Quinoa iemand bekend mee??
+9
SoGood
Blond
Rovine
Coco
Tyrael
Kowalski
Poubelle
Feline
ForeverLove
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Quinoa iemand bekend mee??
tot 1 maand nog nooit van gehoord. Deze kleine korreltjes lijken op couscous maar zijn eigenlijk een zaad van een plant die al meer dan 5000 jaar in de Andes verbouwd wordt. Ze zijn lekker knapperig en hebben een noot-achtige smaak. Quinoa valt onder de categorie Supervoedsel. Het is een betere kwaliteit eiwit dan vlees en is bovendien rijk aan essentiële vetzuren, vitaminen en mineralen. Het werd gebruikt als krachtbron voor diegenen die op ijle hoogtes werkten. Alom geroemd als de ‘moeder onder de granen’ (hoewel het dus eigenlijk een zaad is) levert quinoa je gemiddeld vier maal zoveel calcium als tarwe op en geeft het je daarnaast extra ijzer, B-vitaminen en vitamine E. Al met al komt quinoa het dichtst bij compleet voedsel als maar mogelijk is. Een perfecte start van je dag dus!
Heeft iemand dit wel eens gegeten??
Schijnt heel erg goed te zijn, dus ik ga er morgen maar eens mee ontbijten......zal mij benieuwen
Heeft iemand dit wel eens gegeten??
Schijnt heel erg goed te zijn, dus ik ga er morgen maar eens mee ontbijten......zal mij benieuwen
ForeverLove- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 258
Registratiedatum : 15-04-11
Re: Quinoa iemand bekend mee??
Ik heb 't laatst bereid. Maar wel als avondeten, met gegrilde vis en groente uit de oven.. Als ontbijt zou ik het slecht trekken geloof ik. Dan eet ik wel gewoon m'n eitje
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Precies wat Feline zegt.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Feline schreef:Ik heb 't laatst bereid. Maar wel als avondeten, met gegrilde vis en groente uit de oven.. Als ontbijt zou ik het slecht trekken geloof ik. Dan eet ik wel gewoon m'n eitje
hahaah nouw ik ben heeeel erg benieuwd!!!Ik ga het met amandelmelk maken, en dan wat fruit erdoor denk ik.......is weer eens wat anders dan yoghurt met muslie....
heb ook een zakje met chia zaadjes gekocht, maar moet nog eventjes verzinnen wat ik daarmee ga doen
ForeverLove- Fluisteraar
Ik eet t weleens zo : http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/818354/pilav-van-quinoa/?rq=Quinoa
Gast- Gast
Lekker hoor! Als ik geen zin heb om te koken, of haast heb (dan maak ik het 's ochtends), maak ik een salade met quinoa, rucola, cherrytomaatjes, zongedroogde tomaatjes, pijnboompitten en een dressing van olijfolie, zout, peper, knoflook en peterselie
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Stofzuiger schreef:Waar kopen jullie het?
Appie! Hebben ze zeker niet bij de Bas
Kowalski- Ratel
heb het bij een natuurwinkel vandaan.......
maar iemand die een lekker receptje heeft voor die chia zaadjes??
bedankt voor het recept trouwens met die spinazieee, ga ik zekers proberen........als avond eten dan
ForeverLove- Fluisteraar
Bij de Plus gezocht, maar daar kon ik het niet vinden. In welk schap ligt het bij Appie?Kowalski schreef:Stofzuiger schreef:Waar kopen jullie het?
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Bij de Plus gezocht, maar daar kon ik het niet vinden. In welk schap ligt het bij Appie?Kowalski schreef:Stofzuiger schreef:Waar kopen jullie het?
Hier bij de Appie ligt het gewoon bij de rijst, risotto, bulgur, etc.
Kowalski- Ratel
Bij de Jumbo.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Ik vind het superlekker! Met groentepakket en gedroogde cranberry's eronder. Koop het bij de jumbo. Als ontbijt zou ik het denk niet lekker vinden.
Tyrael- Prater
- Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10
Dank u, scheelt morgen weer stressen en zoekenKowalski schreef:Stofzuiger schreef:Bij de Plus gezocht, maar daar kon ik het niet vinden. In welk schap ligt het bij Appie?Kowalski schreef:Stofzuiger schreef:Waar kopen jullie het?
Hier bij de Appie ligt het gewoon bij de rijst, risotto, bulgur, etc.
Gast- Gast
Ik heb altijd biologische van de Jumbo, van hetzelfde als de volkoren couscous. Ik gooi er echt van alles door wat ik nog maar in de koelkast heb liggen voor een salade. Vind het ook lekker met gewoon heel simpel wat druiven in stukjes of geraspte appel, kaneel en rozijnen. Ik heb ook nog wat leuke recepten op pinterest staan. Zoek ik morgen even op.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik vind de zoete manier met amandelmelk niet lekker. Maar wel vind ik het lekker als hartig, dan kook ik het in de boullion, of water, doe er bosui doorheen, knoflook, of een uitje. Gewoon lekker kruiden en dan samen met groente en/of vlees/vis.
Gast- Gast
Las gisteren in bed dit topic, dus net meteen geprobeerd. Gekookt in melk, met op het laatst wat bosbessen en frambozen uit de vriezer en een snufje kaneel. Het is best ok, al vind ik een kwartier voor een ontbijt best lang. Moest steeds in de buurt blijven om te kijken of de melk niet overkookte.
Eet het normaal in de salade of ter afwisseling van rijst of pasta.
Eet het normaal in de salade of ter afwisseling van rijst of pasta.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Dat recept van de Appie klinkt lekker, dat ga ik ook eens proberen
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Hoeveel quinoa gebruiken jullie voor een portie? Vind het altijd lastig in te schatten!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik ken het van naam, maar heb het nog nooit geprobeerd.
Toevallig zag ik dit artikel net langs komen op m'n FB, met receptjes met Quinoa er in:
http://www.culy.nl/inspiratie/2013-wordt-het-jaar-van-de-quinoa/
Toevallig zag ik dit artikel net langs komen op m'n FB, met receptjes met Quinoa er in:
http://www.culy.nl/inspiratie/2013-wordt-het-jaar-van-de-quinoa/
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Hier staan ook nog wat tips:
https://yescafe.actieforum.com/t38028-quinoa-recepten?highlight=Quinoa
Wij aten het regelmatig. Gewoon ipv rijst kan ook. Of door een salade.
Deze kwam ik van de week tegen, lijkt me ook lekker:
http://www.biobudget.nl/recepten/quinoa-kikkererwt-koekjes-met-een-salsa-van-witlof-rode-ui-en-appel/
https://yescafe.actieforum.com/t38028-quinoa-recepten?highlight=Quinoa
Wij aten het regelmatig. Gewoon ipv rijst kan ook. Of door een salade.
Deze kwam ik van de week tegen, lijkt me ook lekker:
http://www.biobudget.nl/recepten/quinoa-kikkererwt-koekjes-met-een-salsa-van-witlof-rode-ui-en-appel/
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
ik eet het als ontbijt met boekweit en maple sirup, is niet onwijs lekker maar oke, appel doe ik ook wel eens
Maar ik eet glutenvrij en wil perse iedere dag iets anders eten zodat ik mijn maatje 36 blijf behouden
ik wissel dus 5 ontbijtjes iedere keer af
Maar ik eet glutenvrij en wil perse iedere dag iets anders eten zodat ik mijn maatje 36 blijf behouden
ik wissel dus 5 ontbijtjes iedere keer af
Pseudoniem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13
SoGood schreef:Hoeveel quinoa gebruiken jullie voor een portie? Vind het altijd lastig in te schatten!
Staat vaak wel op de verpakking, zo'n 150g. 100 tot 125g is genoeg voor mij.
Gast- Gast
Ik eet minimaal 1 keer in de week quinoa, wel als avondeten. Morgen maak ik quinoa salade met feta, gedroogde cranberries, walnoten en een zelfgemaakte mosterd dressing met honing, echt heerlijk! Ik gebruik 100 gram, ik vind het enorm vullen.
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand bekend met ...
» Iemand bekend met Groupon.nl?
» Iemand bekend met helium?
» Iemand bekend met reiki?
» Iemand bekend in heerenveen?
» Iemand bekend met Groupon.nl?
» Iemand bekend met helium?