Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer afspreken met "vriendin"?

+2
Rovine
SleepingBeauty
6 plaatsers

Ga naar beneden

Weer afspreken met "vriendin"? Empty Weer afspreken met "vriendin"?

Bericht  SleepingBeauty do 5 jan 2012 - 22:41

Ik heb een oud vriendin eigenlijk al sinds de basisschool.
De laatste jaren is ons contact moeizaam geweest, wat voornamelijk van haar kant kwam. Elke keer als we wat afgesproken hadden dan was ze of moe of ze had ineens wat anders. Waardoor we eigenlijk alleen sms/mail contact hebben. Op verjaardagen kwam ze op een gegeven moment ook niet meer, op mijn laatste verjaardag is ze ook niet geweest. Dan kan ze niet of is moe. Terwijl ik vaak bij mijn vriendin zoiets heb van nou dan ga ik ff een uurtje of ik kom later een keer op bezoek. Maar dat kwam er ook niet uit. Eigenlijk zijn we al die jaren wel blijven smsen.

Nu wil ze wel weer contact en wil ze op bezoek komen om tekeningen te laten zien van hun nieuwe huis in aanbouw.
Dat soort nieuwtjes smsen we nog wel af en toe..
Dus nu zit ik te twijfelen moet ik het nog een keer toestaan en en gewoon wat meer afstand bewaren zeg maar. Me niet helemaal op haar storten, maar gewoon als gezellig koffievisite beschouwen.
Of moet ik het echte contact afhouden.

Mijn man heeft zoiets van daar heb je niks aan, daar kun je niet van op aan dus laat het nu ook maar mooi zitten...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer afspreken met "vriendin"? Empty Re: Weer afspreken met "vriendin"?

Bericht  Rovine do 5 jan 2012 - 22:44

Ik zou gewoon op koffievisite gaan. Misschien is het net zoals vanouds en raak je niet uitgekletst. Als die klik voorbij is kun je altijd nog het contact afhouden daarna.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer afspreken met "vriendin"? Empty Re: Weer afspreken met "vriendin"?

Bericht  RYW do 5 jan 2012 - 22:51

Ik zou ook gaan, maar niet te hoge verwachtingen hebben. Ik heb ook vriendschappen waarvan ik weet dat de mogelijkheden begrensd zijn, zeg maar. Als je dat weet, dan stoot je ook je hoofd niet.

Is er een reden voor haar om zo vaak moe te zijn?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer afspreken met "vriendin"? Empty Re: Weer afspreken met "vriendin"?

Bericht  SleepingBeauty do 5 jan 2012 - 23:15

@RYW: nee niet echt geen medische/psychologische reden zeg maar. Maar we hebben door de weeks vaak wat afgesproken en dan kon zen iet omdat ze moe is van het werken. En gewoon heel vaak dingen op het laatste moment afzeggen, met een vage reden. Voelde gewoon niet of zij even veel energie in de vriendschap wilde steken als ik. En dat gaf gewone hele verkeerde verwachtingen en frustraties. Heb ik haar ook gezegd hoor, en dan beloofde ze beterschap en dan ging het toch weer verkeerd. Toen heb ik gewoon een tijdje de boot afgehouden, ook weinig gesmst. Maar we komen elkaar wel weer tegen op verjaardagen, en wederzijdse vrienden. Dus dan kan ik haar ook niet echt negeren zeg maar, zo hard ben ik niet.... En ik denk ook niet dat dat hoeft.
Al zijn sommige misschien wel zo stug en hebben wel zo'n hard hoofd daarin. (Zoals mijn man, die moet echt niks van haar weten)
Maar soms denk ik wel eens ben ik niet te makkelijk daarin....Laat ik dan niet over mij heen lopen
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer afspreken met "vriendin"? Empty Re: Weer afspreken met "vriendin"?

Bericht  Jeanette do 5 jan 2012 - 23:22

Gewoon op de koffie gaan en geen hoge verwachtingen hebben. Dan valt het nooit tegen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer afspreken met "vriendin"? Empty Re: Weer afspreken met "vriendin"?

Bericht  Blond vr 6 jan 2012 - 0:23

Jeanette schreef:Gewoon op de koffie gaan en geen hoge verwachtingen hebben. Dan valt het nooit tegen.

+1
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer afspreken met "vriendin"? Empty Re: Weer afspreken met "vriendin"?

Bericht  Susan vr 6 jan 2012 - 0:34

Doen wat je zelf het liefst zou willen. Dus niet wat je man vindt dat je het liefst zou moeten willen, maar echt wat je zelf zou willen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer afspreken met "vriendin"? Empty Re: Weer afspreken met "vriendin"?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 1:12

Ik denk altijd: Kan en wil ik dit laten uitbloeien tot een vriendschap? Of is het eigenlijk verspilde energie en is het ws 1 keertje zien en daarna nooit meer?
In laatste geval zou ik er geen energie meer in stoppen, die stop ik dan liever in vrienden die me heel erg dierbaar zijn smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer afspreken met "vriendin"? Empty Re: Weer afspreken met "vriendin"?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum