van het bed gevallen..
+7
Annie24
Annemie
Linda
Susan
meisjesmama
RiLiJu
Chelle
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
van het bed gevallen..
A. is vanavond van mijn bed gevallen. :-(
Ze lag een beetje te bewegen en ik stond naast het bed. Voor ik het wist rolde ze 2 keer om en lag ineens op haar buikje op de grond! Gelijk huilen natuurlijk. Pfffff, schrok me rot! Na een tijdje was ze weer wat gekalmeerd en zat weer beetje te spelen. Maar moe was ze al dus echt vrolijk was ze niet meer. Nu ligt ze te slapen.
Jeetje wat voel ik me een slechte moeder! Ben me rot geschrokken.
Heb net huisarts gebeld en die zegt dat ik haar elke 2 uur wakker moet maken... Ze heeft wel een rode plek op haar voorhoofd, denk dat ze op haar hoofdje daar is gevallen.
Ben ik nou de enige moeder die dit laat gebeuren? :-(
Hebben jullie ervaring en nog tips waar ik op moet letten bij haar?
Ze is trouwens 9,5 maanden.
Ze lag een beetje te bewegen en ik stond naast het bed. Voor ik het wist rolde ze 2 keer om en lag ineens op haar buikje op de grond! Gelijk huilen natuurlijk. Pfffff, schrok me rot! Na een tijdje was ze weer wat gekalmeerd en zat weer beetje te spelen. Maar moe was ze al dus echt vrolijk was ze niet meer. Nu ligt ze te slapen.
Jeetje wat voel ik me een slechte moeder! Ben me rot geschrokken.
Heb net huisarts gebeld en die zegt dat ik haar elke 2 uur wakker moet maken... Ze heeft wel een rode plek op haar voorhoofd, denk dat ze op haar hoofdje daar is gevallen.
Ben ik nou de enige moeder die dit laat gebeuren? :-(
Hebben jullie ervaring en nog tips waar ik op moet letten bij haar?
Ze is trouwens 9,5 maanden.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10
Re: van het bed gevallen..
Nee hoor. Mijn zoon is een keer van de bank afgerold. Soms zijn ze zo snel. Daar kun je gewoon niks aan doen. Hij was het veel sneller vergeten dan dat ik dat was.
Gast- Gast
Ah gos, ik kan me voorstellen dat je, je rotgeschrokken bent.
Maar je bent geen slechte moeder, dit soort dingen gebeuren.
C.iske is bij mij wel eens van de trap gevallen, terwijl ik erbij liep. Men, wat voelde ik me rot!
Maar het gebeurt....
Maar je bent geen slechte moeder, dit soort dingen gebeuren.
C.iske is bij mij wel eens van de trap gevallen, terwijl ik erbij liep. Men, wat voelde ik me rot!
Maar het gebeurt....
Gast- Gast
Nee hoor, je bent zeker niet de enige. Het is me bij de oudste twee!!! keer gebeurd en bij de jongste ook al één keer:oops: . Je kan er soms gewoon niks aan doen, ze zijn zo snel af en toe.
Ik zou haar over een paar uurtjes even wakker maken en kijken hoe ze dan reageert, als het dan verder prima met haar gaat, zou ik haar persoonlijk laten slapen. Dat ze gelijk huilde is namelijk al een heel goed teken.
Ik zou haar over een paar uurtjes even wakker maken en kijken hoe ze dan reageert, als het dan verder prima met haar gaat, zou ik haar persoonlijk laten slapen. Dat ze gelijk huilde is namelijk al een heel goed teken.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Nee je bent geen slechte moeder!
Dat overkomt de meeste moeders wel eens een keer.
Hier zijn ze ook van bed gevallen enz.
Als je haar wakker maakt om de 2 uur even kijken of ze helder reageert. Succes vannacht!
Dat overkomt de meeste moeders wel eens een keer.
Hier zijn ze ook van bed gevallen enz.
Als je haar wakker maakt om de 2 uur even kijken of ze helder reageert. Succes vannacht!
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
nee hoor, de meeste kindjes hebben voor hun eerste jaar wel een flinke smak gemaakt. Dit soort dingen gebeuren, kinderen zijn zó snel, soms valt er gewoon niet tegen te grijpen.
Mijn meisje heeft ook eens een flinke smak gemaakt. Wij zijn toen wel in het ziekenhuis beland, omdat zij bewusteloos is geraakt (achteraf bleek dit een breath holding spell te zijn, maar op dat moment dacht ik dat ze dood was). Ambu is toen met zwaailichten en al bij ons thuis gekomen en is ze op zo'n harde plank naar het ziekenhuis gebracht. We zijn daar acht uur geweest ter observatie, daar controleerden ze ieder uur haar spierspanning (gelijk in beide armen en benen bijvoorbeeld), of haar pupillen reageren op licht en nog wat andere dingetjes die ik zo niet meer weet. Wij hebben toen ook een wekadvies voor de nacht mee gekregen.
Voelde me ook zo enorm schuldig (en nog steeds wel een beetje), vond het dus ook vreselijk dat bijna de hele familie al ingelicht was door mijn (schoon)ouders.
Mijn meisje heeft ook eens een flinke smak gemaakt. Wij zijn toen wel in het ziekenhuis beland, omdat zij bewusteloos is geraakt (achteraf bleek dit een breath holding spell te zijn, maar op dat moment dacht ik dat ze dood was). Ambu is toen met zwaailichten en al bij ons thuis gekomen en is ze op zo'n harde plank naar het ziekenhuis gebracht. We zijn daar acht uur geweest ter observatie, daar controleerden ze ieder uur haar spierspanning (gelijk in beide armen en benen bijvoorbeeld), of haar pupillen reageren op licht en nog wat andere dingetjes die ik zo niet meer weet. Wij hebben toen ook een wekadvies voor de nacht mee gekregen.
Voelde me ook zo enorm schuldig (en nog steeds wel een beetje), vond het dus ook vreselijk dat bijna de hele familie al ingelicht was door mijn (schoon)ouders.
Laatst aangepast door Rejoy. op vr 24 feb 2012 - 8:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wat Rejoy zegt. Alle kindjes vallen wel een keer ergens vanaf, veel kindjes wel meerdere keren ook. Ik vind mezelf geen slechte, onverantwoordelijke moeder, toch hebben ze hier allebei wel een aantal keer een smak gemaakt en heb ik ook meerdere keren met de huisarts aan de telefoon gehangen om te vragen of ik ze voor de zekerheid moest wekken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Y.enthe is afgelopen weekend ook van het bed gevallen..het gebeurde ook zo snel..heb zelf met dr een potje mee zitten huilen!
Later toen ze gekalmeerd was hebben we lekker zitten spelen.
Later toen ze gekalmeerd was hebben we lekker zitten spelen.
Gast- Gast
Toen mijn dochter net kon rollen is ze ook uit ons bed gevallen. Wat voelde ik me rot... Heb ook best een standje van de HA gehad, dat was ook heel naar.
Wij zijn haar heel snel gaan leren hoe ze van de bank en het bed af moet. Dus steeds als ze er af wilde, eerst haar beentjes en kontje er van af laten glijden. Nu doet ze het helemaal zelf, echt handig.
Wij zijn haar heel snel gaan leren hoe ze van de bank en het bed af moet. Dus steeds als ze er af wilde, eerst haar beentjes en kontje er van af laten glijden. Nu doet ze het helemaal zelf, echt handig.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn zoontje is ook 1 keer van de commode gevallen, ben me toen ook rot geschrokken en voelde mee heel schuldig, gelukkig is dat niet meer gebeurd, maar kindjes zijn idd zo snel dat een ongeluk in een klein hoekje zit.. je bent dan echt geen slechte moeder hoor.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Linda schreef:Toen mijn dochter net kon rollen is ze ook uit ons bed gevallen. Wat voelde ik me rot... Heb ook best een standje van de HA gehad, dat was ook heel naar.
Y. kan sinds 2 weken zelf op de bank klimmen en ook hier zijn we bezig hem te leren hoe hij er zelf weer af moet. Lukt aardig moet ik zeggen
Van ons bed is hij 1x gevallen toen hij 7 maanden was geloof ik.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Dacht echt dat niemand dit overkwam...
Dacht altijd alles goed onder controle te hebben en geen risico te lopen maar ze was zo snel!
Maar omdat ze zichzelf niet kan beschermen komt ze natuurlijk met een klap neer.
En ik maar steeds mijn man de les lezen terwijl hem dit nooit is gebeurd...
Hoe groot is de kans dat ze iets heeft gebroken of zo?
Bah, maak me best zorgen.
Dacht echt dat niemand dit overkwam...
Dacht altijd alles goed onder controle te hebben en geen risico te lopen maar ze was zo snel!
Maar omdat ze zichzelf niet kan beschermen komt ze natuurlijk met een klap neer.
En ik maar steeds mijn man de les lezen terwijl hem dit nooit is gebeurd...
Hoe groot is de kans dat ze iets heeft gebroken of zo?
Bah, maak me best zorgen.
Chelle- Prater
L is vorige week donderdag letterlijk van de bank gedoken. Net op moment dat ik hem eraf wilde halen. Hart stond even stil, hij vloog zo over de kop.
Varkenshaas uit vriezer gehaald, daarna boter opgesmeerd maar de bult is nog wel iets te zien.
Hebben hem ook gewekt die nacht.
Dit soort ongelukjes kun je nu eenmaal niet of nauwelijks voorkomen...
Varkenshaas uit vriezer gehaald, daarna boter opgesmeerd maar de bult is nog wel iets te zien.
Hebben hem ook gewekt die nacht.
Dit soort ongelukjes kun je nu eenmaal niet of nauwelijks voorkomen...
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Volgens mij zijn baby's aardig flexibel en breken ze niet zo snel iets.. dacht ik ooit ergens gehoord te hebben.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Chelle; tuurlijk kunnen ze wat breken, maar ze zijn ook behoorlijk flexibel.
Je kan er helaas niet altijd zijn om d'r op te vangen. Als ze straks leert lopen (en daarna als ze gaat rennen) gaat ze ook behoorlijk smakkers maken. Y. is soms bont en blauw hier en ik vraag me soms wel eens af wat mensen denken als ze hem in de kinderwagen zien zitten met 10 blauwe plekken op z'n voorhoofd
Maar als je twijfelt bel je toch de HAP even?
Je kan er helaas niet altijd zijn om d'r op te vangen. Als ze straks leert lopen (en daarna als ze gaat rennen) gaat ze ook behoorlijk smakkers maken. Y. is soms bont en blauw hier en ik vraag me soms wel eens af wat mensen denken als ze hem in de kinderwagen zien zitten met 10 blauwe plekken op z'n voorhoofd
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Annie24 schreef:Chelle; tuurlijk kunnen ze wat breken, maar ze zijn ook behoorlijk flexibel.
Ja ze zaak best vaker gaan vallen naar nu is ze zo teer nog...
Heb de HAP al gebeld rn die zei dat ik haar moet wekken en vroeg of ze suf was of braakte.
Chelle- Prater
Ezra viel altijd precies een dag voordat ik met hem naar het consultatiebureau moest, dan had hij net weer ergens een blauwe plek.
Susan- Lady Post-a-lot
Chelle schreef:Annie24 schreef:Chelle; tuurlijk kunnen ze wat breken, maar ze zijn ook behoorlijk flexibel.
Ja ze zaak best vaker gaan vallen naar nu is ze zo teer nog...
Heb de HAP al gebeld rn die zei dat ik haar moet wekken en vroeg of ze suf was of braakte.
Maar ze zijn altijd teer... Mijn oudste heeft nu een twijgbreuk (breken kan zo goed als niet niet bij kinderen) in haar been en zit in het gips en ik voel me ook slecht. Terwijl ze zelf op de trampoline heeft gespeeld. Goed in de gaten houden als je haar wakker maakt meer kan je niet doen.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
N. is ook een keer van het bed gevallen, toen ze een maand of 10 was geloof ik. Ik schrok me ook echt helemaal kapot! Voelde me ontzettend schuldig! Gelukkig ging ze gelijk huilen, ik wist dat dit een goed teken was. Goed opletten of ze alert is de komende dagen. Als ze een beetje suf is zou ik nog wel even bellen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
RiLiJu schreef:
Als de huisarts een wekadvies geeft zou ik me daar gewoon aan houden. Niet om iemand bang te maken, want gelukkig komt het niet veel voor, maar er kan ook na een aantal uur pas een bloeding of een zwelling ontstaan en daar is dat wekadvies ook voor bedoeld. Ik zou dat dus zeker niet in de wind slaan.
Susan- Lady Post-a-lot
S. is een keer van de bank gerold en had een tand door de lip en z'n lip was helemaal opgezwollen. Ik was echt zo geschrokken toen dan ik van schrik m'n ouders op belde ! Daarna heb ik meteen de huisarts gebeld en die vertelde wat ik allemaal het beste kon doen. Die nacht ben ik er elke 2 uur ook uit geweest om naar hem te kijken
Verder is hij al 2x bij de huisartsenpost geweest om een wondje te lijmen op z'n gezicht. Hij is 2x gewoon verkeerd terecht gekomen (greepje van de keuken en verwarming) en kon toen ook nog niet goed lopen
Verder is hij al 2x bij de huisartsenpost geweest om een wondje te lijmen op z'n gezicht. Hij is 2x gewoon verkeerd terecht gekomen (greepje van de keuken en verwarming) en kon toen ook nog niet goed lopen
Gast- Gast
Het is zo moeilijk om die kleintjes écht iedere seconde in de gaten te houden.. en dan.. gebeurt het.. in die ene seconde dat je even niet oplet. Hier is de oudste zo rond de 10 maanden ook van het bed gevallen. Dat viel verder wel mee. De jongste is dit weekend van de trap gevallen. Ik was met de oudste bezig en besefte ineens dat de jongste op de overloop kroop. Ik zag hem niet meer.. ook niet op de trap naar zolder. Snel kijken.. was hij al op tree 7 ofzo, net om het hoekje dus. En op dat moment valt hij.. zo naar achteren, halve salto met z'n hoofd/nek/schouders. Ik heb hem geloof ik wel half opgevangen.. het ging zo snel. Hij huilde uiteraard.. maar verder niets! Hij was duidelijk geschrokken.. werd wel wit, keek wat beduusd.. maar man.. dit had ook heel anders kunnen aflopen. Verder heb ik niets meer aan hem gemerkt.. Het geeft je wel een rotgevoel..
Mirror- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 194
Mirror schreef:Het is zo moeilijk om die kleintjes écht iedere seconde in de gaten te houden.. en dan.. gebeurt het.. in die ene seconde dat je even niet oplet. Hier is de oudste zo rond de 10 maanden ook van het bed gevallen. Dat viel verder wel mee. De jongste is dit weekend van de trap gevallen. Ik was met de oudste bezig en besefte ineens dat de jongste op de overloop kroop. Ik zag hem niet meer.. ook niet op de trap naar zolder. Snel kijken.. was hij al op tree 7 ofzo, net om het hoekje dus. En op dat moment valt hij.. zo naar achteren, halve salto met z'n hoofd/nek/schouders. Ik heb hem geloof ik wel half opgevangen.. het ging zo snel. Hij huilde uiteraard.. maar verder niets! Hij was duidelijk geschrokken.. werd wel wit, keek wat beduusd.. maar man.. dit had ook heel anders kunnen aflopen. Verder heb ik niets meer aan hem gemerkt.. Het geeft je wel een rotgevoel..
Jeetje dat is ook heftig dat hij van de trap is gevallen! Hier werd ze ook na het huilen witjes.
Verder heeft ze nu nog een rode plek op haar voorhoofd maar verder heeft ze goed geslapen. Ze was niet blij toen ik haar vannacht wakker maakte. Haha!
Chelle- Prater
R is heel voorzichtig en is nog nooit gevallen. Ik liet hem trouwens nooit alleen op het bed liggen, en als ik erbij was legde ik aan de andere kant wel een kussen neer.
Ik heb ook al een jaar vallen en stotengel in huis maar tot op heden nog nooit hoeven te gebruiken. Ons mannetje is eenn voorzichtige harrie hahaha
Ik heb ook al een jaar vallen en stotengel in huis maar tot op heden nog nooit hoeven te gebruiken. Ons mannetje is eenn voorzichtige harrie hahaha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Soortgelijke onderwerpen
» Gevallen
» Van het bed gevallen
» Gevallen met baby!
» Gevallen op voortanden
» op het hoofd gevallen....
» Van het bed gevallen
» Gevallen met baby!