Thuisblijfmoeder of carrièrevrouw?
+58
Fearie
Sanne
Lejow
Pien
Atelier Madame
Happinaz
Charles
strawberry
Petteflet
SDL
bolus26
Amber-
Marin
Manderijn
Thunder
Roodkapje
M-G
kwak
Filoria
Tiara
*Lookie*
Flower_L
Blue flower
chipa
PapillonRose
Parel
Lonely Goatherd
Star007
LDJ
liesje
Darius
Puggle
studiebol
Theeleut
Punk'd
Twellie
Pompoen
Parisienne
Susan
Ezzer
Mamsie
Coco
Roos
CCC
kwebbeltje
Viva
Muppetje
Sea of Trees
Jasmine
Fiwen
Jezzie
Aimee
Linda
Printje
Slakje
Liadan
Aagje!
Luce
62 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Thuisblijfmoeder of carrièrevrouw?
Ik ben al zo'n twee jaar thuis bij de kinderen. Af en toe was het totaal niet leuk maar sinds de oudste op school zit en ik een eigen auto heb, vind ik het wel lekker.
Gast- Gast
carrierevrouw. Ik heb veel te veel ambities om thuis te zitten. Thuisblijfmoeder zijn geeft me niet genoeg afwisseling en uitdaging.
Ik werk nu trouwens 36 uur, maandag, dinsdag, woensdag en zaterdag. Mijn man werkt fulltime van maandag t/m vrijdag.
Ik werk nu trouwens 36 uur, maandag, dinsdag, woensdag en zaterdag. Mijn man werkt fulltime van maandag t/m vrijdag.
Laatst aangepast door Rejoy. op za 26 jan 2013 - 6:35; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb geen kinderen maar mij lijkt 24 uur perfect. Gewoon als 3 volle dagen. Maar dan zou ik puur financieel kijkend wel 'willen' dat de man in kwestie 40 uur werkt.
Ik zou het trouwens ook prima vinden om beide 4 volle dagen te werken. Dus dat onze kinderen op maandag bij vader thuis zijn en op vrijdag mij moeder bijv. En dan 3 dagen naar een gastouder/kdv gaan.
Maar dat is hoe ik het nu zie, kijkend naar een financieel plaatje.
Eerlijke gezegt zou ik als ik echt dik miljonair zou zijn dus echt niet in loondienst gaan werken , maar leuk een eigen webwinkeltje beginnen. Puur voor de fun.
Ik zou het trouwens ook prima vinden om beide 4 volle dagen te werken. Dus dat onze kinderen op maandag bij vader thuis zijn en op vrijdag mij moeder bijv. En dan 3 dagen naar een gastouder/kdv gaan.
Maar dat is hoe ik het nu zie, kijkend naar een financieel plaatje.
Eerlijke gezegt zou ik als ik echt dik miljonair zou zijn dus echt niet in loondienst gaan werken , maar leuk een eigen webwinkeltje beginnen. Puur voor de fun.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Om die reden ben ik dus thuis. Al kriebelt het de laatste tijd steeds meer om weer te gaan werken.Sea of Trees schreef:Soms lijkt het me heerlijk om thuis te blijven, maar ik weet heel goed dat ik daar ook niet gelukkig van word. Maar soms is het gewoon zoveel makkelijker. Geen opvangkosten, geen stress als je kindje een keer ziek is....
Nu wil ik niet meer verder in het beroep waar ik voor geleerd heb en wil ik ook niet in een winkel oid. Dus ik twijfel om te gaan leren (wat ik sowieso weer wil doen, maar misschien makkelijker als de jongste ook op school zit..) of vrijwilligerswerk. Ik neig voor om te beginnen naar het laatste.
Hier is het financieël niet nodig dat ik werk, eerder nadelig, want het kost ons zelfs geld als ik een slechtbetaalde baan zou hebben, maar de laatste weken mis ik het gewoon iets zónder kinderen te doen en dan bedoel ik niet even ergens iets gaan drinken.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Viva schreef:Ik heb altijd geroepen dat ik het liefst thuisblijfmoeder zou willen zijn, lekker lui als ik ben, zou ik dus het liefste niet werken.
Maar ik denk dat je dan enigszins ook wel wat "alleen" wordt? Al valt het misschien ook wel weer mee want bij school zie je ook weer allemaal moeders
Ik heb overigens nooit echt iets gehad van dát wil ik worden, als ik zou gaan studeren, heb ik géén idee wat ik ooit wil doen, een beetje ambitieloos. Zelf vind ik het wel jammer dat ik dat nooit heb gehad.
Ik werk nu (ofja, nog 1 week verlof) de ene week 2 dagen en de ander 3, dat om en om. Best ideaal dus naar mijn idee, breng ik toch wat in het laatje voor de boodschappen en kleding. Ik werk overigens in een kledingwinkel en heb niet de ambitie hierin hogerop te gaan (omdat je relatief weinig extra verdient, en je wel veel extra moet doen als winkel leidinggevende. En ik wil al dat gezeur niet aan mijn hoofd hebben...).
Ik ben ook nogal lui van aard. Ik had dus gedacht dat ik het heerlijk zou vinden om thuis te blijven. Het eerste jaar nadat dochter geboren was heb ik amper gewerkt. Maar ik vond het echt 3 keer niks.
Lui zijn en thuis blijven is voor mij echt een slechte combi. Ik word er vreselijk passief van. Je zou denken dat het huis er perfect schoon uit zou zien, maar dat was verre van zo.
Nu ik werk gaat het veel beter. Het enige nadeel van werken is dat ik zo vreselijk vroeg m'n bed uit moet en daar heb ik echt een hekel aan.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik werk drie dagen en dat vind ik heerlijk. Soms vind ik een dag werken rustiger dan thuis.
En zoals nu zit ik gisteren en vandaag eigenlijk de hele dag binnen omdat er eentje niet fit is nou dat ben ik nu echt al wel weer zat. DUs ik vind de combinatie heerlijk.
Ik zou dan op de dagen dat ik thuis ben wel graag een hele goede huisvrouw willen zijn want dat ben ik gewoon echt niet.
En zoals nu zit ik gisteren en vandaag eigenlijk de hele dag binnen omdat er eentje niet fit is nou dat ben ik nu echt al wel weer zat. DUs ik vind de combinatie heerlijk.
Ik zou dan op de dagen dat ik thuis ben wel graag een hele goede huisvrouw willen zijn want dat ben ik gewoon echt niet.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou thuis blijven. Ik werk nu 21 uur. 2,5 dag.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Voor de kinderen er waren was ik een carrierevrouw. Ik ben bij L gestart met 32 uur werken, 4 dagen dus. Dat werd m niet. Ik genoot toch te veel van thuis zijn, gezellig samen ontbijten en rustig aan avondeten. Ik ben van baan gewisseld en werk op papier 18 uur per week, al zijn dat er meestal ongeveer 21. De overuren zetten we in bij de schoolvakanties, dus die ben ik volledig vrij. Zo is het voor mij perfect, ik kan ook veel thuiswerken, dus dat maakt de combi super.
Ondertussen studeer ik nog wat, en ik wil over 5 tot 10 jaar mijn carriere weer oppakken. En daar werk ik nu al aan, veel netwerken e.d.
Ondertussen studeer ik nog wat, en ik wil over 5 tot 10 jaar mijn carriere weer oppakken. En daar werk ik nu al aan, veel netwerken e.d.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind het fijn om te werken, maar omdat mijn zoontje vaker ziek is dan beter, geeft het me momenteel ook veel stress. Ik wil misschien 2 dagen ipv 3 gaan werken, al zou ik dan waarschijnlijk niet kunnen blijven op de locatie en functie waar ik nu op zit, dus daar denk ik nog goed over na.
Gast- Gast
dan zou ik van vast 20 uur naar oproepkracht gaan en het zelf bepalen wanneer ik zou komen werken
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Ik ga straks 16 uur per week werken en dat lijkt me prima.
Thuis blijven vind ik heerlijk, maar dan zou ik een beetje bang zijn dat ik een beetje eenzaam word. Ik vind het heerlijk om onder de mensen te zijn, maar ook om nog genoeg tijd met mijn dochter en gezin door te brengen.
Thuis blijven vind ik heerlijk, maar dan zou ik een beetje bang zijn dat ik een beetje eenzaam word. Ik vind het heerlijk om onder de mensen te zijn, maar ook om nog genoeg tijd met mijn dochter en gezin door te brengen.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Ik zou het liefst max. 2 dagen per week willen werken, en de rest van de week fijn bij mijn dochter zijn ( en dan ook lekker veel geld hebben om leuke dingen te ondernemen!) . Helaas is dit financieel niet te doen. Ik zou nooit fulltime thuis willen zijn, dan word ik gek geloof ik. Ik werk nu 29 uur onregelmatig en sommige weken vind ik dat ik echt te veel werk, en dan bedoel ik vooral de werkweken van meer dan 40 uur ( is wel met slaapdiensten).
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ik zou het allerliefst 16 of 20 uur werken en mijn man dan 24 of 20, zodat onze zoon niet nasr de opvang hoeft. Nu is het door persoonlijke omstandigheden zo dat ik thuisblijfmoeder ben en mijn man 40 uur werkt. Niet ideaal, maar ik kan er wel mee leven.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ik zou graag wel willen werken, maar niet omdat we het geld nodig hebben.
Liever lekker iets voor mezelf, werken aan huis, wanneer ik wil en genieten van ons gezin.
Helaas moet ik wel werken voor het geld, en nog teveel naar mijn zin ook (4 dagen).
Liever lekker iets voor mezelf, werken aan huis, wanneer ik wil en genieten van ons gezin.
Helaas moet ik wel werken voor het geld, en nog teveel naar mijn zin ook (4 dagen).
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Linda schreef:Viva schreef:Ik heb altijd geroepen dat ik het liefst thuisblijfmoeder zou willen zijn, lekker lui als ik ben, zou ik dus het liefste niet werken.
Maar ik denk dat je dan enigszins ook wel wat "alleen" wordt? Al valt het misschien ook wel weer mee want bij school zie je ook weer allemaal moeders
Ik heb overigens nooit echt iets gehad van dát wil ik worden, als ik zou gaan studeren, heb ik géén idee wat ik ooit wil doen, een beetje ambitieloos. Zelf vind ik het wel jammer dat ik dat nooit heb gehad.
Ik werk nu (ofja, nog 1 week verlof) de ene week 2 dagen en de ander 3, dat om en om. Best ideaal dus naar mijn idee, breng ik toch wat in het laatje voor de boodschappen en kleding. Ik werk overigens in een kledingwinkel en heb niet de ambitie hierin hogerop te gaan (omdat je relatief weinig extra verdient, en je wel veel extra moet doen als winkel leidinggevende. En ik wil al dat gezeur niet aan mijn hoofd hebben...).
Ik ben ook nogal lui van aard. Ik had dus gedacht dat ik het heerlijk zou vinden om thuis te blijven. Het eerste jaar nadat dochter geboren was heb ik amper gewerkt. Maar ik vond het echt 3 keer niks.
Lui zijn en thuis blijven is voor mij echt een slechte combi. Ik word er vreselijk passief van. Je zou denken dat het huis er perfect schoon uit zou zien, maar dat was verre van zo.
Nu ik werk gaat het veel beter. Het enige nadeel van werken is dat ik zo vreselijk vroeg m'n bed uit moet en daar heb ik echt een hekel aan.
Dat is nu in mijn verlof ook zo. Nu moet ik zeggen dat het eerst echt druk was om volledig alle dagen voor 2 kids ineens te zorgen (oudste gaat normaal naar haar gastouder, die was toen 6 weken ziek, precies nadat ik alleen was weer na de bevalling), en dat we nu met ons nieuwe huis bezig zijn. Maar ik kan me er ook onwijs slecht toe zetten om schoon te maken. En dan niet de was ofzo, dat doe ik wel, maar meer dingen echt opruimen.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Voor de mensen die weinig willen werken of geen ambities hebben.. hebben jullie dan niet zo'n 'dit is het dan' gevoel? Ik vind mijn werk erg leuk, maar ik moet er echt niet aan denken om dit nog 45 jaar te moeten doen hoor, zonder verdere uitdagingen of doorgroeien of wat dan ook. Ik wil graag verder leren, mijn master afronden, daarna aan een nieuwe master beginnen, doorgroeien, carriere maken, nieuwe dingen doen (en veel verdienen)
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Voor de mensen die weinig willen werken of geen ambities hebben.. hebben jullie dan niet zo'n 'dit is het dan' gevoel? Ik vind mijn werk erg leuk, maar ik moet er echt niet aan denken om dit nog 45 jaar te moeten doen hoor, zonder verdere uitdagingen of doorgroeien of wat dan ook. Ik wil graag verder leren, mijn master afronden, daarna aan een nieuwe master beginnen, doorgroeien, carriere maken, nieuwe dingen doen(en veel verdienen)
Ik leef een beetje met de dag. Ik heb een HBO opleiding gedaan en ik doe nu werk wat daar niets mee te maken heeft. Het werk wat ik nu doe zou ik niet de rest van m'n leven willen doen. Maar echt dingen plannen doe ik ook niet. Ik zie vanzelf wel wat voor leuks er op m'n pad komt.
Linda- Ratel
Linda schreef:
Ik leef een beetje met de dag. Ik heb een HBO opleiding gedaan en ik doe nu werk wat daar niets mee te maken heeft. Het werk wat ik nu doe zou ik niet de rest van m'n leven willen doen. Maar echt dingen plannen doe ik ook niet. Ik zie vanzelf wel wat voor leuks er op m'n pad komt.
Hier hetzelfde en daarbij vind ik het nu gewoon veel belangrijker en leuker om tijd met mijn kinderen door te brengen. Als ze wat groter zijn (allebei op school zitten), dan wil ik wel weer wat gaan studeren, maar ik zou nu nog niet weten wat.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Linda schreef:
Hier hetzelfde en daarbij vind ik het nu gewoon veel belangrijker en leuker om tijd met mijn kinderen door te brengen. Als ze wat groter zijn (allebei op school zitten), dan wil ik wel weer wat gaan studeren, maar ik zou nu nog niet weten wat.
Ik ben misschien een vreselijke krent, maar ik ga sowieso geen opleiding volgen als ik die volledig zelf moet betalen. Ik sta open om allerlei cursussen en opleidingen te volgen. Maar dan wel via het werk. Ik heb nu sterk het gevoel dat ik graag de opleiding tot recherchekundige wil gaan doen. Maar als ik iets ander leuks tegenkom, dan vind ik het ook goed.
Voorheen was ik altijd heel erg van het plannen en vooruit kijken. Maar ik heb gemerkt dat dat niet bij mij past en dat ik daar ongelukkig van word.
Linda- Ratel
Als het zou kunnen, dan zou ik zonder twijfelen thuis blijven. En ik denk niet dat ik daar spijt van zou krijgen. In elk geval zolang ik kinderen onder de 4 zou hebben, wie weet dat ik daarna wel weer iets zou gaan doen. Maar dan wel onder schooltijd. Ik heb trouwens wel altijd een soort behoefte aan kennis , maar dat kan ook uit boeken en van internet komen, zonder dat je daar noodzakelijk de deur voor uit hoeft. En zonde van mijn studie zou ik het ook niet vinden, ik heb er een hoop geleerd en daar zal ik hoe dan ook wel profijt van hebben, helemaal weggegooid lijkt me zoiets nooit.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik weet ook niet of ik een hele opleiding ga doen hoor, ik denk het niet eigenlijk, want ik heb al een HBO-diploma. Maar wat modulen volgen aan de Open Universiteit zie ik mezelf wel doen over een paar jaar (ik heb er al eerder 2 modulen Psychologie gedaan).
Maar 4 jaar studeren zie ik mezelf niet meer doen.
Maar 4 jaar studeren zie ik mezelf niet meer doen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Rejoy. schreef:Voor de mensen die weinig willen werken of geen ambities hebben.. hebben jullie dan niet zo'n 'dit is het dan' gevoel? Ik vind mijn werk erg leuk, maar ik moet er echt niet aan denken om dit nog 45 jaar te moeten doen hoor, zonder verdere uitdagingen of doorgroeien of wat dan ook. Ik wil graag verder leren, mijn master afronden, daarna aan een nieuwe master beginnen, doorgroeien, carriere maken, nieuwe dingen doen(en veel verdienen)
Ik ook, ik ook!
Al denk ik soms wel eens als ik het weer mieters druk heb: sjonge, vond ik maar niet alles leuk. Scheelde een hoop.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Rejoy, ik heb (nog) niet het idee van dit is het dan, maar ik vind het dus wel jammer dat ik nooit een ambitie ergens voor gehad heb, en dat ik ook niet zou weten wat ik zou willen studeren, als ik iets mocht kiezen.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Ik werk nu 4 dagen, 32 uur. Mijn man ook. Ik vind het te doen, maar zou liever 3 dagen willen werken en als geld en geen issue zou zijn misschien 2 dagen. Bij een tweede kindje zou ik in ieder geval het eerste jaar max 3 dagen willen werken.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Viva schreef:Rejoy, ik heb (nog) niet het idee van dit is het dan, maar ik vind het dus wel jammer dat ik nooit een ambitie ergens voor gehad heb, en dat ik ook niet zou weten wat ik zou willen studeren, als ik iets mocht kiezen.
Kan ik me heel weinig bij voorstellen, ik zou echt wel een miljoen dingen willen doen, haha.
Gast- Gast
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: