afspreken met vriendje
+11
Charles
Sanne
piene1983
mzcharlotte
Printje
Coco
teletascha
Supertalentje
Mamsie
xxjojootjexx
Wennes
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: afspreken met vriendje
Wennes schreef:
Hier dus hetzelfde, ze kunnen zo lief met elkaar spelen, lachen samen heel hard en kroelen soms gezellig samen. En idd om 'niks' hebben ze ruzie. Ik vind het ook jammer dat nu de leuke momenten er niet meer zullen zijn.
Maar na het weekend zal ik bellen dat ik niet meer kom spelen met B. Het zal een paar keer goed gaan maar toch ook weer fout gaan. Ik zal haar dit zeggen, maar ook dat het jammer is dat de leuke momenten weg zijn.
Nogmaals, ik snap haar punt dat ze het niet leuk vindt als B haar zijn pijn doet, maar het is niet zo dat B abnormaal gedrag heeft of ik er niks van zeg.
Als ze nou had gezegd: leuk dat je komt spelen, maar zullen we beiden goed opletten dat ze niet reve ruzie maken if dat B A geen pijn doet want dat vindt ik erg vervelend. Maar helaas liep het anders en werd er zo duidelijk gezegd dat A het niet met zijn speelvriendjes heeft. Nou dan moet hij daar maar mee gaan spelen. Ondanks ik het natuurlijk erg jammer vind
Je zou het haast als een persoonlijke aanval/afwijzing zien hè.. Ik snap dat je er weinig zin meer in hebt en dat je er (voorlopig) niet meer heen wilt.
Gast- Gast
Wat een vervelende situatie Wennes. Ook ik ben van mening dan kindjes die nog geen 3 jaar zijn niet alleen op een kamer met vriendjes horen te spelen, en dat 'conflicten' er gewoon bij horen. Op die leeftijd is het al heel wat als kindjes écht samen spelen..
Ik zou er ook klaar mee zijn.. Ik vind het ook best een makkelijke keuze van haar eerlijk gezegd. Tuurlijk zijn er kindjes die regelmatig andere kindjes pijn doen of niet lief zijn, dan zou ik dat ook moeilijk vinden voor mijn kind.. Maar als het af en toe gebeurd, zou ik er wel van balen maar wel begrijpen dat het bij de leeftijd hoort... En ze moeten toch ook leren om met conflicten om te gaan, vind dat je dat niet uit de weg moet lopen.
Lijkt me toch moeilijk om zo'n keuze te moeten maken!
Ik zou er ook klaar mee zijn.. Ik vind het ook best een makkelijke keuze van haar eerlijk gezegd. Tuurlijk zijn er kindjes die regelmatig andere kindjes pijn doen of niet lief zijn, dan zou ik dat ook moeilijk vinden voor mijn kind.. Maar als het af en toe gebeurd, zou ik er wel van balen maar wel begrijpen dat het bij de leeftijd hoort... En ze moeten toch ook leren om met conflicten om te gaan, vind dat je dat niet uit de weg moet lopen.
Lijkt me toch moeilijk om zo'n keuze te moeten maken!
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Wat een vervelende situatie.
Ik herken het helaas ik heb het idee dat een vriendin niet meer wil afspreken, mijn dochtertje kan ook heel erg haar speelgoed 'beschermen' en vooral haar knuffel. Zij snapt niet dat haar dochtertje niet aan de knuffel van mijn dochter mag komen, zij heeft ook geen knuffel want dat mag ze niet. Maar is erg vervelend zo'n situatie weet er alles van
Ik herken het helaas ik heb het idee dat een vriendin niet meer wil afspreken, mijn dochtertje kan ook heel erg haar speelgoed 'beschermen' en vooral haar knuffel. Zij snapt niet dat haar dochtertje niet aan de knuffel van mijn dochter mag komen, zij heeft ook geen knuffel want dat mag ze niet. Maar is erg vervelend zo'n situatie weet er alles van
Dimphna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 71
Punten : 109
Registratiedatum : 23-07-11
Rejoy. schreef:Wennes schreef:
Hier dus hetzelfde, ze kunnen zo lief met elkaar spelen, lachen samen heel hard en kroelen soms gezellig samen. En idd om 'niks' hebben ze ruzie. Ik vind het ook jammer dat nu de leuke momenten er niet meer zullen zijn.
Maar na het weekend zal ik bellen dat ik niet meer kom spelen met B. Het zal een paar keer goed gaan maar toch ook weer fout gaan. Ik zal haar dit zeggen, maar ook dat het jammer is dat de leuke momenten weg zijn.
Nogmaals, ik snap haar punt dat ze het niet leuk vindt als B haar zijn pijn doet, maar het is niet zo dat B abnormaal gedrag heeft of ik er niks van zeg.
Als ze nou had gezegd: leuk dat je komt spelen, maar zullen we beiden goed opletten dat ze niet reve ruzie maken if dat B A geen pijn doet want dat vindt ik erg vervelend. Maar helaas liep het anders en werd er zo duidelijk gezegd dat A het niet met zijn speelvriendjes heeft. Nou dan moet hij daar maar mee gaan spelen. Ondanks ik het natuurlijk erg jammer vind
Je zou het haast als een persoonlijke aanval/afwijzing zien hè.. Ik snap dat je er weinig zin meer in hebt en dat je er (voorlopig) niet meer heen wilt.
Klopt, zo voelde het wel even. Het was ook heel fijn dat ik gisteren een sms van mijn buurvrouw kreeg, die niks van de situatie weet, stuurde dat haar dochter van 3 zo graag met B wil spelen omdat ze dat zo leuk vindt. Niet dat ik perse aardig gevonden wil worden, maar soms is het ook fijn om iets positiefs te horen krijg.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Dimphna schreef:Wat een vervelende situatie.
Dit is ook erg!
Een knuffel is juist een vertrouwensvriendje van je dochter, ik ben van mening dat ze die echt niet moeten delen.
In zon geval zou ik je dochter uitleggen dat haat knuffel even im bed gaat slapen zodat Het andere meisje er niet mee gaat spelen.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Wennes schreef:Dimphna schreef:Wat een vervelende situatie.
Dit is ook erg!
Een knuffel is juist een vertrouwensvriendje van je dochter, ik ben van mening dat ze die echt niet moeten delen.
In zon geval zou ik je dochter uitleggen dat haat knuffel even im bed gaat slapen zodat Het andere meisje er niet mee gaat spelen.
Ik ben ook van mening dat ze die niet hoeft te delen, maar dat snapt zij helaas niet. We leggen de knuffel ook meestal weg, ooit vergeten we het weleens en als we naar hun gaan wil ze em ook altijd meenemen maar dan stop ik de knuffel meestal in me tas
Dimphna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 71
Punten : 109
Registratiedatum : 23-07-11
Wat raar zeg. Het is gewoon normaal gedrag van een kind om dan weer leuk samen te spelen en dan weer ruzie te maken. Mijn dochter is 4 jaar en als zij met het zoontje van een vriendin speelt (van ook 4 jaar) dan gaat het de helft van de tijd leuk en de andere helft hebben ze ruzie. Wij bemoeien ons er zo min mogelijk mee, we grijpen in als ze er echt samen niet meer uitkomen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Afspreken in het weekend
» Afspreken met vriendjes op de psz
» Gauw weer afspreken?
» Weer afspreken met "vriendin"?
» Afspreken met stelletje waarvan 1 vreemdgaat
» Afspreken met vriendjes op de psz