How to: Een spannender leven
+35
litllejoy
xxjojootjexx
Bay
Roza
Bliss
Zininzon
Primrose
Frappuccino
nijntje4
Sterre
Luce
Samantha
Caro
Lady4
rapa nui
SuperGrover
Vino
Isis
studiebol
Taeda
Bacio
Sea of Trees
Aletta
slaatje
Cimic
Marsy28
Kiekeboe
Pompoen
Susan
Lady1984
Marin
Exogenesis
SoGood
Poubelle
Antibes
39 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: How to: Een spannender leven
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar Rood en Kiekeboe, ik herken jullie gevoelens zo goed. Ik had een heel leuk en sociaal leven, maar was de laaste twee jaren erg onrustig. Ik had het gevoel stil te staan, ondanks een nieuwe baan en een opleiding, het kopen van een huis, het ondernemen van leuke dingen, etc.
Ik heb me nog een tijdje bezig gehouden met gaan werken in het buitenland, heb rondgekeken naar een leuke teamsport, sprak af met mensen van het forum. Maar ik miste toch echt gewoon een man naast me. Na bijna acht jaar single te zijn geweest, had ik echt het gevoel op dat punt tekort te schieten, niet goed te functioneren. Toen kwam vanuit het niets mijn vriend in beeld en ik kan niet anders zeggen dan dat hij me de rust geeft waar ik naar zocht.
Ik vind het altijd lastig om dit te zeggen in zulke topics, omdat ik niet een 'lekker puh, ik wel en jullie niet' gevoel wil overbengen. Ik wil juist zeggen dat het missen van een partner dit gevoel van onrust en stilstaan wel degelijk kan veroorzaken. Het maakt je op een gegeven moment onzeker, de toekomst lijkt onzeker en sommige dingen wil je gewoon liever samen met iemand doen. Ik geloof nog steeds oprecht dat dit jullie binnenkort ook gaat gebeuren, maar dat levert jullie nu weinig op. Ik snap jullie in ieder geval heel goed.
Dikke knuffel voor jullie!
Ik heb me nog een tijdje bezig gehouden met gaan werken in het buitenland, heb rondgekeken naar een leuke teamsport, sprak af met mensen van het forum. Maar ik miste toch echt gewoon een man naast me. Na bijna acht jaar single te zijn geweest, had ik echt het gevoel op dat punt tekort te schieten, niet goed te functioneren. Toen kwam vanuit het niets mijn vriend in beeld en ik kan niet anders zeggen dan dat hij me de rust geeft waar ik naar zocht.
Ik vind het altijd lastig om dit te zeggen in zulke topics, omdat ik niet een 'lekker puh, ik wel en jullie niet' gevoel wil overbengen. Ik wil juist zeggen dat het missen van een partner dit gevoel van onrust en stilstaan wel degelijk kan veroorzaken. Het maakt je op een gegeven moment onzeker, de toekomst lijkt onzeker en sommige dingen wil je gewoon liever samen met iemand doen. Ik geloof nog steeds oprecht dat dit jullie binnenkort ook gaat gebeuren, maar dat levert jullie nu weinig op. Ik snap jullie in ieder geval heel goed.
Dikke knuffel voor jullie!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb dit topic nu al een paar keer gelezen want ook ik herken hier heel erg veel in. Ik heb het gevoel stil te staan, ondanks dat mijn leven vorig jaar natuurlijk alles behalve rustig was. En ik heb alles opnieuw moeten indelen en voor mezelf een nieuw leven moeten creeren. Niet altijd makkelijk en zeker niet altijd leuk.
Nu kom ik in de fase dat ik dingen kan gaan afsluiten van vorig jaar, maar dat brengt ook weer onzekerheid met zich mee. En onrust. Word er gek van..
Maar zoals vandaag... ik wil dus oprecht iets ánders dan anders doen. Ik wil een nieuwe impuls, dus ik heb mezelf nu voorgenomen dadelijk naar het museum te gaan. Ik doe dat normaal nooit maar ik wil gewoon even íets anders dan anders. Even geen zondag een assprint op de bank achterlaten. Even iets nieuws, maar het weer werkt natuurlijk voor geen meter mee. En nu merk ik dat ik alweer excuses aan het verzinnen om maar niet te gaan. Maar ik moet..
Nu kom ik in de fase dat ik dingen kan gaan afsluiten van vorig jaar, maar dat brengt ook weer onzekerheid met zich mee. En onrust. Word er gek van..
Maar zoals vandaag... ik wil dus oprecht iets ánders dan anders doen. Ik wil een nieuwe impuls, dus ik heb mezelf nu voorgenomen dadelijk naar het museum te gaan. Ik doe dat normaal nooit maar ik wil gewoon even íets anders dan anders. Even geen zondag een assprint op de bank achterlaten. Even iets nieuws, maar het weer werkt natuurlijk voor geen meter mee. En nu merk ik dat ik alweer excuses aan het verzinnen om maar niet te gaan. Maar ik moet..
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Goedzo Caro, lekker gaan! En daarna door naar de supermarkt voor de ingrediënten van je lievelingseten en dat vanavond voor jezelf koken. Of een zak chips die je, na het museum, lekker op mag eten op de bank.
Zondagen in je eentje kunnen ook echt genieten zijn!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Lady4 schreef:Goedzo Caro, lekker gaan! En daarna door naar de supermarkt voor de ingrediënten van je lievelingseten en dat vanavond voor jezelf koken. Of een zak chips die je, na het museum, lekker op mag eten op de bank.
Dat is idd ook nog een ander goed idee! Ik ga dadelijk de trein pakken en me naar het museum begeven. Ik mag onderweg van mezelf een zak friet kopen, want ik heb dat serieus nog nooit gedaan haha en zak friet lopend opeten .. Vind het wel 'eng', al snap ik niet waarom want ik doe vaak genoeg dingen in mijn eentje!
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Taeda schreef:Antibes schreef:
Heb jij nog nooit alcohol gedronken in de trein? :o Ik heb wel eens een wijntje gedronken onderweg hoor.. En ook wel eens een conducteur gezien die proost zei.. Volgens mij houden ze dat meer als slag achter de hand voor dronkenschap in de trein, maar goed, misschien had ik destijds geluk.. Hey, living on the edge baby!
Ik heb vrij weinig gedaan wat illegaal is (op te hard rijden na)
En de keren dat ik met de trein ben gegaan voor de lol zijn op één hand te tellen, ik ben een half uur onderweg voor het dichtstbijzijnde treinstation...
Het is niet illegaal, openbaar dronkenschap wel. En mocht je naar Rotterdam gaan daar geldt op het station een plaatselijke verordening voor (opengemaakte) alcoholische drankjes.
Gewoon doen dus!
Samantha- Fluisteraar
- Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11
Ik zou graag willen reizen. Of in ieder geval op plekken komen waar je in eerste instantie niet zo snel heen zou gaan. Ik weet alleen echt niet waar ik moet zoeken. Goedkope vakanties bestaan vast, maar ik kom ze niet tegen. Elk jaar denk ik weer: balen, weer geen vakantie geboekt. Maar ik weet gewoon echt niet waar ik moet zoeken. Er zijn zoveel Websites, zoveel aanbieders..
Verder erg herkenbaar hoor Rood.
Verder erg herkenbaar hoor Rood.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Rood schreef:O ja! Me too!Kiekeboe schreef:Ik weet dat ik gewoon dingen moet doen die ik leuk vind, maar wat ik leuk vind (lezen etc) helpt me dan weer niet om onder de mensen te komen dus 'moet' ik van mezelf ook andere dingen leuk vinden.
Laatst zat ik wel te bedenken: waarom ga ik niet allerlei cursussen doen? Oké, omdat het bakken met geld kost. Maar ff los daarvan kan ik best Spaans, schilderen en salsa gaan leren.
Salsa is echt leuk! Doe ik ook sinds vorig jaar. Wat ik dan vervolgens weer zo jammer vind, is dat ik hier nergens in de buurt iets kan vinden waar mensen dan ook echt dansen in hun vrije tijd zeg maar. Dus je kunt het niet toepassen..
Luce- Kletskop
Salsa lijkt me geweldig! Moet je doen! Een vriendin van me doet dat ook en mán, zij heeft een heel nieuw leven naast haar oude leven gecreëerd.
Wij gaan vanaf volgende week met de halve vriendengroep op stijldansen Lijkt me ook heel leuk!
Wij gaan vanaf volgende week met de halve vriendengroep op stijldansen Lijkt me ook heel leuk!
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Jongens, wat een leuke reacties toch allemaal! Tof ook dat zoveel meiden het herkennen en dat we elkaar kunnen oppeppen.
Ik heb vandaag een creditcard aangevraagd. Dat voelt als weer een kleine stap richting meer opties om te doen tijdens je vrije tijd.
En nu ga ik jullie tips heel goed doorlezen.
Caro, stoer van je! Ik hoop dat het je bevalt. Zo niet, dan weet je dat weer voor de volgende keer.
Ik heb vandaag een creditcard aangevraagd. Dat voelt als weer een kleine stap richting meer opties om te doen tijdens je vrije tijd.
En nu ga ik jullie tips heel goed doorlezen.
Caro, stoer van je! Ik hoop dat het je bevalt. Zo niet, dan weet je dat weer voor de volgende keer.
Gast- Gast
Ik heb me om dezelfde reden ingeschreven voor een cursus toneel en afgelopen week de eerste les gehad. Super leuk!
Daarnaast herken ik wel veel in het lijstje van Exo, zoals naar alle feestjes gaan waarvoor je bent uitgenodigd, plannen maken voor weekendjes weg en vakanties. Ook probeer ik nu niet meer doelloos tv te kijken, maar alleen maar series en programma's die ik echt wil volgen.
Al heb ik nog steeds genoeg relatief saaie dagen, soms ben ik best lui of moet ik een drempel over om mijn eigen leuke plannen ook uit te gaan voeren. Dat wil ik graag veranderen!
Daarnaast herken ik wel veel in het lijstje van Exo, zoals naar alle feestjes gaan waarvoor je bent uitgenodigd, plannen maken voor weekendjes weg en vakanties. Ook probeer ik nu niet meer doelloos tv te kijken, maar alleen maar series en programma's die ik echt wil volgen.
Al heb ik nog steeds genoeg relatief saaie dagen, soms ben ik best lui of moet ik een drempel over om mijn eigen leuke plannen ook uit te gaan voeren. Dat wil ik graag veranderen!
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Wow wat een herkenning hier. Ik heb acht maanden lang thuis gezeten zonder baan en het gevoel gehad dat mijn leven stil stond. Ik had tijd zat maar geen geld om overal heen te gaan en nieuwe dingen te doen. Er komen hier wel goeie dingen voorbij maar ik zit straks al een werkweek ruim 2 uur per dag in de trein vanwege de reistijd. Dat betekent, laat thuis en vroeg naar bed. Weinig vrije tijd (en dat terwijl ik een avondmens ben).
En, ik mag niet klagen nu, maar gek genoeg, daar kan ik dus tegenop zien. Heb het gevoel dat ik straks alleen maar bij moet komen van de werkweek en helemaal geen tijd meer heb voor leuke dingen.
En, ik mag niet klagen nu, maar gek genoeg, daar kan ik dus tegenop zien. Heb het gevoel dat ik straks alleen maar bij moet komen van de werkweek en helemaal geen tijd meer heb voor leuke dingen.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Wat stoer van je, zeg! Ik voel daar ook steeds meer voor. Je kunt het allicht uitproberen, toch?Vino schreef:Ik heb een reis geboekt, althans dat was de bedoeling. Nog even afwachten of het ook gelukt is. Ik wil dus alleen op vakantie.
Meiden die een cursus zijn gaan volgen, hoeveel geld was je ongeveer voor wat kwijt? Ik volg trouwens al een cursus, want ik doe rijlessen en da's echt heel leuk.
Gast- Gast
Ik ben zelf dus over t algemeen best tevreden met m'n leven: Het is echt niet altijd even spannend maar ik weet de sleur er aardig uit te houden door af en toe net even wat anders te doen. Ik weet nog goed dat ik als jonge tiener al zoiets had van aah ik kan niet tegen sleur!
Maar het enige waar ik af en toe mee zit is dat ik het gevoel heb dat ik echt in zo'n tussenfase zit. Ik studeer niet meer en ik wil dolgraag moeder worden, maar nu nog niet. Ik heb soms t idee dat ik echt de dagen, weken, jaren aan het aftellen ben tot die periode begint. Dat dit echt een duffe periode is, waarin niks boeiends gebeurt.
Af en toe denk ik ook dat ik nog helemaal niks heb bereikt. Stom. Maar dan realiseer ik me oh ja wacht in vier landen gewoond, gestudeerd, veel gereisd, ook in m'n eentje..oh ja valt best mee.
Anderzijds denk ik dat ik juist nú nog meer de kans heb om 'spannende' dingen te doen, in zo'n volgende levensfase wordt dat helemaal lastig, dus dat probeer ik dan maar te denken.
Maar het enige waar ik af en toe mee zit is dat ik het gevoel heb dat ik echt in zo'n tussenfase zit. Ik studeer niet meer en ik wil dolgraag moeder worden, maar nu nog niet. Ik heb soms t idee dat ik echt de dagen, weken, jaren aan het aftellen ben tot die periode begint. Dat dit echt een duffe periode is, waarin niks boeiends gebeurt.
Af en toe denk ik ook dat ik nog helemaal niks heb bereikt. Stom. Maar dan realiseer ik me oh ja wacht in vier landen gewoond, gestudeerd, veel gereisd, ook in m'n eentje..oh ja valt best mee.
Anderzijds denk ik dat ik juist nú nog meer de kans heb om 'spannende' dingen te doen, in zo'n volgende levensfase wordt dat helemaal lastig, dus dat probeer ik dan maar te denken.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Wat een supertips van jou! Wat je hier schrijft, ervaar ik wel zo, ja. Ik heb wel een tijd gedaan, dingen alleen ondernemen, maar dan moet je wel heel happy met jezelf zijn, zo voelt het. Ik voel me toch altijd een beetje een loser als ik alleen naar iets toe ga.rapa nui schreef:Je moet jezelf soms in het diepe gooien en jezelf voor het blok zetten omdat je het inderdaad alleen moet doen. En niet bij 1x niet leuk ophouden maar probeer het nog een keer en anders nog eens. Als je de drempel voor veel dingen over bent is het daarna veel gemakkelijker.
Lady4, dankjewel voor je lieve woorden. Juist jouw ervaringen vind ik fijn om naar te luisteren, omdat jij weet hoe het is. En ik heb er (vandaag dan) wel vertrouwen in dat Kiekeboe en ik ooit ook weer een leuke man zullen krijgen. Maar of dat zo is of niet: het is wel leuk om ook zonder die man een leuke tijd te hebben.
Gast- Gast
Ik heb me trouwens wel voorgenomen om dingen te doen die ik normaal niet zou doen. Laatst vroeg iemand of ik een lezing wilde geven over waar ik kinderen mee help. Publiek: 100 mensen. Normaal zou ik zeggen dat ik dat niet doe. Nu heb ik dus ja gezegd. In mei is het pas zover, maar o mèn Maar hé, het maakt het wel spannend
Luce- Kletskop
Exactemundo. Ik kom er ook niet uit. Terwijl ik echt gék ben op vakantie/reizen.Luce schreef:Ik zou graag willen reizen. Of in ieder geval op plekken komen waar je in eerste instantie niet zo snel heen zou gaan. Ik weet alleen echt niet waar ik moet zoeken. Goedkope vakanties bestaan vast, maar ik kom ze niet tegen. Elk jaar denk ik weer: balen, weer geen vakantie geboekt. Maar ik weet gewoon echt niet waar ik moet zoeken. Er zijn zoveel Websites, zoveel aanbieders..
Gast- Gast
Rood schreef:
Meiden die een cursus zijn gaan volgen, hoeveel geld was je ongeveer voor wat kwijt? Ik volg trouwens al een cursus, want ik doe rijlessen en da's echt heel leuk.
Ik vond rijlessen ook leuk ja! Alleen zo jammer en onzelfstandig dat ik nu niet meer rij omdat ik niet meer durf. Zo zonde!
Voor 12 lessen toneel van 2 uur ben ik 200 euro kwijt. Valt best mee vind ik!
Sterre- Ratel
Hè? Heb je wel je rijbewijs gehaald, maar nu durf je niet meer? Balen zeg!Sterre schreef:Ik vond rijlessen ook leuk ja! Alleen zo jammer en onzelfstandig dat ik nu niet meer rij omdat ik niet meer durf. Zo zonde!
Gast- Gast
Ja . Ik had hem na 1 keer afrijden 'met de hakken over de sloot' aldus de examinator. Achteraf misschien toch te weinig lessen om me genoeg zelfvertrouwen op de weg te geven. In het begin reed ik nog weleens, maar nooit alleen in de auto en niet vaak genoeg. Het werd steeds minder, en na een paar paniekmomenten mijn vertrouwen ook en voilà.
Ik roep al tijden dat ik weer een paar lessen wil nemen om weer te durven en het daarna ook te gaan doen, maar we hebben nu zelf een auto die van ellende nog net aan elkaar hangt en daar durf ik echt niet in achter het stuur. Nu lessen nemen schiet niet op dus, dan kan ik het daarna nog steeds niet oppakken. Ik wacht dus op een beter moment, als dat ooit komt.
Slap verhaal dus, dat gaat jou niet gebeuren Rood!
Ik roep al tijden dat ik weer een paar lessen wil nemen om weer te durven en het daarna ook te gaan doen, maar we hebben nu zelf een auto die van ellende nog net aan elkaar hangt en daar durf ik echt niet in achter het stuur. Nu lessen nemen schiet niet op dus, dan kan ik het daarna nog steeds niet oppakken. Ik wacht dus op een beter moment, als dat ooit komt.
Slap verhaal dus, dat gaat jou niet gebeuren Rood!
Sterre- Ratel
O, wat vervelend zeg! Het zou wel stoer om inderdaad gewoon de eerste stap te zetten, rammelbak of niet. Ik snap heel goed dat je het eng vindt, er komt zo veel bij kijken, merk ik nu. Heel veel succes jij!
Ik vind het inderdaad boven verwachting leuk. Wel eng, maar leuk eng. Het lijkt me echt super om niet meer van de trein afhankelijk te zijn, maar spontaner te worden. Weer een stap naar een ondernemender leven!
Ik vind het inderdaad boven verwachting leuk. Wel eng, maar leuk eng. Het lijkt me echt super om niet meer van de trein afhankelijk te zijn, maar spontaner te worden. Weer een stap naar een ondernemender leven!
Gast- Gast
Luce ik wil je wel helpen zoeken naar een goedkope vakantie. Vind ik altijd leuk om te doen! Wat voor iets zoek je? Of weet je dat niet?
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Wat een fijn topic! Ik herken er echt veel in, en echt fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met zulke gevoelens. Dit topic motiveert me wel om zelf misschien ook eens echt stappen te gaan zetten. Er zijn best ideeën die aangedragen worden waarvan ik denk "misschien moet ik dat gewoon eens doen". Zoals alleen naar een museum, buiten in het park een boek gaan lezen (als het weer lente is ), of een cursus gaan volgen.
Ik zit er ook heel erg over te twijfelen of ik dit jaar misschien alleen op vakantie wil. Ik wil er graag wel even tussenuit, maar ik weet nog niet of ik het mezelf daadwerkelijk zie doen. Misschien inderdaad eerst maar een stedentripje ofzo, lijkt me eigenlijk wel leuk. Wat me wel tegenhoud is dat je voor een hotel altijd een toeslag betaald als je alleen bent. Ik snap het ergens wel hoor, maar dat werkt toch wel drempelverhogend.
Ik zit er ook heel erg over te twijfelen of ik dit jaar misschien alleen op vakantie wil. Ik wil er graag wel even tussenuit, maar ik weet nog niet of ik het mezelf daadwerkelijk zie doen. Misschien inderdaad eerst maar een stedentripje ofzo, lijkt me eigenlijk wel leuk. Wat me wel tegenhoud is dat je voor een hotel altijd een toeslag betaald als je alleen bent. Ik snap het ergens wel hoor, maar dat werkt toch wel drempelverhogend.
Frappuccino- Fluisteraar
- Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10
Misschien is een hostel wat voor jou? Leer je meteen nieuwe mensen kennen!
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Nog meer herkenning vanaf deze kant.. Rood, ben jij een oude bekende? Ik snap de helft inmiddels niet meer..maar je 'lijkt' bekend.
Maar goed, ik kan me dus ook wel vinden in wat er gezegd wordt. Een beetje het 'is dit alles' gevoel. Maar wat doe je eraan, goede vraag. Hier ook geen vent, ben inmiddels alweer 1.5 jaar single. Hoewel het goed is geweest om echt even alleen te zijn merk ik wel dat ik wat 'mis'. Heb verder ook niet veel vriendinnen, maar ondanks dat kan ik wel goed alleen zijn. Zou inderdaad alleen ook wel wat meer spanning willen, meer leuke contacten, maar toch ook wel een relatie. En contacten leggen vind ik zo'n lastig iets als je ouder bent.. Ik ben beter in alleen zijn als ik een relatie heb dan wanneer ik geen relatie heb :p Nu werkt het ook niet mee dat ik binnenkort weer lekker kansloos thuis ga wonen, maar goed.
Ik blijf lekker meelezen in ieder geval, wie weet zit DE tip ertussen :p
*edit* misschien moeten we een reis-wensen-lijstje maken ;-) wie weet valt daar nog wat mee te doen haha. Ik wil ook op reis maar twijfel nog over het feit of ik echt alleen zal gaan boeken of niet..
Maar goed, ik kan me dus ook wel vinden in wat er gezegd wordt. Een beetje het 'is dit alles' gevoel. Maar wat doe je eraan, goede vraag. Hier ook geen vent, ben inmiddels alweer 1.5 jaar single. Hoewel het goed is geweest om echt even alleen te zijn merk ik wel dat ik wat 'mis'. Heb verder ook niet veel vriendinnen, maar ondanks dat kan ik wel goed alleen zijn. Zou inderdaad alleen ook wel wat meer spanning willen, meer leuke contacten, maar toch ook wel een relatie. En contacten leggen vind ik zo'n lastig iets als je ouder bent.. Ik ben beter in alleen zijn als ik een relatie heb dan wanneer ik geen relatie heb :p Nu werkt het ook niet mee dat ik binnenkort weer lekker kansloos thuis ga wonen, maar goed.
Ik blijf lekker meelezen in ieder geval, wie weet zit DE tip ertussen :p
*edit* misschien moeten we een reis-wensen-lijstje maken ;-) wie weet valt daar nog wat mee te doen haha. Ik wil ook op reis maar twijfel nog over het feit of ik echt alleen zal gaan boeken of niet..
Primrose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 283
Punten : 389
Wat fijn dat je eindelijk met je rijlessen begonnen bent Rood!
Woonden we maar dichter bij elkaar, dat ging ik me je mee 'gekke' dingen doen. Weet je wat ik graag ooit nog een keer wil? Naar Spanje een tomatengevecht mee maken! Dat lijkt me zo gaaf.
Woonden we maar dichter bij elkaar, dat ging ik me je mee 'gekke' dingen doen. Weet je wat ik graag ooit nog een keer wil? Naar Spanje een tomatengevecht mee maken! Dat lijkt me zo gaaf.
Gast- Gast
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» dag in je leven
» Hoe sta jij in het leven?
» Leven in een sleur
» Blij met je leven?
» N.a.v. Is er leven na de dood?
» Hoe sta jij in het leven?
» Leven in een sleur
» Blij met je leven?
» N.a.v. Is er leven na de dood?