Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zijn er meiden die in 2014 willen beginnen aan een kindje?

+36
Springflower
Limburg85
Isolt
mzcharlotte
Eppie
Punk'd
Joli86
Snoes
Purpleflower
M-G
Lady Starstruck
Mamsie
Pitufo
bolus26
MamaDaan
Caroow
Stokstaartje
Raven
M@niek
MiniMuis
Memoria
Flower_L
Filoria
Parisienne
Coco
Puggle
Alex
Darius
Aimee
Marin
Parel
kajaka88
Lady4
Aggi
Sam
Sanne
40 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

Zijn er meiden die in 2014 willen beginnen aan een kindje? - Pagina 6 Empty Re: Zijn er meiden die in 2014 willen beginnen aan een kindje?

Bericht  M-G vr 23 aug 2013 - 12:47

Inmiddels alweer een beetje een oud topic maar ik dacht laat ik hem eens omhoog halen en kijken of er nog reacties komen smile .  

Sam: het nadenken over hoelang zal het duren dat is hier ook wel aan de orde geweest. Mijn oma heeft er bijvoorbeeld 5 jaar over gedaan om zwanger te worden van mijn moeder. Mijn moeder is vroeg begonnen om te proberen zwanger te raken en dat was bij haar 3 kinderen allemaal in 1 x raak. Zelf was het bij onze eerste ook in 1 x raak. Ik probeer dus niet zo positief te denken dat dat bij de volgende ook wel zal lukken want dan zal een een tegenvaller zijn, ben ik bang. Zijn jullie nog steeds van plan om er in 2014 voor te gaan of het is inmiddels al vervroegd? of misschien opgeschoven?
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er meiden die in 2014 willen beginnen aan een kindje? - Pagina 6 Empty Re: Zijn er meiden die in 2014 willen beginnen aan een kindje?

Bericht  Eppie vr 23 aug 2013 - 14:50

Sam. Hier ben ik ook bang voor geweest. Om ons heen was ook iedereen binnen een maand of twee zwanger.
Bij ons lukte het maand op maand niet. Je begint de hoop dan ook te verliezen. Ik zag allerlei scenarios voor me van het gaat nooit lukken etc. Uiteindelijk heeft het bij ons 7 maanden geduurd. Nog relatief snel dus.
Eppie
Eppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 48
Registratiedatum : 20-08-13

Bericht  mzcharlotte vr 23 aug 2013 - 19:12

Je weet gewoon nooit hoe het gaat lopen, het is totaal niet te voorspellen. Hier was het ronde 2, daarna ronde 7, daarna ronde 3. En de laatste keer is pas blijvend geweest, dus uiteindelijk waren we ook 15 maanden verder en dan voelt en lijkt het allemaal erg lang (terwijl het relatief allemaal wel meevalt). Mijn man zei ook altijd dat hij langzame zwemmers had, of dat hij onvruchtbaar was, het is dus allemaal goed gekomen.

Het is gewoon iets heel spannends. In mijn ervaring is nuchterheid het beste om ermee om te gaan. Het komt zoals het komt en geduld is een schone zaak, enzo. smile
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Filoria vr 23 aug 2013 - 19:24

Ik sluit me bij mzcharlotte aan. Heel goed dat jullie er bij stil staan dat zwanger worden niet altijd makkelijk gaat, maar maak je ook niet te druk. Ik zie hier zoveel meiden die vanaf ronde 1 met ovulatietesten in de weer gaan en spreken over een onregelmatige cyclus als ze de ene keer na 28 dagen ongesteld worden en de andere keer na 31... Doe dat nou niet! Als je foliumzuur slikt en geen alcohol, drugs of medicijnen gebruikt is het helemaal niet erg als je er wat later achterkomt dat je zwanger bent. Dus je hoeft je NOD echt niet precies te weten. En wanneer je precies vruchtbaar bent ook niet: gewoon veel vrijen met je partner Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Isolt vr 23 aug 2013 - 19:28

Ik hoop dat ik mij hier halverwege 2014 echt mag melden. In maart krijgen wij duidelijkheid over het werk van mijn vriend. Als dat goed zit willen wij niet meer zo heel lang wachten.
Isolt
Isolt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 114
Registratiedatum : 14-06-13

Bericht  Parel vr 23 aug 2013 - 20:45

Hier is het wachten op een nieuwe baan en dus wederom wat meer financiële zekerheid, willen we ervoor gaan. Als alles goed gaat zal het zo zomer volgend jaar zijn.

M-G : die angst ken ik wel, bij L waren we ook rap zwanger, ben bang dat we er nu een stuk langer over doen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Sam vr 23 aug 2013 - 20:46

Wat leuk dat dit topic omhoog wordt gehaald.
We weten momenteel nog niet precies wanneer we voor een kindje willen gaan. Sowieso na onze bruiloft. Maar of dat dan in de huwelijksnacht, op huwelijksreis of nog later is, dat is nog wat vaag voor ons. Maar waarschijnlijk wel 2014.

Bedankt trouwens voor alle ervaringen!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Limburg85 vr 23 aug 2013 - 20:47

Parel wat leuk! Dus toch mogelijk eerder dan dat L 4 jaar is.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Parel vr 23 aug 2013 - 22:01

Ja smile 
Maar goed, de kans is dan natuurlijk nog meer dan aanwezig dat ze dan al 4 is.
En, heel egoïstisch, maar ik wil een voorjaar/zomer baby ongeveer, dus wellicht vallen een paar maandag dan al af. Ik wil sowieso nov,dec,jan,feb overslaan als het mogelijk is.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 vr 23 aug 2013 - 22:25

Dat van die maanden kan ik goed voorstellen, mijn oudste is van april en de jongste van eind november en vond april veel fijner, heerlijk naar buiten en geen sneeuw/ijs/vorst etc.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Sanne vr 23 aug 2013 - 22:28

Haha, Parel. Denk je daar nog steeds zo over als je alweer een tijdje bezig bent voor een kindje? Kan me haast niet voorstellen dat je dan ineens weer paar maanden pauze neemt.

Ik had gehoopt dat het in 2013 zou lukken, maar inmiddels heb ik mijn hoop maar gevestigd op 2014.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Springflower za 24 aug 2013 - 4:08

Wij willen vanaf volgend jaar zomer ook de pil de deur uit doen. Mijn eierstokken rammelen al heel lang, maar vriend wilde eerst wat meer financiële zekerheid. Aangezien daar inmiddels aan wordt gewerkt hebben we besloten dat we volgend jaar zomer graag willen beginnen om onze kinderwens in vervulling te brengen. Vind het nu al erg spannend en kan niet wachten tot het zover is!
Springflower
Springflower
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 169
Punten : 171
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Parel za 24 aug 2013 - 4:15

Ik weet het niet Sanne, maar ik vind eind nov waarin L nu jarig is zó onpraktisch, dat ik bijna zeker weet dat we dan echt wel even pas op de plaats doen. Maar goed, komt tijd, komt raad!

Heb je inmiddels wel weer een cyclus Sanne?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne za 24 aug 2013 - 4:39

Ik kan het me wel voorstellen, Parel. Ik zie het gewoon niet echt zitten om midden in de winter met zwangerschapsverlof te moeten, dus als ik een keuze had... Alleen ik denk niet dat wij pas op de plaats zouden maken, ik denk dat ik allang blij zal zijn als er weer een kindje op komst is.

Ik heb nog geen cyclus. Vandaar dat ik mijn hoop nu maar op 2014 heb gevestigd, dan zijn we weer bijna 5 maanden verder, dan zou het haast wel moeten lijkt me. Al dacht ik dat 5 maanden terug ook. Ik heb me er wel bij neergelegd, een paar maanden terug had ik er best even moeite mee. Nu zie ik wel wanneer het weer komt.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Parel za 24 aug 2013 - 4:53

Hebben jullie lang over h gedaan?
Heb je dan niet zoiets van, verdorie, ik stop met de bv?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Printje za 24 aug 2013 - 5:55

Ik snap je wel Parel. Hier twee keer in de winter verlof en dat is echt niet leuk. Alleen maar koud en stomme sneeuw. Het duurde meer dan een week eer n mee naar buiten mocht.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Caroow za 24 aug 2013 - 6:00

Ik kreeg eind januari verlof (of begin feb? Ik weet het niet meer) en dat vond ik juist echt fijn! Niet met die rotsneeuw verplicht naar buiten enzo. En R zag er hartstikke schattig uit toen hij in zijn winterkleding, in een skipak, onder een deken het ziekenhuis mocht verlaten I love you 

En nu we bijna op vakantie gaan durf ik alweer bijna in bikini Very Happy 
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Sam za 24 aug 2013 - 6:00

Daar denk ik ook wel over na. Mij lijken de 'beste maanden' om te bevallen maart tm september. Maarja, ik zal ook niet 2 maanden pauzeren omdat het dan 'niet goed uit komt'.
Uiteindelijk maakt het geen drol uit natuurlijk.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Parel za 24 aug 2013 - 6:14

L is van eind november, en dan zit het vooral zo dicht op Sinterklaas en kerst, kind wordt 1x volledig verwend door cadeaus, en dat was het. Valt natuurlijk ook wel een mouw aan te passen en het is geen werelddrama natuurlijk, maar ideaal vind ik anders.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne za 24 aug 2013 - 6:28

Parel, H. eet heel slecht en drinken is nog erger. Dus dan ben ik blij dat ze via de borstvoeding tenminste wat goede voedingstoffen binnen krijgt. En ik geniet er ook nog van en zij ook, dus stoppen is momenteel nog geen optie, ik sta daar nog niet achter. En we zijn nu ook druk met mogelijke verhuizing enzo, dus het komt toch niet zo goed uit nu (al maakt me dat dan weer geen donder uit als ik nu zwanger zou zijn).

Caroow, ik had het geluk dat ik dezelfde week nog wel in bikini had gedurfd, dus dat is geen reden voor een winterkindje ;-)

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Esmee za 24 aug 2013 - 6:41

Caroow schreef:Ik kreeg eind januari verlof (of begin feb? Ik weet het niet meer) en dat vond ik juist echt fijn! Niet met die rotsneeuw verplicht naar buiten enzo. En R zag er hartstikke schattig uit toen hij in zijn winterkleding, in een skipak, onder een deken het ziekenhuis mocht verlaten I love you 

En nu we bijna op vakantie gaan durf ik alweer bijna in bikini Very Happy 
Haha, hier ook! Heerlijk zo'n winterbaby. Lekker door de kou wandelingen maken, eind van je verlof vanaf 16.00 uur 's middags geoorloofd in pyjama. Ik vond het heerlijk om zo in huis te keuvelen. Ik zou juist in de maanden juli/augustus liever niet uitgerekend zijn. Mijn god, die hitte lijkt mij vreselijk, je zit altijd met de vakantie. Maar ik zou er bij volgende keren geen maanden om overslaan. Wat komt dat komt smile
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Bericht  Parel za 24 aug 2013 - 7:35

Nou weet je, het gaat me niet om uitgerekend zijn, puffen us sowieso niet mijn hobby.
Het gaat er bij mij meer om 'later'. Een tuinfeestje met je verjaardag vind ik zoveel praktischer en leuker dan iedereen binnen proppen rond het haardvuur Laughing 
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  firda za 24 aug 2013 - 8:10

Ik hoop in 2014 wel zwanger te mogen zijn...
Maar we zien wel hoe het loopt.

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Bericht  CCC za 24 aug 2013 - 8:27

Ik wil er in 2014 wel weer voor gaan, maar het liefst wel eind 2014. We zullen zien hoe het gaat lopen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  M-G za 24 aug 2013 - 9:44

Parel ik snap dat op zich wel hoor. Wat dat betreft zou ik als het ons nog een keer gegund is ook erg egoïstisch voor de zomermaanden kiezen indien mogelijk natuurlijk. Onze zoon is geboren op 6 december en dat wordt inderdaad een drukke maand qua cadeaus en de rest van het jaar valt dat dan wel een beetje tegen voor hem maar goed daar vinden we ook wel wat voor. 

Een prettige bijkomstigheid is dan het verlof in de lente/zomer, lijkt mij heerlijk. 
We zullen wel zien wat de toekomst brengt, zoals het er nu naar uit ziet wordt het voor ons de zomer van 2014 dat wij er weer voor willen gaan (i.v.m. financiële en praktische zaken).
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: