Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slanke mensen en eten

+39
SuperGrover
Bliss
Kowalski
Zora
*Lookie*
Sanne
Luce
Blond
Mamsie
Linnie1985
Rapunzel
Highway
Mari
Marin
minoessepoes
Lavendel
Bolleke
Rovine
Marsy28
Minx
Lonely Goatherd
Twellie
Bruintje Beer
Urban Naked
Toet
Caroow
Coco
ijsjemeisje
Rouge
loura
kwak
Herfstblaadjes
SoGood
Punk'd
Tania
Tiara
Beessie
Antibes
_Lana_
43 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Slanke mensen en eten

Bericht  _Lana_ wo 16 jan 2013 - 8:31

Als slanke mensen zeggen dat ze alles kunnen eten, is dit dan echt zo? Of is de denkwijze van een slank persoon gewoon anders?
Zo las ik laatst dat Punk'd ( even een voorbeeld, sorry ;-) ) een flinke bak yoghurt nam. En dit was 250 ml. Voor mij is 200 tot 250 ml yoghurt een normale portie.
Toen dacht ik dus, haar denkwijze is dus anders qua eten. Ik eet dus eigenlijk echt teveel.
Ik denk echt dat slanke mensen automatisch meer op hun eten letten en kleinere porties eten.
Uitzonderingen daargelaten.

Misschien een beetje vaag omschreven, maar snappen jullie wat ik bedoel?
En wat denken jullie? En voor de slanke mensen: Kunnen jullie echt alles eten wat je wil? Of eet je automatisch kleinere porties?

Dit vroeg ik me zomaar af.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Antibes wo 16 jan 2013 - 8:34

Eigenlijk ken ik vrij weinig slanke mensen die echt alles kunnen eten. Ik ken er een aantal die gewoon zelf ontzettend gezond eten en wiens ultieme zonde een broodje zalm en een mars op één dag zijn. Ik ken een aantal meiden die bepaalde dingen wel veel eten, maar bijv. lactose of glutenintolerant zijn en op die manier natuurlijk een bepaald aantal calorierijke producten al niet naar binnen werken. Oh, en ik ken er een aantal die inderdaad veel eten en ook wel aardig snoepen, maar die sporten dan beiden weer ontzettend veel.

Oh, en ik ken één meisje die 1.84 is en 58 kg weegt, model is en alles eet was los en vast zit. En ik heb een half jaar lang nagenoeg iedere dag met haar doorgebracht. Dat was echt samen lunchen met pizza en een broodje kroket, waarna zij nog koekjes en chocola ging halen als toetje.. En ze sportte niet, echt, waar DIE het laat? Maar dat is wel de enige die ik ken.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 8:36

Mijn vriend kan alles eten wat hij wil zonder dik te worden. Hij kan elke avond om 20.00 uur nog rustig een bord patat weg werken, en geen gram aankomen. Aangezien ik zelf ook trek krijg als hij aan het eten is, heb ik een poosje mee gegeten. Nou, de kilo's vlogen erbij op. Ik ben er dus snel weer mee gestopt en ga nooit meer met hem mee eten. Zakken snoep, chips, liters cola etc. Hij werkt het allemaal weg. Niet dat het heel erg gezond is. Maar hij komt niet aan.

Ik denk ook dat bij (de meeste ) slanke mensen hun maag kleiner is. Waardoor ze eerder verzadigd zijn. Voor hun beleving eten ze wat ze willen, omdat dat wat ze eten wel echt vult. Iemand die structureel teveel eet heeft een grotere maag, en heeft dus grotere hoeveelheden nodig om 'vol' te worden. Zij eten meer als ze gaan 'eten wat ze willen'

Tenminste, dat is wat ik denk.


Laatst aangepast door Pluto op wo 16 jan 2013 - 8:52; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Antibes wo 16 jan 2013 - 8:37

Pluto schreef:Ik denk ook dat bij slanke mensen hun maag kleiner is. Waardoor ze eerder verzadigd zijn. Voor hun beleving eten ze wat ze willen, omdat dat wat ze eten wel echt vult. Iemand die structureel teveel eet heeft een grotere maag, en heeft dus grotere hoeveelheden nodig om 'vol' te worden. Waardoor ze dus wat dikker zijn.

Tenminste, dat is wat ik denk.

Enerzijds is dat best wel waar, anderzijds denk ik dat dat alleen bij extremen opgaat. Ik ben er zó vaak uitgegeten door kleine, tengere vriendinnetjes bij all you can eat tapas of sushi.. :P
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 8:40

Bij extremen?

Als ik op dieet ga, dan heb ik de eerste tijd meer honger, omdat ik niet meer zoveel eet als voorheen. Wanneer ik vol houd om niet alles te eten wat ik wil, zit ik later van dezelfde hoeveelheden vol, waar ik eerder nog honger bij had Slanke mensen en eten 253468018 En dan eet ik ook zoveel als ik wil, maar niet meer dan dat mijn maag aan geeft vol te zitten. In mijn ogen krimpt mijn maag dus.

Snapje het nog? haha Sorry, ben niet zo goed in uitleggen Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Beessie wo 16 jan 2013 - 8:41

Als ik jou was zou ik het boek van Judith Beck eens lezen; http://www.bol.com/nl/p/beck-s-dieetoplossing/1001004005763605/


Zij beschrijft ook heel mooi de denkwijze van 'slanke' mensen en 'dikke' mensen. En als je dat boek gelezen hebt, en gaat kijken naar de eetgewoontes van slanke en dikke mensen, dan zie je inderdaad dat slanke mensen anders 'denken' en anders met eten omgaan.


Zo zal een slank person stoppen met eten vaak nog vóór ze vol zitten. Zelfs als er nog een halve boterham ligt. Een dik mens (inclusief ikzelf Rolling Eyes) eet die halve boterham op, ongeacht dat je al (te) vol zit en er soms zelf nog een boterham achteraan. (gewoon omdat het kan...silent )

Ook tijdens het uit eten gaan merk je het. Dikke mensen kijken vaak al rond of de stokbroodjes met kruidenboter er al een keer komen en zodra ze op tafel worden gezet, vallen ze er op aan. Slanke mensen die bestellen vaak al geen stokbrood met kruidenboter omdat ze het niet op krijgen allemaal! En bestellen ze het wel; dan zijn ze een stuk minder fanatiek met eten. Ik probeer sinds ik dat gelezen heb dus ook niet meer rond te kijken of de ober er al aan komt.. en als het brood op tafel komt.. wacht ik geduldig tot anderen hebben gepakt. drunken

Ik vond het in elk geval een heel erg intressant boek en als je er actief mee aan de slag gaat, heb je er ook daadwerkelijk wat aan. Ook al ziet de kaft er wat (in mijn ogen) schreeuwerig uit.

Ben benieuwd naar de overige reacties!

Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  _Lana_ wo 16 jan 2013 - 8:42

Antibes schreef:
Pluto schreef:Ik denk ook dat bij slanke mensen hun maag kleiner is. Waardoor ze eerder verzadigd zijn. Voor hun beleving eten ze wat ze willen, omdat dat wat ze eten wel echt vult. Iemand die structureel teveel eet heeft een grotere maag, en heeft dus grotere hoeveelheden nodig om 'vol' te worden. Waardoor ze dus wat dikker zijn.

Tenminste, dat is wat ik denk.

Enerzijds is dat best wel waar, anderzijds denk ik dat dat alleen bij extremen opgaat. Ik ben er zó vaak uitgegeten door kleine, tengere vriendinnetjes bij all you can eat tapas of sushi.. Slanke mensen en eten 253468018

Nou ik dus ook!! Dan denk ik echt, waar laat je het??!
Er zijn ook vast wel mensen die wel echt alles kunnen eten en dan vooral mannen denk ik.
En als een heel slank iemand zegt: Goh ik eet iedere avond chocolade, dan bedoelt ze denk ik niet een hele reep ( die ik wel naar binnen kan werken Wink ). Daar zit dan toch net het verschil in.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  _Lana_ wo 16 jan 2013 - 8:44

Beessie, ja die heb ik inderdaad! Ik ben er nog niet aan toegekomen om het boek helemaal te lezen, maar dat stukje wel. Goed omschreven.

Haha en verder heeeeeeeeel herkenbaar!! ( En dan niet de slanke versie dus ;-) ).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Beessie wo 16 jan 2013 - 8:45

Pluto schreef:
Ik denk ook dat bij slanke mensen hun maag kleiner is. Waardoor ze eerder verzadigd zijn. Voor hun beleving eten ze wat ze willen, omdat dat wat ze eten wel echt vult. Iemand die structureel teveel eet heeft een grotere maag, en heeft dus grotere hoeveelheden nodig om 'vol' te worden. Zij eten meer als ze gaan 'eten wat ze willen'

Tenminste, dat is wat ik denk.



Dat is ook zo! + dat dikke mensen niet naar de maag luisteren.. althans.. ik niet.. Ik kan nadat ik net een flink bord avond eten op heb en echt eigenlijk al té vol zit.. gerust nog een grote reep chocola op eten.. gewoon omdat die behoefte zó groot is, (met misselijkheid tot gevolg... )

Nu ben ik ook wel een extreem geval, maar denk dat dit bij veel (te) dikke mensen geld; dat ze slecht luisteren naar wat hun maag aangeeft. Slanke mensen hebben denk ik ook minder de behoefte om vol te zitten.

En.. ik had het pas met een slank iemand over emoties. Als zij extreem verdrietig is, dan klapt ze helemaal dicht, krijgt letterlijk geen hap meer door haar kool. Als ik veel emoties ervaar (en dat is momenteel zo) dan kan ik juist blijven (vr)eten..

Dus het is deels echt een manier van denken (en ik heb ook een tijd geprobeerd slank te denken.. en probeer het geregeld weer op te pakken, maar het is een zó grote verandering.. dat lukt niet 1,2,3 plus dat het mijn inziens ook gedeeltelijk aanleg is.
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Tiara wo 16 jan 2013 - 8:45

Ik kan echt eten wat ik wil zonder aan te komen ik heb totaal niet het idee dat ik kleinere porties neem als een ander, eerder andersom.
Ik vind het wel frustrerend soms, ik zou er best wat kilo's bij willen. Overigens denk ik dat grote of kleine porties voor iedereen verschilt, niet alleen voor slanke mensen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Tania wo 16 jan 2013 - 8:45

Ik geloof wel dat er gewoon slanke mensen zijn die alles kunnen eten wat ze willen. In mijn vaders kant van de familie zitten meer van die mensen. Mijn vader kan ook eten wat hij wil zonder aan te komen. Hij eet elke avond wel toatjes of kaas of worst enz. En als er snoepjes staan eet hij zo de schaal leeg. Hij kan ook echt flink eten en zit niet snel vol.

Helaas heb ik de bouw van mijn moeders kant van de familie laughcry

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Punk'd wo 16 jan 2013 - 8:46

Ik vind 250 ml wel een flinke bak denk ik hoor. Dan haal je 4 bakjes uit een pak.. Dat is toch best veel? haha ik zit nu echt te denken of ik iets raars zeg. Dus morgen ga ik eens goed kijken en voelen hoeveel ik eruit schenk. Laughing

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  SoGood wo 16 jan 2013 - 8:47

Volgens mij kan ik echt best veel eten zonder dik te worden. Maar aan de andere kant zie je mij nooit structureel ongezond eten o.i.d. Als ik alleen moet eten bijvoorbeeld zal ik echt nooit naar de Mac rijden ofzo. Ik maak vaker gezonde keuzes dan ongezonde keuzes. (80% - 20%) Ik ben ook niet iemand die extra een bordje neemt omdat het zo lekker is, goed is goed. Ik denk dat het bij mij een combi is van genen en gedrag.

Snap je het nog?Wink
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  SoGood wo 16 jan 2013 - 8:48

Oh, en Pluto: Ik heb geen kleine maag. Moet je mij eens onbeperkt sushi zien eten. 8)8)Cool
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Antibes wo 16 jan 2013 - 8:48

Pluto schreef:Bij extremen?

Als ik op dieet ga, dan heb ik de eerste tijd meer honger, omdat ik niet meer zoveel eet als voorheen. Wanneer ik vol houd om niet alles te eten wat ik wil, zit ik later van dezelfde hoeveelheden vol, waar ik eerder nog honger bij had Slanke mensen en eten 253468018 En dan eet ik ook zoveel als ik wil, maar niet meer dan dat mijn maag aan geeft vol te zitten. In mijn ogen krimpt mijn maag dus.

Snapje het nog? haha

Ja, extremen. Als in mensen die écht gewend zijn om heel veel te eten of mensen die echt gewend zijn bijna niets te eten. Ik denk dat binnen relatief normale porties, je maag niet zo snel zal groeien/krimpen. Ik denk dat het deels psychisch is en deels ook vooral hormonaal en dat je maag eerder zal meegroeien, maar niet zo snel weer "krimpt".
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  _Lana_ wo 16 jan 2013 - 8:48

Tania schreef:Ik geloof wel dat er gewoon slanke mensen zijn die alles kunnen eten wat ze willen. In mijn vaders kant van de familie zitten meer van die mensen. Mijn vader kan ook eten wat hij wil zonder aan te komen. Hij eet elke avond wel toatjes of kaas of worst enz. En als er snoepjes staan eet hij zo de schaal leeg. Hij kan ook echt flink eten en zit niet snel vol.

Helaas heb ik de bouw van mijn moeders kant van de familie Slanke mensen en eten 394967

Helaas, haha.
Ik denk ook wel dat er mensen zijn die alles kunnen eten, maar het gros van de slanke mensen denkt en eet anders.
Want eet jouw vader dan evengoed zijn gewone maaltijden?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Tiara wo 16 jan 2013 - 8:49

Beessie schreef:

Als ik jou was zou ik het boek van Judith Beck eens lezen; http://www.bol.com/nl/p/beck-s-dieetoplossing/1001004005763605/


Zij beschrijft ook heel mooi de denkwijze van 'slanke' mensen en 'dikke' mensen. En als je dat boek gelezen hebt, en gaat kijken naar de eetgewoontes van slanke en dikke mensen, dan zie je inderdaad dat slanke mensen anders 'denken' en anders met eten omgaan.


Zo zal een slank person stoppen met eten vaak nog vóór ze vol zitten. Zelfs als er nog een halve boterham ligt. Een dik mens (inclusief ikzelf Rolling Eyes) eet die halve boterham op, ongeacht dat je al (te) vol zit en er soms zelf nog een boterham achteraan. (gewoon omdat het kan...silent )

Ook tijdens het uit eten gaan merk je het. Dikke mensen kijken vaak al rond of de stokbroodjes met kruidenboter er al een keer komen en zodra ze op tafel worden gezet, vallen ze er op aan. Slanke mensen die bestellen vaak al geen stokbrood met kruidenboter omdat ze het niet op krijgen allemaal! En bestellen ze het wel; dan zijn ze een stuk minder fanatiek met eten. Ik probeer sinds ik dat gelezen heb dus ook niet meer rond te kijken of de ober er al aan komt.. en als het brood op tafel komt.. wacht ik geduldig tot anderen hebben gepakt. drunken


Ik vond het in elk geval een heel erg intressant boek en als je er actief mee aan de slag gaat, heb je er ook daadwerkelijk wat aan. Ook al ziet de kaft er wat (in mijn ogen) schreeuwerig uit.

Ben benieuwd naar de overige reacties!


Dat doe ik juist wel, ik zit altijd met smart te wachten op het stokbrood bijv haha.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Herfstblaadjes wo 16 jan 2013 - 8:51

Ik ben slank en klein en ik eet best veel "gewoon" eten. Op een dag eet ik een bakje yoghurt met muesli en fruit 5 boterhammen, 3 of 4 sportcrackers, een banaan en vaak nog een appel of sinaasappel of zo en 's avonds een flink bord avondeten. In het weekend eet ik ook nog wel iets van chips en dan gaat de zak rustig leeg.
Ik sport nauwelijks.

Ik vraag me inderdaad ook weleens of hoeveel dikkere mensen dan eten, ik denk dat dat dan toch meer snoep en snacks moet zijn.


Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  _Lana_ wo 16 jan 2013 - 8:52

SoGood schreef:Volgens mij kan ik echt best veel eten zonder dik te worden. Maar aan de andere kant zie je mij nooit structureel ongezond eten o.i.d. Als ik alleen moet eten bijvoorbeeld zal ik echt nooit naar de Mac rijden ofzo. Ik maak vaker gezonde keuzes dan ongezonde keuzes. (80% - 20%) Ik ben ook niet iemand die extra een bordje neemt omdat het zo lekker is, goed is goed. Ik denk dat het bij mij een combi is van genen en gedrag.

Snap je het nog?Wink

Ik snap het nog Wink en dat is dus eigenlijk precies wat ik bedoel.
Jij eet van nature dus gezond. En dus kun je meer eten en bijna eten wat je wil.
Snoep je wel eens? Of eet je dan ook liever iets gezonds?

Van nature ben ik een ongezonde eter. Groente en fruit eet ik wel genoeg, maar het liefst eet ik de hele dag lekker.
Gelukkig hebben we nog zoiets als mijn gezonde verstand, haha.

Dat is wel een goede inderdaad, het hangt er evengoed ook vanaf of je aanleg hebt natuurlijk.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 8:53

SoGood schreef:Oh, en Pluto: Ik heb geen kleine maag. Moet je mij eens onbeperkt sushi zien eten. 8)8)Cool

ik heb het even aangepast. Want in het stukje erboven staat dat mijn vriend echt alles kan eten wat hij wil. En ook zoveel als hij wil. Ik doel niet op alle slanke mensen. want in dat geval is er iets goed mis met mijn vriend :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  kwak wo 16 jan 2013 - 8:54

ik ben slank, voor mijn zwangerschap woog ik 53 kilo.
Ik kon toen alles eten wat los en vast zat, heb wel eens echt 4 week lang elke avond 1 hele zak chips leeg gegeten in mijn eentje en kwam geen gram aan.
Ik moet heel veel moeite doen om aan te komen.

Ik ben benieuwd hoe het na de zwangerschap gaat. Er mogen wel wat kilo's bij aan blijven.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Antibes wo 16 jan 2013 - 8:55

Baal wel dat ik nou niet terug kan vinden wat ik ooit een keer gelezen heb aan onderzoek uit Maastricht. Ze doen daar veel onderzoek naar stofwisseling en obesitas etc. en dat was toen zó interessant. Kwam er op neer dat er verschillen zijn tussen mensen in de manier waarop hun metabolisme reageert op bloedsuiker. Eigenlijk een beetje het suikerverslaving-verhaal, maar dan wetenschappelijk onderbouwd. Wink Ze keken dan naar testpersonen die allemaal gelijkwaardige maaltijden kregen en de effecten op hun bloedsuiker en energieafgifte. Zo bleek dat er redelijke verschillen waren in hoeverre energie uit voedsel 1) in plaats van beschikbaar zijn en verbrand worden, juist opgeslagen werd en 2) hoe het hongergevoel samenhing met de daling in de bloedsuikerspiegel.

Bleek dus dat er mensen zijn waarbij hun lichaam sowieso weinig de neiging heeft om de energie gelijk op te gaan slaan, waardoor zij dus 1) makkelijker verbrandden, 2) daardoor minder moe en hongerig waren en 3)minder snel aankwamen. En dat er dus mensen zijn, waarbij relatief veel van de opgenomen voedingsstoffen gelijk opgeslagen werden, waardoor er weinig beschikbaar was voor de verbranding en deze personen ook juist weer snellere dalingen hadden in hun bloedsuiker en sneller weer hongeriger werden. Dus hun lichaam gaf én de impuls meer te eten én ze waren minder verzadigd én ze sloegen het dus ook nog eens 2x zo snel op...

Vind het nog altijd irritant dat ik het oorspronkelijke artikel nog nooit terug heb kunnen vinden, dit was een verslagje in een krant iets van 1,5 jaar terug..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Tania wo 16 jan 2013 - 8:56

_Lana_ schreef:
Tania schreef:Ik geloof wel dat er gewoon slanke mensen zijn die alles kunnen eten wat ze willen. In mijn vaders kant van de familie zitten meer van die mensen. Mijn vader kan ook eten wat hij wil zonder aan te komen. Hij eet elke avond wel toatjes of kaas of worst enz. En als er snoepjes staan eet hij zo de schaal leeg. Hij kan ook echt flink eten en zit niet snel vol.

Helaas heb ik de bouw van mijn moeders kant van de familie Slanke mensen en eten 394967

Helaas, haha.
Ik denk ook wel dat er mensen zijn die alles kunnen eten, maar het gros van de slanke mensen denkt en eet anders.
Want eet jouw vader dan evengoed zijn gewone maaltijden?

Ja die eet gewoon z'n normale maaltijden en dan 'savonds eerst koekjes of snoepjes bij de koffie (dat is niet altijd heel veel hoor, ligt eraan wat ze hebben) en dan rond 21.00 nog toastjes, worst, kaas of dat soort dingen. Als hij overdag thuis is snoept hij ook wel de hele dag door. Het is niet dat hij kilo's kaas naar binnenwerkt ofzo maar de meeste mensen zouden niet zo slank zijn bij zo'n eetpatroon.
Volgens mij eet hij de laatste tijd wel minder trouwens maar tot voor kort at hij wel zo en dat heeft hij ook altijd gedaan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  loura wo 16 jan 2013 - 8:56

Ik denk dat het ook wel echt met de grote van de porties te maken heeft. Ik kan ook best veel hebben maar als ik eigenlijk net te veel op heb hoef ik echt de hele avond niks meer te eten. Dan zit ik prop vol. Ik begrijp dat '' ik heb trek gevoel in de avond, ik moet iets snacken'' niet echt. Ik denk dat als ik de hele dag door grotere porties eet en meer koolhydraten ( want ik moet eerlijk toegeven dat ik die zelf grotendeels vermijd ), ik zeker wel zal aankomen. Ik ben al zo lang ik mij kan herinneren op hetzelfde gewicht.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  SoGood wo 16 jan 2013 - 8:56

_Lana_ schreef:
SoGood schreef:Volgens mij kan ik echt best veel eten zonder dik te worden. Maar aan de andere kant zie je mij nooit structureel ongezond eten o.i.d. Als ik alleen moet eten bijvoorbeeld zal ik echt nooit naar de Mac rijden ofzo. Ik maak vaker gezonde keuzes dan ongezonde keuzes. (80% - 20%) Ik ben ook niet iemand die extra een bordje neemt omdat het zo lekker is, goed is goed. Ik denk dat het bij mij een combi is van genen en gedrag.

Snap je het nog?Wink

Ik snap het nog Wink en dat is dus eigenlijk precies wat ik bedoel.
Jij eet van nature dus gezond. En dus kun je meer eten en bijna eten wat je wil.
Snoep je wel eens? Of eet je dan ook liever iets gezonds?

Van nature ben ik een ongezonde eter. Groente en fruit eet ik wel genoeg, maar het liefst eet ik de hele dag lekker.
Gelukkig hebben we nog zoiets als mijn gezonde verstand, haha.

Dat is wel een goede inderdaad, het hangt er evengoed ook vanaf of je aanleg hebt natuurlijk.

Jawel, ik snoep ook graag en neem ook weleens lekker frietjes ofzo maar dat probeer ik te beperken tot het weekend. Ik ben wel een tijd te streng geweest voor mezelf, dat is ook niet goed hoor.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slanke mensen en eten Empty Re: Slanke mensen en eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum