Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd?

+22
Angela_1986
TukTuk
SuperGrover
Joli86
Pannetoet
_Inge_
Caresses
Lotus
Lindsya
Caroow
smooch
SparklingEyes
TNMN
tess05
Toet
Jeanette
Serena
Suus
Catootje
Silver
Guus
Zwerver
26 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd? Empty Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 23:35

Naar aanleiding van de topics "heb jij wel eens iets gestolen" en "koop jij van de vrachtwagen gevallen spullen" ben ik benieuwd of jullie wel eens een ander strafbaar feit hebben gepleegd.
Ik moet tot mijn diepe schaamte toegeven dat ik me wel eens heb schuldig gemaakt aan inbraak. Ik was een jaar of 10 en met 3 andere meiden trokken we er op uit naar een verlaten boerderijtje in het bos. Eén meisje gooide met een stoeptegel een raam in en toen zijn we naar binnen geklommen. We hebben een kledingkast leeggetrokken en de inhoud op een hoop op het bed gegooid. Gewoon voor de stomme lol.

Naderhand kreeg één van mijn vriendinnetjes zo'n last van haar geweten dat ze het haar ouders heeft verteld. Ik kwam daar achter nog voordat mijn ouders waren ingelicht. Toen heb ik alles opgeschreven en aan mijn moeder laten lezen. Mijn ouders waren uiteraard heel erg kwaad op mij. Ik weet niet meer wat voor straf ik heb gekregen, het zal wel een tijd huisarrest zijn geweest, denk ik. Ik weet nog wel dat ik een paar nachten niet kon slapen van de spijt die ik voelde. Nou nóg, 20 jaar later, als ik er aan terugdenk, voel ik nog iets van schaamte.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd? Empty Re: Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 23:38

Wij hebben eens met een groepje vrienden de vlaggen van de AH meegenomen om ze bij een andere supermarkt er weer in te hangen. Die vlaggen horen `s nachts helemaal niet buiten te hangen natuurlijk. Halverwege werden we gepakt door de politie en kregen we een boete voor baldadigheid en we moesten te vlaggen terug brengen. Deden we dat niet, dan werd het diefstal, toen was ik wel genezen.. :shock:

Gast
Gast

Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd? Empty Re: Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 23:39

Nou, het klinkt bizar, maar in Amerika heb ik zonder fietshelm gefietst op m'n zeventiende.
En daar ben ik voor in de rechtzaal beland!

Je moet daar verplicht tot je 18e met een fietshelm fietsen, maar ik, als Nederlander, vergat dat altijd. En dus werd ik een week voor m'n verjaardag (op Sinterklaas, 5 december nog wel) gepakt door de politie en helaas.. Ik moest voorkomen in de rechtzaal. :shock: Eigenlijk vond ik dat best cool, want anders zou je nooit daar komen haha. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee, het was niet eng, maar ik moest wel een boete van 90 dollar betalen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 23:41

Donnaa en Marin, dat klinkt nog vrij onschuldig, van die vlaggen en zonder fietshelm fietsen.. Dat je voor dat laatste voor moest komen joh, onvoorstelbaar!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 23:46

Een strafbaar feit is een overtreding van de wet, dus dat kan ook onschuldig zijn..
Ik pleeg iedere dag een strafbaar feit, want ik rij altijd te hard..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 23:46

Ik heb wel eens snoepjes gejat...en een boekje uit een cd :S.

En natuurlijk verkeersboetes.

Gast
Gast

Bericht  Zwerver ma 29 nov 2010 - 23:52

Nee nog nooit. :shock: Zelfs geen boete
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Guus ma 29 nov 2010 - 23:54

Ik heb vaker dingen gejat, maar altijd vanaf straat (en ik was altijd in beschonken toestand...) Vlaggen idd die nog buiten hingen... verkeersborden... banners... reclame dingen... zo'n ola-ijsjes-klapper-bord

maar daarvoor nooit gepakt...

Wel een keer een boete voor baldadigheid,

Bij ons op de hoek van de vereniging kwamen agenten een keer in de zoveel tijd hun quota op krikken door iedereen zonder licht te pakken of (je moest een heel klein stukje tegen de richting in of omfietsen) mensen die over de stoep fietsten...

Op een avond was ik er zo klaar mee dat ik de boete heb aangenomen, vervolgens mijn telefoon pakte en naast de agent die ze stond op te wachten iedereen heb gebeld om te vertellen dat ze opgewacht werden. Ik heb ze verteld dat ze door moesten fietsen tot waar het mocht, heet laatste stukje afstappen en lopen. Dat kon je vanaf waar de agent en ik stonden goed zien. Dus iedereen deed dat en zwaaide vrolijk naar mij en de agent en ik zwaaide vrolijk terug.

Opzich geen strafbaar feit , maar de bijdehandte manier waarop ik het deed gaf me een boete voor baldadigheid. Prima die heb ik diezelfde avond nog terugbetaald gekregen door iedereen die ik had 'gered'

Ik vind het geen hele ernstige dingen eigenlijk, kan er stiekem nogsteeds wel om lachen

Laatst aangepast door Goochempie op do 2 dec 2010 - 0:48; in totaal 1 keer bewerkt
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 23:55

Wij hebben ooit een vuilnisbak in de fik gestoken en daar ben ik toen voor gepakt, ik was toen 14 ofzo en mocht toen gaan afwassen in het bejaardenhuis.
Voor de rest heb ik wel overtredingen begaan, maar ben ik nooit voor gepakt of een boete voor gekregen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 23:58

ik heb regelmatig met z'n drieen gefiets en ik rij bijna altijd iets te hard. Toen ik een jaar of 10 was, heb ik bij een vriendinnetje ooit eens een beeldje gejat, omdat ik 'm zo mooi vond.

Gast
Gast

Bericht  Silver ma 29 nov 2010 - 23:59

*Ik ben getuige geweest van een inbraak en diefstal....
Ben nooit gepakt, maar als ik eraan terug denk, ist wel kippenvel..
Na datvoorval heb ik die "vrienden" niet meer normaal gesproken.
*ruiten ingegooid van een bushokje
*vuurwerk afsteken IN school

Mijn broertje daarintegen, heeft de lantaarnpalen in het centrum dorp allemaal midden in de nacht uitgeschakeld,
en nog wat dingetjes uitgevreten.... Wink Bij 1 actie werd ie op heterdaad betrapt en heeft ie 2 nachtjes in "het hotel" gezeten...

Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 0:00

Tja, ik woon in een flat, waar vanuit we ooit uitkeken op akkers en welgeteld 3 boerderietjes. En toen werd er een nieuwbouwwijk gebouwd.... Dus halve huizen, achtergelaten verfrollers.... 1 verlaten boerderij.

We hebben de boerderij per ongeluk afgebrand, de bouw van menig huiz minstens een maand vertraagd door te helpen verven, stucen en metselen, we zijn achtervolgd door de opzichter met z'n dobermann en ik ben een keer thuisgekomen ónder het verf.

Oh wat betreft de boerderij; het was 1 groot huis en daar vonden we oude kaarsen, aanstekers en spelkaarten (Met blote vrouwen erop!!) dus we gingen de kaarsen aansteken. En toen de kaarten. En toen de openhaard aan steken... En toen viel er een kaars om en voor we 't wisten was er overal rook en vuur en toen zijn we maar gaan rennen....

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 0:00

wc-eend schreef:Nee nog nooit. :shock: Zelfs geen boete

Jij hebt nog nooit zonder licht gefietst of te hard gereden? Dat je niet gepakt bent of geen boete gehad hebt, wil niet zeggen dat je geen strafbaar feit gepleegd hebt natuurlijk 🐱

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 0:05

Wij waren ooit eens opzoek naar een stelletje, dus een vriend van ons is op zo'n speel hutje gaan zitten, ik zag dat, en het huisje zakte inelkaar, vrienden die wij zochten zaten daar gelukkig niet in, maar 2 dagen later stond het wel in de krant. Ze zochten degene die het had gedaan. Toen we later met zijn alleen bij die vriend zaten, hebben wij maar verteld dat hij het had gedaan en dat ik het gezien had, maar dat we niets mochten loslaten..

Ik heb ook ooit eens mijn vriend zijn auto op een vergunningspashouder plaats neergezet, was toen aan het verhuizen, en werd op de bon geslingerd.. Ik had aan moeten tonen dat ik aan het verhuizen was.. De boete werd niet terug gedraaid..

Gast
Gast

Bericht  Catootje di 30 nov 2010 - 0:09

Goochempie schreef:Ik heb vaker dingen gejat, maar altijd vanaf straat (en ik was altijd in beschonken toestand...)

Wel een keer een boete voor baldadigheid,

Bij ons op de hoek van de vereniging kwamen agenten een keer in de zoveel tijd hun quota op krikken door iedereen zonder licht te pakken of (je moest een heel klein stukje tegen de richting in of omfietsen) mensen die over de stoep fietsten...

Op een avond was ik er zo klaar mee dat ik de boete heb aangenomen, vervolgens mijn telefoon pakte en naast de agent die ze stond op te wachten iedereen heb gebeld om te vertellen dat ze opgewacht werden. Ik heb ze verteld dat ze door moesten fietsen tot waar het mocht, heet laatste stukje afstappen en lopen. Dat kon je vanaf waar de agent en ik stonden goed zien. Dus iedereen deed dat en zwaaide vrolijk naar mij en de agent en ik zwaaide vrolijk terug.

Opzich geen strafbaar feit , maar de bijdehandte manier waarop ik het deed gaf me een boete voor baldadigheid. Prima die heb ik diezelfde avond nog terugbetaald gekregen door iedereen die ik had 'gered'
Haha, stoer Very Happy
Catootje
Catootje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 113

Bericht  Suus di 30 nov 2010 - 0:12

Ik ben best braaf eigenlijk. Heb wel eens zonder licht gefietst en ik rij ook vaak wel iets te hard, maar heb nog nooit een boete gekregen.
Of toch wel, een keer in de trein, ik was vergeten een kaartje te halen (automaat was stuk, stress, haasten en vergeten naar een andere automaat te lopen...) en net toen werd ik gecontroleerd natuurlijk (zat 15 minuten in de trein). Daar ging mijn geld...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Zwerver di 30 nov 2010 - 0:15

_Donnaa schreef:
wc-eend schreef:Nee nog nooit. :shock: Zelfs geen boete

Jij hebt nog nooit zonder licht gefietst of te hard gereden? Dat je niet gepakt bent of geen boete gehad hebt, wil niet zeggen dat je geen strafbaar feit gepleegd hebt natuurlijk 🐱
Hmm ja dat is natuurlijk ook wel weer zo.... haha. Ik zie zulke dingen niet alleen als een strafbaar feit.. Zoiets doet iedereen wel eens. Ik denk aan wat "zwaardere"dingen.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959

Bericht  Serena di 30 nov 2010 - 0:23

Catootje schreef:
Goochempie schreef:

Haha, stoer Very Happy
+1

Ik heb eigelijk alleen fietsovertredingen gemaakt, maar nooit een boete ervoor gehad.
Ik rij wel eens door rood en heb een hele tijd zonder licht gefietst, omdat ik altijd die lampjes vergeet...
Ow ik heb wel twee keer een boete in de trein gehad, had ik geen kaartje Embarassed een keer was ik mijn kaartje kwijt, bleek ie later toch in mn portemonnee te zitten. En een keer dacht ik dat het kaartje voor te kort saldo een treinkaartje was..*schaam schaam* Embarassed Embarassed
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Jeanette di 30 nov 2010 - 0:45

Ooit 1x een boete gehad voor te hard rijden. Voor de rest ben ik heel braaf. angel
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 1:00

Ik heb ook de gewone dingen gedaan als te hard rijden, parkeren waar het niet mag en zonder licht fietsen.

Toen ik stopte met studeren heb ik mijn OV-jaarkaart als gestolen gemeld, daardoor hoefde ik hem niet weer in te leveren en kon ik een paar maanden gratis met de trein.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 1:03

Openbare dronkenschap is ook een strafbaar feit toch? Dan heb ik dus de wet wel eens overtreden.

Edit: en fietsen zonder licht inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  Toet di 30 nov 2010 - 1:08

_Donnaa schreef:Een strafbaar feit is een overtreding van de wet, dus dat kan ook onschuldig zijn..
Ik pleeg iedere dag een strafbaar feit, want ik rij altijd te hard..

Idd, ik pleeg dan ook dagelijks een strafbaar feit.
Verder dingen gestolen en één keer met alcohol op gereden (scooter.)
Ik heb een keer een officiele waarschuwing gekregen voor openbaar dronkenschap & alcohol gebruik, ik was 13 en had nog geen legitimatie dus ik kreeg geen boete.

En vorig jaar zomer, stond hier in het dorp een huis al een hele tijd leeg, maar in de tuin stond nog een jacuzzi, vrienden waren al weleens wezen kijken en deze stond nog gewoon aangesloten.
Op een nacht na een feestje kwamen we op het geniale idee om er met z'n alle heen te gaan en nog lekker een borreltje te drinken in die jacuzzi. Ondertussen had iemand te politie gebelt.
Liep ik daar met een stapel handoeken, in mijn bikini met een fles wijn in m'n hand over de dijk. Politie: waar gaat u naar toe mevrouw? EEhhh..
Naam enzo genoteerd, maar we hebben er nooit meer iets van gehoort, we hadden er ook nooit bij stilgestaan dat dit als inbraak werd gezien.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 1:08

Fietsen zonder licht en soms iets te hard rijden, verder kan ik echt niks bedenken!

Gast
Gast

Bericht  tess05 di 30 nov 2010 - 1:23

Op te hard rijden na niet nee
tess05
tess05
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 78
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 1:24

- Te hard rijden, doe ik echt dagelijks.
- Veel dingen gestolen. (echt veel)
- ingebroken in een leegstaand huis.
- in het openbaar veel drugs gebruikt.
- onder de 18 (en dus zonder rijbewijs) onder invloed van cocaïne auto gereden.
- Mishandeling in huis gehad Embarassed Ik heb er niet aan mee gedaan, maar een vriend van mij had een man mee gelokt mijn huis in waar hij dus mishandeld werd. Reden: die man heeft mij seksueel misbruikt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: