Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

How to: Een spannender leven

+35
litllejoy
xxjojootjexx
Bay
Roza
Bliss
Zininzon
Primrose
Frappuccino
nijntje4
Sterre
Luce
Samantha
Caro
Lady4
rapa nui
SuperGrover
Vino
Isis
studiebol
Taeda
Bacio
Sea of Trees
Aletta
slaatje
Cimic
Marsy28
Kiekeboe
Pompoen
Susan
Lady1984
Marin
Exogenesis
SoGood
Poubelle
Antibes
39 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

How to: Een spannender leven - Pagina 5 Empty Re: How to: Een spannender leven

Bericht  studiebol ma 28 jan 2013 - 7:37

Bliss schreef:Ik ga misschien ook wel weer alleen ergens heen dit jaar (vakantie/stedentrip). Het enige wat ik daar niet leuk aan vind is alleen dineren. Hoe doen anderen dat?

Mijn vriend moet dit voor zijn werk ook vaak, wat ik hem dus wel eens gevraagd heb of hij dat niet erg vind. Hij vind het niet leuk. Wat hij ook wel eens doet, is een eet cafe'tje op zoeken of een restaurant waar je aan de bar kan eten, dan kan je nog eens wat kletsen met de barman ofzo. En verder is hij dan toch ook wel veel met zijn telefoon bezig en dineert hij niet super lang.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

How to: Een spannender leven - Pagina 5 Empty Re: How to: Een spannender leven

Bericht  Primrose ma 28 jan 2013 - 7:38

@Anitbes, hoe lang zou je eind dit jaar weg willen? Ik zit erover te denken om met Shoestring naar Egypte en Jordanie te gaan. Niet dat Egypte me nou zo ontzettend trekt..maar 8 dagen Jordanie is 799, en 21 dagen Egypte en Jordanie is 1099, dus voor dat relatief kleine verschil wil ik Egypte er dan wel bij hebben :p
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

How to: Een spannender leven - Pagina 5 Empty Re: How to: Een spannender leven

Bericht  Antibes ma 28 jan 2013 - 7:46

Primrose schreef:@Anitbes, hoe lang zou je eind dit jaar weg willen? Ik zit erover te denken om met Shoestring naar Egypte en Jordanie te gaan. Niet dat Egypte me nou zo ontzettend trekt..maar 8 dagen Jordanie is 799, en 21 dagen Egypte en Jordanie is 1099, dus voor dat relatief kleine verschil wil ik Egypte er dan wel bij hebben :p

Het zou voor mij dan kerstvakantie worden ivm. studie.. Ennnn ik wil het écht met Israël combineren, omdat ik daar heel graag weer eens naar terug wil en vrienden van mijn ouders op wil zoeken daar.

Heb jij enig idee over de leeftijden bij Shoestring? Ik heb al gekeken naar groepsreizen naar Jordanië/Israël (volgens mij Sawadee) alleen dan waren de mensen toch wel een aardig stukje ouder. Ik kan natuurlijk niet AL te kritisch zijn, maar vind dat toch wel jammer. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

How to: Een spannender leven - Pagina 5 Empty Re: How to: Een spannender leven

Bericht  Primrose ma 28 jan 2013 - 8:13

@Antibes, ohja tuurlijk..dan is ie weer 200 euro duurder geloof ik. Ik zou het liefst Israel/Jordanie/Syrie doen..maar dat gaat m voorlopig niet worden vrees ik. Wel gaaf dat je in Israel bekenden op wil gaan zoeken.
En dat van die leeftijden snap ik, dat geldt voor mij ook. Het Sawadee-volk is over het algemeen wel wat ouder geloof ik, net als Djoser. Shoestring zit als je goed kijkt wel redelijk wat jong spul tussen. Als ik iets boek wacht ik ook tot er naar mijn zin genoeg relatief jonge mensen bij zitten..anders zou ik het ook niet doen denk ik.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

How to: Een spannender leven - Pagina 5 Empty Re: How to: Een spannender leven

Bericht  Antibes ma 28 jan 2013 - 8:18

Primrose schreef:@Antibes, ohja tuurlijk..dan is ie weer 200 euro duurder geloof ik. Ik zou het liefst Israel/Jordanie/Syrie doen..maar dat gaat m voorlopig niet worden vrees ik. Wel gaaf dat je in Israel bekenden op wil gaan zoeken.
En dat van die leeftijden snap ik, dat geldt voor mij ook. Het Sawadee-volk is over het algemeen wel wat ouder geloof ik, net als Djoser. Shoestring zit als je goed kijkt wel redelijk wat jong spul tussen. Als ik iets boek wacht ik ook tot er naar mijn zin genoeg relatief jonge mensen bij zitten..anders zou ik het ook niet doen denk ik.

Syrië is ook wel bijzonder inderdaad denk ik. Het stomme is ook dat ik op zich best geld over heb voor een mooie reis, maar dat je toch ziet dat bij de duurdere reizen ook het publiek vaak wat ouder is. Waar kun je bij Shoestring leeftijden zien dan? Dat kan ik niet echt vinden. :nopompom:
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

How to: Een spannender leven - Pagina 5 Empty Re: How to: Een spannender leven

Bericht  rapa nui ma 28 jan 2013 - 8:22

Bliss schreef:Ik ga misschien ook wel weer alleen ergens heen dit jaar (vakantie/stedentrip). Het enige wat ik daar niet leuk aan vind is alleen dineren. Hoe doen anderen dat?

Ik kies nooit te chique restaurants uit. Altijd van die plekken waar ik evt. een boek/reisgids kan bekijken. Plekje aan het raam of op een andere plek waar je veel mensen kunt bekijken of in elk geval een afwisselend uitzicht hebt om te bekijken. Of of het terras. Als het echt druk is heb ik soms wel het gevoel dat ze me wegkijken omdat ik er maar alleen zit en ze de tafel liever voor 2 personen in gebruik hebben. Af en toe ook in restaurants in een warenhuis als die 's avonds langer open zijn. Zijn vaak best wel goede maaltijden voor een redelijke prijs en je zit er gewoon ontspannen. Ik vond het vooral op all-inclusive plekken niet leuk om er alleen te eten. Was ook vaak druk en in buffet vorm dus ik moest ook altijd iets laten liggen op mijn tafel omdat je anders de kans loopt dat hij al weer ingepikt was door anderen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

How to: Een spannender leven - Pagina 5 Empty Re: How to: Een spannender leven

Bericht  Primrose ma 28 jan 2013 - 8:25

@Antibes, ik blijf lekker strooien met vermoedens ;-) maar ik gok dat het wat oudere publiek meer geld (over) heeft voor een reis dan jong publiek. Shoestring is over het algemeen ook niet erg duur, en is daarom naar mijn idee ook wat bekender bij het jongere publiek. Als je een reis hebt gevonden die je leuk lijkt moet je gewoon op prijs en data klikken..en over het algemeen staan er dan wel een paar reizen bij met gegarandeerd vertrek en de leeftijden van de boekers..
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

How to: Een spannender leven - Pagina 5 Empty Re: How to: Een spannender leven

Bericht  rapa nui ma 28 jan 2013 - 8:29

Antibes schreef:Syrië is ook wel bijzonder inderdaad denk ik. Het stomme is ook dat ik op zich best geld over heb voor een mooie reis, maar dat je toch ziet dat bij de duurdere reizen ook het publiek vaak wat ouder is. Waar kun je bij Shoestring leeftijden zien dan? Dat kan ik niet echt vinden. :nopompom:

Je kunt altijd even vrijblijvend een mail sturen, bij sommige organisaties stonden de leeftijden wel eens op de sites. Ik heb onlangs bij Djoser geinformeerd hoeveel mensen al een reis geboekt hadden en kreeg meteen de leeftijden door, of ze als single, stel of groep geboekt hadden.

Bij Shoestring heb je misschien inderdaad kans op een wat jongere groep. Maar laat je door die leeftijden niet belemmeren. Mijn ervaring met groepsreizen is dat je best wel een intensief programma heeft dus bv uitgaan is er bij veel reizen niet bij omdat je best wel vroeg moet opstaan en dan 's avonds na het eten en een drankje ook echt wel af bent. De keren dat ik als jongste in een groep zat heb ik het nooit als vervelend ervaren, meestal zijn het mensen met een brede reiservaring en zitten er altijd genoeg mensen tussen met wie het wel klikt. Ik zie het zelf meer als dat je op je werk ook veel collega's met verschillende leeftijden hebt en ook daar ga ik met iedereen om.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

How to: Een spannender leven - Pagina 5 Empty Re: How to: Een spannender leven

Bericht  rapa nui ma 28 jan 2013 - 8:34

Een paar jaar geleden heb ik met Djoser een reis gemaakt naar Jordanië en Syrië (daar zou Libanon bij in zitten maar dat werd toen net gebombardeerd door Israël dus daar was een negatief reisadvies), daar zaten ca. 3 jonge stellen van in de 20 bij. Totale groep was ca.16-18 personen.

Shoestring is inderdaad een goekoper zusje van Koning Aap, die laatste richt zich meer op iets oudere mensen, vanaf ca. 40 jaar maar heeft ook wat andere bestemmingen erbij, wat duurder die daardoor misschien geen jonger publiek trekken. Bij Shoestring zitten er niet alleen jonge mensen omdat ze qua prijs natuurlijk ook lager zitten en dat ook mensen van alle leeftijden trekt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

How to: Een spannender leven - Pagina 5 Empty Re: How to: Een spannender leven

Bericht  Polly ma 28 jan 2013 - 13:05

Ik heb zelf geen last van dit gevoel (goh, ik heb ook vrijwel nooit de tijd om op de bank te zitten) maar ik had het wel eventjes toen ik net afgestudeerd was en ik nog geen baan had gevonden. Ik zie het ook bij een aantal vriendinnen, dus ik herken het wel op die manier.

Ik heb al veel goede tips voorbij zien komen, vooral het 'in het moment leven' is erg belangrijk en heeft mij veel gelukkiger gemaakt, maar het is net zo belangrijk om je te realiseren dat een 'spannend leven' je niet zomaar komt aanwaaien. Bedenk wat je graag zou willen doen of leren in je leven, en DOE dat ook gewoon! Maak een plan en zorg ervoor dat je iets gaat doen, het is inderdaad veel gemakkelijker om gewoon lekker lui op die bank te blijven hangen, maar als je al weet dat je daar uiteindelijk niet gelukkiger van wordt, waarom geef je jezelf dan niet een schop onder de kont en ga je iets nieuws ondernemen? Makkelijker gezegd dan gedaan misschien, en als het niet gaat dan gaat het niet, maar probeer het op zijn minst.

Ik krijg echt zó vaak te horen "Dat zou ik ook wel willen!" maar de enige reden dat mijn leven 'spannend' is, is omdat ik er zelf actief naar op zoek ben gegaan. Ik doe heel vaak dingen die me niet zo leuk lijken, die ik eng vind of waar ik nerveus van word, maar daardoor heb ik wel een heleboel ervaringen opgedaan die achteraf super leuk waren en waar ik met veel plezier op terugkijk. Al ga ik vanaf morgen op de bank zitten en doe ik nooit meer iets, die herinneringen worden me nooit meer afgenomen en daar kan ik nog lang op teren.

Ik denk ook altijd aan het feit dat er zoveel mensen zijn in de wereld die dingen zouden willen doen en ondernemen en die de keuze gewoon niet hebben. Die graag iets zouden bereiken in het leven maar die niet de mogelijkheid hebben om iets te doen met hun ambities. Ik ben Nederlands, jong, gezond, slim genoeg en ik heb alle mogelijkheden in de wereld om iets te maken van mijn leven. Wat houdt me dan tegen?

Het leven is te kort om ongelukkig te zijn of er meer uit te willen halen. Je geluk heb je in principe in eigen handen, uitzonderingen daargelaten. Ik denk ook dat je uiteindelijk veel gelukkiger zult zijn in een relatie, wanneer je je single jaren maximaal benut hebt en het gevoel hebt dat je alles uit het leven hebt gehaald wat erin zit.

Zo zie ik het tenminste.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

How to: Een spannender leven - Pagina 5 Empty Re: How to: Een spannender leven

Bericht  rapa nui di 29 jan 2013 - 0:50

Mooi gezegd Polly, kan ik me helemaal in vinden. Ik weet niet of ik alle kansen benut die ik krijg en ik heb afwegingen gemaakt om bepaalde dingen niet te doen maar dat is dan wel een bewuste keuze geweest.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

How to: Een spannender leven - Pagina 5 Empty Re: How to: Een spannender leven

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 2:40

Voor degenen die iets spontaans willen doen: ik heb twee kaartjes voor een toneelstuk VANAVOND waar we zelf niet heen kunnen... Grijp je kans dus, haha.

http://www.zegmaaryes.nl/t39615-toneelstuk-hoofddorp-vanavond

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

How to: Een spannender leven - Pagina 5 Empty Re: How to: Een spannender leven

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum