Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afspreken met vriendjes op de psz

+8
Tania
Liadan
Balloon
loesje
Pink!
Susan
SarahKey
Razz
12 plaatsers

Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  Razz di 21 mei 2013 - 5:43

S. zit sinds 3,5 maand op de psz en vandaag nodigde een moeder haar kind bijna bij me uit. Zo van 'Oh is dat je vriendje. Ik weet niet of S. dichtbij woont maar anders ga je daar maar een keertje spelen of S. bij ons als dat mag van zijn mama' Ik ken hun dus alleen maar via de psz en ik stond er eigenlijk van te kijken dat na school bij iemand spelen al voor komt op de psz. Ik dacht dat die dingen pas op de basisschool ten sprake kwamen. Persoonlijk vind ik het dus erg vroeg en ik heb dat haar ook tegen haar gezegd.

Zouden jullie je kindjes nu al ergens laten spelen op deze leeftijd bij mensen die je amper kent?

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  SarahKey di 21 mei 2013 - 5:53

Nee en ik vind ze in groep 1 er ook nog te klein voor. Ik zou denk ik alleen een uitzondering maken als ze echt dikke vriendjes zijn, maar niet op maandag naar vriendje a , dinsdag naar vriendje B en vrijdags vriendje C oid.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  Susan di 21 mei 2013 - 5:54

Yrsa heeft wel een vriendje dat wel eens bij ons heeft gespeeld en zij bij hem, de eerste keren ga je dan gewoon mee/gaat de moeder van het kindje mee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  Gast di 21 mei 2013 - 5:55

Mijn dochter speelt nog niet eens vaak echt samen. Meestal speelt ze met leeftijdsgenootjes nog echt naast elkaar. Het samen spelen met interactie begint nu wat te komen. Daarbij vindt zij het helemaal niet leuk om ergens alleen te blijven, dus voor haar plezier zou ik het niet hoeven doen. Als ze het nou wel echt leuk zou vinden, dan zou ze wel mogen van mij, waarom niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  Pink! di 21 mei 2013 - 6:04

Als ze echt dikke vriendjes zijn en zelf willen, ja hoor dan vind ik t alleen maar leuk.
Maar ik zal t niet zelf voorstellen.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  loesje di 21 mei 2013 - 6:08

a heeft hier een vriendje in de buurt waar hij af en toe speelt. ik vind dat alleen maar leuk voor hem.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  Balloon di 21 mei 2013 - 6:18

Hier speelde de oudste alleen met z'n buurjongetje die toevallig op dezelfde psz kwam. Verder speelt hij eigenlijk nog met niemand anders, zelfs nu hij in groep 1 zit niet.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  Liadan di 21 mei 2013 - 6:37

Ik zou dat wel doen, maar dan zou ik er wel bij blijven.

Sarahkey, waarom vind je afspreken in groep 1 te vroeg? Mijn dochter wil het liefst elke dag afspreken en als ik zie hoe leuk ze samenspeelt met haar vriendjes dan vind ik dat alleen maar heel goed voor haar.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  Tania di 21 mei 2013 - 6:43

Ligt eraan bij wie. Als ik een goed gevoel bij de moeder en het kindje heb zou het wel mogen. Ik zou de eerste keer trouwens sowieso meegaan en afhankelijk van hoe dat gaat kijken we daarna wel of hij eventueel alleen mag. Laatst zijn hier twee kindjes komen spelen die J. kent van de peuterspeelzaal met hun moeder erbij, was erg gezellig.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  PiP di 21 mei 2013 - 6:48

F gaat ook wel eens met 2 kindjes spelen, de moeders drinken dan koffie :-)

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  Razz di 21 mei 2013 - 6:56

Ik heb er eerlijk gezegd ook niet echt een goed gevoel bij. De moeder is best wel zo'n luidruchtig persoon die zelfs tegen de cassiere van de supermarkt loopt te verkondigen dat haar man een klootzak is en dat ze gaan scheiden Rolling Eyes Dus dat belemmerd me ook wel.

Het is trouwens niet zo dat S. nooit met andere kindjes speelt hoor. Tot nu toe is hij bij vrienden/familie wezen spelen en was ik er altijd bij.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  Manderijn di 21 mei 2013 - 7:52

Ik zou kijken naar het kind, heeft die er belang bij? Hier heb ik 2 kinderen die er gewoon geen belang bij hebben. Ook mijn dochter op de basisschool niet. Ze vraagt er niet om, ze geeft niet aan dat ze het zou willen, en ze zijn nog lang niet op het spelen met elkaar uitgekeken. Ook zijn ze genoeg in contact met andere kinderen los van de psz/school. Dus in dat opzicht vind ik het ook niet nodig.
Als je bij voorbaat al een vervelend gevoel bij de moeder hebt, zou ik het niet doen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  Printje di 21 mei 2013 - 7:53

Ligt er een beetje aan of ik het kindje ook 'ken'. R is al vanaf dag 1 dikke vriendjes met een meisje op de opvang. Iedere keer weer stond het in zijn boekje en ik zag het natuurlijk zelf ook wel maar wist niet welke mama erbij hoorde. opeens lag er een uitnodiging van haar voor R in zijn bakje om te komen spelen. Sindsdien hebben wij, de mama's, het ook erg gezellig met elkaar dus het kan ook heel leuk zijn.

Edit; ze vragen ook iedere week of ze bij elkaar mogen logeren.... die vlieger gaat uiteraard nog niet op.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  SarahKey di 21 mei 2013 - 8:06

Liadan schreef:Ik zou dat wel doen, maar dan zou ik er wel bij blijven.

Sarahkey, waarom vind je afspreken in groep 1 te vroeg? Mijn dochter wil het liefst elke dag afspreken en als ik zie hoe leuk ze samenspeelt met haar vriendjes dan vind ik dat alleen maar heel goed voor haar.

Ik werk op een BSO en als ik zie hoe af die kinderen zijn om 15:00 uur. Ik heb zoiets, wen eerst maar eens lekker op school en aan de lange dagen en dan zien we wel verder.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  Manderijn di 21 mei 2013 - 8:09

SarahKey schreef:
Liadan schreef:Ik zou dat wel doen, maar dan zou ik er wel bij blijven.

Sarahkey, waarom vind je afspreken in groep 1 te vroeg? Mijn dochter wil het liefst elke dag afspreken en als ik zie hoe leuk ze samenspeelt met haar vriendjes dan vind ik dat alleen maar heel goed voor haar.

Ik werk op een BSO en als ik zie hoe af die kinderen zijn om 15:00 uur. Ik heb zoiets, wen eerst maar eens lekker op school en aan de lange dagen en dan zien we wel verder.

Oh dat is hier ook echt zo! Wel intensief voor een kind van 4 om een dag naar school. Wat dat betreft vind ik het ook echt niet erg dat mijn dpchter er nog niet naar vraagt.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  PapillonRose di 21 mei 2013 - 8:11

Hier op de psz heb ik al eens gezien dat met name een paar van de oudste kindjes weleens bij elkaar spelen. Wie weet gaat het hier ook nog wel gebeuren, A. heeft een vriendinnetje heb ik begrepen! Maar zeker bij een eerste keer spelen zou ik zelf wel mee gaan. Of de andere ouder bij ons uitnodigen. En als ze nog zo jong zijn denk ik dat het geen slecht plan is om zelf nog mee te gaan, kunnen de ouders kletsen bijvoorbeeld en je kindje is niet helemaal alleen in een vreemde omgeving.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  Liadan di 21 mei 2013 - 8:14

Mijn dochter komt soms ook erg moe uit school en dan geeft ze zelf ook wel aan dat ze niet af wil spreken. Maar vaak heeft ze ook nog energie genoeg en dan vind ik het geen probleem als ze afspreekt. Ze zit nu alleen in een fase dat ze niet meer bij iemand wil gaan spelen, maar dat ze bij ons komen, dus het afspreken is de afgelopen weken wat minder geworden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afspreken met vriendjes op de psz Empty Re: Afspreken met vriendjes op de psz

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum