Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

iemand bekend met alternatieven maandverband?

+27
Purpleflower
Romee
Lady4
Exogenesis
SDL
Ibbeltje
Fortissimo
xxjojootjexx
Caramba
Green_Pepper
SarahKey
loura
Pompoen
Minx
Rapunzel
Aletta
PapillonRose
Jerry
Blond
SuperGrover
Luce
Linnie1985
Happydobby
Flower_L
Femmem
Plien84
munk
31 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  munk vr 4 jan 2013 - 5:20

Het is weer zo ver... ik ben ongesteld en heb direct weer last van pijnlijke en schrale billen door de maandverband (alle soorten maandverband heb ik in al geprobeerd). Ik zou natuurlijk tampons kunnen gebruiken, maar deze krijg ik niet goed ingebracht, en blijf ze voelen. Daarnaast speelt er gewoon een stukje angst bij (bang dat ik het touwtje niet meer kan vinden of afbreekt terwijl ik weet dat dat eigenlijk niet kan.).

Aangezien ik het zo zat ben... dat ik elke keer weer zo'n gevoelige huid heb van het dragen van maandverband (ik kan er zelfs niet van slapen, wordt gek van de pijn en tegelijkertijd jeuk), ben ik op zoek naar een goed alternatief. Iets wat ademd... of iets wat ik toch kan inbrengen. Iemand ervaring of tips.
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Plien84 vr 4 jan 2013 - 5:26

Ik kom dan toch op de tampons, als je nou kleine neemt, heb je er dan ook last van?

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Femmem vr 4 jan 2013 - 5:28

Wasbaar maandverband dan? Zelf gebruik ik een ladycup, en voor de zekerheid een wasbaar inlegkruisje er bij. Wasbaar is gewoon van stof, dus misschien dat je daar geen last van hebt.
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Flower_L vr 4 jan 2013 - 5:29

En inlegverband dan, zonder plastic. Ik had nu na de bevalling...ergens vorige week...op een dag vier keer maandverband ingedaan omdat ik nieuw inlegspul moest kopen...en vreselijke jeuk s avonds. Met die inlegdingen nergens last van.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  munk vr 4 jan 2013 - 5:33

Ja... het zit echt tussen mijn oren. Ik zat ook altijd dicht tegen vaginisme aan, maar door onze lieve en geduldige verloskundiges tijdens mijn zwangerschap ben ik er vanaf geraakt... (gelukkig). Sex deed voorheen altijd pijn, maar sinds twee jaar niet meer. Heel fijn... (er is een wereld voor mij open gegaan, haha) alleen die angst van het inbrengen van een tampon kom ik maar niet overheen, en als het me al lukt voel ik dat ding dus zitten (en dat loopt niet echt fijn).

Ik heb een hele sterke bekkenbodem... en die trek ik al onbewust aan als ik het probeer.

SVP Niet quoten!
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  munk vr 4 jan 2013 - 5:35

@ Flouwer, die ga ik proberen. Is dat Kotex dan ofzo? En het wasbare maandverband ga ik ook maar eens aanschaffen.
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Happydobby vr 4 jan 2013 - 5:41

http://www.babybum.nl/index.php?main_page=index&cPath=123&zenid=4a3mvml2t7jd9kic8s9ivi5ng4

Wasbaar maandverband.

Verder heb je softcups bij etos, is erg handig maar wel duur.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Linnie1985 vr 4 jan 2013 - 5:41

Je hebt tegenwoordig van ob ook tampons met inbrenghuls. Ik vond tampons eerst ook niks, en toen kwam ik die tegen en wil nu niks anders meer! Je hebt de normale en super variant met inbrenghuls. En je kan trekken wat je wil, touwtje gaat echt niet kapot (bij mij in ieder geval niet).
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Luce vr 4 jan 2013 - 5:56

Tampons met inbrenghuls proberen! Hen een zelfde verleden als jij en hiermee lukte het wel. Bleven ook goed zitten.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  SuperGrover vr 4 jan 2013 - 6:20

Ik zou proberen om rustig te oefenen met tampons. De mini van OB zijn klein en makkelijk in te brengen. Neem je tijd om te ontspannen, probeer verschillende houdingen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Blond vr 4 jan 2013 - 6:29

Ik vind tampons met inbrenghuls ook erg prettig. Die hebben een gladde huls waardoor het niet stroef is.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Jerry vr 4 jan 2013 - 6:32

Inderdaad tampons met inbrenghuls zijn ideaal!
Beginnen met de kleinste en wisselen als ie 'vol' zit, dan kun je m heel gemakkelijk weer verwijderen...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  PapillonRose vr 4 jan 2013 - 7:55

Ook hier een fan van tampons met inbrenghuls. Was ook altijd aan het kloten, en pas sinds ik deze tampons heb ontdekt gebruik ik ze weer regelmatig.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Aletta vr 4 jan 2013 - 9:19

Ik heb ook het probleem met tampons dat ik het idee gewoon naar vindt. Gewoon omdat er iets in je zit, dat vind ik naar iemand bekend met alternatieven maandverband? 878948377

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Rapunzel vr 4 jan 2013 - 9:22

Dit is misschien wel een radicale oplossing, maar met een mirena spiraaltje word je 5 jaar niet meer ongesteld en ben je ook meteen verzekerd van een goed anticonceptiemiddel.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Minx vr 4 jan 2013 - 9:39

Mocht je het touwtje ooit kwijt zijn als een tampon vol zit pers je hem er zo uit Wink en anders wasbaar verband, schijnt wel goed te werken maar is ff een investering.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Pompoen vr 4 jan 2013 - 9:55

Herkenbaar probleem, ik krijg pukkels van maandverband en ook schrale rode billen. Bah! Het beste werken de papierachtige maandverbanden nog en niet dat plasticspul wat bv always heeft.
Maar het probleem was bij mij pas verholpen toen ik tampons met inbrenghuls ging gebruiken! Ik krijg gewone tampons ook er niet in, maar die wel! En als je dan die van tampax neemt, die zijn wat langer, dunner en vrij zacht dus ze vormen meer naar je lichaam. Die van ob zijn gewoon vrij hard en die voel je eerder zitten.
Ik vond dat ook gewoon een kwestie van wennen uiteindelijk, maar ik voelde zeker die van tampax nooit echt vervelend zitten.
Wel heb ik af en toe irritatie van het touwtje! Maar in vergelijking met die ellende van maandverband vind ik dit de hemel!
Softcups heb ik ook wel eens geprobeerd, maar die floepen er bij gewoon weer uit!

Ik heb overigens ook tegen vaginistisch aangezeten. Ik ben er vanaf gekomen door mijn hele lieve geduldige man, maar ik kon eerst nooit seks hebben en een tampon inbrengen was ook een drama, dat brandde ook verschrikkelijk en kreeg hem er nooit ver genoeg in.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Linnie1985 vr 4 jan 2013 - 10:21

Pompoen schreef:Herkenbaar probleem, ik krijg pukkels van maandverband en ook schrale rode billen. Bah! Het beste werken de papierachtige maandverbanden nog en niet dat plasticspul wat bv always heeft.
Maar het probleem was bij mij pas verholpen toen ik tampons met inbrenghuls ging gebruiken! Ik krijg gewone tampons ook er niet in, maar die wel! En als je dan die van tampax neemt, die zijn wat langer, dunner en vrij zacht dus ze vormen meer naar je lichaam. Die van ob zijn gewoon vrij hard en die voel je eerder zitten.
Ik vond dat ook gewoon een kwestie van wennen uiteindelijk, maar ik voelde zeker die van tampax nooit echt vervelend zitten.
Wel heb ik af en toe irritatie van het touwtje! Maar in vergelijking met die ellende van maandverband vind ik dit de hemel!
Softcups heb ik ook wel eens geprobeerd, maar die floepen er bij gewoon weer uit!

Ik heb overigens ook tegen vaginistisch aangezeten. Ik ben er vanaf gekomen door mijn hele lieve geduldige man, maar ik kon eerst nooit seks hebben en een tampon inbrengen was ook een drama, dat brandde ook verschrikkelijk en kreeg hem er nooit ver genoeg in.

Bij de tampax blijven bij mij juist pluisjes hangen Embarassed.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  loura vr 4 jan 2013 - 10:28

Ik gebruik ook geen tampons.. Vreselijke dingen, ik ben inderdaad ook altijd bang dat het touwtje kwijt raakt en ik blijf ze ook voelen. Ik gebruik geen maandverband maar gewoon inlegkruisjes. Dan ben ik wel de godganse dag aan het verschonen maar ik heb er geen last van verder.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 10:31

Rapunzel schreef:Dit is misschien wel een radicale oplossing, maar met een mirena spiraaltje word je 5 jaar niet meer ongesteld en ben je ook meteen verzekerd van een goed anticonceptiemiddel.

Ik heb volgende maand alweer 2 jaar een mirena, maar word toch nog regelmatig ongesteld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Pompoen vr 4 jan 2013 - 10:48

Linnie1985 schreef:
Pompoen schreef:Herkenbaar probleem, ik krijg pukkels van maandverband en ook schrale rode billen. Bah! Het beste werken de papierachtige maandverbanden nog en niet dat plasticspul wat bv always heeft.
Maar het probleem was bij mij pas verholpen toen ik tampons met inbrenghuls ging gebruiken! Ik krijg gewone tampons ook er niet in, maar die wel! En als je dan die van tampax neemt, die zijn wat langer, dunner en vrij zacht dus ze vormen meer naar je lichaam. Die van ob zijn gewoon vrij hard en die voel je eerder zitten.
Ik vond dat ook gewoon een kwestie van wennen uiteindelijk, maar ik voelde zeker die van tampax nooit echt vervelend zitten.
Wel heb ik af en toe irritatie van het touwtje! Maar in vergelijking met die ellende van maandverband vind ik dit de hemel!
Softcups heb ik ook wel eens geprobeerd, maar die floepen er bij gewoon weer uit!

Ik heb overigens ook tegen vaginistisch aangezeten. Ik ben er vanaf gekomen door mijn hele lieve geduldige man, maar ik kon eerst nooit seks hebben en een tampon inbrengen was ook een drama, dat brandde ook verschrikkelijk en kreeg hem er nooit ver genoeg in.

Bij de tampax blijven bij mij juist pluisjes hangen Embarassed.

Dan zit ie niet 'vol' genoeg, of je haalt 'm er dan te vroeg uit of je gebruikt een te zware variant! Maar ik ken het probleem wel, als ik hem er te vroeg uithaalde of en te zware versie had gebruikt voor wat ik nodig had.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Jerry vr 4 jan 2013 - 21:57

loura schreef:Ik gebruik ook geen tampons.. Vreselijke dingen, ik ben inderdaad ook altijd bang dat het touwtje kwijt raakt en ik blijf ze ook voelen. Ik gebruik geen maandverband maar gewoon inlegkruisjes. Dan ben ik wel de godganse dag aan het verschonen maar ik heb er geen last van verder.

Als je een beetje heftig ongesteld bent is dat volgens mij echt een dikke no go :O
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  SarahKey vr 4 jan 2013 - 23:11

Jerry schreef:
loura schreef:Ik gebruik ook geen tampons.. Vreselijke dingen, ik ben inderdaad ook altijd bang dat het touwtje kwijt raakt en ik blijf ze ook voelen. Ik gebruik geen maandverband maar gewoon inlegkruisjes. Dan ben ik wel de godganse dag aan het verschonen maar ik heb er geen last van verder.

Als je een beetje heftig ongesteld bent is dat volgens mij echt een dikke no go :O

Idd. Als ik de 3 erge dagen heb dan heb ik normaal gesproken al 3-4 maandverbanden in per uur laat staan inlegkruisjes. Laughing
Ik zou de kotex eens proberen. Die heb ik ook gebruikt na de bevalling en ik vond het fijn.
tampons hoef ik niet te proberen, want ik lek daar ook mee door, en dan moet ik alsnog maandverband erbij gebruiken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Green_Pepper vr 4 jan 2013 - 23:29

Zazou schreef:
Rapunzel schreef:Dit is misschien wel een radicale oplossing, maar met een mirena spiraaltje word je 5 jaar niet meer ongesteld en ben je ook meteen verzekerd van een goed anticonceptiemiddel.
Ik heb volgende maand alweer 2 jaar een mirena, maar word toch nog regelmatig ongesteld.

Inderdaad, het is geen garantie dat je niet meer ongesteld wordt. Ik word soms ook ongesteld en dat is dan totaal onverwacht en onregelmatig, niet zo handig dus Wink

Ooit had ik ook problemen met het inbrengen van tampons en ik heb het toen thuis vaak geoefend. Dus als ik ergens naar toe moest gewoon maandverband en thuis een uur (of langer uiteraard) meteen tampon in om zo aan het inbrengen en het gevoel dat het er in zit te wennen.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Caramba vr 4 jan 2013 - 23:38

Ik kan absoluut niet tegen tampons, voel ze altijd zitten, zelfs met inbrenghuls, en pijnlijk. Als ik ze gebruik heb ik het met 10 minuten al gehad.
Maandverband heb ik ook last van pukkels en schrale rode billen. Lees even mee.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand bekend met alternatieven maandverband? Empty Re: iemand bekend met alternatieven maandverband?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum