschreven die nooit in de kerk komen, maar zich dus ook (bewust) niet uit laten schrijven. Ik vraag me wel eens af waarom men dat dan niet wil.
Jij geeft dan nog wel aan de Kerkbalans, er zijn er ook velen die dat niet doen en zelfs aangeven dat ze helemaal geen contact wensen. Toch laten ze zich dan niet uitschrijven.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Lady Starstruck zo 27 jan 2013 - 6:37

NoName88 schreef:
VeryCherry schreef:
Lady Starstruck schreef:
VeryCherry schreef:Oh dat wist ik niet eens, ik ga me ook uit laten schrijven dan. Ik heb helemaal niks met de kerk. Ik ben alleen geobsedeerd door heiligenbeelden Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 394967
Haha ja ik ook. Ik ga me ook uit laten schrijven dan.

Moet je dan gewoon bellen/mailen naar de kerk waar je gedoopt bent? Ik krijg nooit post, ze weten niet eens waar ik woon, whahaha.

Grote kans dat ze dat wel weten. Ik weet niet waar je lid bent, maar bij onze kerk komen van alle leden de NAW gegevens binnen via de GBA (mits je dit niet geblokkeerd hebt.)
Edit: laat maar zie al hoe ze het weten.
Ik ga er ook achteraan. Ik wil absoluut niet bij een kerk ingeschreven zijn.


Laatst aangepast door Lady Starstruck op zo 27 jan 2013 - 6:42; in totaal 1 keer bewerkt
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  VeryCherry zo 27 jan 2013 - 6:39

Ik vind het trouwens ook wel vreemd dat je je doop niet nietig kunt laten verklaren, dat zou ik wel graag willen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Lady Starstruck zo 27 jan 2013 - 6:41

Ja ik weet niet of ik dat zou doen VC in mijn geval dan. Ik zou het lullig vinden voor mijn moeder. Die wilde ons (ik, mijn broer en zus) toen graag laten dopen.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  NoName88 zo 27 jan 2013 - 6:42

Lady Starstuck, de adminsitratie van de PKN is gekoppeld aan de GBA dus ongeveer alle wijzigingen die bij de burgelijke gemeente doorgegeven worden komen ook bij de kerk binnen. Overlijden, verhuizingen, verbintenissen (huwelijken, geregistreerd partnerschap) e.d.
Net als dat het bijv. bij de Belastingdienst binnen komt, komt het ook bij de kerk binnen.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Merai zo 27 jan 2013 - 6:43

Ik ben gedoopt en heb mijn communie en vormsel gedaan dus ik zal officieel wel ergens lid zijn maar ik heb er niks mee, kom er nooit en krijg ook nooit post oid. Het enige moment dat ik in de kerk kom is om mijn schoonmoeder te plezieren als ze zingt met de kerstmis. Naastenliefde doe ik dus wel aan smile
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Lady Starstruck zo 27 jan 2013 - 6:46

NoName88 schreef:Lady Starstuck, de adminsitratie van de PKN is gekoppeld aan de GBA dus ongeveer alle wijzigingen die bij de burgelijke gemeente doorgegeven worden komen ook bij de kerk binnen. Overlijden, verhuizingen, verbintenissen (huwelijken, geregistreerd partnerschap) e.d.
Net als dat het bijv. bij de Belastingdienst binnen komt, komt het ook bij de kerk binnen.

Dank je Noname. Ik woon inmiddels niet meer in mijn geboorteplaats maar dat zal dan wel niet uitmaken. Jeetje dat ze dat allemaal bijhouden zeg. Verbaasd me echt dit.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  VeryCherry zo 27 jan 2013 - 6:46

Lady Starstruck schreef:Ja ik weet niet of ik dat zou doen VC in mijn geval dan. Ik zou het lullig vinden voor mijn moeder. Die wilde ons (ik, mijn broer en zus) toen graag laten dopen.

Ik vind het niet lullig voor mijn ouders. Mijn broertje en ik zijn allebei gedoopt, maar mijn zusje niet. Dat wilden mijn ouders niet. Dus ik zal ze niet voor het hoofd stoten als ik het nietig zou kunnen laten verklaren gelukkig smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  VeryCherry zo 27 jan 2013 - 6:46

Ergens wel griezelig dat ze dat allemaal bijhouden. Maar als ze dat allemaal doen, waarom krijg ik dan nooit post?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  SuperGrover zo 27 jan 2013 - 6:49

Ja, ik ben gedoopt en heb mijn eerste communie gedaan, dus ik ben lid van de katholieke kerk. Maar ik las laatst in de volkskrant dat het makkelijker wordt om je uit te schrijven, dus daar ga ik me binnenkort weer over buigen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  NoName88 zo 27 jan 2013 - 6:58

Ik weet dus niet of dat bij alle kerken gebeurd. Maar bij de PKN dus wel. Maar van de PKN krijg je als je verhuist ook standaar een brief.
Als je voorheen in plaats A woonde en je verhuist naar plaats B, word je automatisch ingeschreven bij de kerk in plaats B. Hier word je per brief van op de hoogte gesteld.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  GreenGrass zo 27 jan 2013 - 6:58

Ik ben sinds begin deze maand uitgeschreven! Ging best makkelijk!

Ik was net een week ingeschreven in nieuwe gemeente en er stond al iemand van de gemeente op de stoep. Ik aangegeven dat ik geen interesse had... ik moest even mijn handtekening neerzetten en het werd geregeld!

Die man heeft het formulier opgestuurd naar Nieuwegein ofzo en ik heb dus laatst een brief gehad dat het rond was!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Roza zo 27 jan 2013 - 7:14

Ik dacht van niet, maar omdat ik gedoopt ben dus blijkbaar wel zoals ik hier lees?
Hmm, ik krijg nooit post ofzo, dus ik wist het niet. Dan wordt uitpluizen hoe uitschrijven werkt. Pfff..

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Carmen_ zo 27 jan 2013 - 7:17

Ik ben geen lid meer. Mijn verwekkers zijn nu de sjaak, lijkt mij?

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Rouxxxe zo 27 jan 2013 - 7:18

Nee, ik ben geen lid van een kerk. Ook niet gedoopt, dus ook nooit lid geweest.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Sterre zo 27 jan 2013 - 7:23

Nee, en ik ben ook niet gedoopt. Mijn moeder heeft zich denk ik zo'n 30 jaar geleden uitgeschreven en mijn vader is ook niet gedoopt. Totaal geen kerkelijke opvoeding dus.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Atelier Madame zo 27 jan 2013 - 7:28

Ik sta ingeschreven maar ga nooit.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Gast zo 27 jan 2013 - 7:40

Ja, ik ben actief lid van een hervormde kerk.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Primrose zo 27 jan 2013 - 7:50

Geen lid, nooit geweest ook, dus ook niet gedoopt.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Twellie zo 27 jan 2013 - 8:08

Volgens mij ben ik nog steeds ingeschreven bij de Gereformeerde kerk. Af en toe kom ik er ook, met familie.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Pompoen zo 27 jan 2013 - 8:19

Ik ben geen lid en ook nooit geweest. Mijn ouders zijn ook geen lid van een kerk, geloof dat mijn vader wel gedoopt is. Alleen bij de protestantse kerk is dat toch heel anders dan de katholieke? Mijn oma's gaan beiden naar de kerk, mijn moeders moeder volgens mij vooral voor de gezelligheid want ze zegt dat ze boeddhist is Wink.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Bliss zo 27 jan 2013 - 8:22

Ik ben gedoopt en heb de communie gedaan, maar daar is alles mee gezegd. Ik kom nooit meer in de kerk en ben niet gelovig, heb geen flauw idee of ik nog ergens ingeschreven sta. Ik krijg in elk geval nooit post van een kerk.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Sarah1985 zo 27 jan 2013 - 8:49

ik ben lid, en betaal elk jaar netjes aan het kerkbalans. Maar kom er nooit maar dat heeft een reden. Ik wil me nog niet uitschrijven.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij lid van een kerk/ geloofsgemeenschap?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum