Afspreken in het weekend
+7
Rapunzel
Antibes
Marin
Bazinga
Sneeuwvlok
sanskie
Linnie1985
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Afspreken in het weekend
In het weekend spreek ik bijna altijd op zaterdag met mn vriend af. We zijn dan samen tot zondagavond, soms hebben we iets te doen waar we samen heen gaan (verjaardag e.d.), soms ook niet.
Probleem is alleen dat hij pas zaterdag rond 17/18 uur wil afspreken steeds, daarvoor heeft hij het 'druk' met uitslapen, schoonmaken, boodschappen doen, sporten. Allemaal dingen die ik op vrijdagavond al doe (schoonmaken en boodschappen) zodat ik zaterdagmiddag vrij ben om te doen wat ik wil.
Maargoed, mn vriend denkt daar dus anders over, die is er de hele zaterdag druk mee en nu zit ik dus te wachten thuis tot ik kan vertrekken richting hem, want hij is nog láng niet klaar zegt hij..
Hoe gaat dit bij jullie? Zouden jullie er wat van zeggen? Ik vind het gewoon erg jammer dat ik hem hierdoor maar 1 dag kan zien terwijl we ook het hele weekend samen zouden kunnen zijn (en dan kan hij natuurlijk ook gewoon gaan sporten).
Probleem is alleen dat hij pas zaterdag rond 17/18 uur wil afspreken steeds, daarvoor heeft hij het 'druk' met uitslapen, schoonmaken, boodschappen doen, sporten. Allemaal dingen die ik op vrijdagavond al doe (schoonmaken en boodschappen) zodat ik zaterdagmiddag vrij ben om te doen wat ik wil.
Maargoed, mn vriend denkt daar dus anders over, die is er de hele zaterdag druk mee en nu zit ik dus te wachten thuis tot ik kan vertrekken richting hem, want hij is nog láng niet klaar zegt hij..
Hoe gaat dit bij jullie? Zouden jullie er wat van zeggen? Ik vind het gewoon erg jammer dat ik hem hierdoor maar 1 dag kan zien terwijl we ook het hele weekend samen zouden kunnen zijn (en dan kan hij natuurlijk ook gewoon gaan sporten).
Gast- Gast
Re: Afspreken in het weekend
Het ligt er een beetje aan hoe vaak je hem doordeweeks ziet.
Als die ene dag in het weekend echt de enige dag is zou ik er wel wat van zeggen, dat je het ook weleens leuk zou vinden om iets op zaterdag overdag samen te doen.
Maar waarom kun jij niet bij hem thuis zijn als hij aan het schoonmaken is? Je kunt hem eventueel helpen, daarna samen boodschappen doen, etc.
Zijn geen dingen waarvoor je persé alleen thuis hoeft te zijn.
Als die ene dag in het weekend echt de enige dag is zou ik er wel wat van zeggen, dat je het ook weleens leuk zou vinden om iets op zaterdag overdag samen te doen.
Maar waarom kun jij niet bij hem thuis zijn als hij aan het schoonmaken is? Je kunt hem eventueel helpen, daarna samen boodschappen doen, etc.
Gast- Gast
Princess schreef:Het ligt er een beetje aan hoe vaak je hem doordeweeks ziet.
En als je alles samen doet, ben je ook nog eens sneller klaar
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Ja vind ik ook hoor, ik ga ook zometeen iets eerder naar hem toe (16u ipv 17u, joepie haha) en dan gaan we samen boodschappen doen. Ik vind het ook geen punt hoor, maargoed, ik zou zo gaan samenwonen als hij het zou vragen maar ik heb het idee dat hij daar nog lang niet aan toe is. Je hoeft elkaar niet het hele weekend te vermaken, je kunt ook alleen iets gaan doen maar toch het hele weekend samen zijn, maar dat ziet hij helaas nog niet echt zo..
We hebben elkaar nu ook woensdagavond gezien, maarja dat zijn ook maar een paar uurtjes natuurlijk.
We hebben elkaar nu ook woensdagavond gezien, maarja dat zijn ook maar een paar uurtjes natuurlijk.
Laatst aangepast door Amazzonia op za 25 feb 2012 - 2:09; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik zou gewoon zeggen/vragen van ik kan toch ook overdag komen dan help ik je wel een beetje of uitleggen als je nou vrijdag dit en dat al doet kunnen wij zaterdag samen ... of samen gezellige boodschappen doen en dan lekkere dingen kopen voor s'avonds of samen is gaan bakken/koken
Als je verliefd ben wil je elkaar toch zo veel mogelijk zien lijkt me
Als je verliefd ben wil je elkaar toch zo veel mogelijk zien lijkt me
sanskie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 117
Punten : 143
Registratiedatum : 18-02-12
Ik woon samen met mijn vriend al 1,5 jaar ongeveer. Hij is een echte gamer, soms niet altijd leuk, maar soms ook heerlijk dan kan ik mijn eigen ding doen. Soms vraag ik wel eens of hij mee gaat boodschappen doen, maar dan krijgen we altijd ruzie haha. Hij is zo klaar, terwijl ik een uur erover doe, dan ga ik liever alleen. Hij is nu bij zijn ouders bezig in de tuin en ik zit thuis heerlijk in het zonnetje met een mok thee, druiven en snoepjes.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Wil hij niet graag tijd voor zichzelf overdag? Of heeft hij al genoeg tijd voor zichzelf de andere dagen van de week?
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Sneeuwvlok schreef:Wil hij niet graag tijd voor zichzelf overdag? Of heeft hij al genoeg tijd voor zichzelf de andere dagen van de week?
Alle dagen dat we elkaar niet zien heeft hij natuurlijk tijd voor zichzelf, maar of dat genoeg is voor hem, geen idee. Ik ben zelf een gezelligheidsdier en ben deze week nog maar 1 avond thuis geweest en dat vind ik prima. Maarja, ik denk dat dat ook wel een kwestie van wennen is, anders kan je nooit gaan samenwonen of kinderen krijgen, dan heb je nou eenmaal minder 'tijd voor jezelf'.
Gast- Gast
Ik snap dat het voor jou niet altijd even leuk is, maar toen wij nog niet samenwoonden was ik net als jouw vriend. Ik vond het heerlijk om op zaterdag overdag mijn eigen dingen (alleen) te doen met het idee dat ik s'avonds mijn vriend weer zou zien
Gast- Gast
Ik kom eigenlijk gewoon bij m'n vriend langs als ik daar zin in heb haha. Als hij bezig is met 't één of ander (hij repareert electronica in z'n vrije tijd en is bezig met een beveiligingsysteem in elkaar te zetten) dan doet-ie dat gewoon en ga ik ook iets voor mezelf doen. Wij doen 't op deze manier om alsnog bij elkaar te kúnnen zijn, maar niet verplicht zijn heel klef te doen of zo. Vind 't gewoon fijn dat-ie dan in de buurt is en gelijk kan reageren als ik iets zeg.
Maar goed, tegelijkertijd komt 't ook voor dat we weekenden alleen zijn, omdat hij een drukke werkweek heeft gehad, ik thuis aan't rommelen ben of dat we bij onze vrienden zijn etc. Geen druk, geen verplichtingen, houdt de boel leuk vind ik.
Maar goed, tegelijkertijd komt 't ook voor dat we weekenden alleen zijn, omdat hij een drukke werkweek heeft gehad, ik thuis aan't rommelen ben of dat we bij onze vrienden zijn etc. Geen druk, geen verplichtingen, houdt de boel leuk vind ik.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik kom gewoon op vrijdagavond uit z'n werk naar hem toe en dan slapen we samen uit en doen we boodschappen en schoonmaken op zaterdag. Snap niet waarom ie dat persé alleen zou moeten doen of dat jij daarop gaat zitten wachten. Dan kan je toch helpen?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Sowieso vind ik dat de tijd die je samen doorbrengt niet altijd van die 'quality time' hoeft te zijn. Ook momentjes als samen schoonmaken of boodschappen doen zijn onderdeel van de relatie en maken t juist leuk vind ik. Ik snap wel dat je vriend tijd alleen lekker vindt, maar het is toch eigenlijk van de zotte dat jij dan thuis gaat zitten wachten totdat hij het sein geeft dat ie klaar is. Je ziet elkaar al zo weinig. Zou t gewoon met m overleggen of je volgend weekend niet eens een keertje op vrijdagavond of zaterdag ochtend
kunt komen en dat ie gewoon z'n dingen kan doen (zoals sporten) als ie dat wilt.
Edit: nou bedenk ik me wel dat jouw vriend die aandoening heeft (weet niet of ik de naam mag zeggen) dus dit soort aanpassingen van zijn eigen schema kunnen misschien wel lastig zijn.
kunt komen en dat ie gewoon z'n dingen kan doen (zoals sporten) als ie dat wilt.
Edit: nou bedenk ik me wel dat jouw vriend die aandoening heeft (weet niet of ik de naam mag zeggen) dus dit soort aanpassingen van zijn eigen schema kunnen misschien wel lastig zijn.
Laatst aangepast door Marin op za 25 feb 2012 - 4:09; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
Maar wie zegt dat zij thuis moet gaan zitten wachten tot hij klaar is. Misschien hecht hij wel veel waarde aan de zaterdag alleen, ik zou dat gewoon bespreken. En als dat het geval is, dan maar mijn eigen plan trekken. Bij hem op zijn lip zitten als hij toe is aan tijd alleen, lijkt me ook niet positief werken.
Laatst aangepast door Antibes op za 25 feb 2012 - 4:09; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik heb het precies hetzelfde geregeld met mijn vriend, maar bij ons is het andersom. Zo zit hij nu ook op mij te wachten terwijl ik nog lang niet klaar ben en moet opruimen/inpakken etc.. Ik ga maar weer snel verder anders wordt het nog later Kan je ook niet echt helpen verder, maar hij zou misschien vroeger op kunnen staan en dan al van alles kunnen doen.
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
. Dat zei ze zelf in de OP.Antibes schreef:Maar wie zegt dat zij thuis moet gaan zitten wachten tot hij klaar is. .
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:. Dat zei ze zelf in de OP.Antibes schreef:Maar wie zegt dat zij thuis moet gaan zitten wachten tot hij klaar is. .
Ze zegt dat ze het dóét, niet dat het moet.. Ik zou persoonlijk als je weet dat hij iedere zaterdag de hele dag hiermee zoet is, dan ook niet thuis naast de telefoon gaan zitten tot hij aangeeft "kust is veilig, het is schoon"..
Iemand naar buiten gekeken, wat een supermooie dag het is?
Antibes- Ratel
Ja heel mooi hier in de Alpen
Ik of zij zeggen toch ook niet dat ze maar naast de telefoon moet gaan zitten wachten? Lekker weer aan het muggenziftten, Antibes.
Ik haal uit haar post dat ze zit te wachten tot haar vriend klaar is en uit dit topic blijkt wel dat ze zich af vraagt of dat bij anderen ook zo is of hoe dat anders kan.
Ik of zij zeggen toch ook niet dat ze maar naast de telefoon moet gaan zitten wachten? Lekker weer aan het muggenziftten, Antibes.
Ik haal uit haar post dat ze zit te wachten tot haar vriend klaar is en uit dit topic blijkt wel dat ze zich af vraagt of dat bij anderen ook zo is of hoe dat anders kan.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik reageer toch niet alleen op jou? Muggenziften; lange tenen zul je bedoelen.
Antibes- Ratel
Als ik het mij goed herinner van een topic een tijdje geleden heeft jouw vriend toch Asperger? Ik kan mij voorstellen dat je het liefst het hele weekend met hem door wilt brengen en dingen eerder etc doet zodat jullie meer tijd samen hebben, maar vanuit zijn Asperger gezien begrijp ik zijn kant ook. Dingen gaan in een bepaalde structuur en die kan niet zomaar aangepast worden.
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou het wel aankaarten dat je het wel fijn zou vinden om hem een hele zaterdag te zien ipv alleen zaterdagavond.
Wij zijn 10maand samen en wij zijn standaard vrijdagavond t/m zondagavond samen (tenzij Fctwente zondagmiddag moet voetballen , hij is een die-hard fan).. en alles wat wij normaal op zaterdag deden doen we nu samen.. hij gaat altijd zaterdagmorgen naar de markt (bij een kraampje bijkletsen met zijn tante, oom, neef en nicht en dat doen ze al jaren) en soms ga ik gezellig mee en soms blijf ik lekker in bed liggen (al vind hij het wel veel leuker als ik meega), daarna gaan we vaak ontbijten, rondje stad, boodschappen doen en de rest van de dag zien we wel.. 'savonds gaan we een filmpje kijken of bij iemand langs.. het komt een enkele keer voor dat ik vrijdagavond wil stappen met een vriendin of iets anders leuks en bij hem idem dito en dan zien we elkaar zaterdagmiddag.. doordeweeks zien we vaak wel, dat komt vaak spontaan
Wij zijn 10maand samen en wij zijn standaard vrijdagavond t/m zondagavond samen (tenzij Fctwente zondagmiddag moet voetballen , hij is een die-hard fan).. en alles wat wij normaal op zaterdag deden doen we nu samen.. hij gaat altijd zaterdagmorgen naar de markt (bij een kraampje bijkletsen met zijn tante, oom, neef en nicht en dat doen ze al jaren) en soms ga ik gezellig mee en soms blijf ik lekker in bed liggen (al vind hij het wel veel leuker als ik meega), daarna gaan we vaak ontbijten, rondje stad, boodschappen doen en de rest van de dag zien we wel.. 'savonds gaan we een filmpje kijken of bij iemand langs.. het komt een enkele keer voor dat ik vrijdagavond wil stappen met een vriendin of iets anders leuks en bij hem idem dito en dan zien we elkaar zaterdagmiddag.. doordeweeks zien we vaak wel, dat komt vaak spontaan
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Wat niet helpt: zeuren aan zn hoofd dat hij die dag vrij voor je moet maken.
Je kunt beter als hij weer vraagt om af te spreken zeggen: volgende week heb ik het druk, ik kan alleen vrijdag en zaterdagmiddag. Kan hij niet, dat is dan jammer voor hem.
Ik heb het idee dat hij het beetje als vanzelfsprekend is gaan zien de dagen wanneer hij je ziet en als je dit wilt veranderen moet je manier van vanzelfsprekendheid aan gaan pakken.
Je kunt beter als hij weer vraagt om af te spreken zeggen: volgende week heb ik het druk, ik kan alleen vrijdag en zaterdagmiddag. Kan hij niet, dat is dan jammer voor hem.
Ik heb het idee dat hij het beetje als vanzelfsprekend is gaan zien de dagen wanneer hij je ziet en als je dit wilt veranderen moet je manier van vanzelfsprekendheid aan gaan pakken.
Gast- Gast
Ik zie t probleem niet. Hij vindt t gewoon lekker om in zn eentje een beetje te rommelen in huis. Dat kan ik me goed voorstellen. Blijkbaar hecht hij waarde daaraan. Waarom ga je dan thuis zitten wachten? Je kunt toch ook lekker wat voor jezelf gaan doen? Je weet dat hij elke zaterdag liever alleen is, ga sporten, shoppen, lunchen met een vriendin, ga thee drinken bij je moeder.
Ik zou t als vervelend ervaren als mijn partner elk weekend gaat vragen of ze dan eerder mag komen dan ik aangegeven heb.
Ik zou t als vervelend ervaren als mijn partner elk weekend gaat vragen of ze dan eerder mag komen dan ik aangegeven heb.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Wij draaiden het altijd om. Spraken wel af op vrijdagavond zodat we de hele zaterdag wel samen hadden. Maar op zondag waren we vaak voor de middag alweer bij elkaar weg. We hadden dan altijd toch het idee dat we zaten te wachten tot het tijd was, dus gingen we liever al om nog een paar uurtjes alleen te rommelen thuis.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» afspreken met vriendje
» Afspreken met vriendjes op de psz
» Weer afspreken met "vriendin"?
» Gauw weer afspreken?
» Afspreken met stelletje waarvan 1 vreemdgaat
» Afspreken met vriendjes op de psz
» Weer afspreken met "vriendin"?