Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van het bed gevallen

+3
Susan
Parisienne
Tania
7 plaatsers

Ga naar beneden

Van het bed gevallen Empty Van het bed gevallen

Bericht  Tania do 26 mei 2011 - 21:14

Mijn ventje is net van het bed afgevallen. Hij stond op ons bed tegen het voeteneinde aan toen ik me aan stond te kleden. Maar toen stapte hij opeens naast het bed. Het ging te snel om hem nog te pakken. Hij begon meteen heel hard te huilen natuurlijk. Hij hield z'n hoofdje wel een beetje omhoog toen hij neerkwam, maar kwam er toch nog wel mee op de grond (hij viel op z'n rug).
Hij ligt nu te slapen maar ik vind hem zo zielig en mezelf zo stom Sad.

Zijn er dingen waar ik op moet letten nu? Hij was wel heel rustig nadat hij gevallen was, maar ja hij was ook erg geschrokken natuurlijk. Hij wilde wel gewoon drinken en spelen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van het bed gevallen Empty Re: Van het bed gevallen

Bericht  Parisienne do 26 mei 2011 - 21:21

Oh.. wat sneu! Snap dat je/jullie heel erg geschrokken zijn. Het feit dat hij gelijk ging huilen is altijd al een goed teken. Ik zou hem vandaag gewoon even goed in de gaten houden, of hij niet suf wordt en wel gewoon blijft spelen. Daarnaast opletten op hij gewoon blijft eten en drinken. Als je verder twijfelt kan je gewoon de huisarts bellen hoor!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Susan do 26 mei 2011 - 21:26

Je hoeft je niet schuldig te voelen, dit soort dingen overkomt iedere moeder wel een keer. Bij twijfel zou je even je huisarts kunnen bellen, schrik niet teveel als ze een wekadvies geven, dat doen ze bij kleintjes vaak heel erg snel, ook als er waarschijnlijk niks aan de hand is, omdat ze gewoon altijd het zekere voor het onzekere nemen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby do 26 mei 2011 - 21:27

Regelmatig wekken, als hij gewoon alert is er niks aan de hand.
Bij sufheid of hoofdpijn zou ik langs de dokter gaan.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 21:29

Susan schreef:Je hoeft je niet schuldig te voelen, dit soort dingen overkomt iedere moeder wel een keer. Bij twijfel zou je even je huisarts kunnen bellen, schrik niet teveel als ze een wekadvies geven, dat doen ze bij kleintjes vaak heel erg snel, ook als er waarschijnlijk niks aan de hand is, omdat ze gewoon altijd het zekere voor het onzekere nemen.

Eens. Ik zou het even aankijken, hem lekker laten slapen en veel kusjes geven smile waarschijnlijk is mama meer geschrokken dan hij zelf.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer do 26 mei 2011 - 21:32

Susan schreef:Je hoeft je niet schuldig te voelen, dit soort dingen overkomt iedere moeder wel een keer. Bij twijfel zou je even je huisarts kunnen bellen, schrik niet teveel als ze een wekadvies geven, dat doen ze bij kleintjes vaak heel erg snel, ook als er waarschijnlijk niks aan de hand is, omdat ze gewoon altijd het zekere voor het onzekere nemen.

Eens.
S. is hier van de week ook van ons bed gevallen met klossen. Mijn man lette even niet op.
Regelmatig wekken en goed op hem letten of hij wat vreemds aangeeft.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Tania do 26 mei 2011 - 21:36

Ok, bedankt dames! Ik zal vanmiddag goed in de gaten houden hoe het met hem gaat. Ik heb nu al twee keer bij hem gekeken (hij ligt een kwartier in bed laughcry ) en hij ligt in ieder geval normaal lekker te slapen.

Ik zal hem sowieso wel om de 2 uur wakker maken vannacht, ik hoop alleen dat hij dan wel weer gaat slapen.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Mamsie do 26 mei 2011 - 21:52

Dat overkomt de beste! Ik zou hem niet wakker maken vannacht hoor als hij vandaag verder niet suffig is.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Lady4 do 26 mei 2011 - 22:06

Hij huilt gelijk goed door, dat is belangrijk. Heeft hij een flinke bult of blauwe plek op zijn hoofd? In dat geval zou ik wel even overleggen met de huisarts, omdat ze soms dan toch wel even willen kijken. Als hij verder niet suffer wordt of heel anders in zijn gedrag, hoef je geen actie te ondernemen.

Wij geven vanaf de S.EH wel altijd een wekadvies mee: de eerste 24 uur ieder uur wakker maken en kijken of hij makkelijk wakker wordt, alert reageert, etc.

Je kunt ook zijn pupillen checken: Als de ene echt veel groter is als de andere en niet goed op licht reageert moet je acuut aan de bel trekken. Tenzij hij van zichzelf natuurlijk twee ongelijke pupillen heeft.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Mamsie do 26 mei 2011 - 22:16

Lady4 schreef:Hij huilt gelijk goed door, dat is belangrijk. Heeft hij een flinke bult of blauwe plek op zijn hoofd? In dat geval zou ik wel even overleggen met de huisarts, omdat ze soms dan toch wel even willen kijken. Als hij verder niet suffer wordt of heel anders in zijn gedrag, hoef je geen actie te ondernemen.

Wij geven vanaf de S.EH wel altijd een wekadvies mee: de eerste 24 uur ieder uur wakker maken en kijken of hij makkelijk wakker wordt, alert reageert, etc.

Je kunt ook zijn pupillen checken: Als de ene echt veel groter is als de andere en niet goed op licht reageert moet je acuut aan de bel trekken. Tenzij hij van zichzelf natuurlijk twee ongelijke pupillen heeft.

Maar ik denk dat de kinderen die bij jullie komen ook echt heel hard gevallen zijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Tania do 26 mei 2011 - 23:14

Lady4 schreef:Hij huilt gelijk goed door, dat is belangrijk. Heeft hij een flinke bult of blauwe plek op zijn hoofd? In dat geval zou ik wel even overleggen met de huisarts, omdat ze soms dan toch wel even willen kijken. Als hij verder niet suffer wordt of heel anders in zijn gedrag, hoef je geen actie te ondernemen.

Ik zie helemaal niks op zijn hoofdje. Hij is wel een beetje huilerig, maar dat is hij de laatste tijd sowieso al dus ik heb niet het idee dat hij anders is dan normaal.

Wat zal ik nou doen? Wel of niet wakker maken? Hij slaapt al zo slecht de laatste tijd. Ik denk dat als ik hem wakker maak hij niet meer gaat slapen vannacht. Als het moet dan moet het natuurlijk, maar als het niet nodig is liever niet.
Hij is al heel vaak achter op z'n hoofd gevallen, gelukkig nooit wat aan de hand maar hij viel nu we lvan hoger natuurlijk dan dat hij op de grond achterover kukelt.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 23:38

Mamsie schreef:Dat overkomt de beste! Ik zou hem niet wakker maken vannacht hoor als hij vandaag verder niet suffig is.
Inderdaad! Mijn zoon is ook al een keer van het bed gevallen toen hij 6 maanden oud was, ooooh wat voelde ik me een barbaar! Ben toen wel daarna naar de huisarts gegaan en er was niets aan de hand gelukkig.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 23:40

Als hij zich niet anders gedraagt dan normaal en hij is gewoon actief, eet en drinkt dan is er niets aan de hand. En dan zou ik hem niet gaan kwellen door hem om de 2 uur wakker te maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 9:47

Omdat zijn gedrag na de val gewoon normaal was, zou ik me er niet te druk om maken en inderdaad ook niet gaan wekken.

Mijn dochter is pas geleden op dezelfde manier van bed gevallen, ik schrok echt zo erg dat mijn hart volgens mij letterlijk drie slagen oversloeg. Er flitsten binnen een seconde allerlei doemscenario's door mijn hoofd en toen begon mijn dochter vervolgens te... lachen (?). Ze is wel een wildebras en was dus helemaal niet geschrokken.

Ik voelde me er ook wel erg rot over dat ik niet beter opgelet had, maar zoiets overkomt je geen twee keer.

Gast
Gast

Bericht  Tania vr 27 mei 2011 - 18:27

Hij heeft vannacht lekker geslapen, ik heb nog wel bij hem gekeken maarniet wakker gemaakt. Ik hoor nu door de babyfoon 'papa bla bla nijntje blabla mama bla bla papa bla bla bumba bla bla'. Dus volgens mij voelt hij zich wel prima Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne za 23 jul 2011 - 18:35

Vond het niet nodig een nieuwe topic te openen, vandaar dat ik mijn vraag hier maar stel! smile

N. is dus zojuist van het bed gevallen. Ze zat lekker te spelen, ik was bezig met wat was. Ze zag blijkbaar iets op mijn nachtkastje wat ze MOEST hebben, waar ze vanuit het midden naartoe ging. Binnen een paar tellen hoorde ik huilen en lag ze naast het bed en nachtkastje op de grond. Ze lag met haar gezicht op de grond en haar lichaam (buik) en benen half tegen de zijkant van het bed aan. Gewoon echt voorover gevallen dus. Gelijk een natte theedoeken tegen haar gezicht gehouden, maar dat vind ze natuurlijk niet fijn. Gelukkig heeft ze een paar minuten gehuild en was het snel weer over.

Maak me nu wel wat zorgen wat betreft haar gezichtje. Ga het sowieso in de gaten houden of het blauw wordt ofzo. Ze is zo lelijk gevallen! Wat denken jullie? En wat betreft het wekken 's nachts? Ben gelijk bang dat ze misschien een gebroken neusje heeft wat ik niet goed doorheb ofzo!

Laatst aangepast door Parisienne op za 23 jul 2011 - 19:31; in totaal 2 keer bewerkt
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 19:11

Heb je vallen en stoten gel van arnikind? Als de huid niet kapot is en het niet te dicht bij haar ogen en mond is zou je dit er op kunnen doen, werkt vaak goed!

Gast
Gast

Bericht  Parisienne za 23 jul 2011 - 19:22

Laurientje85 schreef:Heb je vallen en stoten gel van arnikind? Als de huid niet kapot is en het niet te dicht bij haar ogen en mond is zou je dit er op kunnen doen, werkt vaak goed!

Dankje, daar heb ik inderdaad eerder van gehoord. Ga het vanmiddag even halen. Zie nu op haar neusbrug een klein, dwars, rood 'streepje'/plekje verschijnen. Kapot is het gelukkig niet.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Tania zo 24 jul 2011 - 2:20

Goed in de gaten houden of ze niet suf wordt of moet overgeven.
Dat was ook het advies van de dokter toen we gister op de EHBO zaten omdat J. van de trap was gevallen laughcry .

Maar als je verder niks aan haar merkt zou ik haar niet wakker gaan maken 'snachts. Misschien een keertje extra kijken.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven