Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jij en alcohol

+34
Poubelle
_Blush_
Lejow
Japie
LDJ
Zonnetje
Caramba
Exogenesis
Taeda
Blond
June
Lot
Pannetoet
Rouxxxe
Reeza
Lady4
Toet
Bazinga
Shisha
loura
Kowalski
Caroow
Elodie
Bliss
Twellie
Rush
SuperGrover
Punk'd
Pandora
Sneeuwvlok
girli
Cow
Aagje!
Chicksel
38 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Pannetoet za 12 jan 2013 - 4:38

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan?
Gemiddeld 1-2x per week.. Ik drink voornamelijk wijn, likeur43, WKD of mixjes zoals passoa-jus
2) Wat vind jij van dronken zijn?
Voor mijzelf niets aan..ik kan er niet goed zo tegen als ik dingen doe waarvan ik de volgende dag niets meer zou weten haha en voor mijn omgeving heb ik het ook liever niet..mede door het belachelijke gedrag :P Al vind ik het bij mensen die niet 'dichtbij' staan wel heel grappig
3) Ben je vaak dronken (geweest)?
Nee..ik denk een keer of 7?
4) Wat vind je daarvan?
Had ik maar ietsje minder gedronken....maar ik heb gelukkig nog nooit idioot belachelijke dingen gedaan of ze vertellen het mij niet :P
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Lot za 12 jan 2013 - 5:22

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Soms weken niet, soms twee á drie keer in de week. Als ik op stap ga/ uit eten ga drink ik altijd wel een wijntje (of meer).
2) Wat vind jij van dronken zijn? Tja, het is niet mijn favoriete bezigheid, maar ik vind het soms wel grappig en ik vind ook wel dat het moet kunnen.
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Ja, wat is vaak? Vroeger ging ik elke week op stap, en was ik elke week bijna wel aangeschoten/dronken, ik ben wel een keer of 5/6 echt dronken geweest (te dronken zoals toet het noemt).
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt)
Hoe meer ik drink hoe meer zin ik heb in nog meer drank! Het is nooit mijn bedoeling om dronken te worden maar als het gezellig is heb ik geen zin in tussendoor een frisdrankje, dan bestellen er ook andere mensen voor mij en is de bestelcode gewoon 'wijn'. Dronken zijn overkomt me dan ook vaak i.p.v. dat ik het plan. Ik ben nu eigenlijk nooit meer echt dronken en heb ook echt een heeekel aan de kater, maar soms zijn er van die avondjes, dan overkomt het je gewoon.

Ik vind het ergens ook wel raar dat sommige mensen zo bang lijken voor alcohol, natuurlijk is het ook een drug en kan het heel gevaarlijk zijn, maar af en toe een beetje dronken zijn lijkt me niks mis mee, en ik vind het ook wel fijn dat ik dit nu ook gewoon 'ken'. Ik heb het nu dus over je remmingen los gooien en niet over kots en poep verhalen. Dat lijkt me ook nooit iemand zijn bedoeling. Ik heb ook veel plezier beleeft tijdens mijn 'losse avondjes' en hier achteraf ook nog hard om kunnen lachen.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Lady4 za 12 jan 2013 - 5:32

Lot schreef:Het is nooit mijn bedoeling om dronken te worden maar als het gezellig is heb ik geen zin in tussendoor een frisdrankje, dan bestellen er ook andere mensen voor mij en is de bestelcode gewoon 'wijn'. Dronken zijn overkomt me dan ook vaak i.p.v. dat ik het plan. Ik ben nu eigenlijk nooit meer echt dronken en heb ook echt een heeekel aan de kater, maar soms zijn er van die avondjes, dan overkomt het je gewoon.


Heel herkenbaar. smile
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Lot za 12 jan 2013 - 5:36

Best oneerlijk dat ik mijn vriend het soms kwalijk neem dat het hem steeds 'overkomt', terwijl ik heb zelf nu dus ook zo omschrijf. Maarja mij overkomt het misschien 2x per jaar, en hem overkomt het ietsje vaker, want volgens hem is het geen stijl om als man bier te weigeren Rolling Eyes .
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  June za 12 jan 2013 - 5:45

Lady4 schreef:
Lot schreef:Het is nooit mijn bedoeling om dronken te worden maar als het gezellig is heb ik geen zin in tussendoor een frisdrankje, dan bestellen er ook andere mensen voor mij en is de bestelcode gewoon 'wijn'. Dronken zijn overkomt me dan ook vaak i.p.v. dat ik het plan. Ik ben nu eigenlijk nooit meer echt dronken en heb ook echt een heeekel aan de kater, maar soms zijn er van die avondjes, dan overkomt het je gewoon.


Heel herkenbaar. Jij en alcohol - Pagina 2 561177

Voor mij ook. Als ik dronken word, dan is dat ook vrijwel altijd op avonden dat het zéker niet de planning was en vaak ook nog als ik niet zoveel van een avond had verwacht en het ineens toch een gezellige avond wordt.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Blond za 12 jan 2013 - 6:27

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Heel wisselend. Nu heb ik in de afgelopen 9 dagen drie avonden wijn gedronken, het kan ook zo voorkomen dat ik 1 maand niet drink. Als ik drink, drink ik meestal witte wijn, soms Baileys of Licor 43. Ik drink trouwens nooit als ik alleen ben, altijd samen met mensen.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Ik vind dronken zijn niet prettig, daarom zoek ik het ook niet op. Maar lekker aangeschoten vind ik wel leuk en als ik eenmaal die grens heb bereikt stop ik ook met alcohol drinken. Ik heb wel regelmatig gehad dat ik over mijn eigen grens heen ging of teveel door elkaar dronk.
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Ben wel regelmatig flink aangeschoten geweest. En ja, ook wel echt dronken (tot overgeven aan toe). Ik ben tegenwoordig nog wel eens flink aangeschoten (toevallig gisteren en vorige week met de meeting nog), maar echt heel dronken is al lang geleden.
4) Wat vind je daarvan? Wat moet ik ervan vinden? Op het moment dat ik besef dat ik dronken ben baal ik eigenlijk al, want dan is de lol er voor me al vanaf (ik ga moeilijk praten, wankel op mijn benen, ga wazig zien, word misselijk). Maar het gebeurt gewoon wel eens, soms zit je een hele avond en dan sta je op en besef je pas hoeveel je eigenlijk achterover hebt geslagen (gebeurde me dus bij de meeting). Maar ik veroordeel niemand en ik vind het ook echt niet raar als iemand in z'n leven AL 15 tot 20 keer dronken is geweest.

Gelukkig heb ik trouwens nooit last van een kater. Heel soms een misselijk gevoel, maar meestal voel ik me kiplekker smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Taeda za 12 jan 2013 - 6:48

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan?
- Heel wisselend, maar over het algemeen vrij weinig. Met uit eten en op een verjaardag drink ik wel een wijntje. Meestal blijft dat bij twee glazen. Op zijn tijd houd ik van een cocktail of een mixdrankje. Dit zal zo'n vijf keer per jaar voorkomen.

2) Wat vind jij van dronken zijn?
-Aangeschoten vind ik wel gezellig, al letik er zelf goed op dat ik mijn grenzen bewaak. Echt dronken zijn, waarbij je hulp van anderen moet hebben of anderen tot last bent, vind ik persoonlijk onnodig en puberaal.

3) Ben je vaak dronken (geweest)?
-Nee, drie keer. De eerste keer heb ik netjes de wc gehaald, de tweede keer over de net gestucte muur van mijn ouders heen. Toen besloot ik nooit meer teveel te drinken. Daarna ben ik nog één keer dronken geweest, had even geen rekening gehouden met antibioticakuur. Die ochtend heb ik een gigantische kater gehad.

4) Wat vind je daarvan?
- Ik vond er niks aan, dus ik zal niet snel dronken worden. Wat anderen doen, maakt mij niet zoveel uit. Zolang ze maar niet met mij mee hoeven te rijden of mijn hulp verwachten. Natuurlijk kan het een keertje voorkomen en dan help ik echt wel. Als het echter regelmatig voorkomt, ben ik er snel klaar mee.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Exogenesis za 12 jan 2013 - 8:32

1) Hoe vaak drink je en wat drink je dan? Vaak 's avonds een wijntje. In het weekend soms wat meer, maar tegenwoordig vaak geen liters mierzoete drankjes meer. Liever een likeurtje on the rocks.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Vervelend. Ik word dan luidruchtig en uiteindelijk duizelig.
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Gelukkig niet nee.
4)
Wat vind je daarvan? Ik vind dronken zijn een beetje onverantwoordelijk en ik vind drinken tot je niet meer kunt een erg slechte gewoonte. Slecht voor je lichaam en slecht voor je hersenen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Caramba za 12 jan 2013 - 8:50

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Als ik een vrij weekend heb, en wij zitten gezellig, dan kan ik behoorlijk door drinken. Dat kan eens tot 2 keer per maand zijn.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Ik zit mijzelf vaak in de weg, vind mij vervelend worden, hoe ik dit uit wil leggen weet ik niet. Ik hoor wel van mijn vriend en van vrienden dat ik juist helemaal niet vervelend word, ze zeggen dat ik dan juist lachwekkend ben.
Wel kan ik, als ik nu wel of geen alcohol nuttig, mensen vervelend vinden. Ik vind het niet fijn als mensen dan aan me gaan zitten of gaan lopen trekken.
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Te vaak.
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt) Soms vind ik het wat minder wanneer ik veel dingen mij niet kan herinneren. Zo heb ik blijkbaar met oud en nieuw steeds met een muts op mijn hoofd gelopen in de plaatselijke kroeg, later bleek die muts van mijn buurman te zijn.
En niemand mocht die muts van mijn hoofd trekken. Maar hoe en wat Jij en alcohol - Pagina 2 878948377 dat is voor mij echt een raadsel.


Wel vind ik mijzelf dus vervelend. Mijn vriend vind me lachwekkend net als onze vrienden.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Zonnetje za 12 jan 2013 - 9:20

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Ik drink 1-2x per week, meestal in het weekend. Meestal drink ik wijn, soms ook een borreltje zoals Boswandeling of Frangelico. In de zomer ook wel eens rosebier of cocktails, bijvoorbeeld pina colada of een mojito.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Niet leuk. Ik vind het leuker om gewoon gezellig aangeschoten te zijn.
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Nee nooit. Wel op het randje van behoorlijk aangeschoten em dronken, maar ik heb nog nooit overgegeven door drank.
4) Wat vind je daarvan? Ik hou er zelf niet van om de controle over mezelf te verliezen en me de hele volgende dag brak te voelen, dus ik stop op tijd met drinken en ik drink af en toe een glas water tussendoor.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  LDJ za 12 jan 2013 - 10:54


1) Hoevaak drink je en wat drink je dan?
Eerder dronk ik ieder weekend. Ik dronk dan vaak bessen.

2) Wat vind jij van dronken zijn?
Ik vind er niks aan, vooral niet om dan de controle kwijt te zijn.

3) Ben je vaak dronken (geweest)?
Een drankje vond ik lekker, maar dronken ben ik nooit geweest.

4) Wat vind je daarvan?
Ik vind er niks aan en haat dronken mensen.
Inmiddels drink ik zelf niet meer omdat ik er geen behoefte aan heb.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Japie za 12 jan 2013 - 11:31

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan?
De ene keer drink ik een paar weekenden achter elkaar en zo een paar weken niet. Ligt eraan wat ik ga doen. Als ik alleen ben drink ik nooit. Ik drink dan zoete witte wijn en soms een baileys.

2) Wat vind jij van dronken zijn?
Ik vind het niks aan. Als ik echt dronken ben gaat alles draaien als ik op bed lig en kan ik niet slapen. Uiteindelijk moet ik dan overgeven. Ik laat het nu niet meer zo ver komen.

3) Ben je vaak dronken (geweest)?
Ik ben regelmatig dronken geweest ja. De laatste jaren niet zo veel meer. Aangeschoten ben ik wel regelmatig. Gelukkig ken ik nu mijn grenzen. Als ik merk dat ik genoeg op heb, ga ik over op het water.

4) Wat vind je daarvan?
Ik vind er niks aan en ben blij dat ik nu mijn grenzen ken en er niet meer over heen ga.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Pannetoet za 12 jan 2013 - 13:01

Lot schreef:Best oneerlijk dat ik mijn vriend het soms kwalijk neem dat het hem steeds 'overkomt', terwijl ik heb zelf nu dus ook zo omschrijf. Maarja mij overkomt het misschien 2x per jaar, en hem overkomt het ietsje vaker, want volgens hem is het geen stijl om als man bier te weigeren Rolling Eyes .

Hahahaha echt he! Alsof ze geen 'nee' kunnen zeggen.. of ze voelen zich minder stoer?
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Toet za 12 jan 2013 - 14:04

Bliss schreef:
Kowalski schreef:
Toet schreef:Wat is nou eigenlijk het verschil tussen 'flink aangeschoten' en 'dronken' voor jullie? Wij spreken gewoon in termen van 'dronken' (en dat is dan gewoon nog leuk) of 'heel erg dronken/te dronken' (dat is dan dat je niet meer op je benen kan staan bij wijze van, moet kotsen, dat soort dingen)


Voor mij is het eerste 'flink aangeschoten' en het tweede 'dronken' Jij en alcohol - Pagina 2 394967 Als ik het in jouw termen uitleg ben ik wel iets vaker 'dronken' geweest, haha, maar dat noem ik dan flink aangeschoten! Voor mijzelf is 'dronken' niet leuk meer, maar dat kan voor iedereen anders zijn.

Ja precies, zo zie ik het ook.

Aah oké. En zo praat je ook tegen je vrienden daarover? Bij ons is het dus: 'Jooo ik was lekker dronken joh gister!' Of 'Ohhh ik was gister echt té dronken! Suspect
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Kowalski za 12 jan 2013 - 21:28

Toet schreef:
Bliss schreef:
Kowalski schreef:
Toet schreef:Wat is nou eigenlijk het verschil tussen 'flink aangeschoten' en 'dronken' voor jullie? Wij spreken gewoon in termen van 'dronken' (en dat is dan gewoon nog leuk) of 'heel erg dronken/te dronken' (dat is dan dat je niet meer op je benen kan staan bij wijze van, moet kotsen, dat soort dingen)


Voor mij is het eerste 'flink aangeschoten' en het tweede 'dronken' Jij en alcohol - Pagina 2 394967 Als ik het in jouw termen uitleg ben ik wel iets vaker 'dronken' geweest, haha, maar dat noem ik dan flink aangeschoten! Voor mijzelf is 'dronken' niet leuk meer, maar dat kan voor iedereen anders zijn.

Ja precies, zo zie ik het ook.

Aah oké. En zo praat je ook tegen je vrienden daarover? Bij ons is het dus: 'Jooo ik was lekker dronken joh gister!' Of 'Ohhh ik was gister echt té dronken! Suspect

Ik eg dan meestal 'ik had er genoeg op!' of 'ik had hem flink hangen gisteren!', waarmee ik dus behoorlijk aangeschoten was drunken Als ik echt dronken (in mijn termen, haha) zou zijn, zou ik er niet zo trots over vertellen denk ik Jij en alcohol - Pagina 2 394967
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Lejow za 12 jan 2013 - 22:29


1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? als het 1 keer per jaar is, is het veel
2) Wat vind jij van dronken zijn? Ik vind het verschrikkelijk. Ik snap de lol er niet van en heb een bloedhekel aan bezopen mensen
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Nee nog nooit, zelfs niet aangeschoten en zal het ook nooit van mijn leven worden. Vind het zonde om mijn geld er aan uit te geven, en om vervolgens zo bezopen te worden dat je niet meer weet wat je doet, je buiten lallend op de grond stuitert en al je geld er weer uit kotst in de goot, om de volgende ochtend wakker te worden met een enorme kater en van voren niet meer weet dat je van achteren ook nog leeft.. Ja.. dronken zijn is echt een feestje!
4) Wat vind je daarvan? Oh nou ja, die vraag heb ik hier boven eigenlijk al beantwoord. Oh en mensen die een feestje zonder alcohol niet gezellig vinden, vind ik al helemaal stom.


Ik heb nogal een harde mening over alcohol geloof ik... maar heb er in mijn omgeving dan ook iets te veel ellende met mee gemaakt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  _Blush_ za 12 jan 2013 - 22:58

Twellie schreef:1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Ik drink bijna nooit meer, paar keer per jaar wat wijntjes of biertjes.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Bij een bepaalde leeftijd vind ik dat vrij normaal, op mijn leeftijd niet meer als het vaak zou gebeuren.
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Ja, toen ik jonger was wel.
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt) Toen vond ik het wel leuk haha. Nu zou ik dat niet meer willen, ik heb nu een ander leven.

Hier sluit ik me bij aan.
Mijn zusje van 19 en broer van 22 zijn ook vaker dronken dan ik, maar ik ben ondertussen 28 en heb een kind. Ik vind een wijntje op feestjes of bij uiteten wel gezellig, maar écht dronken is ondertussen 2 jaar geleden. Ik zeg niet dat ik nooit meer teveel zal drinken, maar met de leeftijd worden ook de katers erger dus ik probeer wel een beetje op mijn grenzen te letten.

Mijn vriend is daar anders in, hem 'overkomt' het ook. Maar hij gaat ook wel bewust met de fiets op café en niet met de auto (dus ik vind het dronken worden toch een beetje "met voorbedachte rade" bij hem Rolling Eyes). Ik heb het er soms ook lastig mee, hij is ook 28 en het idee dat hij ladderzat op café zit en zigzaggend naar huis fietst, vind ik echt niet meer bij zijn leeftijd passen. Maar ja, mannen zijn sowieso mentaal een stuk jonger dan hun leeftijd, denk ik dan maar :-) .
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Poubelle za 12 jan 2013 - 23:41

_Blush_ schreef:

Hier sluit ik me bij aan.
Mijn zusje van 19 en broer van 22 zijn ook vaker dronken dan ik, maar ik ben ondertussen 28 en heb een kind. Ik vind een wijntje op feestjes of bij uiteten wel gezellig, maar écht dronken is ondertussen 2 jaar geleden. Ik zeg niet dat ik nooit meer teveel zal drinken, maar met de leeftijd worden ook de katers erger dus ik probeer wel een beetje op mijn grenzen te letten.

Mijn vriend is daar anders in, hem 'overkomt' het ook. Maar hij gaat ook wel bewust met de fiets op café en niet met de auto (dus ik vind het dronken worden toch een beetje "met voorbedachte rade" bij hem Rolling Eyes). Ik heb het er soms ook lastig mee, hij is ook 28 en het idee dat hij ladderzat op café zit en zigzaggend naar huis fietst, vind ik echt niet meer bij zijn leeftijd passen. Maar ja, mannen zijn sowieso mentaal een stuk jonger dan hun leeftijd, denk ik dan maar :-) .

Sorry maar jouw stukje vind ik een beetje onzin.
Dat jouw vriend met de auto naar de kroeg gaat is alleen maar verstandig. Hoeveel bier mag je drinken als je nog moet rijden? Niet veel. Maar dan zal hij vast nog niet dronken zijn.
Ik ben bijna 27 en ik ga ook wel eens zigzaggend naar huis. Waarom zou dat niet bij mijn leeftijd passen? Ik heb geen kind en dus minder verantwoordelijkheden. Het heeft meer met je levensstijl te maken dat met je leeftijd vind ik.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Esperanza zo 13 jan 2013 - 0:11

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan?
Heel verschillend, ik drink eigenlijk nooit alleen dus het is maar net wat ik afgesproken heb. Soms meerdere keren per week en soms ook weken niet. Meestal drink ik wijn, maar als ik uitga vind ik martini ook wel lekker. Zo af en toe een biertje vind ik ook wel lekker en cocktails natuurlijk. Maar meestal toch wijn.
2) Wat vind jij van dronken zijn?
Bij anderen vind ik het niet zo erg, zolang ze maar niet vervelend, handtastelijk of agressief worden.
Zelf probeer ik altijd zo nuchter mogelijk over te komen als ik weet dat ik te veel gedronken heb, wat echt niet lukt volgens mij haha. Ik vind vooral de dag erna vervelend, omdat ik dan al die dingen herinner die in mijn ogen heel stom en genant waren.
3) Ben je vaak dronken (geweest)?
Echt dronken in de zin van overgeven en delen van de avond/nacht kwijt zijn 3 of 4 x. Flink aangeschoten ben ik wel vaker.
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt)
Dat echt dronken zijn vind ik niet leuk! Bij mij kwam het doordat ik m'n grens niet kende (ik was jong en dronk met de rest mee), of omdat ik verschillende dingen door elkaar had gedronken (ik had niet heel veel meer gedronken dan normaal, maar de combi van verschillende alcohol viel niet zo goed). Zoals al vaker genoemd is, wil het op het terras ook nog weleens snel gaan. Je hebt niets in de gaten, totdat je opstaat. Als ik geen zin meer heb, of genoeg gehad dan stop ik met drinken, maar ja... soms is het dan al te laat Wink

Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Lady Starstruck zo 13 jan 2013 - 3:06

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Ik drink nu 3 keer in de week. Een paar jaar geleden dronk ik ontzettend veel. Dat is nu veel minder. Ik ben ook rustiger geworden gelukkig.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Van mij zelf vind ik het leuk. Van andere ook wel.
3) Ben je vaak dronken (geweest)? TE vaak ja
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt) Niet zo erg. Een paar jaar geleden zat ik nog in zo'n periode dat ik het stoer vond. Ik was een rocker en als je een rocker bent hoor je veel te drinken zo dacht ik. Maar als ik er nu op terug kijk denk ik ja ik zat gewoon in een feest periode. Ik heb er echt geen spijt van. Het was leuk super en gezellig. Als ik nu dronken ben ben ik alleen boos omdat ik een kater heb. Maar ik ben niet zo heel erg vaak meer dronken als voorheen.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  _Blush_ zo 13 jan 2013 - 3:18

Poubelle schreef:
_Blush_ schreef:

Hier sluit ik me bij aan.
Mijn zusje van 19 en broer van 22 zijn ook vaker dronken dan ik, maar ik ben ondertussen 28 en heb een kind. Ik vind een wijntje op feestjes of bij uiteten wel gezellig, maar écht dronken is ondertussen 2 jaar geleden. Ik zeg niet dat ik nooit meer teveel zal drinken, maar met de leeftijd worden ook de katers erger dus ik probeer wel een beetje op mijn grenzen te letten.

Mijn vriend is daar anders in, hem 'overkomt' het ook. Maar hij gaat ook wel bewust met de fiets op café en niet met de auto (dus ik vind het dronken worden toch een beetje "met voorbedachte rade" bij hem Rolling Eyes). Ik heb het er soms ook lastig mee, hij is ook 28 en het idee dat hij ladderzat op café zit en zigzaggend naar huis fietst, vind ik echt niet meer bij zijn leeftijd passen. Maar ja, mannen zijn sowieso mentaal een stuk jonger dan hun leeftijd, denk ik dan maar :-) .

Sorry maar jouw stukje vind ik een beetje onzin.
Dat jouw vriend met de auto naar de kroeg gaat is alleen maar verstandig. Hoeveel bier mag je drinken als je nog moet rijden? Niet veel. Maar dan zal hij vast nog niet dronken zijn.
Ik ben bijna 27 en ik ga ook wel eens zigzaggend naar huis. Waarom zou dat niet bij mijn leeftijd passen? Ik heb geen kind en dus minder verantwoordelijkheden. Het heeft meer met je levensstijl te maken dat met je leeftijd vind ik.

Ja oké, misschien is 'levensstijl' dan een beter woord dan leeftijd. Maar dat hij zo ladderzat is dat hij buiten het café staat te spugen in de goot en dan thuis ook nog eens de gang onder spuugt, vind ik eerder iets voor jonge mensen/studenten dan voor iemand van bijna-29... Met dronken zijn vind ik niks mis, je kan ook leuk dronken zijn en zigzaggend naar huis gaan, ik heb het dan eerder over zó dronken zijn dat je delen van de avond mist, niet meer weet hoe je thuis bent geraakt enz. En dan verwacht ik wel dat iemand van onze leeftijd ondertussen zijn eigen grenzen wel een beetje beter kent.
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Gast zo 13 jan 2013 - 3:25

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Ik drink gemiddeld 1 x per week 1 glas wijn, bij het avondeten.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Onnodig.
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Nog nooit. Wel aangschoten, maar heb nog nooit de controle over mezelf verloren.
4) Wat vind je daarvan? Zo ben ik, dus prima.

Even ter verduidelijking: ik ben absoluut niet tegen het nuttigen van alcohol of tegen dronken worden, mensen moeten het allemaal zelf weten, maar het zegt mij zelf gewoon niks. Ik denk dat ik een ingebouwd systeem heb dat zegt dat ik genoeg heb gehad. Dan ga ik zonder problemen over op cola.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Lady Starstruck zo 13 jan 2013 - 3:59

Ik ben het inderdaad met Poubelle eens. Ik ken mensen van in de 50 die nog weleens zigzaggend naar huis gaan. Het heeft inderdaad niets met leeftijd te maken. Ik ben zelf ook 29 en drink ook nog weleens wat teveel. Moet dan zoiets perse bij een leeftijd passen? Als je verder een verantwoordelijk persoon bent dan is er niks mis mee.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Susan zo 13 jan 2013 - 4:20

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Vrijwel nooit, maar als ik iets drink is het altijd iets zoetigs, dus bessenjenever, Malibu-cola, een Boswandeling, zoiets. Advocaat vind ik ook erg lekker, bijvoorbeeld op chocoladeijs.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Ik ben er niet dol op. Soms op feestjes zijn er wel familieleden dronken, daar heb ik dan niet echt last van, maar ik ben stiekem wel blij dat Dion nooit echt dronken is.
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Een keertje maar, en toen had ik nog maar drie of vier drankjes op, dus ik was niet echt laveloos of zo.
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt) Waarvan, van die ene keer? Daar vind ik niet echt iets van. Het is ook al erg lang geleden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Theeleut zo 13 jan 2013 - 7:48

Chicksel schreef:Ik had het vandaag met een vriendinnetje over drank, drinken en dronken zijn. Wij houden beide wel van een drankje maar zijn in ons leven nog niet zovaak dronken geweest omdat we er niet van houden en als ik flink aangeschoten ben smaakt het mij niet eens meer. Mijn zusje (19 jaar) daarintegen is bijna elk weekend dronken. Waarom zou je dat willen vraag ik mij af. Mijn vriend, een echt feestbeest: ging jarenlang 4x per week uit, heeft ontelbare feesten bezocht en diehard voetbalfanaat, is in zijn hele leven 15-20x dronken geweest. Vind ik ergens al aardig veel Embarassed Daarom vroeg ik mij een aantal dingen af........
1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Ik drink gemiddeld 2 keer per week. Dat kan wijn zijn of een likeur.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Niks. Vroegûh vond ik dat geweldig Laughing
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Nu nooit, in mijn tienerjaren, 15 t/m19 jaar, minstens één keer per week wel. Vaak zat in ieder geval...
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt) Toen vond ik het heerlijk zo'n roes, lekker loom dansen of dronken door de stad zwalken. Tja, wat is daar leuk aan? Nu vind ik daar niks aan, moet er niet eens aan denken meer, maar toen ik nog jong en lekker gek was, moewhahaha, keek ik uit naar de weekenden om lekker door te zakken.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol - Pagina 2 Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum