Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slanke mensen en eten

+39
SuperGrover
Bliss
Kowalski
Zora
*Lookie*
Sanne
Luce
Blond
Mamsie
Linnie1985
Rapunzel
Highway
Mari
Marin
minoessepoes
Lavendel
Bolleke
Rovine
Marsy28
Minx
Lonely Goatherd
Twellie
Bruintje Beer
Urban Naked
Toet
Caroow
Coco
ijsjemeisje
Rouge
loura
kwak
Herfstblaadjes
SoGood
Punk'd
Tania
Tiara
Beessie
Antibes
_Lana_
43 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 20:59

Wat gek van jouw vriend! Hij is zo lang en sport veel en kan toch relatief weinig eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  _Lana_ do 17 jan 2013 - 21:00

Bliss schreef:
Indigo schreef:
Ik kwam net trouwens een artikeltje tegen over HPU een stofwisselingsziekte (waar hypoglycaemie ook een klacht is) die vaak wordt verward met chronische vermoeidheid en gewrichtsklachten en nog niet heel bekend is bij artsen blijkbaar. Aangezien ik jou wel eens over beide termen heb horen praten? Nu hebben die mensen wel een lijst met klachten (als je googled op klachtenpatroon) en ik wil je geen ziekte 'aansmeren' haha, maar informatie is nooit verkeerd toch.

Oh god ik ben echt een hypochonder aan het worden misschien, ik wil gewoon zo graag weten waar mijn klachten vandaan komen, dat ik mij nu direct in HPU (nog nooit van gehoord!) ga verdiepen. Hypoglykemie heb ik me al wel heel vaak in verdiept en daar heb ik erg veel symptomen van.

Even on topic: ik ben dus niet slank en denk ook niet slank. Ik hou van eten en 'lekker' betekent voor mij vaak 'ongezond'. Ik vind fruit en groente ook lekker, maar haal daar niet de 'bevrediging' uit die ik wil uit slechte dingen haal. (als is die bevrediging maar van zeer tijdelijke aard en slaat die al snel om in een schuldgevoel) Net als Marin kan ik echt vreetbuien hebben, van alles kopen bij de AH en het huis 'lekker' opeten. Die vreetbuien heb ik echt bij vlagen, maar ik heb het nog steeds niet volledig onder controle. Momenteel wel, ben nu weer aan het lijnen en dat gaat wel goed, maar ik weet van mezelf dat het zo ineens kan omslaan. Ik hoop dat ik (als control freak zijnde) ook dit nog eens goed onder controle krijg. Maar goed, vooralsnog hoop ik vooral dat ik dit jaar ein-de-lijk weer eens op een gezond BMI uitkom en mijn lichaam eens wat meer kan accepteren.

Jeetje dit zouden exact mijn woorden kunnen zijn!!
Heel veel succes en ik hoop dat het jou ( en mij Wink ) dit keer gaat lukken.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Punk'd do 17 jan 2013 - 21:46

Harrison schreef:Ik snap wel dat het op het forum inderdaad af en toe zo overkomt omdat indigo heel bewust schrijft over eten maar ik weet echt zeker dat het niet zo extreem is als het hier soms overkomt. Dat heeft ze zelf ook al meermalen aangegeven, dat ze vooral haar streeflijstjes post en de dagen dat het "minder" gaat dat niet op het forum zet. Ik ben natuurlijk niet 24/7 bij haar maar ik weet wel dat we altijd heerlijk eten en drinken en dat ze daar geen moment over na hoeft te denken. Ik vind het eigenlijk nogal ver gaan om te suggereren dat ze orthorexia heeft smile.

Dat sowieso. Ik neem dan ook niet de moeite om het te melden haha. Daarnaast eet ik nooit biologisch en eet verdomde veel vlees en kip. Okee, ik ben misschien wat hyperig met koolhydraten, maar ik eet sowieso 3 zakken chips per week, 1x mexicaans en dan eet ik 2 wraps. Ik eet pasta en rijst.

Het enige wat ik niet eet is brood (want dat vind ik gewoon minder lekker dan knackerbrot en in mijn beleving ook minder gezond). En ik eet niet zovaak aardappels omdat wij vaker Zuid-Amerikaanse/Afrikaanse/Aziatische :P eenpansgerechten eten waar bijna nooit aardappel ingaat.

En verder eet ik ook af en toe friet ofzo. Maar ik heb daar gewoon niet zoveel behoefte aan. Ik kan er juist nooit zo goed tegen als mensen zeggen:"We gaan uit eten dus ik moet/mag wel genieten" .. Dat vind ik zieker klinken, want dan verplicht je jezelf bijna om maar friet en een toetje te eten omdat het gewenst gedrag is.. want 'he ik ga uit eten'.


Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  SuperGrover do 17 jan 2013 - 21:48

Harrison schreef:Ik snap wel dat het op het forum inderdaad af en toe zo overkomt omdat indigo heel bewust schrijft over eten maar ik weet echt zeker dat het niet zo extreem is als het hier soms overkomt. Dat heeft ze zelf ook al meermalen aangegeven, dat ze vooral haar streeflijstjes post en de dagen dat het "minder" gaat dat niet op het forum zet. Ik ben natuurlijk niet 24/7 bij haar maar ik weet wel dat we altijd heerlijk eten en drinken en dat ze daar geen moment over na hoeft te denken. Ik vind het eigenlijk nogal ver gaan om te suggereren dat ze orthorexia heeft smile.
Ik zeg juist dat ik niet wil zeggen dat ze orthorexia heeft, maar ik reageerde daarmee op haar laatste zinnen. Het klonk alsof ze daarmee wilde zeggen dat, hoewel ze veel bezig is met eten, ze zichzelf nooit zou uithongeren, en dus daardoor niet eetgestoord zou kunnen zijn. Maar anorexia is niet de enige eetstoornis, orthorexia is ook een eetstoornis, waarbij je jezelf niet uithongert. En ik zeg ook dat het forum niet representatief hoeft te zijn voor je leven. Ik wil haar alleen waarschuwen, dat je ook in gezond eten door kunt slaan. That's all.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Punk'd do 17 jan 2013 - 21:51

Ik snap wat je bedoelt hoor SG. Ik ben op het forum ook heel erg 'pro' gezond eten. Maar ik volg mijn eigen regels langs niet altijd op haha.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  SuperGrover do 17 jan 2013 - 21:55

Indigo schreef:
Harrison schreef:Ik snap wel dat het op het forum inderdaad af en toe zo overkomt omdat indigo heel bewust schrijft over eten maar ik weet echt zeker dat het niet zo extreem is als het hier soms overkomt. Dat heeft ze zelf ook al meermalen aangegeven, dat ze vooral haar streeflijstjes post en de dagen dat het "minder" gaat dat niet op het forum zet. Ik ben natuurlijk niet 24/7 bij haar maar ik weet wel dat we altijd heerlijk eten en drinken en dat ze daar geen moment over na hoeft te denken. Ik vind het eigenlijk nogal ver gaan om te suggereren dat ze orthorexia heeft smile.

Dat sowieso. Ik neem dan ook niet de moeite om het te melden haha. Daarnaast eet ik nooit biologisch en eet verdomde veel vlees en kip. Okee, ik ben misschien wat hyperig met koolhydraten, maar ik eet sowieso 3 zakken chips per week, 1x mexicaans en dan eet ik 2 wraps. Ik eet pasta en rijst.

Het enige wat ik niet eet is brood (want dat vind ik gewoon minder lekker dan knackerbrot en in mijn beleving ook minder gezond). En ik eet niet zovaak aardappels omdat wij vaker Zuid-Amerikaanse/Afrikaanse/Aziatische :P eenpansgerechten eten waar bijna nooit aardappel ingaat.

En verder eet ik ook af en toe friet ofzo. Maar ik heb daar gewoon niet zoveel behoefte aan. Ik kan er juist nooit zo goed tegen als mensen zeggen:"We gaan uit eten dus ik moet/mag wel genieten" .. Dat vind ik zieker klinken, want dan verplicht je jezelf bijna om maar friet en een toetje te eten omdat het gewenst gedrag is.. want 'he ik ga uit eten'.

Het is niet zozeer je eetpatroon waarvan ik soms denk, kijk je uit? Ik weet dat er meer meiden hier op het forum zijn die helemaal into bepaald eten zijn (spelt brood? Ik weet niet eens wat het is) en die bijvoorbeeld nauwelijks koolhydraten eten. Het is meer de manier waarop je soms redeneert over eten. Bijvoorbeeld als je zegt dat je een halve zak chips hebt gegeten, maar dan wel specifiek Nibbit omdat die minder vet is dan andere chipssoorten, en je dat eet in plaats van je lunch. Ik lunch ook weleens met een halve zak chips, als ik weer eens vertikt heb om brood te kopen, dus ik bedoel niet zozeer het feit dát je het doet, maar hoe het er staat. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben. Ik probeer je absoluut geen eetstoornis aan te praten hoor, en ik geloof je heus als je zegt dat je er geen problemen mee hebt. Dit is alleen wat ik soms denk als ik die berichtjes lees. smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  SuperGrover do 17 jan 2013 - 21:56

Indigo schreef:Ik snap wat je bedoelt hoor SG. Ik ben op het forum ook heel erg 'pro' gezond eten. Maar ik volg mijn eigen regels langs niet altijd op haha.
Gelukkig maar! smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Punk'd do 17 jan 2013 - 21:58

hahaha dat van die Nibbit klopt wel. Doe dat sinds het nieuwe jaar niet meer Wink

Maar ik ben er inderdaad redelijk veel mee bezig, maar voor mijn gevoel niet zo erg dat ik er een label aan hang.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  SuperGrover do 17 jan 2013 - 22:11

Moet je ook zeker niet doen! Het gaat erom dat het geen belemmering moet gaan vormen, erg veel van je tijd in beslag moet nemen of veel stress moet veroorzaken. Zolang jij er absoluut geen hinder van ondervind, is er geen probleem.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Coccinelle do 17 jan 2013 - 22:11

Teveel brood (tarwe, spelt is al beter) is inderdaad niet gezond, eenzijdig ook als het dag in dag uit als ontbijt en lunch gegeten wordt. Maar in crackers zitten meestal transvetten (net als in heel veel andere houdbare producten) om ze lekker knapperig en lang houdbaar te maken, helaas ook ongezond.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 22:15

SuperGrover schreef:
Ik zeg juist dat ik niet wil zeggen dat ze orthorexia heeft, maar ik reageerde daarmee op haar laatste zinnen. Het klonk alsof ze daarmee wilde zeggen dat, hoewel ze veel bezig is met eten, ze zichzelf nooit zou uithongeren, en dus daardoor niet eetgestoord zou kunnen zijn. Maar anorexia is niet de enige eetstoornis, orthorexia is ook een eetstoornis, waarbij je jezelf niet uithongert. En ik zeg ook dat het forum niet representatief hoeft te zijn voor je leven. Ik wil haar alleen waarschuwen, dat je ook in gezond eten door kunt slaan. That's all.

Ah oke! Ik vatte het anders op. Lief van je dat je haar waarschuwt in ieder geval smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Cimic do 17 jan 2013 - 23:22

Kowalski schreef:
Luce schreef:
Blond schreef:
Indigo schreef:

Ik weet dat veel mensen niet geloven in een koolhydraat arm (dus niet koolhydraat vrij, maar arm!) dieet. Maar voor mij werkt dat dus zo ontzettend goed. Ik kan eiwitten eten wat ik wil zonder aan te komen.

Ik geloof daar ook heel erg in. Ik merk heel erg dat ik ook beter "teer" op eiwitten dan op koolhydraten. Ik ben na een bak yoghurt en een gekookt eitje veel langer verzadigd dan als ik twee boterhammen met beleg eet. Terwijl het aan calorieën veel minder is.

Daarom eet ik nu ik op mezelf woon 's avonds ook niet altijd meer koolhydraten, ik probeer dat te beperken tot 3 keer in de week (zo vaak eet ik bij anderen of zij bij mij).

Echt? Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar bij mij werkte dat echt niet zo. Ik teer het beste op volkoren boterhammen met kaas. Alleen yoghurt en een eitje is echt niet genoeg voor mij.

Hier ook, ik ben echt een dweil zonder koolhydraten! Studie lukt dan niet en sporten al helemaal niet!

Hier nog iemand die op koolhydraten leeft. Ik sport ook heel veel dus ik heb ze zeker nodig. Snoepen doe ik ook veel, krijg elke dag wel iets van slechte suikers binnen maar ik ben geen persoon die een hele zak chips leeg eet of een hele reep chocola, houd het altijd bij een beetje. Daarbij eet ik veel fruit, ik probeer het elke dag te eten. Ik heb een slanke bouw, altijd al gehad, misschien omdat ik van kinds af aan al sport. Krijg vaak te horen dat ik nooit dik zal worden en dat ik best wel eens een frietje kan eten of naar de Mac kan gaan. Maar om eerlijk te zijn kan ik van deze opmerkingen ook erg flauw worden. Dat ik het kan hebben, wil nog niet betekenen dat ik het ook wil. :O
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Kowalski do 17 jan 2013 - 23:25

Cimic schreef:
Kowalski schreef:
Luce schreef:
Blond schreef:
Indigo schreef:

Ik weet dat veel mensen niet geloven in een koolhydraat arm (dus niet koolhydraat vrij, maar arm!) dieet. Maar voor mij werkt dat dus zo ontzettend goed. Ik kan eiwitten eten wat ik wil zonder aan te komen.

Ik geloof daar ook heel erg in. Ik merk heel erg dat ik ook beter "teer" op eiwitten dan op koolhydraten. Ik ben na een bak yoghurt en een gekookt eitje veel langer verzadigd dan als ik twee boterhammen met beleg eet. Terwijl het aan calorieën veel minder is.

Daarom eet ik nu ik op mezelf woon 's avonds ook niet altijd meer koolhydraten, ik probeer dat te beperken tot 3 keer in de week (zo vaak eet ik bij anderen of zij bij mij).

Echt? Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar bij mij werkte dat echt niet zo. Ik teer het beste op volkoren boterhammen met kaas. Alleen yoghurt en een eitje is echt niet genoeg voor mij.

Hier ook, ik ben echt een dweil zonder koolhydraten! Studie lukt dan niet en sporten al helemaal niet!

Hier nog iemand die op koolhydraten leeft. Ik sport ook heel veel dus ik heb ze zeker nodig. Snoepen doe ik ook veel, krijg elke dag wel iets van slechte suikers binnen maar ik ben geen persoon die een hele zak chips leeg eet of een hele reep chocola, houd het altijd bij een beetje. Daarbij eet ik veel fruit, ik probeer het elke dag te eten. Ik heb een slanke bouw, altijd al gehad, misschien omdat ik van kinds af aan al sport. Krijg vaak te horen dat ik nooit dik zal worden en dat ik best wel eens een frietje kan eten of naar de Mac kan gaan. Maar om eerlijk te zijn kan ik van deze opmerkingen ook erg flauw worden. Dat ik het kan hebben, wil nog niet betekenen dat ik het ook wil. :O

Plus dat het voor slanke mensen natuurlijk ook niet gezond is om veel friet/snoep/suikers/verzadigde vetten binnen te krijgen.
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  loura do 17 jan 2013 - 23:49

Ik merk dat als ik bijv. meerdere keren per dag brood eet dat ik dan een opgezwollen buik krijg. Als ik op een dag weinig koolhydraten eet dan is mijn buik nog praktisch plat s'avonds. Ik merk niet dat als ik een dag geen brood, pasta of welk koolhydraat rijk product dan ook eet, dat ik dan minder energie heb. Ik voel mij lichamelijk gewoon veel beter. Ik eet als ik brood eet spelt brood en dat eet ik omdat ik dat echt super lekker vind en aan 1 sneetje heb ik dan ook echt genoeg omdat het heel erg vult. Ik eet dan speltbrood van Marqt, deze:

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Schermafbeelding2013011p

Je ziet ook dat die sneetjes veel dikker zijn dan bijv. supermarkt brood. Dit is echt een aanrader! (wel prijzig, maar goed ik eet maar 1 zo een brood per week)

Ik heb sinds een paar dagen een slowjuicer en ik maak nu lekkere sapjes. Ik kan daar wel echt meer van genieten dan dat ik bijv. een hamburger zou eten van MC Donalds.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  ellibre vr 18 jan 2013 - 1:56

Harrison schreef:Wat gek van jouw vriend! Hij is zo lang en sport veel en kan toch relatief weinig eten.
Ja wij snappen er ook niks van. Het gaat bij hem zo snel. Tijdens kerst en op vakantie komt hij ook altijd aan, soms zelfs 5 kilo in een vakantie van 3 weken terwijl wij precies hetzelfde eten, en dat duurt dan echt weer maanden voordat het eraf is. Ik vind het ook vooral heel zielig voor mezelf Wink want ik vind het heerlijk om op de bank te hangen met een wijntje en wat lekkers maar dat doen we maar af en toe omdat hij het eigenlijk niet kan hebben.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Queen vr 18 jan 2013 - 4:14

Ik ben zelf erg lang en slank. Soms zou ik wel willen dat ik juist wel aan zou komen van slecht eten. Doordat dat niet gebeurt, stop ik veel te veel ongezonde troep in mijn mond.... Wat resulteert in lovehandle vetjes maar verder totaal geen gewichtstoename. Maar als ik dan ga sporten om die lovehandle vetjes eraf te krijgen, word ik overal dun behalve bij die vetjes Sad Grom...
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 0:43

Ik ben slank (sommige mensen vinden me dun) zonder dat ik daar veel voor doe. En ik eet dus het liefst elke dag pizza, patat en taart. Dat doe ik natuurlijk niet, maar ik snackte en snoepte wel veel. Het nadeel is dat je er aan de buitenkant weinig van merkt, maar het natuurlijk alsnog hardstikke ongezond is. Ik wil niet eens weten hoe dichtgeslibt ik ben van binnen. Dus ga ik dit jaar op de gezondere tour. Ook ben ik veel moe en heb huidklachten, dus wie weet gaat het helpen als ik gezonder en verser eet met minder suiker en vet. Mensen zijn wel eens jaloers op me dat ik een pak koekjes kan wegwerken zonder dat op de weegschaal terug te zien. Maar ook (te) slank zijn is niet altijd handig en makkelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten - Pagina 5 Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum