Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

+13
Marsy28
Fortissimo
Sea of Trees
Elliot
Minx
NoMercy
Pseudoniem
Liz
Exogenesis
Aimee
Balloon
Antibes
Sam
17 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 7:08

Dit weekend ben ik naar de verjaardag van een vriendin geweest in mijn geboortedorp. We hebben bij elkaar in de klas gezeten twaalf jaar lang, maar zien elkaar de laatste jaren niet meer zoveel. Toch hebben we altijd contact gehouden, samen met nog twee andere meisjes uit die tijd.

Nu zijn alle drie mijn oude vriendinnen behoorlijk uitgedijt de afgelopen jaren. De laatste paar keer dat ik hen zag ging het gesprek op den duur alleen nog maar over diëten/lijnen/afvallen. Gisteravond was het weer eens zover. Niet alleen gingen de dames flink tekeer over hun eigen lichaam en onmogelijkheid om tot een gezond gewicht te komen, daarnaast (en dit stoorde mij het meest) gaven zij flink af op slanke meiden. Nu ben ik zelf behoorlijk slank en voelde me nogal ongemakkelijk bij dit verbale geweld.

Niet alleen werden slanke vrouwen aangevallen op hun overdreven zucht naar lichamelijke inspanning, ook werd verondersteld dat dergelijke vrouwen 'altijd honger' zouden hebben. Ik voelde me niet geroepen op een verjaardag een discussie aan te gaan en heb wijselijk mijn mond gehouden. Toch blijft deze situatie vandaag door mijn hoofd spoken.

Wat is de reden dat vrouwen met overgewicht het nodig achten, vrouwen met een gezond gewicht te kleineren? Wat doet hen zo rechtlijnig denken? Waarom projecteren ze hun eigen onzekerheid (want zo komt het op mij over) op vrouwen die wél een slank postuur hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Sam zo 21 apr 2013 - 7:10

Ik heb ook overgewicht, maar ik geef niet af op slanke mensen. Snap ook niet waarom je dat zou doen.
Denk dat het in dit geval pure jaloezie is.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 7:11

Hm. Ik heb overgewicht, maar herken mezelf hier echt niet in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Ibbeltje zo 21 apr 2013 - 7:14

Lennox schreef:Hm. Ik heb overgewicht, maar herken mezelf hier echt niet in.

Nee ik ook totaal niet en heb ook overgewicht.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Antibes zo 21 apr 2013 - 7:16

Lennox schreef:Hm. Ik heb overgewicht, maar herken mezelf hier echt niet in.

Ik mezelf ook niet inderdaad. Deesjemeis wel een beetje.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Balloon zo 21 apr 2013 - 7:17

Ik herken mezelf hier ook niet in.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 7:17

Antibes schreef:
Lennox schreef:Hm. Ik heb overgewicht, maar herken mezelf hier echt niet in.

Ik mezelf ook niet inderdaad. Deesjemeis wel een beetje.
Haha, ik bedacht het me eerder vandaag ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Aimee zo 21 apr 2013 - 7:20

Lennox schreef:
Antibes schreef:
Lennox schreef:Hm. Ik heb overgewicht, maar herken mezelf hier echt niet in.

Ik mezelf ook niet inderdaad. Deesjemeis wel een beetje.
Haha, ik bedacht het me eerder vandaag ook.

Dat dacht ik net ook!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Exogenesis zo 21 apr 2013 - 7:22

Ik herken het een beetje. Mij wordt ook vaak verteld maar wat meer te eten, want dan zie ik er gezonder uit. De ribben zijn zichtbaar en dat is toch lélijk?! En die heupbotten dan... Nee, een volslank lichaam is veel mooier en gezonder.
En als ik dan een extra groot stuk gebak neem, krijg ik juist te horen: 'Ja, jij kan het hebben'. En bij kleding ook. Kennelijk kan ik alles dragen. Soms klinkt dat wel wat afgunstig.

Maar ik zie dit niet als heel negatief meer. Ik laat het gaan. Ik weet van mezelf dat ik gezond eet en dat dit gewoon mijn lichaamsbouw is en ja, ik beweeg ook wel vrij veel uit mezelf. Ik kan niet stilzitten. Dat een ander veel eet en daar wel van aankomt en er niks aan doet of kán doen, daar zal ik nooit iets over zeggen.

Mensen moeten gewoon wat te zeuren hebben Wink
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 7:27

Wat Exo zegt; mensen hebben altijd wat te zeuren. Ik vind het nog knap dat je je mond hebt gehouden. Ik had er wel wat van gezegd...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Liz zo 21 apr 2013 - 7:28

KimRosenberg85 schreef:
Wat is de reden dat vrouwen met overgewicht het nodig achten, vrouwen met een gezond gewicht te kleineren? Wat doet hen zo rechtlijnig denken? Waarom projecteren ze hun eigen onzekerheid (want zo komt het op mij over) op vrouwen die wél een slank postuur hebben?

Wat een aanname. Je zet het neer alsof iedere vrouw met overgewicht dit doen. Ik heb zelf overgewicht en ik herken me hier niet in. Wel ben ik soms jaloers op de mooie slanke lichamen van mijn vriendinnen maar dat lijkt me gezond. En ik steun mijn slanke vriendin die 5 kilo kwijt wil net zo hard als hoe zij mij steunt in mijn afvalstrijd. Ik denk inderdaad dat het jaloezie is.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 7:35

Slanke vrouwen zijn ook allemaal ongezellige anorectische heksen en zijn gewoon zo zuur dat voedsel ze niet smaakt. Dat weet iedereen.
Ik, en alle andere luie dikkerds doen dan ook niet anders dan roddelen over slanke trutten. En praten over afvallen, en eten. Uiteraard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Pseudoniem zo 21 apr 2013 - 7:44

Artemis schreef:Slanke vrouwen zijn ook allemaal ongezellige anorectische heksen en zijn gewoon zo zuur dat voedsel ze niet smaakt. Dat weet iedereen.
Ik, en alle andere luie dikkerds doen dan ook niet anders dan roddelen over slanke trutten. En praten over afvallen, en eten. Uiteraard.

Laughing
Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 7:59

Zus schreef:Wat Exo zegt; mensen hebben altijd wat te zeuren. Ik vind het nog knap dat je je mond hebt gehouden. Ik had er wel wat van gezegd...
Ja, ik vond het erg lastig om mijn mond te houden, maar het leek me beter. Al eerder heb ik wel eens iets tegengeworpen, maar dat kwam toch niet aan. Ze hebben hun eigen ideeën en daaraan valt niet te tornen... Dat je ook lekker kunt eten en toch slank kunt blijven (door gezonde en verse producten te gebruiken), dat wil er gewoon niet in. Dat je ook kunt sporten, omdat je je daardoor fit en energiek voelt, én lekker in je vel, dát geloven ze simpelweg niet... Erg jammer (en ik denk ook wel een van de redenen dat ze dik blijven, met zo'n negatieve houding moet het vreselijk moeilijk zijn om iets aan jezelf te veranderen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 8:06

Ik zou overigens eerder aan de vriendschap gaan twijfelen, dan aan volslanke vrouwen in het algemeen. Ze klinken me niet als heel prettige personen in de oren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 8:20

Maar in feite veroordelen ze jou toch net zo goed? Hier gaan weinig mensen zich aangesproken voelen... Ik zou echt wel zeggen van 'oh denken jullie echt dat ik altijd honger heb?' oid...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  NoMercy zo 21 apr 2013 - 8:26

Artemis schreef:Slanke vrouwen zijn ook allemaal ongezellige anorectische heksen en zijn gewoon zo zuur dat voedsel ze niet smaakt. Dat weet iedereen.
Ik, en alle andere luie dikkerds doen dan ook niet anders dan roddelen over slanke trutten. En praten over afvallen, en eten. Uiteraard.

Haha Agree! Yes
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 8:45

Lennox schreef:Ik zou overigens eerder aan de vriendschap gaan twijfelen, dan aan volslanke vrouwen in het algemeen. Ze klinken me niet als heel prettige personen in de oren.
Huh? Hoezo dat? Iedereen weet dat dikke mensen nou eenmaal zo zijn. Want anders waren ze wel slank... Duh....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Minx zo 21 apr 2013 - 8:46

Artemis schreef:Slanke vrouwen zijn ook allemaal ongezellige anorectische heksen en zijn gewoon zo zuur dat voedsel ze niet smaakt. Dat weet iedereen.
Ik, en alle andere luie dikkerds doen dan ook niet anders dan roddelen over slanke trutten. En praten over afvallen, en eten. Uiteraard.

Eindelijk een leuke quote gevonden om in mijn onderschrift te zetten val ik niet meer in die categorie....

Shit shit shit, denk dat ik maar andere vrienden moet gaan zoeken want ben ongezellig Cry
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 8:49

Ik begrijp het niet meer. Dikke vrouwen waren toch juist altijd zo gezellig? scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 8:53

Zus schreef:Ik begrijp het niet meer. Dikke vrouwen waren toch juist altijd zo gezellig? scratch
Ja, maar niet tegen dunne vrouwen. Duh.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 8:55

Artemis schreef:
Zus schreef:Ik begrijp het niet meer. Dikke vrouwen waren toch juist altijd zo gezellig? scratch
Ja, maar niet tegen dunne vrouwen. Duh.

Mijn zusje is superlief tegen en voor mij I love you of is familie dan weer een uitzondering? Al die regels ook...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 19:11

Jammer dat dit topic nogal overdreven reacties uitlokt. Ik heb het specifiek over drie van mijn oude vriendinnen die ik dit weekend op een verjaardag sprak. Ik heb het niet over dikke mensen in het algemeen. Beetje flauw om zo te reageren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Elliot zo 21 apr 2013 - 19:13

KimRosenberg85 schreef:Jammer dat dit topic nogal overdreven reacties uitlokt. Ik heb het specifiek over drie van mijn oude vriendinnen die ik dit weekend op een verjaardag sprak. Ik heb het niet over dikke mensen in het algemeen. Beetje flauw om zo te reageren.

Misschien kun je je laatste alinea uit de openingspost nog even nalezen, want die is echt heel algemeen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Ibbeltje zo 21 apr 2013 - 19:13

Nou je zegt anders dit :

Wat is de reden dat vrouwen met overgewicht het nodig achten, vrouwen
met een gezond gewicht te kleineren? Wat doet hen zo rechtlijnig denken?
Waarom projecteren ze hun eigen onzekerheid (want zo komt het op mij
over) op vrouwen die wél een slank postuur hebben?



VROUWEN MET OVERGEWICHT....dus je hebt het daar niet over die vriendinnen meer specifiek
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum