Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bevallen, thuis vs ziekenhuis

+24
sanne-84
Supertalentje
LDJ
Luce
Highway
kwak
Sam
Manderijn
tweeling
koNijntje
Printje
Urban Naked
mickey
*Lookie*
Sterrin_
Wennes
blondje1313
Annemie
Jasmine
PapillonRose
Sanne
Happydobby
Tania
Teddyaapje
28 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

bevallen, thuis vs ziekenhuis - Pagina 3 Empty Re: bevallen, thuis vs ziekenhuis

Bericht  sanne-84 wo 2 jan 2013 - 23:49

Ik lees hier ook nog ff mee, want heb ng steeds geen idee wat ik wil.
Aan de ene kant heeft thuis wat, in je eigen vertrouwde omgeving, maar aan de andere kant het zkh ook; qua medisch, maar het lijkt me ook wel iets hebben om voor de eerste x met zn 3tjes je huis binnen te komen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bevallen, thuis vs ziekenhuis - Pagina 3 Empty Re: bevallen, thuis vs ziekenhuis

Bericht  Novalee do 3 jan 2013 - 3:39

Vorige keer wilde ik graag thuis bevallen maar werd het uiteindelijk ziekenhuis i.v.m. overtijd gaan. Nu weet ik het nog niet. Aan de ene kant lijkt thuis bevallen me wel prettig, maar het feit dat er meer medische hulp paraat is in het ziekenhuis vind ik ook een prettig idee. Inmiddels heeft het ziekenhuis waar ik vorige keer bevallen ben een geboortehuis, dat is dus ook nog een optie. Ze hebben daar zelfs een bevalbad en dat is ook iets wat ik nog wil overwegen. Gelukkig heb ik nog even de tijd. Maar hoe ik er nu over denk is dat ik op het moment zelf beslis.

Eigenlijk komt het er op neer dat ik thuis wil bevallen maar dan komt steeds die vraag wat nou als er iets mis is?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mama Titty do 3 jan 2013 - 3:52

Ik ga voor een thuisbevalling.
Meer omdat ziekenhuisbevalling echt schijn veiligheid is, was een week of 2-3 geleden op televisie(ned 2 dacht ik) , in maar 10 ziekenhuizen in NL is er 24/7 een gynaecoloog aanwezig,dus grotendeels moet hij/zij nog 15-20 min reizen voordat je daadwerkelijk hulp hebt, dan kan het al te laat zijn of net hetzelfde als wanneer je thuis doet bevallen en toch naar ziekenhuis moet.
Dan is er al gebeld naar ziekenhuis en kunnen al maatregelen worden genomen.

Gelijk hier toen ook met verloskundige over gehad en ook op de website van het ziekenhuis gekeken en daar stond het ook dat er geen 24/7 gynaecoloog aanwezig is maar arts-assistenten etc.

Mocht ik opeens medische indicatie krijgen dan is het (helaas) zo,maar ben blij dat ik bij L. en R. thuis ben bevallen, na de bevalling in eigen douche kon en daarna in een schoon bedje kon genieten en niet dat ik nog in de auto naar huis zou moeten.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Darius do 3 jan 2013 - 7:06

Ik ben twee x met volledige ontsluiting in de ambu naar het ziekenhuis gegaan. Zo erg is dat niet hoor.

Ik zou het gewoon afwachten, maar er wel voor zorgen dat je op beide bent voorbereid. Bij El.ise had ik al helemaal geen rekening gehouden met een thuisbevalling, anders had ik wel genoeg kruiken in huis en nog wat ander spul.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Shopaholic do 3 jan 2013 - 7:39

Als ik bij beiden niet was ingeleid had ik alsnog voor het ziekenhuis gekozen. Ook met het vooruitzicht dat ik een mietje ben qua pijn, al moet ik zeggen na de 2e zwangerschap en bevalling ik binnen 3uur met weinig pijn (alleen de laatste tellen persweeen) vrij weinig te klagen had..alleen die verschrikkelijke naweeen...
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Supertalentje do 3 jan 2013 - 7:50

Luce schreef:Ik denk dat complicaties niet door angst ontstaan, maar dat je er wel angst door krijgt. Terwijl er zó vaak iets niet verloopt zoals plan. Tja, ik vind het te gevaarlijk smile

Eens. Bij mijn ene zusje pastte het kindje niet door het geboortekanaal, was niks van bekend vantevoren maar moest op stel en sprong een spoedkeizersnee. Mijn andere zusje had de tweede thuisbevalling maar moest alsnog met spoed naar het zkh omdat de placenta niet losliet en ze daardoor teveel bloed is verloren.
Toegegeven ik ben ook wel bang maar ik moet er niet aan denken na een bevalling met een totaalruptuur nog naar het zkh te moeten bijv. En mijn zkh is echt heel goed, dus alleen dat maakt al minder bang en scheelt in oxy-nog-iets Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Happydobby do 3 jan 2013 - 8:23

Mama Titty schreef:Ik ga voor een thuisbevalling.
Meer omdat ziekenhuisbevalling echt schijn veiligheid is, was een week of 2-3 geleden op televisie(ned 2 dacht ik) , in maar 10 ziekenhuizen in NL is er 24/7 een gynaecoloog aanwezig,dus grotendeels moet hij/zij nog 15-20 min reizen voordat je daadwerkelijk hulp hebt, dan kan het al te laat zijn of net hetzelfde als wanneer je thuis doet bevallen en toch naar ziekenhuis moet.
Dan is er al gebeld naar ziekenhuis en kunnen al maatregelen worden genomen.

Welk programma was dat ? Weet je dat nog?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: