Zijn er meiden die in 2014 willen beginnen aan een kindje?
+36
Springflower
Limburg85
Isolt
mzcharlotte
Eppie
Punk'd
Joli86
Snoes
Purpleflower
M-G
Lady Starstruck
Mamsie
Pitufo
bolus26
MamaDaan
Caroow
Stokstaartje
Raven
M@niek
MiniMuis
Memoria
Flower_L
Filoria
Parisienne
Coco
Puggle
Alex
Darius
Aimee
Marin
Parel
kajaka88
Lady4
Aggi
Sam
Sanne
40 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Zijn er meiden die in 2014 willen beginnen aan een kindje?
De reden dat we nu nog niet voor een kindje gaan is dat ik nog studeer en vriend promotie wil maken. Ook willen we eerst trouwen.
Voor ons is dit jaar gewoon nog te vroeg.
Voor ons is dit jaar gewoon nog te vroeg.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Marin schreef:Pippa schreef:Ik hoop ook op 2014, maar dat ligt aan vriend & financiën.
Jullie willen toch ook eerst trouwen, Pippa?
Klopt, dat willen we eerst doen
Gast- Gast
Weet je wat raar is, ik vind mezelf niet te jong om moeder te zijn maar het idee dat we getrouwd zouden zijn en ik mijn vriend mijn man moet noemen voelt als een onwijze ver van mijn bed show. Dat is iets wat alleen grote mensen doen
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Parel schreef:Weet je wat raar is, ik vind mezelf niet te jong om moeder te zijn maar het idee dat we getrouwd zouden zijn en ik mijn vriend mijn man moet noemen voelt als een onwijze ver van mijn bed show. Dat is iets wat alleen grote mensen doen
Zo voelt het voor ons nog steeds een beetje
Sam- Kletskop
Parel schreef:Weet je wat raar is, ik vind mezelf niet te jong om moeder te zijn maar het idee dat we getrouwd zouden zijn en ik mijn vriend mijn man moet noemen voelt als een onwijze ver van mijn bed show. Dat is iets wat alleen grote mensen doen
Wij hebben een geregistreerd partnerschap, dus mijn vriend is offcieel mijn man, maar stiekem noem ik hem nog altijd 'vriend'. Ook gebruik ik heel vaak nog mijn eigen achternaam voor onofficiele dingen. Ik voel me zo volwassen als ik het heb over mijn man Terwijl ik het wel heel makkelijk heb over mijn kind.
Bij ons ligt het er nog even aan of wij eind 2013 gaan voor een tweede of begin 2014
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik droom ook mee!
Marin, is jullie huis nu te klein?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik hoop dat het ons dit jaar nog gegund is, maar ik ben bang dat het inderdaad pas 2014 wordt voor er een tweede komt.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Darius schreef:Ik droom ook mee!
Ja, absoluut. We wonen in een appartement op de derde verdieping zonder lift. We hebben wel een tweede kamer, maar dat is mijn werkkamer, en gezien ik thuis werk, heb ik die ruimte ook echt nodig. Anders was het een prima kinderkamer geweest, het buurmeisje slaapt in een soortgelijke kamer. Maar voor een kindje zouden we dus echt wel een eengezinswoning willen hebben, en omdat we weten dat we over 3 jaar ongeveer gaan verhuizen, kunnen we dan net zo goed wachten met daarna pas een kindje proberen te krijgen. Dan maar liever in één keer goed, dan lopen schipperen met een halve werk/babykamer.
Willen jullie nog een kindje dan of blijft het bij dromen?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Darius schreef:Ik droom ook mee!
Ja, absoluut. We wonen in een appartement op de derde verdieping zonder lift. We hebben wel een tweede kamer, maar dat is mijn werkkamer, en gezien ik thuis werk, heb ik die ruimte ook echt nodig. Anders was het een prima kinderkamer geweest, het buurmeisje slaapt in een soortgelijke kamer. Maar voor een kindje zouden we dus echt wel een eengezinswoning willen hebben, en omdat we weten dat we over 3 jaar ongeveer gaan verhuizen, kunnen we dan net zo goed wachten met daarna pas een kindje proberen te krijgen. Dan maar liever in één keer goed, dan lopen schipperen met een halve werk/babykamer.
Willen jullie nog een kindje dan of blijft het bij dromen?
Wat betreft die werkkamer, dat is hier ook het geval. Wij wonen gewoon in een superhuis dus niets te klagen. Maar we hebben gewoon een studeerkamer nodig, punt. Dus we moeten op den duur de garage verbouwen, of een tuinhuisje inrichten als studeerkamer.
En verder, ik weet het niet. Het ene moment denk ik: 'drie is genoeg'. Het andere moment denk ik: 'drie is onhandig, er valt er altijd eentje buiten de boot'. En soms denk ik ook: 'Wat nou als ik later spijt krijg?'
Luxeprobleem, ik weet het.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Oh ja dat lijkt me wel lastig!
Ik kom zelf uit een gezin met drie kinderen en heb het zelf nooit zo ervaren hoor, dat er altijd eentje buiten de boot viel. Alleen met hotelkamers was het vaak onhandig, dan moest er altijd eentje op een extra bed en dat was vaak het minst comfortabele bed en omdat ik de oudste was, offerde ik me dan wel op. Dat vond ik nooit leuk. Maar spelen deed ik zowel met m'n zusje als broertje, en nog steeds heb ik met beide een goede band.
Ik weet zelf ook nog helemaal niet hoeveel kinderen ik zou willen, ik denk het liefst twee, ivm het reizen. Drie lijkt me leuk, maar zo druk! Merk jij echt verschil tussen 2 en 3 kinderen nu?"
Edit: Ik zou ook dolgraag een tuinhuisje als studeerkamer willen
Zoiets:
Hoe vet is dat!
*dream on*
Ik kom zelf uit een gezin met drie kinderen en heb het zelf nooit zo ervaren hoor, dat er altijd eentje buiten de boot viel. Alleen met hotelkamers was het vaak onhandig, dan moest er altijd eentje op een extra bed en dat was vaak het minst comfortabele bed en omdat ik de oudste was, offerde ik me dan wel op. Dat vond ik nooit leuk. Maar spelen deed ik zowel met m'n zusje als broertje, en nog steeds heb ik met beide een goede band.
Ik weet zelf ook nog helemaal niet hoeveel kinderen ik zou willen, ik denk het liefst twee, ivm het reizen. Drie lijkt me leuk, maar zo druk! Merk jij echt verschil tussen 2 en 3 kinderen nu?"
Edit: Ik zou ook dolgraag een tuinhuisje als studeerkamer willen
Zoiets:
Hoe vet is dat!
*dream on*
Marin- Lady Post-a-lot
O, Darius, herkenbaar. Die 2 zijn nu altijd samen, valt een derde dan niet buiten de boot? 4 is geen optie...
Gast- Gast
Ja bij een tweeling heb je dat gevoel helemaal natuurlijk Stof! Jouw mannen zijn zo aan elkaar verbonden. Voelt een derde die band dan wel? Snap dat je daar aan twijfelt. Kan ik ook niet goed over oordelen. Ik denk dat het natuurlijk wel goed kan gaan en ze altijd die sibling-band voelen, maar toch!
Marin- Lady Post-a-lot
Mijn achternichtjes zijn ook tweeling en toen kwam er later nog een zusje bij en zij hangt er altijd bij. Dit is van begin af aan al. Hoeft niet altijd zo te gaan natuurlijk maar bij hun is het wel sneu.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Nu ik er bijna zeker van ben dat ik nu niet zwanger ben gaan we er in 2014 ook weer voor, denk dat ik in juni (als we het zolang kunnen onderdrukken) stop met de pil, dan worden de twins 4.
Mijn ex-zwager is ook van een eeneiige tweeling, maar die zien elkaar niet meer en hun jongere broertje zijn ze wel hecht mee. Dat de twins hecht zijn, is voor mij geen reden om niet aan een derde te beginnen. Broertjes en zusjes zijn niet de enige personen in het leven om een fijne band mee op te bouwen. Mijn broer en zus zijn ook veel hechter met elkaar dan ik met hun omdat zij 10 en 12 jaar ouder zijn dan mij. Ik voel(de) me ook weleens buiten de boot vallen, maar dat maakt toch niet uit? Heeft mijn leven niet minder leuk gemaakt hoor. Ik was vooral dikke mik met mijn neefje. Daarnaast trekken de meeste eenlingen meer op met vrienden/vriendinnen dan broers/zussen.
Mijn ex-zwager is ook van een eeneiige tweeling, maar die zien elkaar niet meer en hun jongere broertje zijn ze wel hecht mee. Dat de twins hecht zijn, is voor mij geen reden om niet aan een derde te beginnen. Broertjes en zusjes zijn niet de enige personen in het leven om een fijne band mee op te bouwen. Mijn broer en zus zijn ook veel hechter met elkaar dan ik met hun omdat zij 10 en 12 jaar ouder zijn dan mij. Ik voel(de) me ook weleens buiten de boot vallen, maar dat maakt toch niet uit? Heeft mijn leven niet minder leuk gemaakt hoor. Ik was vooral dikke mik met mijn neefje. Daarnaast trekken de meeste eenlingen meer op met vrienden/vriendinnen dan broers/zussen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik hoop ook dat wij in 2014 voor een tweede kindje kunnen gaan. Eerst moet ik afstuderen (dit jaar), daarna werk vinden, daarna een nieuw huis. Als we wat meer ruimte hebben gaan we ervoor!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne, leuk zeg!
Darius: je mag jezelf echt gelukkig prijzen dat het gewoon kan bij jou: dat je denkt 'ik wil er nog wel een' en dat die er dan ook gewoon komt... Niet vervelend bedoeld hoor, dan had ik niet in dit topic moeten kijken. Je zegt zelf ook al dat het een beetje een luxepositie is waar je je in bevind Je boft echt!
Darius: je mag jezelf echt gelukkig prijzen dat het gewoon kan bij jou: dat je denkt 'ik wil er nog wel een' en dat die er dan ook gewoon komt... Niet vervelend bedoeld hoor, dan had ik niet in dit topic moeten kijken. Je zegt zelf ook al dat het een beetje een luxepositie is waar je je in bevind Je boft echt!
Mijn ex had ook een tweelingzus en dan nog een jonger broertje. Daar viel juist de tweelingzus een beetje buiten de boot en waren de broertjes altijd samen, ondanks het leeftijdsverschil. Je weet dat soort dingen echt niet van tevoren.Puggle schreef:Mijn achternichtjes zijn ook tweeling en toen kwam er later nog een zusje bij en zij hangt er altijd bij. Dit is van begin af aan al. Hoeft niet altijd zo te gaan natuurlijk maar bij hun is het wel sneu.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik ben nu al aan het denken over hoeveel uren ik dan wil gaan werken want nu werk ik er 32.
24 is mooi 3 dagen maar 28 is ook maar 3 dagen maar dan wel om het weekend een dag in het weekend maar scheelt wel 200 euro.
Hoeveel uren willen jullie gaan werken?
24 is mooi 3 dagen maar 28 is ook maar 3 dagen maar dan wel om het weekend een dag in het weekend maar scheelt wel 200 euro.
Hoeveel uren willen jullie gaan werken?
Gast- Gast
Niet
Tenminste, als het kan, we het er allebei mee eens zijn en ik het echt blijk te willen. Financieel zal het wel kunnen zonder te werken, maar wie weet wil ik toch nog wel iets van bruidsfotografie er naast blijven doen. Ideaal gezien zou dat het mooiste zijn. Vaak zijn bruiloften in 't weekend en dan is m'n vriend er. Ik wilde altijd heel graag stoppen met werken als dat mogelijk was, maar ik vind dat werk zo leuk, dat ik als het allemaal kan het misschien wel blijf doen. Wie weet wel uitbreiden met wat kinderfotografie zelfs! Een Amerikaanse vriendin van me is dat gaan doen sinds ze kinderen heeft en dat loopt echt storm. Ze heeft 't nog drukken dan met haar oude baan , maar daar is het ook altijd mooi weer, en da's hier niet aan de orde natuurlijk (en dat heb je nodig voor natuurlijke licht foto's).
Maar goed, ik zie dus wel, is ook een luxe positie waar ik me in bevind
Tenminste, als het kan, we het er allebei mee eens zijn en ik het echt blijk te willen. Financieel zal het wel kunnen zonder te werken, maar wie weet wil ik toch nog wel iets van bruidsfotografie er naast blijven doen. Ideaal gezien zou dat het mooiste zijn. Vaak zijn bruiloften in 't weekend en dan is m'n vriend er. Ik wilde altijd heel graag stoppen met werken als dat mogelijk was, maar ik vind dat werk zo leuk, dat ik als het allemaal kan het misschien wel blijf doen. Wie weet wel uitbreiden met wat kinderfotografie zelfs! Een Amerikaanse vriendin van me is dat gaan doen sinds ze kinderen heeft en dat loopt echt storm. Ze heeft 't nog drukken dan met haar oude baan , maar daar is het ook altijd mooi weer, en da's hier niet aan de orde natuurlijk (en dat heb je nodig voor natuurlijke licht foto's).
Maar goed, ik zie dus wel, is ook een luxe positie waar ik me in bevind
Marin- Lady Post-a-lot
Ik werk nu 16 uur (althans heb 16 uurs contract zit al even in de Zw helaas), met nog een kindje erbij zal het 12 uur worden denk ik.
Werk 2 vaste dagdelen en om de week het weekend.
Werk 2 vaste dagdelen en om de week het weekend.
Gast- Gast
Ik werk nu niet. Als de ouderschapsverlofkorting niet afgeschaft wordt ga ik bij de volgende (als dat er 1 is) wel 1-2 dagen werken.
Coco- Ratel
Coco schreef:Ik werk nu niet. Als de ouderschapsverlofkorting niet afgeschaft wordt ga ik bij de volgende (als dat er 1 is) wel 1-2 dagen werken.
maar dan moet je wel eerst jaar in dienst zijn meen ik, alvorens je er aanspraak kunt maken.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:Coco schreef:Ik werk nu niet. Als de ouderschapsverlofkorting niet afgeschaft wordt ga ik bij de volgende (als dat er 1 is) wel 1-2 dagen werken.
maar dan moet je wel eerst jaar in dienst zijn meen ik, alvorens je er aanspraak kunt maken.
Oh ja, maar het gaat er dan om dat mijn man dat kan opnemen dan.
Coco- Ratel
Oehh wie weet 2014.. Dan wordt onze jongste 4 jaar en ben ik klaar met de studie en hebben we nu nog alle tijd om te gaan (ver) bouwen!
Hebben 3 grote slaapkamers boven en 1 badkamer maar willen op zolder graag 2 slaapkamers en een 2e badkamer maken. Waar 1 kleine kamer als logeerkamer, 1 grote voor ons en kunnen de kids op 1 etage. (onze slaapkamer nu wordt dan opgedeeld want die is heel groot en kan dan mooi een speelruimte in gecreeerd worden.)
Dus eerst klussen! Al moet ik wel zeggen dat mijn gevoel er nu nog niet naar staat en ook die van mijn man niet zo. We spreken nu nog van ; wie weet ooit, het zou leuk zijn als...
Het is en blijft een gevoelskwestie want praktisch gezien is het ook prima zo. Als mijn man veel weg moet (soms maanden) dan is het goed te doen met deze 2, oppas is goed te regelen ect. Maar gevoelsmatig voelt het nog niet 'af'.
Hebben 3 grote slaapkamers boven en 1 badkamer maar willen op zolder graag 2 slaapkamers en een 2e badkamer maken. Waar 1 kleine kamer als logeerkamer, 1 grote voor ons en kunnen de kids op 1 etage. (onze slaapkamer nu wordt dan opgedeeld want die is heel groot en kan dan mooi een speelruimte in gecreeerd worden.)
Dus eerst klussen! Al moet ik wel zeggen dat mijn gevoel er nu nog niet naar staat en ook die van mijn man niet zo. We spreken nu nog van ; wie weet ooit, het zou leuk zijn als...
Het is en blijft een gevoelskwestie want praktisch gezien is het ook prima zo. Als mijn man veel weg moet (soms maanden) dan is het goed te doen met deze 2, oppas is goed te regelen ect. Maar gevoelsmatig voelt het nog niet 'af'.
Gast- Gast
Ik werk nu 36 uur, maar wil maximaal 24 uur gaan werken.
Vriend moet met promotie meer gaan werken, dus dan ik minder.
We hadden het er gisteren nog over tijdens het koken. Wel leuk!
Maar eerst maar eens trouwen.
Vriend moet met promotie meer gaan werken, dus dan ik minder.
We hadden het er gisteren nog over tijdens het koken. Wel leuk!
Maar eerst maar eens trouwen.
Sam- Kletskop
Ik heb even een ander account aangemaakt ivm herkenbaarheid, maar ik wil graag meeschrijven! Het is inderdaad nog wat vooruit , maar ach!
Mijn vriend en ik willen er graag in 2014 voor gaan. Duurt nog zo lang haha!
Mijn vriend en ik willen er graag in 2014 voor gaan. Duurt nog zo lang haha!
Memoria- Fluisteraar
- Aantal berichten : 28
Punten : 32
Registratiedatum : 15-01-13
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Wel een tweede kindje willen maar niet zwanger willen zijn
» Zijn er ook meiden die NIET willen trouwen?
» Voor je aan een kindje wilde beginnen....
» ( Mama's) Meiden die AAN willen komen
» Meiden die zwanger willen worden !
» Zijn er ook meiden die NIET willen trouwen?
» Voor je aan een kindje wilde beginnen....
» ( Mama's) Meiden die AAN willen komen
» Meiden die zwanger willen worden !
Pagina 2 van 6
Permissies van dit forum: