Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

( Mama's) Meiden die AAN willen komen

+10
Filoria
Bruintje Beer
liesje
Tiara
Mirror
Chelle
Annemie
Happydobby
Bolleke
Mom-Of-3
14 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

( Mama's) Meiden die AAN willen komen Empty ( Mama's) Meiden die AAN willen komen

Bericht  Mom-Of-3 ma 16 apr 2012 - 0:06

Hoi mama's/ meiden,

Er zijn verschillende topics over afvallen, maar niet over aankomen ( of ik heb helemaal verkeerd gekeken).
Ik vraag me af of hier meer moeders en/ of meiden zijn die aan willen komen? En die niet blij zijn om dun/superslank te zijn.
Vaak krijg ik te horen dat het wel fijn zal zijn om alles te kunnen eten zonder aan te komen, terwijl hun al een 1 kg aankomen als ze al naar een koekje kijken.
Nou NEE dat is helemaal niet fijn, ik vind het niet fijn om te kunnen eten wat ik wil zonder aan te komen want ik WIL juist aankomen.

Zoals jullie zien heb ik 2 kinderen, en 2 dagen na de bevalling van de jongste paste ik al in maatje 34.
Ik ben verschillende keren bij de diëtiste geweest en toen ben ik 1x een kilo aangekomen ( en dat kon volgens haar komen vanwege me maandelijkse probleem toen). Het gaat er alleen maar af i.p.v aan.

Ik ben 1.81m lang en weeg 58kg en ik wil minimaal 7kg eraan maar ben bang dat dat gewoon niet lukt.
Maar misschien zijn hier meer meiden die dit probleem hebben en we elkaar een beetje kunnen steunen ofzo.....

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

( Mama's) Meiden die AAN willen komen Empty Re: ( Mama's) Meiden die AAN willen komen

Bericht  Bolleke ma 16 apr 2012 - 0:26

Ik heb hetzelfde probleem, alleen ik wil graag op gewicht blijven, niet zozeer aankomen. Ik eet eigenlijk om op gewicht te blijven, ik val gewoon heel snel af, en een dagje minder eten merk ik meteen.
Dat is dus ook niet zo leuk. Ik ben wel benieuwd of er bruikbare tips komen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

( Mama's) Meiden die AAN willen komen Empty Re: ( Mama's) Meiden die AAN willen komen

Bericht  Happydobby ma 16 apr 2012 - 0:36

Ik wil zelf niet aankomen maar ik heb het met mijn moeder meegemaakt die kon alles eten.

Waar je voor moet waken is dat je niet ongezond eet omdat je toch niet aankomt, je choresterol die kan namelijk te hoog worden. Ik zou gewoon iets vaker iets eten. Succes met aankomen!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 0:40

ik ben daar ook druk mee bezig, alles wat ik nu extra aan kom, is weer reserve voor straks na de bevalling. Het stomme is dat ik er nu resultaat van begin te zien, maar er toch even een knop om moet dat ik nu aan het aankomen ben. Ik ben het totaal niet gewend en hoewel ik er aan de ene kant blij mee ben, vind ik het aan de andere kant ook lastig om vetjes te zien ontstaan op mijn heupen (en dan weeg ik nog maar 53kg bij 1.70 en 22 weken zwangerschap, maar ben nu al wel bijna 6kg bij gekomen) Ik heb wel wat bruikbare tips, maar ik moet zo eerst onze dochter even naar bed brengen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 0:41

Ik ben een jaar of 10 geleden erg afgevallen door de ziekte van Pfeiffer. Heb toen bij een Reform zaak poeder gehaald voor gewichtstoename, dat deed ik door yoghurt. Het werkte toen prima.

Nu zit ik op een normaal gewicht en heb ik geen last meer dat ik aan wil komen.

Gast
Gast

Bericht  Annemie ma 16 apr 2012 - 0:41

Mijn collega wil ook aankomen,zij moest volgens mij veel brood,aardappels en pasta eten.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Mom-Of-3 ma 16 apr 2012 - 0:44

Kruimel, is ook nog wel lastig denk ik om op gewicht te blijven? Want je moet op blijven letten. Merk je het meteen als je een dag minder eet?

Happydobby, klopt. Ik heb zo'n menu van de diëtiste gegeten en daar staat ook op dat je tussendoor moet eten met voorbeelden. En ja ik eet nu momenteel erg ongezond, meer ook omdat ik zoiets heb van het lukt toch niet. Totdat ik vorige week een paar dagen last van me buik kreeg, ik denk door al dat vette eten. En ik wil dat gewoon niet meer. Wat het nu ook vaak is, moe na een dag werken dan geen zin om te koken en dan maar friet eten ofzo. Dat moet een stuk minder zijn.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Mom-Of-3 ma 16 apr 2012 - 0:48

Tips zijn zeker welkom.

Stofzuiger, dat zijn dus niet die shakes? ( tenminste die bestaan ook toch?)

Annemie, zo even ui t me hoofd wat ik nog van dat menu weet moet ik iets van 7 boterhammen op een dag eten, de gele boter van becel gebruiken, jus over aardappelen en s'avonds een handje noten. Zal straks dat menu er eens bij pakken

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 0:51

Nee, ik moest het echt toevoegen aan melk of yoghurt, een paar eetlepels. Zaten extra koolhydraten ed in.

Gast
Gast

Bericht  Chelle ma 16 apr 2012 - 1:00

Hey, eindelijk eens herkenning! ;-)

Mijn dochter is bijna een jaar en ben net zo slank als voor de zwangerschap.
Ik ben 1.67 en weeg 48 kilo.
wat ik ook doe, aankomen is nog nooit gelukt.
Na de bevalling bleef ik wel op 51,5 kilo hangen waar ik super blij mee was maar toen kreeg ik een buikgriep en was ik alsnog alles kwijt en het is me tot nu toe niet gelukt er wat bij te krijgen. :-(

Ik eet 6 boterhammen op een dag en ook tussendoortjes. savonds eet ik ook goed. Zou dus niet
weten waar ik de tijd vandaan ga halen om meer te eten.
Ook let ik erop dag ik geen light dingen eet dus daar kan ik ook niks meer aan veranderen.
Ik heb me laatst maar voorgenomen er niet meer me bezig te zijn. maar ja dat lukt ook niet altijd.
Mensen zeggen nooit tegen iemand als ze te dik zijn maar wel als je te dun bent...

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 1:09

die poeders kunnen inderdaad werken, maar het gevaar ervan is dat je door die poeders verzadigd raakt, waardoor je de normale voedingsstoffen niet meer gaat nemen, waardoor je uiteindelijk weer af gaat vallen. Je kunt het prima gebruiken, maar je moet wel even goed kijken hoe je het moet gebruiken.

Tips die ik verder heb gekregen: meer gezonde vetten (roomboter, olie, vette vis, noten, avocado's, ei), kiezen voor volkoren producten (brood, pasta, beschuit) en een hele belangrijke: minderen met geraffineerde suikers.

Wat ik nu vaak doe is bijvoorbeeld een klontje boter over de worteltjes of broccoli, zorgen dat er een bakje noten op het aanrecht staat (uitkijken met gezouten noten ivm bloeddruk), kiezen voor volle melkproducten ipv halfvol (vla e.d.) en 's ochtends al het brood uithalen en eventueel smeren (met dubbel beleg bijvoorbeeld), dan is het sneller gepakt dan wanneer je in alle drukte nog een boterham moet smeren en je aanwennen dat je extra eetmomenten inplant.

Gast
Gast

Bericht  Mirror ma 16 apr 2012 - 1:49

Hier hetzelfde 'probleem'. Ik wil zeker 3 kilo aankomen, maar lijkt echt onmogelijk. Ik was een paar maanden geleden ziek (paar dagen buikgriep) en was twee kilo afgevallen.. mooi dat ik die er amper weer aankreeg. Toen ben ik een calorieteller op mijn telefoon (app) gaan gebruiken om bij te houden wat ik eet. Bij mij hielp het om iedere twee uur in ieder geval iets te eten, dus vaker per dag. Meer brood en koolhydraten, goede vetten inderdaad. Ik kwam aan zo'n 2700 tot 3000 calorieën per dag en toen ben ik wel weer op mijn gewone gewicht gekomen (1.62m, 49kg, maat 34). Maar van daaruit kost het me weer zoveel moeite om dus nog 3 kilo extra aan te komen. Ik hoor ook weleens over sporten en dan vooral krachttraining.. dus echt spiermassa kweken (niet zoals een bodybuilder), maar gewoon omdat dat het aankomen ook bevordert, zeker in combinatie met meer en goed eten..
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194

Bericht  Mom-Of-3 ma 16 apr 2012 - 2:17

Chellie, bij jou lukt het dus ook niet? Al bij een diëtist geweest? Hoeveel wil jij aankomen?

Rejoy, dat klopt idd, volle producten, je brood rijkelijk beleggen. Dat is wel een goeie tip brood eerder klaarmaken

Mirror, hoe heet die app? Hou je dat echt iedere dag bij?

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Tiara ma 16 apr 2012 - 2:27

Hier ook herkenning. Ik had juist graag na de bevalling wat meer kilo's er aan gehad. Nu geef ik ook bv en moet ik er echt op letten dat ik genoeg eet. Als ik een dag minder eet, dan merk ik dat al gelijk. Ben zelf voor mijn zwangerschap ook bij een diëtiste geweest en heb daar wel wat tips gekregen. Bijvoorbeeld vaker per dag eten, 6 keer. Vettere boter/roomboter. Ook boter door de groenten. Veel koolhydraten eten pasta,brood etc, volle producten. Ook gebruikte ik van dat poeder voor in mijn drankjes, maar dat doe ik nu niet meer. Ben benieuwd naar meer tips. Wel fijn dat er meer mensen zijn die die herkennen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Mom-Of-3 ma 16 apr 2012 - 2:52

Wie doet er mee om elkaar tips, steun enz te geven. En hopelijk wat kilo's aan te komen?

Misschien kunnen we een lijstje maken?

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Bolleke ma 16 apr 2012 - 3:24

Mom of 2, ik eet eigenlijk normaal. Maar als ik een dag of 2 minder goed eet merk ik het meteen. Als ik de griep heb dan val ik zo 3 of 4 kilo af wat er dan verveolgens niet bij wil komen.
Vroeger werd er ook aan mij gevraagd of in anorexia heb, en nu nog heb ik het idee dat mensen altijd kijken of ik wel genoeg eet.. Mijn moeder heeft hetzelfde maar die is iets breder gebouwd dus dan valt het niet op, ik ben ook gewoon best fijn gebouwd.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  liesje ma 16 apr 2012 - 4:19

hoi meiden,

ik wil me ook aanmelden voor dit topic. ik heb ook 2 kindjes zoals je aan me ticker kunt zien.

ik weeg op dit moment48 kilo en ben 1.63. gelukkig heb ik nog wel wat bredere heupen gekregen na mn zwangerschappen maar verder geen kilo meer erbij gekregen. dus tips zijn welkom
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Bruintje Beer ma 16 apr 2012 - 5:22

Heb nognniet alles gelezen. Maar hier ook nog een superslanke dame. Helaas kom ik niet aan. Ben zelf met de bv gestopt omdat ik teveel afviel. Ik weeg 55kg bij 1.75cm

Hier heb ik de slankheid van mijn vader geerfd die was ook superslank en at als een dijker maar aankomen ho maar. Mijn moeder zei altijd 'wacht maar tot je zwanger bent' nou ben 4x zwanger geweest waarvan 2 voldragen maar ben slanker dan ooit.

Nu ga ik alles even lezen!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Mom-Of-3 ma 16 apr 2012 - 5:27

Misschien kan er iemand een tabel maken, ik weet niet hoe je dat hier moet krijgen??
Ik heb de lijst van de diëtist erbij gepakt en zo maar ff wat boodschapjes halen

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Filoria ma 16 apr 2012 - 6:50

Ik weeg 58 kilo bij 1.73. Zo te lezen valt dat nog best mee in vergelijking met anderen in dit topic.

Maar mijn grootste valkuil heb ik hier nog niet gelezen:

te weinig eten omdat je steeds met je kind/werk/huishouden etc. bezig bent.

Hebben jullie dat ook? Ik heb vooral moeite met rustig ontbijten. Ik probeer wel eens om eerder op te staan zodat ik alvast alleen kan ontbijten, maar dan word Tomas meestal wakker van me en komt hij ook zijn bed uit. En met hem aan de ontbijttafel is het heel lastig om rustig te eten. Hij vraagt zoveel aandacht...

Twee boterhammen lukt me wel, maar voordat ik hem kreeg at ik er 's ochtends meestal zes. Ik heb echt tien boterhammen, twee stuks fruit, wat tussendoortjes en twee grote borden avondeten nodig om de dag door te komen. Maar waar vind ik tijd om dat te eten? Lastig...

Hoe doen jullie dat?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  kwak ma 16 apr 2012 - 6:59

ik meld me ook, ben z.n 170 cm en weeg 53 kilo.
toen ik rond november vage klachten kreeg woog ik op het dieptepunt nog 51 kilo, vond dit veel te weinig.
ik heb toen heel slecht elke avond, 4 week lang 1 zak chips leeg gegeten (gelukkig kon ik wat zout gebruiken volgende de HA) met als gevolg 1 kilo er bij, het was denk ik ook wel een beetje emotie eten want rond die tijd heb ik ook een mk gehad. Ondertussen zit er dus weer 1 kilo bij maar er mag nog wel een kilo of 2/3 bij maar goed, dat zal wel een poos duren.
voordat ik zwanger was woog ik 57/58 kilo.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Filoria ma 16 apr 2012 - 7:06

O en hebben jullie ook wel eens dat maat 34 of xs nog steeds te groot zit? Het gebeurt me maar soms, maar dat vind ik zo erg. Dan voel ik me echt mager. Vooral mijn schouders zijn smal.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Bruintje Beer ma 16 apr 2012 - 7:22

Ik ben nooit bij een dieetiste geweest ofzo. Maar ik moet echt niet ziek worden. Laatst was ik in een maand tijd 2x ziek een zware migraineaanval en longonsteking waarbij ik bij beide bijna niks gegeten hebt en hup daar ging weer 3 kilo. Ik balen!!\

Vroeger en nu soms ook wordt ik vaak nagekeken(is echt een gevoel) en vaak vragen ze of ik geen eetziekte hebt.
Net wat Filoria zegt soms zit maatje 34 ook los aan mijn kont en dan denk ik ik moet echt aankomen maar kan die stap nooit zetten. Ik heb ook een tik dat een broek echt strak aan mijn kont/benen moet zitten anders draag ik die broek echt niet.

Verder ben ik ook geen grote eter. Eet 4 boterhammen en een s'avonds een bord eten. Verder eet ik tussendoor wel altijd s'avonds wat.

Mijn streefgewicht is echt 60/65 kilo.

Trouwens als mensen dun tegen mij zeggen corrigeer ik ze altijd dat ik slank ben. Vindt dun echt een rotwoord!!

Laatst aangepast door Bruintje Beer op ma 16 apr 2012 - 7:23; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mom-Of-3 ma 16 apr 2012 - 7:23

Zo ik ben ff bij de supermarkt geweest met het lijstje van de diëtiste.
Als ik thuis ben met de kinderen heb ik wel tijd om te eten. We ontbijten gewoon met elkaar. Tussen de middag en s'avonds ook alleen het probleem is als ik tussendoor wat pak willen de kinderen natuurlijk ook en hoe zachtjes ik ook iets probeer te pakken voor ik het door heb staan ze naast me.
Als ik aan het werk ben eet ik wel minder.

Ik heb vanmiddag zonder kleren op de weegschaal gestaan en de weegschaal gaf 57,5 kg aan, wordt je gewoon somber van.
Maargoed dat is dus mijn startgewicht en ik wil naar de 65kg minimaal. Maar eerst maar de 60kg proberen te halen.
Als ik in de spiegel kijk zie ik ik de onderkant van me ribben, twee van die punten, zoooo charmant maar niet heus

Mom-Of-3
Prater
Prater

Bericht  Bruintje Beer ma 16 apr 2012 - 7:26

Ben wel benieuwd naar jou lijstje dan Mom2be?
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: