Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

winter 2012/2013 mama's!

+38
SDL
Parel
LDJ
Travelgurly
Limburg85
Creabea_28
Coco
Jelin
Printje
Flip Fluitketel
Flower_L
Pinkel
Mama Titty
Highway
Snoes
NoName88
_Lana_
Muppetje
Happydobby
Sanne
Jezzie
Puggle
Minx
Liadan
Aimee
Alex
Lejow
koNijntje
Amber-
meisje
Roos
Bimbam
Papillio
Smaragdje
Paper Crown
bolus26
tweeling
kwak
42 plaatsers

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

winter 2012/2013 mama's! - Pagina 10 Empty Re: winter 2012/2013 mama's!

Bericht  Printje di 15 jan 2013 - 5:36

Noname, over de zwangerschappen op zich mag ik ook echt helemaal niet klagen. Heb geen echte klachten gehad en heb tot op het laatst alles kunnen doen.

Bevalling van R viel reuze mee, alles. Het persen, ik was meteen weer op de been etc.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  NoName88 di 15 jan 2013 - 5:41

Printje schreef:Noname, over de zwangerschappen op zich mag ik ook echt helemaal niet klagen. Heb geen echte klachten gehad en heb tot op het laatst alles kunnen doen.

Bevalling van R viel reuze mee, alles. Het persen, ik was meteen weer op de been etc.

Oke, maar psychisch begin je er nu toch echt wel een beetje doorheen te zitten. Omdat het gewoon bijna het einde is. Daarnaast begint je lichaam al wat tekenen te vertonen van een naderende bevalling, dus je gaat er steeds meer op zitten wachten!
Bij mij braken rond 23.00u de vliezen en om 05.22 uur was hij er!
Niks geen verhalen van; toen had ik 4 cm, toen had ik 9 cm enz. Dat vind ik nu achteraf gezien toch wel heel prettig!

(Enige wat ik nu wel eens denk; wat als er een tweede komt? Ben wel een klein beetje bang dat het dan nog sneller zal gaan en bijv. mijn man niet op tijd kan zijn ofzo. Maar goed, daar moet ik me nu nog helemaal niet druk over maken!)
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  Printje di 15 jan 2013 - 5:45

Noname dat had ik ook, R was er binnen tien uurtjes en 5 min persen. Ik ben nu als de dood dat het zwaar tegenvalt, ook het herstel. R was geboren en ik was weer zo fit als wat, daar hoop ik nu weer op.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ella di 15 jan 2013 - 6:15

Zo ik kom me ook weer eens melden Wink Heb er inmiddels even de tijd voor gevonden. De kleine man is nu een week oud en doet het super. De nachten zijn nog even drama. Dan is hij gerust 2 a 3 uur achter elkaar wakker en wil met geen mogelijkheid slapen dan.

Bevalling is echter super verlopen. Het is begonnen met het breken van mijn vliezen spontaan en 12 uur later was de kleine er. Kijk echt heel positief terug op de bevalling en vond het goed te doen.

Ik heb verder niets bijgelezen. Is ook haast niet te doen met de vele posts die geplaatst zijn Wink

Pinkel: jouw verhaal heb ik wel terug gelezen. Meid wat vreselijk wat je hebt meegemaakt. Ongelooflijk zeg. Ik hoop dat je het een plekje kan geven en lekker kan gaan genieten van je kleine.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  kwak di 15 jan 2013 - 7:17

noname, tja.. met D. was hier ook alles volgens het boekje. Dec. de pil de deur uit en in januari al zwanger. van mijn hormonen daar had alleen mijn man last van en heb door gewerkt tot 36 week in de zorg. bevalling was 4 uurtjes incl persen, woensdag ochtend geboren en donderdag zat ik al in de huiskamer en had ik nergens last van.

Deze zwangerschap is veel pittiger. In sept. er voor gegaan, Dec. zwanger maar werd een MK. in mei weer zwanger. Veel last van hormonen met als gevolg depressie. Veel klachten, met 14 week al 2 week in de ziektewet en met 27 week volledig "ziek" thuis.
Bevalling kan ik nog niet vertellen, helaas Wink.
Gelukkig werkt mijn man maar een kleine 15 min verder op en als het is begonnen blijft de VK hier omdat ze verwachten dat het nog sneller gaat.
Ik hoop snel verslag te kunnen doen Wink!

fijn toch dat het zo goed gaat! ach... en die gebroken nachten gaan vanzelf voorbij en je kan nog lekker gaan liggen als de kleine slaapt!Dat kan hier niet meer met D.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  tweeling di 15 jan 2013 - 7:34

NoName88 schreef:
Printje schreef:Noname: slaapt jullie ventje dan al de hele nacht door tot zes? Of komt hij tussendoor nog een keer?

Wij gaven ook al heel snel een grotere fles als laatste fles om 23 uur, hij sliep daar echt langer op.

Helaas, rond 4 uur komt hij ook nog laughcry Vandaar dat ik inderdaad maar eens een grotere fles wil proberen. 4 uur of 6/7 uur vind ik namelijk nog best wel de moeite! En ook voor mijn man, soms kan hij nog zo kort slapen nadat K de fles heeft gehad, dan is het bijna de moeite niet meer!

Hoeveel geef je hem nu?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Pinkel di 15 jan 2013 - 9:15

Hallo meiden,

Hier ook maar weer eens een update van mij! Gisteravond kreeg ik van mijn schoonzus een heleboel foto's van vlak nadat ons meisje geboren is. Opzich ben ik natuurlijk heel blij dat ze gemaakt zijn, maar dat was wel even heel confronterend om te zien! Cry Cry De tranen liepen dan ook over mijn wangen bij het bekijken, maar ook dat luchtte wel op!

Vandaag weer naar de dialyse geweest voor 4 uur! Heb wel lekker een uurtje kunnen slapen daar, dus was redelijk uitgerust toen ik klaar was. Inmiddels plas ik ook weer rond de 500ml, en kreeg van de arts plaspillen mee om het vocht wat sneller uit mijn voeten te krijgen, want die zijn nog wel formaat *klomp*. Very Happy Daarna samen met mijn man en L.ieke boodschappen gedaan. Ik liep voor het eerst achter de kinderwagen, en wat was ik trots!! winter 2012/2013 mama's! - Pagina 10 281626781 Morgen de geboortekaartjes regelen, en lekker een beetje een hang dagje houden denk ik.

@ Kwak & Printje: winter 2012/2013 mama's! - Pagina 10 699888 winter 2012/2013 mama's! - Pagina 10 699888Ik hoop dat jullie snel mogen bevallen, en kunnen gaan genieten van jullie kleintje.
@ NoName: Gelukkig komt wat ik heb gehad maar zeer zelden voor, dus dat scheelt alweer. Wink Bijna geen enkele bevalling gaat pijnloos, en ieder ervaart het op haar eigen manier. Een vroegere vriendin van mij zei dat bevallen voelde als doodgaan! Nou mijn bevalling opzich viel reuze mee evenals het persen. Alleen die nasleep duurde wat langer dan gepland...
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Flip Fluitketel di 15 jan 2013 - 9:46

Pinkel Hoelang moet je nog dialyseren?

Kwak Balen dat het niet doorgezet heeft! Heb je al besloten m.b.t. donderdag de volgende strippoging? Het klinkt mij een beetje bekend in de oren van de 1e. Daarom ben ik (en de vk en gyn) terughoudend m.b.t. het strippen.

Ella Fijn dat je positief terugkijk op de bevalling!

Noname Gelukkig is geen enkele bevalling hetzelfde en kijk je er enigzins 'goed' op terug! De 1e zwangerschap en bevalling kijk ik in principe goed op terug. Op enkele punten na en dan met name tijdens en na de bevalling. Maar deze punten heb ik nu meegenomen in deze zwangerschap en bevalling denk aan eerdere actie bekkenproblemen, eerder actie qua duur aanloop bevalling, terughoudend zijn met strippen mede dankzij de ervaring van de 1e.

Printje Ook al heb je geen klachten mag je best wel je gal spuwen bij de VK. Is er tijdens het maken van je bevalplan geen aandacht besteed het onderwerp mocht je overtijd gaan. Wanneer gaan ze over tot evt actie bij overijd lopen?

Jetje Korte nachten zo te lezen! Hopelijk binnenkort verbetering hierin!

Vandaag de sneeuw getrotseerd voor een ritje naar het zkh. Pffff wat een rit....Bijna 5 kwartier overgedaan! Maar goed iedereeen was te laat dus veel maakte het niet uit. Gelukkig hadden we een heel 'meegaande' gyn en hebben we besproken hoe dat wij over bepaalde dingen dachten. Zo ook in overleg met gyn besloten om niet te strippen o.i.d. ivm eerdere ervaring bij de 1e. En mochten we zelf beslissen wanneer we zouden willen dat de bevalling zou worden ingeleid. En zo geschiedde dat er nu een datum vaststaat. Vind het wel fijn dat we nu enigzins een datum hebben waarop er nu actie ondernomen gaat worden mocht hij/zij niet vanzelf komen.

Hoop dat ik vannacht een beetje beter slaap dan afgelopen nacht. Want heb geloof ik maar 3uurtjes geslapen....

Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Printje di 15 jan 2013 - 9:49

Flip: ik heb geen bevalplan, is het ook nog nooit over gegaan eigenlijk.

Ik heb al sinds de namiddag op en af harde buiken/ oefen weeën? Die ongeveer 30 sec aanhouden, niet echt pijnlijk maar ook niet dat je denkt mmmm leuk dit. Twijfel of het dan misschien toch een beetje begint. Vooral wanneer ik van zitten naar lopen ga ofzo komt het meteen op, ook het slijmverlies ( sorry voor de details) wordt wel meer.
Ik ga zo ook ff een bad nemen, dat zette bij R alles goed in werking.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  NoName88 di 15 jan 2013 - 10:04

tweeling schreef:
NoName88 schreef:
Printje schreef:Noname: slaapt jullie ventje dan al de hele nacht door tot zes? Of komt hij tussendoor nog een keer?

Wij gaven ook al heel snel een grotere fles als laatste fles om 23 uur, hij sliep daar echt langer op.

Helaas, rond 4 uur komt hij ook nog laughcry Vandaar dat ik inderdaad maar eens een grotere fles wil proberen. 4 uur of 6/7 uur vind ik namelijk nog best wel de moeite! En ook voor mijn man, soms kan hij nog zo kort slapen nadat K de fles heeft gehad, dan is het bijna de moeite niet meer!

Hoeveel geef je hem nu?

6 x 120+4
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  NoName88 di 15 jan 2013 - 10:11

Ella, fijn dat je er zo positief op terug kijkt!

Tsja Kwak, zo zie je maar weer, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst Wink Ik hoop ook dat je het verhaal van deze zwangerschap snel af kunt maken!
Inderdaad, dat gaat vast vanzelf beter! Ja, vanmiddag dacht ik: nu ga ik het ook gewoon een keertje doen, lekker op de bank liggen Very Happy

Pinkel, ik geloof best dat die foto's confronterend zijn! Maar het is toch wel mooi dat die foto's er zijn.
Leuk dat jullie met de kinderwagen op pad zijn geweest!
Tsja, dat is waar, iedereen beleeft het anders! En je ziet maar weer aan Kwak, ook bij ieder kind is het weer anders.

Spannend, spannend, Printje! Ik duim voor je!
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  Highway di 15 jan 2013 - 10:15

Pinkel: kan me voorstellen dat het confronterend is die foto's, maar wat heerlijk dat je achter de wagen heb kunnen lopen! Je mag inderdaad heel trots zijn, op alle vlakken!

Flip: fijn dat er goede afspraken zijn gemaakt en dat je een datum hebt! Je gaat hem zeker nier verklappen? Razz

Ik zit heerlijk op de bank en zo lekker slapen, dame probeert te zwemmen ofzo, lekker druk. Verder weer veel druk in mijn kruis, echt een rotgevoel..
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Flower_L di 15 jan 2013 - 15:10

Noname....zo te zien werkt extra gevulde fles niet .....hier ook 6x120. Maar meer hoef ik niet te doen..hij geeft nu vaak al wat terug.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  NoName88 di 15 jan 2013 - 19:30

Flower_L schreef:Noname....zo te zien werkt extra gevulde fles niet .....hier ook 6x120. Maar meer hoef ik niet te doen..hij geeft nu vaak al wat terug.

Haha ik zag het tijdstip van de laatste post net en dacht he die was na mij smile maar hij heeft geen grotere fles gehad. Man wilde het niet. Is ook bang dat hij dan meer gaat spugen. Gisteravond spuugde hij namelijk ook aardig veel. Maar vannacht om half 3 zei hij dat het misschien toch niet zo'n slecht idee was Wink
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 21:48

Hier werkt een vollere fles ook niet hoor. meneer komt nog steeds 1 tot 2 keer per nacht. Vannacht was het weer netjes half 3 half 6. Ondanks dat hij op 6/7 x 140 zit... Morgen naar het cb. Ben heel benieuwd wat zijn cijfertjes nu zijn. Maat 50 begint in ieder geval wat krap te zitten...

Pinkel kan me voorstellen dat het heel confronterend is die foto's. Ik vind het zo knap hoe positief je overal mee omgaat. En groot gelijk dat je apetrots achter die kinderwagen hebt gelopen. Je hebt haar niet bepaald kado gekregen.

Printje: gefeliciteerd meid!!!

FF: wat fijn dat er een datum vaststaat. Heb je in ieder geval iets om naartoe te leven.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L di 15 jan 2013 - 21:53

ben heel benieuwd jetje, hoeveel jullie mannetje morgen weegt. onze kindjes schelen weinig in geboortegewicht. Ik geef nu 6x120 (en dan geeft hij vaak nog wat terug), dus net iets minder dan dat S krijgt. Maar toch woog hij vorige week woensdag al bijna 4kg.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Jelin di 15 jan 2013 - 21:55

Goedemorgen,

@ Ff.. Fijn dat er nu een datum vast staat. Hopelijk komt hij of zij gewoon eerder..

@ Pinkel.. Ik vind je echt heel positief klinken!! Tuurlijk zijn de foto's confroterend. Maar ik hoop dat je het zo wel kan verwerken.

Zo net weer de sneeuw overwonnen haha. Dochter naar school gebracht, waar geen land mee te bezeilen is. En gelijk taart gehaald voor vanavond. Vandaag mijn verjaardag!!

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Limburg85 di 15 jan 2013 - 22:03

Printje gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar je verhaal! Hopelijk kun je van je kraamtijd genieten.

Sorry dat ik even niet op iedereen reageer, na nog geen 24 uur huilt R weer erg veel en wil niet slapen, vannacht ging het wel goed alleen werd hij van de koud wakker om 5 uur omdat hij naar boven was gekropen en door die rot sneeuw kan ik geen winterslaapzak halen, toen maar mee naar ons bed genomen en daar wou die wel slapen grrrr.

Hier krijgt R sinds deze week 5x 140 en als die 's nachts komt een klein flesje maar hij heeft nog geen nachtfles gehad sinds we dit geven, tot vorige week kreeg hij 6 x 120 (als hij s nachts kwam). Maandag gewogen en hij weegt nu 3840 gram. R geeft ook altijd wat terug maar dat doet hij altijd.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Limburg85 di 15 jan 2013 - 22:04

Jelin gefeliciteerd!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Flip Fluitketel di 15 jan 2013 - 22:04

Jelin Gefeliciteerd met je verjaardag!

Jetje Ben benieuwd naar de cijfertjes van S!

Flower en noname Als ze nog voeding teruggeven zou ik niet meer gaan geven. Zo gek is het toch niet dat jullie kleintjes nog een nachtfles krijgen. Dat word toch aangeraden ook bij jonge baby's? Kan ook wel anders zijn ondertussen....

Highway Datum verklappen Very Happy ...nee daar doen we niet aan! Wij houden het lekker spannend! Oh lekker die bewegingen van onder...

Printje Ondertussen weten we dat het gisteren geen loos alarm was....Geniet er lekker van! Toch nog thuis bevallen of in het zkh?

Hier gelukkig een goede nacht gehad. Heerlijk geslapen nu nog lekker in pyama en vanmiddag maar eens even met dochter de achtertuin in om met de sneeuw te spelen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 22:17

Gefeliciteerd Jelin!!

Flower: wat woog jouw ventje ook al weer bij de geboorte? Wat gaat het hard he...

FF: heerlijk zo'n goede nacht.

Limburg: oh wat balen meid. Kan je geen slaapzak online bestellen bij Hema of Prenatal of zo?

Gast
Gast

Bericht  kwak di 15 jan 2013 - 22:18

FF, wat was er dan met J. en het strippen?
Fijn dat je nu een datum hebt staan, dan weet je ieder geval waar je aan toe bent! voor jou hoop ik dat je eerder bevalt als mij voor mezelf niet Wink!

Jelin, gefeliciteerd!! Fijne verjaardag!

FV, ik heb geen idee hoe we dat met D. deden dus daar kan ik geen advies/mening over geven Wink

Ik heb ook lekker geslapen, duurde wel lang voordat ik eindelijk sliep maar toen ik sliep, sliep ik goed Wink!
Ik ga ook zo met D. naar buiten. Ze heeft net gedoucht dus even wachten tot haar haar droog is.
Ik heb bedacht dat ik onze voortuin ga vegen, even een paadje naar de voordeur en vanmiddag even met de auto naar de winkel.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Mama Titty di 15 jan 2013 - 22:23

Printje gefeliciteerd! Heeft het bad toch doorgezet, hier was dat ook.

Jetje ben benieuwd naar cb cijfers

Jelin gefeliciteerd!

Gisteren bevallingsverhaal proberen te typen maar op telefoon crashte hij paar keer.
Dus toch wachten op laptop.
Helaas wel gestopt met borstvoeding, t. Hapte niet of niet goed aan en bleef bloeden aan 1 Tepel.
Kolven lukte niet goed , het deed zoveel pijn.
Veel last van stuwing en hechtingen trekken heel erg.
Slapen vind T. Nog niet zo fijn s nachts , als hij tussen ons in ligt dan is het goed, maar goed komt goed.
Hij is qua voeding maar 1x geweest.

Gisteren 2x peetooms op visite gehad, zo leuk hoe hun reageren op T. En hem verwennen.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517

Bericht  Flower_L di 15 jan 2013 - 22:26

Ff, ownee....heb eerlijk gezegd ook geen probleem met nachtfles. Vind voeding prima zo. Hij slaapt na fles meteen weer, net als ik Laughing Was meer dat het zo verschilt per kindje, hoeveel ze aankunnen.

Jetje 3180. Het echte baby is er alweer af Sad

Jelin. Gefeliciteerd!

Kwak, het vluchtpad schoonhouden..... verstandig Cool

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  bolus26 di 15 jan 2013 - 22:35

NoName88 schreef:

6 x 120+4

Ik vraag me altijd af wat die +4 betekend?
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: