Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe is jouw Engels?

+61
BJA
Bosjesvrouw
nien
Happinaz
M-G
SuperGrover
Jade
Pommes
Ilovethe90s
Siamsa
Annemoontje
Sayuri
Derpy
Mari
Penny Blossom
Lonely Goatherd
Sanne
Phileine
GreenGrass
Marsy28
Polly
Minx
Chocoholic
Jeanette
Sissi
Alex
Sneeuwvlok
Kowalski
Highway
Slakje
Susan
Green_Pepper
Mizz_S
Esperanza
loura
Blond
mzcharlotte
CCC
Marin
Sarah1985
Tabbert
Silver
Toet
Aziraphale
Rush
Mees
Mermaid
sawasdee
_Lacey_
Bacio
Lady Starstruck
Benthe
Flippin' Bitch
SoGood
VeryCherry
Sam
LDJ
Poubelle
Monte
Bliss
Bazinga
65 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Hoe is jouw Engels? - Pagina 4 Empty Re: Hoe is jouw Engels?

Bericht  Derpy do 10 jan 2013 - 1:59

Flawless, maar ik hoor het acht uur per dag door m'n koptelefoon, dus dan mag je ook niet anders verwachten. Gelukkig typ ik acht uur per dag Nederlands, dus ik beheers beide talen. M'n Nederlands is wel beter, maar dat is logisch als dat je moedertaal is.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 2:02

Spreken heb ik geen moeite mee, ik kan ook wel redelijk omschrijven wat ik bedoel als ik niet op een woord kan komen. Ik kreeg op school ook altijd te horen hoe goed mijn uitspraak is haha. Ik vind het heerlijk om goed mijn best te doen om de uitspraak juist te krijgen. Dat heb ik ook heel erg met Spaans.

Schrijven is op havo niveau. Na mijn havo heb ik op vervolgopleidingen geen Engels meer gehad. Dus dat kan stukken beter.

Een vraagje he. Ik luisterde laatst een liedje van Elvis haha (jeuh) en toen zei hij (net als wat veel rappers zeggen)..

'she said she was highclass' of van die rapper 'Why was you doing that'...

Dat kan toch helemaal niet? Maar ik heb het idee dat ik dat nu overal hoor en nu ga ik dus twijfelen.. Maar het is toch.. 'She said she were highclass' of 'Why were you doing that?' Of ben ik nu echt volledig fout?

Gast
Gast

Bericht  Marin do 10 jan 2013 - 2:04

Je hebt 'm precies andersom, Punk'd.

She was is correct en het moet you were zijn:

I was
You were
He/she/it was
We were
You were
They were

Maar rappers maken wel vaker taalfoutjes Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 2:05

Ohja! Zo zat het!

Ik kon het mij al niet voorstellen dat Elvis een 'rappersfout' maakte in zijn liedjes haha. Laughing

Gast
Gast

Bericht  Marin do 10 jan 2013 - 2:07

Dan was ie wel heel erg z'n tijd vooruit he Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 2:08

haha grappig want nu ik het hardop hier in huis zeg, zoals het moet. Klinkt het ineens heel logisch. Very Happy

Ik moet sowieso vaker vertrouwen op gevoel dat op de daadwerkelijke regels. Mijn vriend had heel veel moeite met een Nederlands tentamen. Ik vertelde dat moet je luisteren naar je gevoel. Je hoort toch dat iets 'zo moet'. Maar hij heeft dat niet en moet alles onderbouwen met regeltjes.

Bij Elvis dacht ik eigenlijk wel dat het goed was, maar door die stomme rappers ga ik helemaal twijfelen. Ik mag daar niet meer naar luisteren Wink

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 do 10 jan 2013 - 2:26

Je hebt natuurlijk ABN in het Nederlands maar net zo goed in het Engels. Maar ook straattaal, net als wij. Zo zeggen heel veel oude Australiers hier me dog of me bike in plaats van my dog en my bike. Net als rappers.
Zo hoor je vaak: you was my favorite girl bijv. Moest er ook heel erg aan wennen met m'n 'perfecte' Engels, zal het waarschijnlijk ook nooit helemaal kunnen overnemen..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 2:43

Marsy28 schreef:Peachy, hoe lang woon je al in het buitenland dan? Want zoals ik al eerder vermelde, ik vind dat zo'n klinkklare onzin. Embarassed Het is niet eens psychisch mogelijk.. En ja, dus ook uit eigen ervaring!

Wat vind je onzin en psychisch onmogelijk? Dat mijn NL wegzakt? Ik heb daar namelijk wel last van en vind dat ook best vervelend. Niet dat het *poef* zo verdwijnt, maar het voelt een beetje als een weegschaal. Ben ik meer in het Engels bezig, dan wordt het NL minder en vice versa.

Gast
Gast

Bericht  Marin do 10 jan 2013 - 2:47

Marsy, hoe vind je Australische accent trouwens? Ik vind dat echt Ă©Ă©n van de lastigste maar leukste accenten in de Engelse taal. Ik ben er natuurlijk ook totaal niet mee bekend. Toen ik in Cambridge een hele leuke Australier sprak (euh en wel meer mee gedaan heb angel) verstond ik 'm echt amper! Pas nu je wat vaker op de Nederlandse televisie Australisch hoort, raak ik beetje gewend aan het accent.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sayuri do 10 jan 2013 - 2:58

Ik vind Ieren moeilijk te verstaan. Maar ze zijn altijd zo ontzettend vriendelijk en vrolijk, en de meesten maken om de 2 zinnen een grap. Dus ik lach gewoon heel veel als ik ze niet versta, en volgens mij valt het ze (tot nu toe) niet op, haha!
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 3:30

Marin schreef:
Marsy28 schreef: Mensen die zeggen dat ze hun moedertaal vergeten, dat vind ik zo'n flauwekul en stoerdoenerij, het is psychisch niet eens mogelijk als je op volwassen leeftijd vertrekt.

Marsy28 schreef:Peachy, hoe lang woon je al in het buitenland dan? Want zoals ik al eerder vermelde, ik vind dat zo'n klinkklare onzin. Embarassed Het is niet eens psychisch mogelijk.. En ja, dus ook uit eigen ervaring!

Eh dat is onzin, dat je denkt dat dat niet kan.

L1 attrition, of first language loss, heet dat. Een bekend fenomeen in bilingualism, óók volwassenen die op latere leeftijd tweetalig worden (sequential late bilingualism).

(Ik heb tweede taalverwerving gestudeerd, dus is gewoon een bekend psycholinguistics fenomeen).

De oom van mijn vriend woont nu een jaar of 10 in Ierland, zijn Nederlands in ondertussen echt droevig. Hij spreekt het opzich nog wel goed, maar zijn schrijven is echt bar slecht!

Gast
Gast

Bericht  Annemoontje do 10 jan 2013 - 3:33

Gaat wel. Waar de meesten op de basisschool al Engels hadden, hadden wij dat dus niet. Ik moest dus alles nog leren in de brugklas.
Ik vond Engels altijd moeilijk, dit is zo gebeleven tot na het eindexamen. Daarna heb ik mezelf Engels eigen proberen te maken, omdat ik veel games op pc speelde, dus moest ik wel. Nu kan ik met gemak series zonder ondertiteling volgen, dus ik ben al een heel eind. Maar spreken blijft wel moeilijk vind ik. Dat doe ik ook veel te weinig en dus kom ik moeilijk uit mijn woorden.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Bericht  Derpy do 10 jan 2013 - 3:48

Ik zei echt hele kromme dingen toen ik terugkwam uit Engeland. Zo had ik het over 'een meter en een half' en ik begreep maar niet waarom ik raar werd aangekeken. En natuurlijk in bijna elke zin 'bedankt' en 'alsjeblieft'.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  Siamsa do 10 jan 2013 - 7:03

Derpy schreef:Ik zei echt hele kromme dingen toen ik terugkwam uit Engeland. Zo had ik het over 'een meter en een half' en ik begreep maar niet waarom ik raar werd aangekeken. En natuurlijk in bijna elke zin 'bedankt' en 'alsjeblieft'.

Ik zeg nog steeds elke keer: 'dat maakt geen sense'.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 7:07

Ik vind Australisch ook echt heerlijk. Als ik naar Masterchef Australia kijk dan kan ik daar oprecht van genieten. van dat 'Ge- mate' en 'the barbie' Laughing

Daarnaast vind ik bekakt Engels ook echt leuk. Dat idee van 'You're speaking with a hot patato in your mouth' .. Volgens mij vriend dat ik dat heel overdreven doen haha.

Amerikaans vind ik een stuk minder mooi dan Engels. Ik mis vooral die mooie korte 'a' klank. Zoals nu bij masterchef US.. is het Mesterchef.. zo lelijk.

Gast
Gast

Bericht  Ilovethe90s do 10 jan 2013 - 7:21

Mijn engels is echt beroerd. Verstaan is meestal geen probleem maar zodra ik het moet spreken heb ik een probleem, dan klap ik helemaal dicht. Is bij andere buitenlandse talen trouwens ook.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Pommes do 10 jan 2013 - 7:59

Op school heb ik geen engels gehad maar ondanks dat versta en lees ik het redelijk goed. Ik kan me wel verstaanbaar maken zolang het de basisdingen zijn.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Gast do 10 jan 2013 - 8:01

Spreken en het begrijpen gaat het me goed af, schrijven iets minder, maar dat komt ook omdat ik dat gewoon heel weinig gebruik. Dat heb ik met mijn Deens ook, ik versta het nog, het lezen gaat me ook prima af, maar het spreken of schrijven wordt lastig.

Gast
Gast

Bericht  Jade do 10 jan 2013 - 8:27

Mijn engels is echt heeeel slecht. Embarassed

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  SuperGrover do 10 jan 2013 - 8:38

Redelijk goed. Vooral lezen is heel goed, omdat alle literatuur voor mijn studie ook in het Engels is. Spreken, verstaan en schrijven kan ik redelijk. Ik kan me probleemloos redden zeg maar, alleen zijn de grammaticaregels wat weggezakt.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Mermaid do 10 jan 2013 - 9:57

Rood schreef:
Mermaid schreef:daarna nog 4 maanden voor een Amerikaans bedrijf gewerkt waar Engels dus de voertaal was.
Amerikaans is natuurlijk hartstikke niet echt Engels. Hoe is jouw Engels? - Pagina 4 3079029344

Last van een wijsneus?
Ik werkte met 34 nationaliteiten ongeveer. Zelf voornamelijk met mexicanen/canadezen/amerikanen/nederlanders. Dus nee Brits engels was t niet. Weet wel dat ik me prima red in engels/amerikaanstalige landen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Chocoholic do 10 jan 2013 - 10:46

Mermaid schreef:
Rood schreef:
Mermaid schreef:daarna nog 4 maanden voor een Amerikaans bedrijf gewerkt waar Engels dus de voertaal was.
Amerikaans is natuurlijk hartstikke niet echt Engels. Hoe is jouw Engels? - Pagina 4 3079029344

Last van een wijsneus?
Ik werkte met 34 nationaliteiten ongeveer. Zelf voornamelijk met mexicanen/canadezen/amerikanen/nederlanders. Dus nee Brits engels was t niet. Weet wel dat ik me prima red in engels/amerikaanstalige landen.

Ik vind Amerikaans (en bv Australisch) net zo Engels als het 'echte' Engels hoor, alleen hoor je een accentje. En hier en daar worden sommige dingen anders genoemd. Ik vind het zelfs mooier dan hoe ze spreken in Engeland.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  M-G do 10 jan 2013 - 10:48

Redelijk goed. Ik kan mij prima redden met Engelstalig schrijven, lezen en spreken.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Marsy28 do 10 jan 2013 - 12:23

Marin, mijn vriend heeft helemaal zijn Australische 'genknauw' terug hahaha, sinds hij hier woont. Ik moest wel even wennen aan het accent, hij heeft echt vrienden die echt echt Australisch zijn zeg maar, moest echt goed luisteren. Nu ben ik het gewend en schijn ik het een beetje over te nemen.

Na alle opmerkingen over mensen die in het buitenland hun Nederlands verliezen, ben ik er alleen nog maar meer op gehamerd om het dan niet te verliezen. Moet meer op het forum komen :P
Wil ook graag mijn kids 2talig opvoeden. Heb gesolliciteerd op een Nederlandse school voor kinderen waarvan de ouders expats zijn, DAT zou ik werkelijk helemaal te gek vinden. Hoor het eind volgende week.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Derpy do 10 jan 2013 - 21:23

Ik vind Australisch zo leuk! Net als Iers I love you En Schots ook nog wel.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: