Thuisblijfmoeder of carrièrevrouw?
+58
Fearie
Sanne
Lejow
Pien
Atelier Madame
Happinaz
Charles
strawberry
Petteflet
SDL
bolus26
Amber-
Marin
Manderijn
Thunder
Roodkapje
M-G
kwak
Filoria
Tiara
*Lookie*
Flower_L
Blue flower
chipa
PapillonRose
Parel
Lonely Goatherd
Star007
LDJ
liesje
Darius
Puggle
studiebol
Theeleut
Punk'd
Twellie
Pompoen
Parisienne
Susan
Ezzer
Mamsie
Coco
Roos
CCC
kwebbeltje
Viva
Muppetje
Sea of Trees
Jasmine
Fiwen
Jezzie
Aimee
Linda
Printje
Slakje
Liadan
Aagje!
Luce
62 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Thuisblijfmoeder of carrièrevrouw?
Fiwen, ik vind dat je een vertekend beeld van de huidige arbeidsmarkt schetst.
Ontopic: ik vind het hartstikke leuk om te werken en ik vind het heerlijk om moeder te zijn. Ik werk bij een bedrijf wat me de ruimte biedt om het moederschap met een baan op HBO-niveau goed te combineren.
Ontopic: ik vind het hartstikke leuk om te werken en ik vind het heerlijk om moeder te zijn. Ik werk bij een bedrijf wat me de ruimte biedt om het moederschap met een baan op HBO-niveau goed te combineren.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
SDL schreef:Fiwen, ik vind dat je een vertekend beeld van de huidige arbeidsmarkt schetst.
.
Nou, inderdaad!
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Bij de gedachte om thuisblijfmoeder te zijn word ik al kriegelig, dus nee absoluut niets voor mij. Helaas werkt mijn man in een echte mannenwereld, waar ouderschapsverlof een heel vies woord is en waar ze het niet kennen om pt te werken. Als dat anders was geweest, was mijn vriend waarschijnlijk 3 dagen gaan werken en ik ft.
Heb op dit moment overigens ook geen behoefte om carriere te maken. Ben blij dat ik nu al ruim 3 jaar eindelijk op mijn plek zit en niet meer de behoefte voel om te hoppen.
Heb op dit moment overigens ook geen behoefte om carriere te maken. Ben blij dat ik nu al ruim 3 jaar eindelijk op mijn plek zit en niet meer de behoefte voel om te hoppen.
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het heerlijk om thuis te zijn, wel werk ik 2 ochtenden per week (ongeveer 8 uur p.w.) voor ons is dit nu de ideale situatie en financieel ook goed te doen.
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Luce schreef:SDL schreef:Fiwen, ik vind dat je een vertekend beeld van de huidige arbeidsmarkt schetst.
.
Nou, inderdaad!
Ze vraagt toch of ik (en andere moeders die thuis zijn) er bang voor zijn... En ik reageer erop dat ik daar niet bang voor ben en dat naar mijn mening een gat in je cv geen probleem hoeft te zijn. Voor mij in ieder geval niet gezien mijn situatie en opleidingsachtergrond. Dus nee voor MIJ heb ik geen vertekend beeld, maar ik kan niet oordelen over andere sectoren en dat doe ik ook nergens. Je moet ook een beetje geluk hebben met werk maar dat geldt net zo goed als je vanuit een huidige baan gaat solliciteren. En je hebt altijd nog de mogelijkheid om weer te aan studeren en op die manier terug de arbeidsmarkt op te komen.
Ik geloof er echt niet in dat als ik nu 2 jaar thuis zou blijven dat ik met geen mogelijkheid aan een baan zou kunnen komen, dat is gewoon onzin. Misschien niet meteen je droombaan maar een baan in ieder geval wel.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
ik zou het liefst thuisblijfmoeder zijn.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Minneke schreef:Carriere.
Ik word heel gelukkig van mijn kinderen, maar alleen in combinatie met een leuke, uitdagende baan. Gelukkig heb ik die baan al gevonden. Binnen het bedrijf waar ik nu werk kan ik de komende tientallen jaren nog wel vooruit qua ontwikkeling, en dat vind ik een fijn idee. Ik heb een intellectuele uitdaging nodig en ook een bepaalde mate van druk en stress, anders word ik ontzettend lui. Ik werk nu 36 uur per week, maar doe in de avonduren vaak ook nog wel het een en ander. Puur omdat ik het leuk vind.
Naast de uitdaging vind ik het heerlijk om het huis uit te gaan, fijne collega's te hebben en iets voor mezelf te hebben.
Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Ik denk ook dat als we hier thuis echt een keuze zouden moeten maken dat mijn vriend dan minder zou werken en ik juist meer. Ik hou te veel van mijn werkende leven. Tegelijkertijd vind ik het een helse en soms ook flink vermoeiende klus om alles in balans te houden en overal even goed in te zijn.
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Marin schreef:Ik wilde altijd heel graag thuisblijfmoeder worden. Nu hoop ik eigenlijk dat t realistisch is om m'n baan als fotograaf te behouden voor part time en daarnaast moeder te zijn in de toekomst.
Een 40urige werkweek hou ik sowieso niet vol qua vermoeidheid, dus ik ben heel blij dat ik zo'n middenweg heb gevonden en hopelijk ook kan blijven doen als er kinderen zijn.
In de weekenden dat ik werk (veel bruiloften zijn in t weekend natuurlijk) is m'n vriend dan natuurlijk thuis, dus ideaal.
Maar eerst maar eens kijken wat de tijd ons zal leren. Maar dit zou ideaal zijn lijkt mij!!
Het lijkt mij een heel goed te combineren toekomst beeld hoor, Marin!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Ik heb natuurlijk zelf nog geen kinderen maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat ik blij zou worden van thuisblijfmoeder zijn. Ik vlieg nu al tegen de muren op als ik langer dan een paar dagen thuis ben. Natuurlijk heb je dan een kindje of meerdere kindjes om je heen, maar ik geloof niet dat ik erg gelukkig zou zijn van de hele dag thuis zijn. Daarvoor vind ik mijn werk ook veels te leuk.
Het enige is dat mijn vriend zijn baan lastig te doen is met minder dan 36 uur per week, dus hij kan hooguit 4*9 gaan werken, maar minder zou echt niet te doen zijn ivm de projecten die hij aanstuurt. Zelf werk ik in de zorg, onregelmatig, dus dat is lastig lijkt mij qua opvang maar niet onmogelijk. Ideaal zou ik bijv 28 of 32 uur willen werken en mn vriend dan 4 dagen.
Het enige is dat mijn vriend zijn baan lastig te doen is met minder dan 36 uur per week, dus hij kan hooguit 4*9 gaan werken, maar minder zou echt niet te doen zijn ivm de projecten die hij aanstuurt. Zelf werk ik in de zorg, onregelmatig, dus dat is lastig lijkt mij qua opvang maar niet onmogelijk. Ideaal zou ik bijv 28 of 32 uur willen werken en mn vriend dan 4 dagen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik zou heel graag minder willen werken als dat ik nu doe. Werk nu zo'n 37 tot 40 uur per week en zou heel graag 2 of 3 dagen willen werken. Helaas geen keuze hier....
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Dat zei ik ook altijd, maar als ik nu financiële vrijheid zou hebben zou ik voor de kinderen kiezen.Atelier Madame schreef:Ik heb natuurlijk zelf nog geen kinderen maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat ik blij zou worden van thuisblijfmoeder zijn. Ik vlieg nu al tegen de muren op als ik langer dan een paar dagen thuis ben. Natuurlijk heb je dan een kindje of meerdere kindjes om je heen, maar ik geloof niet dat ik erg gelukkig zou zijn van de hele dag thuis zijn. Daarvoor vind ik mijn werk ook veels te leuk.
Gast- Gast
Ik had een goede baan voor 20 uur p.w en een vastcontract, dit heb ik opgezegd toen de jongste kwam, heb wel een oproepcontract gehouden, nu kan ik zelf bepalen wanneer en hoeveel ik werk, in de decembermaand heb ik vier keer een ochtend gewerkt maar nu bijv al sinds t nieuwe jaar niet meer.
Ik zou er echt niet aan moeten denken om meer dan twee à drie dagen te moeten werken en mijn kinderen naar een KDV te brengen.
Ik zou er echt niet aan moeten denken om meer dan twee à drie dagen te moeten werken en mijn kinderen naar een KDV te brengen.
Gast- Gast
Pien schreef:Ik zou heel graag minder willen werken als dat ik nu doe. Werk nu zo'n 37 tot 40 uur per week en zou heel graag 2 of 3 dagen willen werken. Helaas geen keuze hier....
Ik weet wat je voor werk doet, maar kan je niet gewoon minder gaan werken als je dat wil? Ok dan heb je die functie niet meer maar is dat zo erg voor je?
Ik had jouw functie ook en nu dus niet meer maar goed dat gaat bij mij prima gelukkig,
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Puggle schreef:Pien schreef:Ik zou heel graag minder willen werken als dat ik nu doe. Werk nu zo'n 37 tot 40 uur per week en zou heel graag 2 of 3 dagen willen werken. Helaas geen keuze hier....
Ik weet wat je voor werk doet, maar kan je niet gewoon minder gaan werken als je dat wil? Ok dan heb je die functie niet meer maar is dat zo erg voor je?
Ik had jouw functie ook en nu dus niet meer maar goed dat gaat bij mij prima gelukkig,
Volgens mij komt dit door de ziekte van haar man!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
@Puggle, het staat los van de functie. Financieel is het niet haalbaar. Doordat mijn man een spierziekte heeft werkt hij nog maar 22 uur en krijgt dus ook maar loon voor die 22uur. Hij word niet aangevuld door wajong/ wia/ o.i.d.
Pien- Ratel
Lejow schreef:Puggle schreef:Pien schreef:Ik zou heel graag minder willen werken als dat ik nu doe. Werk nu zo'n 37 tot 40 uur per week en zou heel graag 2 of 3 dagen willen werken. Helaas geen keuze hier....
Volgens mij komt dit door de ziekte van haar man!
Oh ja dat wist ik natuurlijk niet. Ik dacht echt dat het over haar werk zou gaan vandaar.
Puggle- Ratel
Pien schreef:@Puggle, het staat los van de functie. Financieel is het niet haalbaar. Doordat mijn man een spierziekte heeft werkt hij nog maar 22 uur en krijgt dus ook maar loon voor die 22uur. Hij word niet aangevuld door wajong/ wia/ o.i.d.
Oké vandaar. Sorry pien. Lijkt me erg vervelend voor je maar dan is het zo idd het beste toch.
Puggle- Ratel
Geeft niks Puggle. Je kunt het er ook niet uit opmaken, had zelf ook gelijk wat duidelijker kunnen zijn!
Pien- Ratel
Wat belachelijk eigenlijk Pien, dat dat niet aangevuld wordt
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Wat belachelijk eigenlijk Pien, dat dat niet aangevuld wordt
Ja dat vind ik ook! Ik dacht ook dat het wel zo werkte? Maar niet dus
Puggle- Ratel
Ik werk 24-28 uur met in drukke periodes/tijdens vakanties van collega's uitschieters naar 40 uur.
Ik vind m'n werk heel leuk, en ga met plezier werken, maar ik geniet ook ontzettend van m'n vrije dagen met de kinderen. Ik vind dit dus ideaal.
Ik vind m'n werk heel leuk, en ga met plezier werken, maar ik geniet ook ontzettend van m'n vrije dagen met de kinderen. Ik vind dit dus ideaal.
Gast- Gast
Ik werk nu 36 uur en dat bevalt me eigenlijk wel. Af en toe bekruipt me wel even het gevoel dat ik best een dag minder zou willen werken, maar in mijn vakgebied loop je dan vrij snel achter en dat wil ik niet. Ik heb het voor mezelf nodig om me te kunnen ontwikkelen op de werkvloer. Als ik over 3 jaar nog precies hetzelfde doe als nu, dan word ik daar niet gelukkiger van.
Ik heb me wel voorgenomen om bij een tweede kindje tijdelijk ouderschapsverlof op te nemen voor een dag in de week, zodat ik wel gedurende een half jaar ongeveer even minder werk, maar daarna weer terug naar 36 uur.
Ik heb me wel voorgenomen om bij een tweede kindje tijdelijk ouderschapsverlof op te nemen voor een dag in de week, zodat ik wel gedurende een half jaar ongeveer even minder werk, maar daarna weer terug naar 36 uur.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou graag 28 uur werken, werk nu 32 uur. Maar mijn vriend zit nu gedeeltelijk werkloos thuis en besteed dus meer tijd aan en met D, dus dan vind ik het wel goed. Bij een 2e zou ik toch wel overwegen om gedeeltelijk naar 28 uur te gaan, zeg maar week op en week af.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Puggle schreef:Lejow schreef:Wat belachelijk eigenlijk Pien, dat dat niet aangevuld wordt
Ja dat vind ik ook! Ik dacht ook dat het wel zo werkte? Maar niet dus
Door verkeerd voorgelicht te worden door een jobcoach in 2007 lopen we nu al heel lang geld mis waar we eigenlijk wel recht op hebben. Hebben nu al sinds februari een bezwaar lopen bij het UWV en het lijkt vooralsnog gunstig voor ons uit te pakken. Voor 12maart moeten we een uitslag hebben anders kunnen we een dwangsom eisen bij het UWV.
Pien- Ratel
Thuisblijfmoeder. Wat ik nu door omstandigheden ook ben het laatste jaar (zwangerschap, verlof en werkloos).
Mavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 23
Punten : 28
Registratiedatum : 20-01-13
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: