Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hitler-groet nog steeds strafbaar?!

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hitler-groet nog steeds strafbaar?! Empty Hitler-groet nog steeds strafbaar?!

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 6:59

Ik zat op www.politiezoekt.nl te kijken en daar staat dus een oproep op voor een man die een Hitler-groet heeft gemaakt.
Ik wist niet dat dit nog strafbaar was.

Vinden jullie het terecht?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hitler-groet nog steeds strafbaar?! Empty Re: Hitler-groet nog steeds strafbaar?!

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 7:06

Ja, zulke mensen moeten meteen een boete aan hun kont krijgen.

Gast
Gast

Hitler-groet nog steeds strafbaar?! Empty Re: Hitler-groet nog steeds strafbaar?!

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 7:06

Het ligt aan de situatie. Ik heb ook wel eens iemand dit als grapje zien doen, maar goed. Je moet natuurlijk wel uitkijken dat je het niet zomaar in het openbaar doet en dan vooral om mensen bewust te beledigen.

Maar echt strafbaar? Hmm. Gaat wel wat ver denk ik.

Edit: mijn vriend vindt hetzelfde als jij Storm.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 7:08

Wat vind je zelf eigenlijk SP?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 7:17

Ik vind het een lastig onderwerp, maar mensen die dit met serieuze bedoelingen doen vind ik sowieso al engerds. Dat ze een boete krijgen ervoor vind ik dan eigenlijk wel best.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 7:21

Zero schreef:
Ik vind het een lastig onderwerp, maar mensen die dit met serieuze bedoelingen doen vind ik sowieso al engerds. Dat ze een boete krijgen ervoor vind ik dan eigenlijk wel best.

Als het serieus is, dan vind ik het ook terecht ja. Zeker. Maar ik ging uit van "voor een geintje"
Misschien omdat ik zo naïef ben dat ik gewoon niet kan of wil geloven dat mensen hier echt een bedoeling mee hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 7:23

Tea-Leaf schreef:
Zero schreef:

Als het serieus is, dan vind ik het ook terecht ja. Zeker. Maar ik ging uit van "voor een geintje"
Misschien omdat ik zo naïef ben dat ik gewoon niet kan of wil geloven dat mensen hier echt een bedoeling mee hebben.

Nou ja, ik denk dat je best wel iemand in functie moet provoceren om die boete uberhaupt te krijgen. Ik denk niet dat je die echt zomaar krijgt.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 7:24

True. Als ik hier met hitlergroet door de straat ga lopen krijg ik hoogstens de buren in mn nek, dus dit zal wel een ander verhaal geweest zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 7:29

Je krijgt hem natuurlijk niet zomaar. Ik snap uberhaupt niet waarom je dat zou doen, ook niet voor dr grap. Volgens mij heb je dan bij geschiedenis niet op zitten letten.

Gast
Gast

Bericht  Roxi3 vr 9 sep 2011 - 7:41

Storm schreef:Ja, zulke mensen moeten meteen een boete aan hun kont krijgen.
+1, en ik vind het trouwens ook niet echt een geschikt onderwerp om grapjes over te maken dus zelf als mensen zeggen ik doe het voor de grap.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 7:42

Lorna mercedez schreef:Je krijgt hem natuurlijk niet zomaar. Ik snap uberhaupt niet waarom je dat zou doen, ook niet voor dr grap. Volgens mij heb je dan bij geschiedenis niet op zitten letten.

Of je bent gewoon een lompe dommerik, daar hebben we er ook genoeg van.

Gast
Gast

Bericht  ladycat vr 9 sep 2011 - 7:48

Ja dat is nog steeds strafbaar. Evenals het boek Mein Kampf
ladycat
ladycat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 267
Punten : 291
Registratiedatum : 10-04-11

Bericht  Darius vr 9 sep 2011 - 7:49

Voor het lezen, of het in het bezit hebben van het boek? Kun je ergens delen hiervan lezen?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 7:55

Ik vind het logisch dat discriminatie strafbaar is in Nederland maar vind het wel wat ver gaan om er een opsporingsbericht voor uit te zetten.

Het verhandelen van Mein Kampf is strafbaar, dus niet het lezen of het in je bezit hebben.
Ik geloof dat hij wel te downloaden is.
Dat Mein Kampf in Nederland 'verboden' is vind ik een beetje kul. Je maakt het alleen maar interessanter en als je hem echt graag wil hebben, kom je er toch wel aan aangezien Nederland het enige land is waar het verboden is.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 10:53

Ik vind ook dat dit bestraft moet worden, mag van mij ook wel een paar daagjes in de bak zijn in plaats van een boete.

Ik vind het ook geheel terecht dat Mein Kampf niet verhandeld mag worden, op al zulke ongelooflijk saaie boeken zou een verbod moeten komen.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne vr 9 sep 2011 - 10:57

Ik las laatst dat een groep Joodse mensen in Londen (als ik het goed heb) helemaal ontzet waren over wat ze daar zagen. Ze waren daar in Madam Tussauds, een 'gezellige' dagje uit. Daar schijnt een wassenbeeld van Hitler te staan. Een aantal toeristen/bezoekers die daar kwamen stonden voor het beeld en deden een Hitler-groet.. serieus of grappig bedoeld.. maakt niet uit. Als ik Joods zou zijn en dat zou zien, zou ik me daar ook erg vreselijk om voelen. Vind het nu al vreselijk om te zien, ook al is het als grapje! Ik vind persoonlijk dat dit gewoon niet zou mogen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  luisa vr 9 sep 2011 - 11:04

Jee Parisienne, ik snap ook echt niet wat daar grappig aan is.
Eigenlijk al bizar dat er een beeld van Hitler staat, ik heb er althans een beetje een heldenverering bij bij al die wassenbeelden. Maar om dan vervolgens quasi grappig Hilter groet te gaan brengen dan ben je echt niet goed wijs en heb je 0,0 inlevingsvermogen. Kijk een dergelijke grap met vrienden onder elkaar kan ik me nog best iets bij voorstellen, maar absoluut niet in het openbaar.

Vind het overigens niet meer dan logisch dat hitlergroet strafbaar is.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: