Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd?

+22
Angela_1986
TukTuk
SuperGrover
Joli86
Pannetoet
_Inge_
Caresses
Lotus
Lindsya
Caroow
smooch
SparklingEyes
TNMN
tess05
Toet
Jeanette
Serena
Suus
Catootje
Silver
Guus
Zwerver
26 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd?

Bericht  TNMN di 30 nov 2010 - 1:41

Ik heb nog nooit een boete of iets gehad, maar ik rij regelmatig te hard, fiets zonder licht/helm, loop door als het licht rood is en ben wel eens dronken in het openbaar. Niets ernstigs eigenlijk
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd?

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 1:42

Geen schokkende dingen. Maar wel een boete gehad voor door rood fietsen, door de stad fietsen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 1:42

Ik heb altijd scooter gereden zonder certificaat en ook auto gereden zonder rijbewijs..

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes di 30 nov 2010 - 1:48

haha.. héééél soms rij ik te hard, op de snelweg, heb ik 't soms niet door Embarassed

En ik heb toen ik nog op de middelbare school zat, een keer een boete gehad voor de verkeerde kant op rijden op de rotonde (dus tegen de klok in )... *edit* Met de fiets dus Very Happy

De agent zei nog: je hebt nog mazzel dat je je licht aan hebt, anders was er nog 42 gulden bij gekomen!

Je raadt het al: 't was begin december.. (nog snel even die boetes binnen halen...)
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  smooch di 30 nov 2010 - 1:50

Twellie schreef:
Toen ik stopte met studeren heb ik mijn OV-jaarkaart als gestolen gemeld, daardoor hoefde ik hem niet weer in te leveren en kon ik een paar maanden gratis met de trein.

Dat heb ik ook gedaan smile
Verder zonder licht fietsen, te hard rijden, stelen (vroeger), zonder certificaat scooter rijden, op de stoep fietsen, zwart reizen...uhm wat nog meer.

Ik heb nog nooit een boete gehad trouwens, ff afkloppen.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  Caroow di 30 nov 2010 - 1:55

Ik heb een keer een boete gehad voor fietsen zonder licht en een voor roken op het station.

En we zijn met een groepje vrienden een keer in een heg gaan liggen, hebben toen (midden in de nacht) de politie gebeld om te vragen of dat mocht. Die wisten dat niet zo. Toen hebben we weer de politie gebeld te zeggen dat ik er mensen in onze tuin in de heg lagen.
Dit is echt heeeel lang geleden, en ik snap niet hoe we zoiets doms konden bedenken Very Happy
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lindsya di 30 nov 2010 - 2:32

Op verkeersboete's na, heb ik nog nooit een strafbaar feit gepleegd.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 2:33

Ja van die kleine dingen als te hard rijden, zonder licht fietsen, door rood fietsen ( als er geen verkeer aan komt nauurlijk)

Gast
Gast

Bericht  Lotus di 30 nov 2010 - 2:34

Ik doe wel eens dingen op de fiets die niet helemaal zijn toegestaan, maar ik ben nog nooit met de politie in aanraking gekomen.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Caresses do 2 dec 2010 - 0:06

Ja, vroeger wel eens wat gestolen.
Door rood fietsen, zonder licht fietsen, in een dronken bui wildplassen, enz..

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 3:54

Ik ben weleens door rood gefietst en toen stond de politie om de hoek.
Stoplicht stond de hele week (als ik er aan kwam rijden) op rood terwijl er niks aan kwam.
De hele week netjes gewacht tot het op groen sprong, maar op dat moment had ik er genoeg van en ben ik doorgereden.
Het rare was ook nog dat er voor mij een moeder met een kindje achterop ook door rood reed en die mocht doorrijden.

Gast
Gast

Bericht  _Inge_ za 29 jan 2011 - 4:15

Kleding, make-up enz.. stelen.
Heb ook weleens boetes gekregen voor een opgevoerde scooter, zonder helm rijden(had alleen het clipje los onder mn kin), op het fietspad rijden met de scooter.
Met de auto weet ik niet of ik boetes heb gekregen, ik rij altijd in een auto die niet van mij is. Heb er nog nooit wat over gehoord in ieder geval.
_Inge_
_Inge_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 114
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Pannetoet za 29 jan 2011 - 4:19

- Ik rij veel te vaak te hard (variërend van 10 tot 30km te hard..voornamelijk op 60/80 wegen + snelweg) maar gelukkig heb ik nog maar 2 boete's gekregen..
- Fietsen zonder licht, fietsen door de stad waar het niet mag, fietsen over stoepen
- En ik heb heel vroeger, toen ik een jaar of 10 was, een adressenboekje gestolen bij het postkantoor..vond ik spannend angel
- Ik heb ooit een portemonnee op straat gevonden, samen met een vriendin, we hebben het geld eruit gehaald en de portemonnee laten liggen..
- Ik heb, toen ik 17 was, schoongemaakt in kantoren en omdat ik zoo graag een mobiel wou heb ik er daar één 'meegenomen' ; een nokia 3310
- Toen ik 15 was had ik een bijbaan bij een dierenhotel/trainingscentrum..daar aten we in de pauze zonder enige schaamte heel veel twixen en marsen naar binnen..en de baas maar denken dat er zoveel verkocht werd..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Joli86 za 29 jan 2011 - 5:05

Verkeersovertredingen zoals te hard rijden, parkeren zonder kaartje, rijden voordat ik mijn rijbewijs gehaald had.

Verder laat ik onze hond eigenlijk altijd overal los lopen waar het kan, wat natuurlijk ook niet mag volgens de wet maar dat vind ik eigenlijk ook niks schokkends..

Verder ben ik eigenlijk een heel braaf meisje.. Wink
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  SuperGrover za 29 jan 2011 - 6:26

Ik vind sommige dingen die hier beschreven staan, best wel erg...

Ik heb alleen minor overtredingen begaan. Ik heb een keer zwart gereden omdat ik een station verder moest dan mijn kaartje. Die 5 minuten ben ik zowat dood gegaan van de stress. Verder, openbare dronkenschap, rijden onder invloed (je mag met drank op ook geen fiets besturen...), zonder licht rijden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 7:09

Als kind zijnde een snoepje stelen bij de Jamin, en verder nu nog wel eens door rood rijden met de fiets (alleen bij rustige kruisingen waar ik het verkeer in één oogopslag kan overzien) en af en toe zonder licht fietsen (niet bewust, gewoon vergeten). Ik heb wel eens zwart gereden in de trein, maar dat heb ik ook nooit bewust gedaan. Meer in de zin van vergeten een kaartje te kopen/stempelen.
Verder ben ik te braaf, ik durf zelfs niet eens op een rustige doordeweekse dag te fietsen in het wandelgebied in het (dan uitgestorven) dorp hier.
Oh, wat we soms wél bewust doen in onze mond houden als we in de winkel merken dat de caissiere iets vergeet aan te slaan, een te laag bedrag aanslaat of ons teveel wisselgeld teruggeeft. Maar dat is niet direct strafbaar natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk za 29 jan 2011 - 7:21

Marin schreef:Nou, het klinkt bizar, maar in Amerika heb ik zonder fietshelm gefietst op m'n zeventiende.
En daar ben ik voor in de rechtzaal beland!

Je moet daar verplicht tot je 18e met een fietshelm fietsen, maar ik, als Nederlander, vergat dat altijd. En dus werd ik een week voor m'n verjaardag (op Sinterklaas, 5 december nog wel) gepakt door de politie en helaas.. Ik moest voorkomen in de rechtzaal. :shock: Eigenlijk vond ik dat best cool, want anders zou je nooit daar komen haha. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee, het was niet eng, maar ik moest wel een boete van 90 dollar betalen.

Amerika is echt zo krom he! Je mag vanaf je 16de autorijden, maar fietsen zonder helm ho maar.. :P
Kan me trouwens niet herinneren in Amerika dat ik kinderen met een helm op heb zien fietsen.

OT:
Ik heb ooit vroeger badparels gestolen bij de etos, en stickers van de SpiceGirls van een 1 of ander tienerblad afgehaald. Ben toen bijna gepakt, en schrok daar zo van, dat ik thuis de stikkers versnipperd heb door de wc heen, de AH een jaar lang heb vermeden en daarna nooit meer iets gestolen.

Verder 1x aangehouden omdat ik zonder achterlicht fietste en ergens de weg overstak waar je niet mag fietsen.. Was toen 14 of 15 geloof ik, had mijn vriend op het trein station afgezet, en ik had dan altijd de keuze: langs de voetbalvelden en onder een eng viaduct door waar altijd hangjongeren stonden, of die weg oversteken. Toen ik dat aan de agent uitlegde vond hij het ook wel logisch en kreeg ik alleen een boete van 7,50 voor mijn kapotte achterlicht.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 7:55

Ik ben heel netjes.

Heb alleen 1x een bekeuring gehad voor zonder licht.. (Mijn achterlicht deed het gewoon! maar de wilde de boete niet door de helft doen :P )

En ik heb een keer een boete gehad voor te hard rijden op de ring van Rotterdam.. Ik reed 100 en je mocht 80.. (wist ik veeel!! ik ging er vanuit dat het 100 was, maar blijkbaar reed ik op de binnenring.. En ik rijd echt nooit te hard, ben als de dood voor snelheids boetes.. vind het zo zonde van het geld.. Toen heb ik wel dik lopen balen haha)

Verder heb ik nooit wat gejat/gesloopt.. daar was ik veel te netjes en scheiterig/bang voor Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 7:55

Mensen, even voor de duidelijkheid. Te hard rijden is een overtreding geen strafbaar feit!
Je kunt alleen een boete krijgen voor dat soort dingen, niet opgepakt worden en vastgezet. Dat is zo'n beetje het verschil tussen een overtreding en een strafbaar feit.

Ik moet zeggen dat ik sommige dingen die ik hier lees ook behoorlijk shokking vind!

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 za 29 jan 2011 - 8:09

Een strafbaar feit heb ik nog nooit gepleegd, wel verkeersovertredingen zoals te hard rijden, door rood fietsen als ik voor niets voor 't stoplicht sta te wachten.

Ik moet zeggen dat ik sommige dingen ook shokking vind! :shock:
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  applestar za 29 jan 2011 - 8:17

Ik wilde gaan zeggen dat ik heel erg braaf ben geweest en nog nooit iets strafbaars heb gedaan maar er schoot mij te binnen dat ik ooit wel een zonder licht heb gefiets en daarvoor een boete kreeg en ook nog een boete erbij omdat ik geen id bij mij had
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Bericht  Alias za 29 jan 2011 - 14:49

Verkeersovertredingen: te hard rijden en heel soms door rood rijden, vroeger een keer fietsen zonder licht.
Drugsgebruik in het openbaar en rijden onder invloed van.
Stelen, vernielingen en dat soort dingen heb ik nooit gedaan.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Blond za 29 jan 2011 - 23:34

Ik heb alleen ooit een boete gehad voor door rood fietsen. Zuur dat ik dat vond, daarna bijna nooit meer gedaan. Ik rijd ook af en toe te hard, maar ik pas wel op, want een boete vind ik echt zonde van het geld.

En in Curacao heb ik ooit autogereden terwijl ik alcohol op had. En daar mag je rijden met een promille van 2,4 dus het mocht wel, maar ik doe het niet meer (ik had twee glazen op, dus ik zat niet aan de 2,4 promille hoor).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 1:32

zonder licht fietsen, door rood rijden (met de fiets..) en toen ik klein was heb ik eens wat gestolen. Verder niets geloof ik . Ik heb in ieder geval nog nooit een bekeuring gehad.

Gast
Gast

Bericht  ButterflyEffect zo 30 jan 2011 - 4:45

Jade schreef:zonder licht fietsen, door rood rijden (met de fiets..) en toen ik klein was heb ik eens wat gestolen. Verder niets geloof ik . Ik heb in ieder geval nog nooit een bekeuring gehad.
+1 Alleen dat stelen was per ongeluk! haha had iets in mn hand en toen vergeten terug te leggen. Mn moeder had het pas door toen we thuis waren :P
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: