Je kind en chocola
+7
Mamsie
Susan
Catwoman79
RYW
Mamasapje
Sjonno
Meeko
11 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Je kind en chocola
Krijgt jouw kind chocola? En zo ja, vanaf welke leeftijd?
En wat krijgt je kind nog meer qua snoepgoed? Krijgt je kind ook ijs?
Ik vraag dit nav een kleine discussie gisteravond. We hadden op een verjaardag gegeten en als toetje kregen we een ijsje. Het waren magnums en cornetto's (mini's) en A. kreeg niet. We kregen de vraag waarom A. geen ijsje kreeg en we zeiden dat we dat niet nodig vinden, ze is anderhalf dus een beetje overdreven om haar ijs te geven. Daarnaast waren het allemaal chocoladeijsjes dus nog een reden om het haar niet te geven, want ze mag van ons geen chocolade. Er werd nogal onbegrepen op gereageerd. Nu trek ik me er niet zo heel veel van aan, het is ons kind en wij bepalen wat ze wel en vooral niet mag, maar toch vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat? Is het echt heel raar dat wij ons kind nog geen ijs en/of chocolade geven?
En wat krijgt je kind nog meer qua snoepgoed? Krijgt je kind ook ijs?
Ik vraag dit nav een kleine discussie gisteravond. We hadden op een verjaardag gegeten en als toetje kregen we een ijsje. Het waren magnums en cornetto's (mini's) en A. kreeg niet. We kregen de vraag waarom A. geen ijsje kreeg en we zeiden dat we dat niet nodig vinden, ze is anderhalf dus een beetje overdreven om haar ijs te geven. Daarnaast waren het allemaal chocoladeijsjes dus nog een reden om het haar niet te geven, want ze mag van ons geen chocolade. Er werd nogal onbegrepen op gereageerd. Nu trek ik me er niet zo heel veel van aan, het is ons kind en wij bepalen wat ze wel en vooral niet mag, maar toch vraag ik me af hoe dat bij jullie gaat? Is het echt heel raar dat wij ons kind nog geen ijs en/of chocolade geven?
Gast- Gast
Re: Je kind en chocola
Ik geef onze kinderen zelf geen chocola of ijs ed tussendoor maar zoals op een feestje, daar doe ik echt niet moeilijk over. Dat komt maar zo weinig voor. Onze oudste heeft pas na zn tweede jaar chocola gehad maar de jongste krijgt het nu ook als de oudste het krijgt (bijna nooit dus), zij pikt dat niet als ze niks krijgt. En zo erg vind ik het niet.
Ze krijgen hier ook af en toe Nibbits 's middags als tussendoortje (klein bakje) en dat vinden ze echt een traktatie. Verder geef ik ze tussendoor meestal droge crackers, dat vinden ze zelf ook het lekkerst, en anders rozijntjes of Nijntje koekjes. Ik heb ook geen snoep ed in huis verder behalve dan af en toe die Nibbit maar dat komt 1x per maand voor misschien nog wel minder.
Ik vind het niet raar dat jullie het niet geven, het is jullie kind. Maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat anderen het niet begrijpen.
Ze krijgen hier ook af en toe Nibbits 's middags als tussendoortje (klein bakje) en dat vinden ze echt een traktatie. Verder geef ik ze tussendoor meestal droge crackers, dat vinden ze zelf ook het lekkerst, en anders rozijntjes of Nijntje koekjes. Ik heb ook geen snoep ed in huis verder behalve dan af en toe die Nibbit maar dat komt 1x per maand voor misschien nog wel minder.
Ik vind het niet raar dat jullie het niet geven, het is jullie kind. Maar ik kan me ook wel weer voorstellen dat anderen het niet begrijpen.
Gast- Gast
Ik vind dat niet raar nee, het is jullie kind, en jullie bepalen zelf wel wat ze te eten krijgt.
Hier waren wij bij de 1e ook wat strenger met alles, dus ook lange tijd geen snoepjes oid, alleen soms bij opa en oma.
Nu bij de 2e zijn we wel makkelijker geworden, ook omdat hij natuurlijk ziet dat zijn zus wel wat krijgt.
Hij kreeg hier dus met 1.5 wel eens een ijsje ja. Meestal waterijs, maar ook wel eens zo'm minicornetto. Wat hij er dan van binnen kreeg, de helft smolt al weg voor hij de kans kreeg.
Hij krijgt nu ook wel eens een stukje chocola, het zijn heus geen hele repen, maar een blokje ofzo zie ik geen kwaad in. Al is het zeker geen gewoonte.
Hier waren wij bij de 1e ook wat strenger met alles, dus ook lange tijd geen snoepjes oid, alleen soms bij opa en oma.
Nu bij de 2e zijn we wel makkelijker geworden, ook omdat hij natuurlijk ziet dat zijn zus wel wat krijgt.
Hij kreeg hier dus met 1.5 wel eens een ijsje ja. Meestal waterijs, maar ook wel eens zo'm minicornetto. Wat hij er dan van binnen kreeg, de helft smolt al weg voor hij de kans kreeg.
Hij krijgt nu ook wel eens een stukje chocola, het zijn heus geen hele repen, maar een blokje ofzo zie ik geen kwaad in. Al is het zeker geen gewoonte.
Gast- Gast
Ik heb hetzelfde als jij Alex. Mijn zoon is nu ook anderhalf en krijgt ook nog geen chocolade, zelfs geen hagelslag. Ik vind dat gewoon veel te ongezond en niet nodig.
Moet wel zeggen dat toen ik van de week chocomelk aan het drinken was, hij ineens mijn beker pakte en eruit begon te drinken en hij heeft ooit een Merci chocolaatje gestolen, daar maak ik dan geen probleem van eigenlijk. Dat gebeurde gewoon toen ik even niet oplette.
Moet wel zeggen dat toen ik van de week chocomelk aan het drinken was, hij ineens mijn beker pakte en eruit begon te drinken en hij heeft ooit een Merci chocolaatje gestolen, daar maak ik dan geen probleem van eigenlijk. Dat gebeurde gewoon toen ik even niet oplette.
Gast- Gast
Ik doe daar niet zo moeilijk over. Hier krijgt hij ook wel eens pasta op zijn boterham. Snoepgoed geef ik haast niet. Maar als we ergens zijn verjaardag ect dan mag hij dat van mij wel.
Ik heb het geluk dat S er niet veel om geeft. Hij is blijer met een soepstengel !
Ik heb het geluk dat S er niet veel om geeft. Hij is blijer met een soepstengel !
Gast- Gast
Thuis krijgt ze zelden chocola. Wel eens zo'n digestive met chocola, maar denk dat ze daar 2 van heeft gegeten in totaal. Chocolademelk krijgt ze ook wel eens maar dat verdun ik dan nog vaak met melk. Ijs eten we wel eens als toetje bij m'n ouders en dan krijgt ze ook wel eens een lepeltje chocolade ijs. Maar een magnum of cornetto krijgt ze echt nog niet. Waterijsjes wel, of een enkele keer een softijsje.
qua snoep krijgt ze ook niet veel. Af en toe een Fruitella, verder yoghurt rozijntjes.
Ze zeurt er ook nooit om. Bij mijn schoonmoeder krijgt ze bijvoorbeeld wel veel, en daar zeurt er dus ook de hele dag om.
qua snoep krijgt ze ook niet veel. Af en toe een Fruitella, verder yoghurt rozijntjes.
Ze zeurt er ook nooit om. Bij mijn schoonmoeder krijgt ze bijvoorbeeld wel veel, en daar zeurt er dus ook de hele dag om.
Meeko- Prater
- Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben er zelf nooit moeilijk in geweest. Natuurlijk kregen ze geen hele magnum met anderhalf, maar mee eten deden ze hier wel.
Gast- Gast
Bij Rick waren we strenger dan bij Lisa maar op een feestje kreeg hij echt wel is ijs,chocola of chipjes. Dat was dan meestal wel op een feestje bij m'n schoonfamilie omdat de neefjes daar dan ook waren. Het was dan nl voor Rick niet te begrijpen hun wel en hij niet. Bij mijn ouders kant vond hij rozijntjes, droog stokbroodje e.d prima maar daar was hij dan ook enige kleinkind. Lisa kreeg alles wel eerder, zij pikte ( nu nog niet overigens )het echt niet als Rick van een ijsje mee at, oid en zij kreeg niets.
Sjonno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10
Bij een tweede snap ik wel dat je dan makkelijker wordt, zeker als je een pittig kindje hebt die niet pikt dat de oudste iets wel mag en zij niet.
Gast- Gast
Hier krijgen ze alleen suikervrije lekkernijtjes. Dit omdat M. suikerallergie heeft( en pinda en notenallergie). We halen 1 x per maand een zakje met suikervrije lollies of snoepjes bij de natuurwinkel en in de zomer suikervrije ijsjes. Aan het einde van de maand is er bijna altijd nog wat over. Bij mijn schoonmoeder ligt dit standaard in de vriezer dus als ze daar zijn krijgen ze dit wel eens wat vaker. Vind ik geen probleem, als het er maar niet meer als 1 per dag is.
Haar zusje krijgt ook de suikervrije dingetjes omdat het voor M. al zo zwaar is soms. Zeker op een verjaardag! Waarom mag iedereen wel taart etc.. en zij niet. Wij nemen waar we ook heen gaan alles mee. Drinken, eten etc. Hoewel iedereen op de hoogte is van haar allergie en meestal wel iets voor haar in huis heeft willen we niet het risico lopen dat ze moet toekijken.
Chocola is hier dus absoluut ook nooit aanwezig. Er bestaat wel suikervrije chocola maar dat is dan weer gemaakt in een fabriek waar ook noten en pinda's worden verwerkt...
Ik begrijp je keuze heel goed om het niet aan je kindje te geven hoor! Volg je eigen gevoel.. !
Haar zusje krijgt ook de suikervrije dingetjes omdat het voor M. al zo zwaar is soms. Zeker op een verjaardag! Waarom mag iedereen wel taart etc.. en zij niet. Wij nemen waar we ook heen gaan alles mee. Drinken, eten etc. Hoewel iedereen op de hoogte is van haar allergie en meestal wel iets voor haar in huis heeft willen we niet het risico lopen dat ze moet toekijken.
Chocola is hier dus absoluut ook nooit aanwezig. Er bestaat wel suikervrije chocola maar dat is dan weer gemaakt in een fabriek waar ook noten en pinda's worden verwerkt...
Ik begrijp je keuze heel goed om het niet aan je kindje te geven hoor! Volg je eigen gevoel.. !
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn jongens eigenlijk alleen bij Sinterklaas ofzo. Of als ze ergens een keer een koekje krijgen met wat chocola erop. Meestal eten ze iets als liga of sultana tussendoor en een enkel keertje een schaaltje chips.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Mijn ventje heeft afgelopen keer met sintmaarten een doosje mini-smarties gepikt.
En hij vond het heerlijk. Nu krijgt hij heel af en toe een keer een doosje.
Verder snoept hij eigenlijk niet, alleen rozijntjes of een koekje.
Ijs heeft hij al wel eens gehad, maar dan softijs.
Toen hij heel erg last van zijn keel had was dat het enige dat er een beetje goed naar binnen ging.
Ik ben er ook niet zo moeilijk in denk ik.
En hij vond het heerlijk. Nu krijgt hij heel af en toe een keer een doosje.
Verder snoept hij eigenlijk niet, alleen rozijntjes of een koekje.
Ijs heeft hij al wel eens gehad, maar dan softijs.
Toen hij heel erg last van zijn keel had was dat het enige dat er een beetje goed naar binnen ging.
Ik ben er ook niet zo moeilijk in denk ik.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
De oudste kreeg pas met 2 chocola, de jongste was wat eerder (want ja, die ziet het van zijn zus). Ik zou met 1,5 ook geen magnum of cornetto geven, een hapje mee-eten zou ik geen ramp vinden.
Gast- Gast
Bij Ezra heb ik vrij lang met dat soort dingen gewacht, hij heeft ook pas voor het eerst chocola gegeten toen hij al twee was. Bij Yrsa ben ik wel wat makkelijker. Snoep heb ik zelf niet veel in huis, maar als ik bijvoorbeeld een boterham met hagelslag krijg mag zij wel een paar hageltjes snoepen en ze krijgt soms ook wel wat vla of een klein stukje pudding als we dat hebben. In het weekend krijgen ze van mijn ouders wel wat vaker iets en daar probeer ik ook niet zo'n probleem van te maken. Ze krijgt dan ook wel eens een paar hapjes van een Cornetto.
Ik vind het niet raar als je je kind van anderhalf nog geen ijs en chocola geeft, zolang je maar niet gaat oordelen over ouders die daar iets makkelijker in zijn. Ieder zijn eigen keuzes.
Ik vind het niet raar als je je kind van anderhalf nog geen ijs en chocola geeft, zolang je maar niet gaat oordelen over ouders die daar iets makkelijker in zijn. Ieder zijn eigen keuzes.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hier kregen ze het tussen de 1.5 en 2 jaar voor t eerst chocolade. Maar dan wel alleen puur. Verder eens met lilith, geen probleem als ze is een hapje mee eten. Maar volg gewoon je eigen gevoel.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:
Oordelen doe ik zeker niet, ieder bepaalt dat voor zichzelf. Het moet dan andersom ook wel zo zijn en dat was gisteren niet het geval. Ik besloot mijn kind geen cornetto te geven en ook geen hapje ervan en de andere kindjes kregen wel een cornetto (waarvan 1 kind van 3 en nog een kindje van anderhalf) en iedereen ging zitten mekkeren over het feit dat A. niet kreeg. Erg irritant.
Gast- Gast
Tomas is gek op soepstengels, crackers en rozijntjes. Als ik een keer naast hem chocola zit te eten zegt hij: 'voor mama. ik soepstengel eten.' Dan kijkt hij verder helemaal niet beteuterd ofzo.
Dat is echt wat andere mensen ervan maken, dat het zielig zou zijn als iedereen chocola/ijsjes/koekjes mag eten behalve jouw kind. Dat kind weet toch niet beter? Lijkt me heel irritant voor jou Alex167, dat mensen dan gaan mekkeren.
Ik moet wel zeggen: als Tomas op een verjaardag een zoet koekje in zijn hand gedrukt krijgt door een tante ga ik dat niet afpakken ofzo. Dan denk ik: tis maar voor een keertje. Maar zelf geef ik het hem niet.
Dat is echt wat andere mensen ervan maken, dat het zielig zou zijn als iedereen chocola/ijsjes/koekjes mag eten behalve jouw kind. Dat kind weet toch niet beter? Lijkt me heel irritant voor jou Alex167, dat mensen dan gaan mekkeren.
Ik moet wel zeggen: als Tomas op een verjaardag een zoet koekje in zijn hand gedrukt krijgt door een tante ga ik dat niet afpakken ofzo. Dan denk ik: tis maar voor een keertje. Maar zelf geef ik het hem niet.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Dat bepaal je toch lekker zelf?
Zolang ze er zelf niet om vragen krijgen ze het van mij echt niet. Ook niet tijdens een verjaardag. Pas als ze er zelf het benul van hebben en willen proeven/eten, mogen ze van mij als we op visite zijn weleens een stukje. Ik vind het mooi gelegenheidssnoepgoed.
Zolang ze er zelf niet om vragen krijgen ze het van mij echt niet. Ook niet tijdens een verjaardag. Pas als ze er zelf het benul van hebben en willen proeven/eten, mogen ze van mij als we op visite zijn weleens een stukje. Ik vind het mooi gelegenheidssnoepgoed.
Gast- Gast
Precies.Coco schreef:Ik vind het mooi gelegenheidssnoepgoed.
Even een nieuwsgierig vraagje aan alle mama's:
Hoe gaan jullie het aanpakken als je kind de basisschoolleeftijd heeft en zelf om snoep gaat vragen?
Ik weet nog hoeveel verschil daar vroeger in zat bij mijn vriendinnetjes. De één kreeg elke middag om 17u een bakje chips, en mocht de hele dag door snoepjes uit de snoeptrommel pakken. De ander mocht alleen fruit eten als tussendoortje.
Wat is jouw plan?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Dat weet ik nog niet, als Ezra nu om snoep zou vragen zou hij het waarschijnlijk wel krijgen omdat hij nog niet goed praat en we het juist moeten stimuleren dat hij met woorden vraagt om wat hij wil. Hoe we het op een gegeven moment dan weer moeten afbuigen zodat hij weet dat hij niet altijd al het snoep kan krijgen waar hij om vraagt weet ik niet, dat is nu ook nog niet aan de orde.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik wil het zo aanpakken:
Als mijn zoon uit school komt mag bij best een snoepje, maar daarna niet meer totdat we gaan eten. In het weekend mag hij dan best een bakje chips o.i.d, maar liever niet doordeweeks.
Als mijn zoon uit school komt mag bij best een snoepje, maar daarna niet meer totdat we gaan eten. In het weekend mag hij dan best een bakje chips o.i.d, maar liever niet doordeweeks.
Gast- Gast
Wat betreft de basisschoolleeftijd, dat weet ik dus nog niet. Eerst maar zo ver komen dat hij überhaupt om een snoepje gaat vragen.
Susan- Lady Post-a-lot
Hier had ik geen plan voor de basisschoolleeftijd en het blijkt ook niet nodig. Ze vraagt er domweg nooit om. Ze vraagt weleens om 'wat lekkers' maar wat lekkers kan voor haar net zo goed een bakje kerstomaatjes zijn (daar vraagt ze dan ook zelf om). Ik ben nooit erg makkelijk geweest met snoep enzo, ze kregen dat ook vrij laat volgens sommigen, en echt snoep heb ik gewoon nooit in huis. En het gekke is: ze vinden het ook gewoon niet lekker. Een stukje chocola vinden ze heerlijk, koekjes vinden ze ook erg lekker, maar té zoete dingen, daar houden ze gewoon niet van. Dus echt kindersnoep, van die chemische Haribozooi zeg maar, dat vinden ze vaak leuk om het uiterlijk, maar in praktijk krijg ik de helft weer terug, want lekker vinden ze het niet. Ze zeurden laatst om lollies, want dat vinden ze er dan leuk uitzien. Dus die heb ik ze gegeven (al ben ik er niet voor, lollies, zeker niet bij zulke ukkies, maar goed ik ken ze langer dan vandaag, dus ze kregen een lollie) en die hebben ze na 20 seconden teruggegeven want 'niet lekker'.
En zo heel af en toe vraagt er 1 als ik boodschappen ga doen 'koop je ook snoepjes?' en dan haal ik een zakje tumtum of bananenschuim ofzo, maar dat komt niet eens maandelijks voor, en als ze erom vragen neem ik het ook altijd voor ze mee (en in praktijk moet ik dan na 2 weken de rest weggooien, want dan vragen ze 1x om een snoepje en daarna nooit meer). Ze vragen er dus domweg niet om, vinden het níet interessant en het is hier dus ook geen issue.
Op school mogen ze geen snoep meenemen, ik geef de oudste wel af en toe iets lekkers in haar trommel mee. Meestal krijgt ze een blokje kaas, paar tomaatjes, stukje komkommer, maar soms dus een koekje ofzo en laatst voor het eerst een snoepje, toen kwam ze gelijk terug van school met 'dat mocht niet van de juf, ik mocht het nu opeten, maar eigenlijk mag het niet'. En dat vind ik eigenlijk een prima beleid.
Maar feitelijk is het hier niet anders dan voordat ze naar de basisschool gingen.
En zo heel af en toe vraagt er 1 als ik boodschappen ga doen 'koop je ook snoepjes?' en dan haal ik een zakje tumtum of bananenschuim ofzo, maar dat komt niet eens maandelijks voor, en als ze erom vragen neem ik het ook altijd voor ze mee (en in praktijk moet ik dan na 2 weken de rest weggooien, want dan vragen ze 1x om een snoepje en daarna nooit meer). Ze vragen er dus domweg niet om, vinden het níet interessant en het is hier dus ook geen issue.
Op school mogen ze geen snoep meenemen, ik geef de oudste wel af en toe iets lekkers in haar trommel mee. Meestal krijgt ze een blokje kaas, paar tomaatjes, stukje komkommer, maar soms dus een koekje ofzo en laatst voor het eerst een snoepje, toen kwam ze gelijk terug van school met 'dat mocht niet van de juf, ik mocht het nu opeten, maar eigenlijk mag het niet'. En dat vind ik eigenlijk een prima beleid.
Maar feitelijk is het hier niet anders dan voordat ze naar de basisschool gingen.
Gast- Gast
En ze gaat 3 dagen naar de BSO, en daar eten ze fruit direct uit school, daarna een keer een biscuitje en rond etenstijd een cracker met kaas of worst. Ook geen snoep dus. (en aangezien ze daar 3x per week naartoe gaat eet ze op die dagen dus al geen snoep).
Gast- Gast
Oh en ik vind het dus wél echt raar als je een stel kinderen hebt, van zeg een jaar of 3, en ze krijgen allemaal iets lekkers en 1 moet er aan de soepstengel. Wat wil je dan bewijzen denk ik dan? Waarom is dat nodig? Een kind wordt niet moddervet of superongezond van een keer gewoon meedoen? Allergieen ed daargelaten. Maar tot een jaar of 2 is het haalbaar om je kind een uitzondering te laten zijn zonder dat het opvalt, daarna vind ik het sneu.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Chocola & Melk.
» "Ik wil een kind met jou"
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Chocola & Melk.
» "Ik wil een kind met jou"
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: