Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jij en alcohol

+34
Poubelle
_Blush_
Lejow
Japie
LDJ
Zonnetje
Caramba
Exogenesis
Taeda
Blond
June
Lot
Pannetoet
Rouxxxe
Reeza
Lady4
Toet
Bazinga
Shisha
loura
Kowalski
Caroow
Elodie
Bliss
Twellie
Rush
SuperGrover
Punk'd
Pandora
Sneeuwvlok
girli
Cow
Aagje!
Chicksel
38 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Jij en alcohol

Bericht  Chicksel vr 11 jan 2013 - 13:13

Ik had het vandaag met een vriendinnetje over drank, drinken en dronken zijn. Wij houden beide wel van een drankje maar zijn in ons leven nog niet zovaak dronken geweest omdat we er niet van houden en als ik flink aangeschoten ben smaakt het mij niet eens meer. Mijn zusje (19 jaar) daarintegen is bijna elk weekend dronken. Waarom zou je dat willen vraag ik mij af. Mijn vriend, een echt feestbeest: ging jarenlang 4x per week uit, heeft ontelbare feesten bezocht en diehard voetbalfanaat, is in zijn hele leven 15-20x dronken geweest. Vind ik ergens al aardig veel Embarassed Daarom vroeg ik mij een aantal dingen af........
1) Hoevaak drink je en wat drink je dan?
2) Wat vind jij van dronken zijn?
3) Ben je vaak dronken (geweest)?
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt)

Chicksel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 37
Punten : 63
Registratiedatum : 05-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Aagje! vr 11 jan 2013 - 19:54

1) ik drink eigenlijk nooit, maar mocht het toch voorkomen dan drink ik witte wijn, baileys of amaretto
2) ik hou er niet van, tot aangeschoten vind ik prima.
3) nee, 'vroeger' toen ik wel nog elke week ging stappen, dronk ik wel meer, maar mijn maag gooit alles er direct uit als het te veel wordt, dus voordat ik dronken wordt zeg maar.
4) nvt dus, maar ik snap dat doordrinken ook nooit zo!
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Cow vr 11 jan 2013 - 22:44

Chicksel schreef:
1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Ik speel in een hofkapel met carnaval. Dat betekend dat ik vanaf 11-11 regelmatig drink in het weekend. Ik drink op feestjes en als we met de kapel weg gaan. Ik drink dan bier
2) Wat vind jij van dronken zijn? Het overkomt je soms een beetje. Mensen met een vervelende dronk (zeurderig, chagerijnig, agressief) zijn wel heel naar
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Ik weleens genoeg op en soms ook wel te veel
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt)Ik drink niet door met het idee om eens goed dronken te worden. Als het me niet meer smaakt dan stop ik ook. Soms is dat na 2 biertjes en som spas na 10 en soms blijft het smaken

Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 22:46

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan?1-2 keer per week. Dan drink ik meestal cocktails/mix drankjes en soms wijn.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Bij mezelf de dag erna niet zo leuk. Bij anderen ligt het eraan hoe ze zich gaan gedragen. Ik heb vriendinnen die heel grappig zijn als ze dronken zijn, maar ken genoeg mensen die irritant worden als ze dronken zijn.
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Wat is dronken? Als het echt met overgeven is, dan maar een keer of 5. Maar ik heb wel vaker gehad dat ik me niet de hele avond kon herinneren en ook wel avonden dat ik flink aangeschoten was.
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt) Ik probeer niet meer echt superdronken te worden omdat dat de dag erna zo vreselijk is! Maar ik heb zeker nog wel avonden dat ik veel drink en ik vind daar niet zo veel van eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  girli vr 11 jan 2013 - 22:47

Ik drink niet, dus ik ben ook nooit dronken geweest.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Sneeuwvlok vr 11 jan 2013 - 22:58

Ha, ik ben dan denk ik zo'n persoon die je niet begrijpt Wink Al ga ik de laatste tijd weinig uit in vergelijking tot een paar jaar geleden.
1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Verschilt, maar meestal ga ik elke week wel een keer stappen. Hoeveel ik drink vind ik lastig te zeggen, thuis drink ik er een aantal en dan in de stad nog. Dus in totaal misschien 10 tot 15 biertjes? Dat zijn dan de goeie avonden, niet altijd drink ik veel als ik ga stappen.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Je hebt verschillende gradaties in dronkenschap. Over het algemeen heb ik het bijzonder goed naar mijn zin als ik dronken ben. Ik vind het heel gezellig om samen met vrienden en vriendinnen biertjes te gaan drinken, als je wat aangeschoten raakt is iedereen toch opener etc. De uitspraak: 'ik heb het net zo leuk zonder alcohol' gaat voor mij eerlijk gezegd niet op. Tuurlijk heb ik het ook leuk zonder alcohol, maar mét is toch echt wel anders, en ja wel leuker.
Als ik écht veel te veel gedronken heb is er natuurlijk op gegeven moment niet zoveel meer aan. Maar dan ga ik gewoon snel naar huis Wink
3) Ben je vaak dronken (geweest)? 10 keer ofzo?
4) Wat vind je daarvan? Als ik aan het drinken ben, vind ik het altijd een heel goed idee om nog meer te gaan drinken. Je raakt in die flow ofzo, je hebt het naar je zin, hebt een bepaald drink tempo aangehouden en dit hou je dan vol. Ik vind uitgaan echt heel leuk smile
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Pandora vr 11 jan 2013 - 23:08

Chicksel schreef:
1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Ik drink normaal gesproken alleen in het weekend, tenzij er een speciale gebeurtenis is zoals een verjaardag of vakantie o.i.d.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Ik houd erg van een glaasje wijn maar ik heb een hekel aan dronken zijn, dat ben ik dus ook nooit. Hooguit licht aangeschoten. Zeker nu ik kinderen heb weet ik gewoon heel duidelijk mijn grenzen. Genoeg is genoeg, vaak vind ik het dan ook niet lekker meer.
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Tot mijn 25e ofzo gingen we eigenlijk ieder weekend wel even naar een café ofzo, dan kwam ik wel eens aangeschoten thuis maar écht dronken ben ik misschien 1 of 2 keer geweest maar dat kan ik zo niet eens benoemen.
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt) Ik heb ook een hekel aan dronken zijn en vooral aan dronken mensen. Ik begrijp ook niet waarom ze zoveel moeten drinken, ik bedoel, dan is het toch helemaal niet meer lekker?? En ik wil de volgende dag niet de hele dag in bed liggen dus ik houd er altijd rekening mee.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Punk'd vr 11 jan 2013 - 23:35

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan?
Niet vaak. Ik denk gemiddeld tussen de 5 en 10x per jaar. Ik drink dan bijna altijd witte wijn.

2) Wat vind jij van dronken zijn?
Echt dronken vind ik helemaal niets. Ik heb 1x op het randje gehangen van aangeschoten en dronken maar ik voelde me gewoon zo'n sukkel, kwam echt niet meer uit mijn woorden. Niets voor mij.

3) Ben je vaak dronken (geweest)?
Nee dus. Ik heb nog nooit hoeven overgeven van drank.

4) Wat vind je daarvan?
Ik vind dronken mensen ook heel vervelend. Aangeschoten heb ik echt geen problemen mee, lekker jolig, grappig, los lippig haha. En de dag erna jezelf nog 'redelijk' goed voelen. Als ik de dag erop hoofdpijn heb weet ik dat het teveel is geweest. Gelukkig is dat maar een keer of 3 voorgekomen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  SuperGrover vr 11 jan 2013 - 23:53

1) Hoe vaak drink je en wat drink je dan? Zo'n 3 dagen per week. Ik drink vooral bessen, wijn, safari en malibu, maar iets anders is ook goed.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Ik vind het leuk denk ik, ik word er heel vrolijk van, vind mensen veel aardiger en ik wil dan heel veel dansen
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Wat is dronken en wat is aangeschoten, waar ligt daar de grens tussen? Ik heb nog nooit hoeven overgeven van drank, maar ik merk al heel snel een verandering in 'helderheid'. Ik voel 1 of 2 drankjes echt al wel zitten, maar ik heb ook weleens 10 drankjes gedronken (over een hele dag, bijvoorbeeld met koninginnedag of bevrijdingsdag of op Lowlands). Ik heb niet vaak een echte kater, dat gebeurt eens in de paar maanden. Maar aangeschoten ben ik wel wekelijks
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt) Dat is grappig, denk ik. Op avonden waarop je met een hele groep mensen best veel drinkt, gebeuren er altijd zulke hilarische dingen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Rush za 12 jan 2013 - 0:04

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Ik drink bijna nooit alchocol. Enkele keren per jaar en dan zoiets als Baileys of een rosébiertje.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Dat moet iedereen lekker zelf weten.
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Ik ben nog nooit dronken geweest. Tenminste niet in de zin dat ik rare dingen gedaan heb of delen van de avond kwijt ben. Ik ben wel regelmatig aangeschoten geweest. Ik kan veel drank hebben, maar op een gegeven moment wordt ik misselijk ervan.
4) Wat vind je daarvan? Nou geen idee dus, want ik ben misselijk voordat ik in de buurt van 'dronken' kom.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Twellie za 12 jan 2013 - 0:09

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Ik drink bijna nooit meer, paar keer per jaar wat wijntjes of biertjes.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Bij een bepaalde leeftijd vind ik dat vrij normaal, op mijn leeftijd niet meer als het vaak zou gebeuren.
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Ja, toen ik jonger was wel.
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt) Toen vond ik het wel leuk haha. Nu zou ik dat niet meer willen, ik heb nu een ander leven.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Bliss za 12 jan 2013 - 0:14

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Ik drink alleen samen met andere mensen, nooit alleen. Vooral als ik uitga dus of op feestjes. Vaak is dat elk weekend, maar ik drink ook wel eens een weekend niet. Ik drink meestal wijn of bier.

2) Wat vind jij van dronken zijn? Écht dronken zijn vind ik niet leuk, maar ja, dat is dan ineens zo en dan is er weinig meer tegen te doen. Als ik echt dronken ben, zie ik dubbel, ik zie letterlijk alles twee keer naast elkaar dan. Heel irritant is dat! Ik vind het dus leuker om aangeschoten te zijn, dan vermaak ik me altijd opperbest Jij en alcohol 3079029344 (ik heb best een leuke dronk vind ik zelf, haha, ik word niet vervelend ofzo)

3) Ben je vaak dronken (geweest)? Mwah, meestal ben ik gelukkig gewoon (flink) aangeschoten ipv echt dronken. Op sommige avonden kan ik flink drinken en merk ik heel weinig van de alcohol en een andere keer voel ik het meteen. In de 15 jaar (:O:O:O mn halve leven!) dat ik uitga en alcohol drink, ben ik denk ik een keer of 10-15 echt dronken geweest. Heb ook wel een paar keer overgegeven van de drank (meestal pas de volgende ochtend) en verder zie ik dan dus dubbel enzo. Ik heb eigenlijk nooit dat ik me delen van de avond totaal niet meer kan herinneren ofzo, ik weet nog wel wat ik doe over het algemeen.
Ik vind dit eigenlijk niet zo vaak, gemiddeld dus 1x per jaar.

4) Wat vind je daarvan? Tja, ik vind daar niet zo veel van. De volgende dag heb ik altijd wel spijt als ik me zo gigantisch brak en misselijk voel, dan heb ik ook altijd heel veel zelfmedelijden, maar het weerhoudt me er niet van om de volgende keer weer lekker drankjes te nuttigen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Elodie za 12 jan 2013 - 0:19

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan?
Bijna elke dag. Vooral wijn en likeur bij de koffie. In het weekend soms wodka.
2) Wat vind jij van dronken zijn?
Heel erg dronken zijn is niet leuk, een beetje kan wel grappig zijn. Maar ik vind vooral aangeschoten zijn heerlijk.
3) Ben je vaak dronken (geweest)?
Ja wel voordat ik moeder werd en 4 keer per week uitging.
4) Wat vind je daarvan?
Te dronken zijn is dus niet leuk maar dat gebeurt haast nooit. Het is niet bepaald charmant als je niet meer normaal kunt lopen. En normaal voel je het ook wel aankomen dus dan drink je even water of cola ozo. Alleen paar maanden geleden gaven wij een feestje en ik stond de hele tijd gezellig te kletsen en druk te dansen. Toen ik heel even met n vriendin naar boven ging, sloeg het ineens in als een bom. Dat is irritant en gebeurt dus gelukkig haast nooit. Ik moest toen boven blijven want ALLES draaide en kon dus zelfs niet meer m'n visite gedag zeggen. Best gênant Wink
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Caroow za 12 jan 2013 - 0:20

Ik vul het in over voor mijn zwangerschap, nu drink ik natuurlijk niks.

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan?
Ik dronk graag bier of wijn. Mixdrankjes heb ik nooit echt gedronken. Ook heb ik een hele tijd martini gedronken.
2) Wat vind jij van dronken zijn?
Leuk. Nu ben ik wat verstandiger geworden, maar vroeger was het wel het doel van de avond.
3) Ben je vaak dronken (geweest)?
Ja. Ik dronk vroeger absurd veel. Ik heb een tijdje samen gewoond met mijn beste vriendin. Op zondag, maandag en dinsdag dronken we thuis na het werk, goedkope wijn of halve liters bier. Op woensdag gingen we naar kleine kroegjes. Op donderdag was het euroavond in onze "stamkroeg". Op vrijdag gingen we echt uit en op zaterdag werkte ik achter de bar en ging ik vaak nog tot een uur of 8 (in de ochtend dus) nadrinken.
4) Wat vind je daarvan?
Ik heb heel veel leuke dingen gedaan, maar we deden het vooral om niet aan het heden te denken zeg maar, dus het was natuurlijk niet verstandig. Ik zou het niemand aanraden maar ik heb er geen spijt van.
De laatste 3 jaar drink ik een stuk minder hoor, ik ben zeer zelden nog dronken geweest.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Kowalski za 12 jan 2013 - 0:34

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan?
Hoe vaak ik drink verschilt echt heel erg. Als ik in een drukke periode zit met tentamens drink ik soms een week of langer niks, maar ik kan soms ook vijf dagen achter elkaar drinken. En dat gaat dan van een wijntje bij het avondeten of 's avonds op de bank tot een heel reeks drankjes in de kroeg. Als ik thuis een wijntje drink, blijft het bij eentje, soms twee. Als ik op stap ben kan ik behoorlijk wat achterover tikken, maar ik tel het nooit Jij en alcohol 394967
En wat ik drink? Thuis (of bij iemand anders thuis en in een restaurant) dus graag een rood wijntje, op stap meestal rosébier. Maar als ik zin heb om mezelf te verwennen is het Licor 43, Baileys of zelfs cocktails drunken

2) Wat vind jij van dronken zijn?
Ik vind het prima. Ik ben zelf zelden dronken, maar een ander moet zelf weten of hij of zij dronken wordt. Ik heb niks tegen het dronken zijn, maar ik heb wel iets tegen het gedrag wat sommige dronken mensen vertonen. Dat je dronken bent, prima, dat is je eigen ding en je hebt er waarschijnlijk zelf last van, maar ga geen andere mensen lastigvallen (of dingen slopen).

3) Ben je vaak dronken (geweest)?
Ik ben één keer dronken geweest. Ik was ziek (geweest) door een eetstoornis, ik had sowieso erg lang niks gedronken omdat ik bang was voor de caloriën in alcohol en daarnaast was ik nog erg dun. En toen dacht ik gezellig mee te kunnen drinken met mijn vriendinnen, die gewoon rond en gezond waren, goed aten, een buffer hadden en ga zo maar door. Dat ging niet goed! Ik heb in de bus naar huis gekotst, ik heb niet eens mijn excuses aangeboden, ik heb onze tuin overhoop gehaald, ik heb mijn vriendinnen in onzekerheid laten zitten omdat ik niet meer wist hoe ik mijn telefoon op moest nemen en de rest ben ik (gelukkig vergeten).

4) Wat vind je daarvan?
Achteraf gezien niet erg, ik denk dat ik dat gewoon een keer mee moest maken om te ervaren dat ik gewoon niet teveel moet drinken. Maar de volgende dag schaamde ik me dood! Voor mijn ouders, voor mijn vriendinnen, ik heb me nog nooit zo geschaamd. Ik voelde me zwaar beroerd en het ergste vond ik nog dat ik mezelf niet meer onder controle had. Dat ik gewoon niet meer wist wat ik deed. Ik heb zelfs op het punt gestaan om naar de busmaatschappij te bellen om mijn excuses aan te bieden, toch maar niet gedaan. Toen vond ik het echt heel erg, achteraf kan ik er samen met mijn vriendinnen heel hard om lachen. Ik heb ervan geleerd. Ik weet nu heel goed wanneer ik moet stoppen en wat er gebeurt als ik dat niet doe. Ik ben sindsdien nooit meer dronken geweest en ik denk ook niet dat het nog zal gebeuren.
Maar met aangeschoten zijn is niks mis drunken
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  loura za 12 jan 2013 - 0:58

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan?
Ik drink iedere dag wel ongeveer. Ik drink alleen maar wijn.
2) Wat vind jij van dronken zijn?
Ik haat dronken zijn, daarom ben ik het ook nooit meer.
3) Ben je vaak dronken (geweest)?
Nee een paar keer maar. Ik vond het dat moment wel grappig, tot ik in bed lag en rondjes ging draaien. Gevolg, rennend naar de wc om over te geven. Bleg!
4) Wat vind je daarvan?
Ik vind het misselijke gevoel vreselijk en ook de enorme kater de dag erna helemaal niks. Ik voel me liever fris en fruitig.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Shisha za 12 jan 2013 - 1:04

Uiteraard van voor de zwangerschap.
1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Wisselend. Soms weken niet en soms 2 flessen per week. Ik dronk bijna altijd wijn.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Geen idee. Ik ben nog nooit echt dronken geweest. Wel heel erg aangeschoten en dan vind ik mijzelf altijd erg grappig. Ik heb dan altijd wel erg veel plezier.
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Echt dronken niet. Flink aangeschoten voornamelijk met stappen/feestjes dus zo'n 1x per 2 maanden.
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt) Zelf ben ik dus nog nooit echt dronken geweest. Lukt ook niet want wanneer ik 1 drankje teveel neem moet ik gewoon overgeven. Ik weet dus goed waar mijn grens ligt.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Bazinga za 12 jan 2013 - 1:26

Chicksel schreef:1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? 5x per jaar, eens met kerst en verder een enkele keer als we uit eten gaan. Ik neem dan Baileys. Oh en ik heb een keer ehmm Raketje of zo? Genomen. Bacardi Razz is dat?
2) Wat vind jij van dronken zijn? Sja, ieder z'n ding. Als je bier bijv echt heel erg lekker vindt, wat veel van mijn vrienden vinden, dan is dronken worden gewoon een gevolg waar je weinig aan doet. Die jongens vinden 't biertje gewoon heerlijk, maar zijn niet vervelend dronken. Dan heb ik er geen problemen mee. Ben je een nasty drunk; blijf er dan vanaf...
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Handvol keren, allemaal voor m'n 17e.
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt) Ik was toen 15 en drankfeestjes waren hip... Paar keer teveel gedronken, maar ik kan er weinig van vinden. Denk dat 't er een beetje bij hoort. We hebben nooit doorgedronken om 't dronken worden, op de eerste keer na, maar 't heeft me nooit echt geboeid. Bovendien doorloop ik een paar stappen als ik heb gedronken; melig - knuffelig en alles lief vinden - moe - mopperen - diepe slaap. That's it...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Toet za 12 jan 2013 - 1:26

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen 'flink aangeschoten' en 'dronken' voor jullie? Wij spreken gewoon in termen van 'dronken' (en dat is dan gewoon nog leuk) of 'heel erg dronken/te dronken' (dat is dan dat je niet meer op je benen kan staan bij wijze van, moet kotsen, dat soort dingen)

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan?
Verschillend, soms 4 keer per week soms 1 keer per week. Meestal om en om op vrijdag (vriendin en ik bob'en om en om naar de kroeg) en bijna altijd op zaterdag, soms op zondag, regelmatig op donderdag als ik de stad in ga.
Als ik thuis drink of met eten ofzo drink ik eigenlijk altijd wijn. In de kroeg en in onze voetbalkantine meestal apfelkorn. Op stap verschillend, ligt een beetje aan de prijs van de apfelkorn. Soms bier, meestal Apfelkorn, soms mixjes, malibu/cola, bacardi razz/7-up, cassis/43..
2) Wat vind jij van dronken zijn?
Nouja zoals hierboven beschreven dus vind ik dronken zijn leuk. Te dronken is niet leuk want dan zet ik mezelf meestal nogal voor lul.
3) Ben je vaak dronken (geweest)?
Ja, ontelbaar.
4) Wat vind je daarvan? (Misschien een hele stomme vraag maar ik snap dat niet zo goed. Ik bedoel als ik genoeg heb gehad heb ik er geen zin meer in en ik ben heel benieuwd waarom je dan doordrinkt)
Als ik genoeg heb gehad stop ik ook, logisch, ik ga niet doorzuipen als het er bijna niet meer in gaat. Maar zoals ik dus al zei zie ik dronken nog gewoon als leuk, gezellig, grappig etc. Ik ben ook wel een paar keer veel te dronken geweest, meestal is dat dan omdat het gewoon anders valt of er in één keer inklapt.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Lady4 za 12 jan 2013 - 1:29

1. Nu ik niet zoveel meer op stap ga, drink ook niet meer zoveel. Wel drinken mijn vriend en ik bijna iedere avond een rood wijntje.

2. Tja, op het moment dat je dronken bent is alles voornamelijk erg leuk. De volgende dag had ik er echter altijd flink spijt van, haha. Alhoewel ik ook wel genoot van een zondag niks doen.

3. Ik ben wel vaak dronken geweest ja, ging zoveel op stap. De keren dat ik heb moeten overgeven zijn gelukkig op een hand te tellen. Dat nooit weer. Ik heb gelukkig nooit gehad dat ik stukken kwijt ben.

4. Ach ja, wat moet ik er van vinden? Ik heb genoten van mijn staptijd. Of het vaak dronken had gemoeten? Vast niet, maar ik heb absoluut geen spijt van dingen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Reeza za 12 jan 2013 - 1:57


1) Hoevaak drink je en wat drink je dan? Nu drink ik nog maar max. 1 keer per week en dan 1-2 wijntjes. Vroeger dronk ik wel 2 keer per week en dan gingen er met stappen toch wel 10 wijntjes naar binnen.
2) Wat vind jij van dronken zijn? Dronken zijn is vervelend, aangeschoten is leuk Laughing
3) Ben je vaak dronken (geweest)? Echt dronken een paar keer, aangeschoten heel vaak.
Ik heb gelukkig maar 1 keer overgegeven van de drank en dat kwam meer door een lege maag icm opeens gaan eten. Kon ook netjes de wc halen gelukkig.
4) Wat vind je daarvan? Soms zit je gewoon lekker en pas als je opstaat merk je hoeveel je op hebt.. Ieder moet voor zichzelf weten wat je drinkt, als je je nog maar wel kunt gedragen (geen dingen vernielen, agressie, etc).
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Kowalski za 12 jan 2013 - 2:22

Toet schreef:Wat is nou eigenlijk het verschil tussen 'flink aangeschoten' en 'dronken' voor jullie? Wij spreken gewoon in termen van 'dronken' (en dat is dan gewoon nog leuk) of 'heel erg dronken/te dronken' (dat is dan dat je niet meer op je benen kan staan bij wijze van, moet kotsen, dat soort dingen)


Voor mij is het eerste 'flink aangeschoten' en het tweede 'dronken' Jij en alcohol 394967 Als ik het in jouw termen uitleg ben ik wel iets vaker 'dronken' geweest, haha, maar dat noem ik dan flink aangeschoten! Voor mijzelf is 'dronken' niet leuk meer, maar dat kan voor iedereen anders zijn.
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Bliss za 12 jan 2013 - 3:15

Kowalski schreef:
Toet schreef:Wat is nou eigenlijk het verschil tussen 'flink aangeschoten' en 'dronken' voor jullie? Wij spreken gewoon in termen van 'dronken' (en dat is dan gewoon nog leuk) of 'heel erg dronken/te dronken' (dat is dan dat je niet meer op je benen kan staan bij wijze van, moet kotsen, dat soort dingen)


Voor mij is het eerste 'flink aangeschoten' en het tweede 'dronken' Jij en alcohol 394967 Als ik het in jouw termen uitleg ben ik wel iets vaker 'dronken' geweest, haha, maar dat noem ik dan flink aangeschoten! Voor mijzelf is 'dronken' niet leuk meer, maar dat kan voor iedereen anders zijn.

Ja precies, zo zie ik het ook.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Rouxxxe za 12 jan 2013 - 4:17

1) Hoevaak drink je en wat drink je dan?
Ik drink in het weekend meestal wat alcohol, als ik een avondje op de bank, of als ik uit eten ben of op een feestje. Ik drink meestal witte wijn, meestal 1 à 2 glazen, op een feestje soms meer.

2) Wat vind jij van dronken zijn?
Vroeger vond ik het wel grappig, maar tegenwoordig vind ik dronken mensen maar vervelend. Eigenlijk vind ik dronken worden meer iets voor pubers.

3) Ben je vaak dronken (geweest)?
Nee, niet vaak. De keren dat ik echt dronken ben geweest zijn op een hand te tellen. Wel vaak gezellig aangeschoten geweest, maar dan weet ik altijd nog wat ik doe.

4) Wat vind je daarvan?
Ik vind het wel prima.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Chicksel za 12 jan 2013 - 4:29

Aangeschoten vind ik dat je de alcohol voelt en wat vrolijker, ongeremder en uitbundiger word. Flink aangeschoten vind ik hetzelfde als aangeschoten alleen dan net een stapje erger. Dronken vind ik dat mensen niet echt stabiel meer zijn qua evenwicht, praten langzaam en moeilijk en heel erg dronken vind ik dat je zwalkend over straat gaat, overgeven en simpel gezegd de weg kwijt bent :-p

Mijn vriend is in 8 jaar tijd 15-20 keer dronken geweest, vinden jullie dat veel?

Chicksel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 37
Punten : 63
Registratiedatum : 05-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en alcohol Empty Re: Jij en alcohol

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum