Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Allergisch voor alcohol?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Allergisch voor alcohol? Empty Allergisch voor alcohol?

Bericht  Feline vr 23 sep 2011 - 7:38

Het valt me de laatste tijd weer op dat ik redelijk heftig reageer op alcohol. Als ik 1 slokje wijn op heb gaan m'n armen en vooral benen behoorlijk pijn doen. Alsof er een soort van dikke stroop doorheen stroomt. Na 10 minuten is 't overigens over en komt 't ook niet terug bij een nieuw glas.

En de laatste tijd heb ik ook weer last van een extreem rood hoofd. Na één glas wijn/bier begint m'n hoofd te gloeien, zo erg dat het echt pijn doet. Ik ben dan echt knal en knalrood.

Baal behoorlijk van dat laatste want daardoor drink ik liever geen alcohol meer tijdens een etentje of stappen omdat ik echt voor gek sta.

Herkent iemand dit?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch voor alcohol? Empty Re: Allergisch voor alcohol?

Bericht  Phileine vr 23 sep 2011 - 7:42

Ik krijg na 1 glas wijn altijd wel een enorm rood hoofd, maar dat zakt wel weer weg na een tijdje. Het is bij mij niet zo heftig als jij het beschrijft. Als je zo heftig erop reageert, zou ik de alcohol laten staan. Want het lijkt mij alles behalve prettig.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch voor alcohol? Empty Re: Allergisch voor alcohol?

Bericht  sonly vr 23 sep 2011 - 8:54

Heb dat ook wel eens, maar ligt er ook echt aan wát ik dan drink.. Maar volgens mij als je allergisch bent voor alcohol wordt je er ook heel snel ziek van
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch voor alcohol? Empty Re: Allergisch voor alcohol?

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 9:20

Drink je wel genoeg ander vocht van tevoren?

Ik herken het alleen van wijn drinken, bij bier heb ik dat niet. Maar met wijn op, ben ik ook veel sneller aangeschoten en voel ik ook echt mijn hoofd gloeien, zelfs mijn man valt het dan op dat ik helemaal gloei.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch voor alcohol? Empty Re: Allergisch voor alcohol?

Bericht  jena vr 23 sep 2011 - 21:55

Je kunt allergisch zijn voor alcohol, al zijn de symptomen die jij noemt niet degene die normaal gesproken bij een allergie horen:

"Allergiesymptomen: hartkloppingen, intens gevoel van warmte en verpletterende hoofdpijn. Meestal wordt dit veroorzaakt door een tekort aan het enzym aldehyde dehydrogenase, wat nodig is om alcohol te meaboliseren. De helft van de Chinezen, Japanners en Koreanen mist dit enzym.

Intolerantiesymptomen: fel blozen, niezen en verstopping
Kan het iets anders zijn? Je kan ook reageren op sulfieten en salicylaten in wijn. Deze vind je in druiven of worden toegevoegd om de smaak van de wijn te bepalen.

Gevoeligheid aan sulfieten kenmerkt zich door: piepende ademhaling, uitslag en misselijkheid. Salicylaten geven symptomen die lijken op hooikoorts. Je vindt die laatste overigens ook in bieren.

Een andere mogelijkheid is een reactie op de vis- en zuiverproducten die worden gebruikt om wijnen te verfijnen en te voorkomen dat er restjes zweven in de wijn. "
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch voor alcohol? Empty Re: Allergisch voor alcohol?

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 23:05

sonly schreef:Heb dat ook wel eens, maar ligt er ook echt aan wát ik dan drink.. Maar volgens mij als je allergisch bent voor alcohol wordt je er ook heel snel ziek van

Dat is niet waar hoor. Een vriendin van mij krijgt ook een rood hoofd en rode vlekken in haar nek door een alcoholallergie, maar ze wordt er echt niet ziek van (in ieder geval niet sneller dan iemand anders Wink, bij iedereen zijn er grenzen natuurlijk laughcry).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch voor alcohol? Empty Re: Allergisch voor alcohol?

Bericht  JustMeDaan za 24 sep 2011 - 1:25

Ik krijg het bij het eerste glas ook altijd bloedjeheet, word rood en ga zweten, en inderdaad een raar gevoel in armen en benen, maar dat is volgens mij gewoon de alcohol door je bloed ofzo haha. Daarna zakt dat af, en het scheelt wel wat ik drink hoe erg dat is, het is bij een breezer bv minder erg als bij een baileys.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch voor alcohol? Empty Re: Allergisch voor alcohol?

Bericht  Feline ma 26 sep 2011 - 4:42

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Misschien moet ik inderdaad meer water drinken vantevoren. Ga ik eens proberen!
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergisch voor alcohol? Empty Re: Allergisch voor alcohol?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum