Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV, koop jij van de vrachtwagen gevallen goederen?

+24
RYW
Japie
Remco
SuperGrover
Alias
Lien
Caro
Inge
Tania
jena
Rouxxxe
Kabouter
Eris
Lindsya
tess05
Toet
Pluk
Blair
Mamsie
Catootje
loura
Dennenappel
Thunder
Jeanette
28 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

NAV, koop jij van de vrachtwagen gevallen goederen? - Pagina 3 Empty Re: NAV, koop jij van de vrachtwagen gevallen goederen?

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 6:02

Hier gaat het ook vaak inderdaad, die en die heeft nog spijkerbroeken of vesten. Van de week kwam iemand met een hele lijst parfums aanzetten ook gewoon echt. Ik zit te wachten of mijn luchtje geleverd kan worden voor weinig smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV, koop jij van de vrachtwagen gevallen goederen? - Pagina 3 Empty Re: NAV, koop jij van de vrachtwagen gevallen goederen?

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 7:40

Alias schreef:Een heler is net zo fout als een steler.

Daar moest ik aan denken, daar ben ik het toch wel mee eens.

Eens. Daarom koop ik het liever voor de volle pond (nou ja, euro's dan).

Mensen lopen vaak te vloeken en tieren als hun spullen gejat zijn, maar kopen ondertussen wel gejatte goederen. Zo hou je het natuurlijk aan de gang. Zeur dan ook niet als je eigen spul gejat is, denk ik dan.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 8:09

Coco schreef:

Mensen lopen vaak te vloeken en tieren als hun spullen gejat zijn, maar kopen ondertussen wel gejatte goederen. Zo hou je het natuurlijk aan de gang. Zeur dan ook niet als je eigen spul gejat is, denk ik dan.

En jij download dus ook geen muziek, films enz?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 8:16

Trisha schreef:Volgens mij is alle cosmetica op de Zwarte Markt van de vrachtwagen gevallen. Of uit de schappen in een tas, want ik haalde er laatst tandpasta; zat gewoon het antidiefstal stickertje nog op..

Ik weet niet meer wie het zei, maar een laptop uit een handeltje omdat een bedrijf failliet is gegaan, is heel goed mogelijk hoor! Beusekom, Heymans, bva-auctions, daanveilingen etc.. Allemaal veilingsites die inboedel, inventaris en restpartijen opkopen van bedrijven die failliet gaan. Ik heb zelf bij een bedrijf gewerkt, dat spullen opkocht bij zo'n veiling en zelf weer verkocht, zit een geweldige handel in, 100% legaal.
Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 8:17

Ik ken ook wel iemand in mijn omgeving, daar hoef je alleen maar door te geven wat je nodig hebt, zo,n 24 uur wachten en dan is het geregeld!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 8:25

Doedell schreef:
Coco schreef:

En jij download dus ook geen muziek, films enz?

Jawel, zo af en toe, maar dat vind ik nogal een verschil. Daar zit namelijk geen eigendomsrecht op, enkel een auteursrecht. Daarbij krijgt een artiest nog niet eens een tiende procent van de aankoopprijs van een cd.

Gast
Gast

Bericht  Japie vr 3 dec 2010 - 22:34

Ik heb dat ook wel eens gedaan. bjorn borg boxers, luchtjes, kleding. Nu eigenlijk nooit meer, omdat ik er niet veel meer over hoor hier in de buurt.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 1:19

Ja hoor, dat heb ik weleens gedaan. Mijn vader kende vroeger iemand die jatte complete vrachtwagens met spullen. Dan kon mijn vader daarna altijd voor een prikkie spullen kopen. Een vriendin van mij had vroeger veel kleding te koop, ook bij winkelinbraken gejat. Daar heb ik ook weleens shirtjes van gekocht. Via mijn zusje ken ik iemand die ook op bestelling voor je wil jatten, dan krijg je het voor de helft van de prijs bij haar. Dat heb ik dan nog nooit gedaan, daar voel ik me niet zo lekker bij of zo, ja dat is heel dubbel. Uit die hoek worden er nog weleens spullen aangeboden ook, maar electronica bijv koop ik liever in de winkel ivm garantie en verder zat er niks tussen wat ik wilde hebben.

Muziek en films downloaden doe ik dan gek genoeg weer niet...

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 1:33

Wat achterlijk zeg, dat mensen jatten op bestelling. Ik zou me daar helemaal niet prettig bij voelen om bij zo iemand iets te "bestellen".
Ik heb volgens mij nog nooit iets gekocht dat van de vrachtwagen was gevallen. Ik koop ook nooit iets op Marktplaats of zo.

Ik heb trouwens, bedenk ik me net, wel eens een tas gekocht via het oude forum. Dat meisje had veel gloednieuwe tassen in de aanbieding en ik heb toen een hele mooie roze tas gekocht voor een tientje of zo. Dat zou ook best wel eens gestolen kunnen zijn eigenlijk...

Gast
Gast

Bericht  RYW za 4 dec 2010 - 7:40

Ik doe er ook niet aan, voor zover ik weet. Kan ook niet echt met mijn werkgever, strafbare feiten betekenen voor mij ontslag.

Verder baal ik er ook enorm van als mijn spullen gejat worden. Downloaden doe ik eigenlijk ook nauwelijks...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 4:56

Ik zoek wel naar de nieuwste afleveringen van series en naar de nieuwste films online. Maar die kijk ik dan alleen online, ik download ze niet.

Valt dat dan ook onder stelen, nee toch? Het is vrij te bekijken op het net. Weet iemand dit?

Gast
Gast

Bericht  Mint zo 5 dec 2010 - 8:19

Ik denk niet dat dat strafbaar is hoor.
Ik koop zelf ook weleens zoiets, voornamelijk geurtjes en kleren.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 9:46

Het is wel strafbaar als je ervan op de hoogte bent dat het om gestolen goederen gaat.
Het is alleen wel een beetje lastig om te bewijzen dat men het wist. Tenzij er iets als telefoongesprekken aan vooraf zijn gegaan.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey ma 6 dec 2010 - 1:09

Nee nooit en dat wil ik zo houden ook.

Wij zijn ziek geweest toen onze auto gejat bleek te zijn incl gereedschap, subwoover etc.
Later bleek dat alles via marktplaats verkocht is.
Zelf wil ik dus niet dat mijn spullen gestolen worden, dus koop ik ook geen gestolen goederen.

En nee downloaden etc doe ik ook nooit. Weet niet eens hoe dat moet Embarassed
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Catootje ma 6 dec 2010 - 2:39

Tea-Leaf schreef:Ik zoek wel naar de nieuwste afleveringen van series en naar de nieuwste films online. Maar die kijk ik dan alleen online, ik download ze niet.

Valt dat dan ook onder stelen, nee toch? Het is vrij te bekijken op het net. Weet iemand dit?

Volgens mij wel, want heel vaak zijn van die online te bekijken afleveringen verwijderd en dan staat er "This video has been removed due to infringement".
Catootje
Catootje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 113

Bericht  Ugly Betty ma 6 dec 2010 - 3:02

Ik heb wel eens wat gekocht op de zwarte markt, maar was me er niet van bewust dat het om gestolen spullen ging... Ik heb nog nooit iets gekocht waarvan ik wist dat het gestolen was.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Moezie ma 6 dec 2010 - 3:04

jah heb ik wel eens gedaan.. is ook veel goedkoper :P
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 7:42

Coco schreef:Het is wel strafbaar als je ervan op de hoogte bent dat het om gestolen goederen gaat.
Het is alleen wel een beetje lastig om te bewijzen dat men het wist. Tenzij er iets als telefoongesprekken aan vooraf zijn gegaan.

Het is wel zo dat als jij bijv. een fiets koopt voor twee tientjes, je zou moeten weten dat, dat niet klopt en dan ben je dus wel strafbaar. Maar het is lastig.

Ik heb zelf wel eens fietzen "van de straat" gekocht.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: