Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je kind en chocola

+7
Mamsie
Susan
Catwoman79
RYW
Mamasapje
Sjonno
Meeko
11 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Je kind en chocola - Pagina 3 Empty Re: Je kind en chocola

Bericht  missmarm zo 13 feb 2011 - 9:24

Mama_van2 schreef:
missmarm schreef:Hier een kleine snoepkont die kan uren zeuren om een hamburgersnoepje oid. Hij is bijna 4 mag best af en toe alleen niet al om 9 uur oid. Dat snapt hij dan niet. Dan krijg je nog een appel oid.

Wat als de oudste wel al chipjes krijgt oid en de jongste loopt erbij krijgt die dan ook of niet? Hier is de jongste het er echt niet mee eens als hij rozijntjes krijgt en zijn broer op zondag of op een verjaardag wokkels of nibit.

Dat lijkt me logische, hij ziet het natuurlijk van zijn oudere broer en dan wil hij het ook. Hoe oud is je jongste ?

Over hoe wij het hier aanpakken op de basischool leeftijd, S.enna vraagt uit school om 15.30 altijd om 'iets lekkers', dat kan een snoepje zijn maar vaak vraagt ze ook om olijven, meestal eigenlijk waar daar is ze echt gek op. Een bakje chips o.d. krijgt ze nooit, we eten dat zelf ook niet graag. Per dag krijgt ze dus 1 keer 'iets lekkers' en dan ook uit school om half vier en daarna niets meer tot het avondeten. Op een verjaardag o.d. mag ze van ons gewoon snoepen/chips eten etc. geen probleem daar is het feest voor.

De jongste moet nog 2 worden dus eigenlijk nog geen chips leeftijd. N kreeg toen echt alleen bij feestjes wat en nu dus ook wel eens op zondag of op visite. Maar dan nee zeggen tegen de jongste lukt dan niet. Vaak schipper ik een beetje nemen we fruit mee en dan mogen ze ieders in een eigen bakje wat chips dan krijgt de oudste iets meer dan de jongste.

Hier hebben we nu nog 2 lekkere momenten of eind van de ochtend bij de koffie en dan smiddags iets lekkers kan ookeen cracker zijn of een koekje snoepje oid.

Alles met mate dan komt het vast goed alleen vind ik het wel moeilijker met meer kindjes. De jongste lust gelukkig nog geen chocolade en ijs dus daar hoeven we nog niet om te strijden of hem teleur te stellen.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 9:26

Nu ik er verder over nadenk heeft ze nooit wat moeten hebben van koud eten/drinken. We hebben vanaf de geboorte al steeds kleine beetjes melk moeten maken, omdat ze echt niet meer wilde als de melk al iets teveel af was gekoeld, hoeveel honger ze ook had. De groente kunnen we ook 6x opwarmen, omdat ze iets afgekoeld eten niet meer wil. Koud water wil ze ook niet hebben, warm (lauw ook niet) water wel, net als thee, dat moet bijna heet zijn, lauwe thee wil ze ook niet.

Die metalen lepel is een goede tip, dat zal ik eens proberen. Wat is de functie van het in haar handjes wrijven?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 9:37

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik vind dat je altijd zelf moet kunnen/mogen uitmaken wat je wel en niet aan je kind wil geven!

Dylan is nu 3,5 en krijgt bij opa en oma een stukje chocola bij de thee *lekker burgelijk met zijn 3en op de bank* verder mag hij zo af en toe ook wel pasta op zijn broodje of een beschuitje met hagelslag. Wel zijn dit zijn 'feest'broodjes en geen dagelijkse kost.

Tot een jaar of 2 waren we daar best strikt in en heeft ook niemand ons raar aan gekeken, wij zijn van mening zolang je het niet kent mis je het ook niet. Nou is het ook wel zo dat wij allebei ook geen snoeperds zijn dus ziet hij het ook niet..

Nu krijgt hij het wel door en geniet dan ook wanneer hij in het weekend op de bank zit met een bakje chips. Verder drinkt hij altijd sap gemengd met water,limonade of thee. En tussendoor maak ik hem net zo blij met een bak fruit dan met een lolly o.i.d. Tuurlijk vind hij het best lekker en mag dit ook wel eens alleen wel als een extratje en niet zomaar tussen door op de dag.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 10:03

Ik zou proberen het te doen zoals ik thuis geleerd heb vanaf basisschoolleeftijd. 's middags uit school een snoepje, en alleen op zaterdag of zondag chips bij de koffie 's morgens.

Hoe het met een kleintje moet weet ik niet, ik ben echt een snoepkont, mijn vriend ook, en eigenlijk is het voor beide beter om dat niet te doen, misschien toch al beginnen met afleren hihi.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 13 feb 2011 - 10:05

's Morgens chips bij de koffie? Dat is wel een heel aparte combinatie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 10:09

Susan schreef:'s Morgens chips bij de koffie? Dat is wel een heel aparte combinatie.

Haha inderdaad. Bij de thee in de middag begrijp ik nog wel, maar in de ochtend?

Gast
Gast

Bericht  missmarm zo 13 feb 2011 - 22:21

Isabella schreef:
Susan schreef:'s Morgens chips bij de koffie? Dat is wel een heel aparte combinatie.

Haha inderdaad. Bij de thee in de middag begrijp ik nog wel, maar in de ochtend?

Hier krijgt Nick bij opa en oma op visite ook wel eens chips tegen 11 uur oid vaak gaan we in de ochtend zodat hij smiddags nog even slaapt vanaf 15:00 tot 17:00

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 22:39

Indy mocht eerst wel chocola maar nu niet meer. We merkten dat ze daar helemaal hyper van werd. Nu zijn we gister bij familie geweest en die hadden koffiekoeken met chocola, dat mag ze dan omdat ik dat van te voren al weet. En daar gewoon rekening mee houd, plus soms is het ook feest Very Happy
ik ben niet zo moeilijk meer, bij Indy zat ik overal als een havik op en dat was voor mezelf niet prettig maar ook niet voor indy. Wij hebben zelf nooit chips in huis dus thuis krijgen ze dit niet. Als indy bij opa en oma gaat logeren vraagt ze vaak of ze het gezellig gaan maken en dan wil ze graag een toastje of chippies. Voor Indy is dat ook iets wat bij opa en oma hoort.
Beide meiden maak ik erg blij met fruit en met krentjes. Wij halen als toetje soms wel eens een ijsje bij de friettent, gewoon softijsje! gezellig Very Happy

Gast
Gast

Bericht  pantuf zo 13 feb 2011 - 23:50

Dromertje: dat was hier ook het geval. Niks willen als het koud was (drinken of eten). Maar dat is vanzelf goed gekomen hoor smile
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  Gast ma 14 feb 2011 - 3:51

pantuf schreef:Dromertje: dat was hier ook het geval. Niks willen als het koud was (drinken of eten). Maar dat is vanzelf goed gekomen hoor smile

Ik vind dit wel erg interessant, want ik houd dus totaal niet van koud eten. (en ik ben 23 Laughing ).. De smaak van sla bijv vind ik net andijvie maar dan koud. (waarom dus niet warm maken).. zo ook tomaten, koud vind ik ze zo smerig, maar warm vind ik ze echt lekker. Paprika hetzelfde.

Koude salade (met aardappels etc erdoor.. jakkes) maar aardappelanders met groente (warm) vind ik dan bijv echt weer lekker.

Fruit door de yoghurt (dat dat fruitje al zo klef is) vind ik ook niet lekker. "Gewoon" fruit daarintegen wel. (appels, aardbeien etc.)

Ik weet niet of dit ook nog kan op volwassen leeftijd, maar ik heb het altijd al gehad vandaar dat ik het onderwerp wel interessant vind.

Gast
Gast

Bericht  PiP ma 14 feb 2011 - 23:32

F krijgt ook geen chocolade hoor, ijs soms wel een paar minihapjes, maar dat ligt er wel aan wat voor een ijs.
Als ik een hoorntje schepijs haal, neem ik meestal de fruitsoorten. Het zal ook vast niet goed zijn, maar wel beter dan chocoladeijs.
Van het zomer zaten we met mijn schoonfamilie in een ijscafe en vroegen ze ook of F een eigen ijsje moest(in zo`n kinderbeker) :S Ze was toen 9 maand! Later wouden ze haar ook hapjes geven en zei ik dat ik dat nog niet nodig vond, of ze dan wel slagroom mocht? Neutral
Mijn nichtje zetten ze ook wel eens aan een bakje slagroom... Tja is natuurlijk wel errrrggg leuk om te zien:S

Ik vind gewoon dat als ze niet weten wat het is ze het ook niet missen.
Ben er trouwens de laatste tijd al wel wat makkelijker in geworden, wou bv eerst niet dat ze vla mee at van ons, maar dat krijgt ze nu wel een paar hapjes of heeel af en toe een danoontje.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Susan ma 14 feb 2011 - 23:50

PiP schreef:
Van het zomer zaten we met mijn schoonfamilie in een ijscafe en vroegen ze ook of F een eigen ijsje moest(in zo`n kinderbeker) :S Ze was toen 9 maand!

Maar ze vroegen het toch alleen maar?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:06

Punk'd schreef:
pantuf schreef:Dromertje: dat was hier ook het geval. Niks willen als het koud was (drinken of eten). Maar dat is vanzelf goed gekomen hoor smile

Ik vind dit wel erg interessant, want ik houd dus totaal niet van koud eten. (en ik ben 23 Laughing ).. De smaak van sla bijv vind ik net andijvie maar dan koud. (waarom dus niet warm maken).. zo ook tomaten, koud vind ik ze zo smerig, maar warm vind ik ze echt lekker. Paprika hetzelfde.

Koude salade (met aardappels etc erdoor.. jakkes) maar aardappelanders met groente (warm) vind ik dan bijv echt weer lekker.

Fruit door de yoghurt (dat dat fruitje al zo klef is) vind ik ook niet lekker. "Gewoon" fruit daarintegen wel. (appels, aardbeien etc.)

Ik weet niet of dit ook nog kan op volwassen leeftijd, maar ik heb het altijd al gehad vandaar dat ik het onderwerp wel interessant vind.

Dat kan zeker ook nog op volwassen leeftijd zo zijn!

(Ik kokhals ook als ik een stukje fruit tegenkom in de yoghurt, maar fruit vind ik heerlijk en yoghurt ook)

Gast
Gast

Bericht  PiP di 15 feb 2011 - 0:07

Ja ok, maar ze weten zelf heeeel erg goed dat ik dat niet wil.
Heb ze al zo vaak moeten tegen houden dat ze geen gebak/vla/ijs/slagroom etc geven.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Susan di 15 feb 2011 - 0:09

Ja, oké, dan is het wel irritant, maar er zijn ook gewoon mensen die gewoon niet goed op de hoogte zijn wat baby's wel en niet eten, omdat ze er zelf al te lang uit zijn of omdat ze zelf nog geen ervaring hebben met baby's.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 0:38

Susan schreef:Ja, oké, dan is het wel irritant, maar er zijn ook gewoon mensen die gewoon niet goed op de hoogte zijn wat baby's wel en niet eten, omdat ze er zelf al te lang uit zijn of omdat ze zelf nog geen ervaring hebben met baby's.
Inderdaad, dat merk ik zelf in mijn omgeving ook, vooral de mensen die wat ouder zijn.

Gast
Gast

Bericht  PiP di 15 feb 2011 - 1:05

Dat is inderdaad zo, in het begin gaf ik bijv alleen iets boter op brood.
Het cb advies bij mijn moeder was juist geen boter geven!

Mijn schoonouders hebben een jaar mijn schoonzusje + 5 maanden oudere(dan F) nichtje in huis gehad.
Maar hun gaan gewoon heel anders met eten/zoetigheid om.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3