Shall & Will (in het Engels)
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Shall & Will (in het Engels)
Mijn collega heeft het telkens over "I shall investigate", "I shall let x know", enz. Het is misschien niet geheel fout, maar het klinkt/leest zo irritant. "I shall revert to you ASAP", brrr...
Het is een lastig uit te leggen irritatie, maar het klinkt alsof hij formeler over wilt komen dan dat de situatie is. Ik heb de ballen verstand van Engelse grammatica en ik vul het maar op gevoel in hoor! Maar...
Het is toch gewoon "I will" in deze situaties? Als hij zou vragen "Shall I do...?" dan zou het toch wel kloppen?
[Hee ik mis het nerdy smilie]
Het is een lastig uit te leggen irritatie, maar het klinkt alsof hij formeler over wilt komen dan dat de situatie is. Ik heb de ballen verstand van Engelse grammatica en ik vul het maar op gevoel in hoor! Maar...
Het is toch gewoon "I will" in deze situaties? Als hij zou vragen "Shall I do...?" dan zou het toch wel kloppen?
[Hee ik mis het nerdy smilie]
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Shall & Will (in het Engels)
Ja, dat moet gewoon "will" zijn volgens mij!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Shall & Will (in het Engels)
Bij 'I' en 'we' mag het zowel 'shall' als 'will' zijn, dus je collega heeft het gewoon goed. Bij de andere persoonlijke voornaamwoorden moet het 'will' zijn.
Althans, in de context waar jij het in beschrijft. Je kan ook zeggen 'you shall do as I say', maar dat betekent meer iets van 'moeten'.
Althans, in de context waar jij het in beschrijft. Je kan ook zeggen 'you shall do as I say', maar dat betekent meer iets van 'moeten'.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» engels filmpje
» Taalvraagje (Engels)
» Wat is beter engels?
» HBO vertalen naar het Engels?!
» Hoe is jouw Engels?
» Taalvraagje (Engels)
» Wat is beter engels?