Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thuis of in het ziekenhuis bevallen

+37
mezzoforte
Sophiee
Printje
Susan
Happydobby
Monnie
Mamsie
mickey
Coco
PapillonRose
Slakje
Linda
Thunder
woezel
Liadan
kwak
Tiara
LDJ
Smaragdje
Dikkie Dik
Flip Fluitketel
Tania
tweeling
Lonely Goatherd
Caroow
Jezzie
Muppetje
piene1983
Pompoen
Bruintje Beer
Teddyaapje
Mom-Of-3
Bluestar
Amber-
Darius
Sanne
SarahKey
41 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Thuis of in het ziekenhuis bevallen Empty Thuis of in het ziekenhuis bevallen

Bericht  Linda vr 26 okt 2012 - 19:13

Zijn jullie thuis of in het ziekenhuis bevallen. En vooral waarom?

Iedere keer als ik bij de vk kom vragen ze ernaar. Maar ik ben er nog niet uit.

Bij dochter wilde ik thuis bevallen, maar dat lukte niet. Ik had een weeënstorm en ik kon me niet ontspannen. Uiteindelijk is dochter in het geboortehotel geboren.

Mijn twijfels nu:
- als ik 's nachts ga bevallen, dan lijkt het me handig om naar het ziekenhuis te gaan. Dochter kan dan gewoon lekker in haar eigen bed blijven slapen, oma komt dan gewoon hierheen.
- aan de andere kant lijkt het me fijn om thuis te blijven. Geen poespas enzo, niet met de auto weg
- maar opzich vond ik het thuiskomen met een baby ook wat speciaals hebben.

Het ziekenhuis is op 10 minuten afstand, dat is het probleem niet.

De vk zei dat ik moest kiezen voor de plek waar ik me het meest kan ontspannen. Maar dat was nou juist het probleem de vorige keer. Dat kon ik nergens.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis of in het ziekenhuis bevallen Empty Re: Thuis of in het ziekenhuis bevallen

Bericht  SarahKey vr 26 okt 2012 - 19:19

Lastige keuze in jou geval. Ik zou dan denk ik voor thuis kiezen. Misschien loopt deze bevalling wel heel anders en ben je blij dat je thuis bent.

Ik ben in het ziekenhuis bevallen omdat ik een medische indicatie had. (zwangerschapssuiker en overgewicht)

Maar dat vonden we helemaal niet erg want ik werd bang bij het idee dat ik ook wel eens thuis zou kunnen bevallen. Ziekenhuis is op zich 20 minuten rijden, mocht er wat zijn, maar ik had al nachtmerries bij het idee dat er dan mega veel sneeuw zou liggen en ik ergens op de snelweg zou bevallen. En ergens had ik toch een voorgevoel want het was toen al mega koud en dag later lag er idd een berg sneeuw.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Thuis of in het ziekenhuis bevallen Empty Re: Thuis of in het ziekenhuis bevallen

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 19:45

Ik ben een medisch wandelend boek, dus ik moest beiden keren wel naar het ziekenhuis. Als dit niet het geval was, zou ik alsnog voor het ziekenhuis hebben gekozen met de voornamelijkste reden, daar hebben ze alles bij de hand mocht het mis gaan. En evt pijnbestrijding mocht dat nodig zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 19:46

Ik had helaas geen keuze, ik moest beide keren wel in het ziekenhuis bevallen vanwege vroeggeboorte en vroegtijdig gebroken vliezen. In jouw geval zou ik je gevoel volgen op dat moment, het ziekenhuis is vlakbij, dus je kunt het proberen thuis en dan alsnog naar het ziekenhuis gaan.

Gast
Gast

Bericht  Sanne vr 26 okt 2012 - 20:09

Ik heb tot het einde toe getwijfeld, mijn vriend wilde graag dat ik koos voor het ziekenhuis, maar liet de keuze aan mij. Ik had ook de neiging om in het ziekenhuis te bevallen, maar bleef dus twijfelen. De VK gaf toen aan dat ik zelfs op het moment zelf nog kon beslissen, dat heb ik toen ook gedaan. De bevalling verliep perfect volgens het boekje en toen heb ik uiteindelijk bij 8 cm ontsluiting gekozen toch thuis te blijven. De VK heeft toen samen met mijn vriend het bed bevalklaar gemaakt en de kraamzorg snel gebeld. Ik vond het heerlijk thuis, maar ik denk dat het echt heel erg afhankelijk is van het verloop van de bevalling. Misschien kun jij ook op het moment zelf nog beslissen?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Darius vr 26 okt 2012 - 20:17

Bij de eerste wilde ik thuis, maar ben uiteindelijk met de ambu naar het ziekenhuis gegaan.
Bij de tweede moest ik naar het ziekenhuis ivm bloedverlies na de eerste bevalling.
Bij de derde moest ik weer naar het ziekenhuis, nog steeds ivm het bloedverlies bij Laurens. Ik bleek echter al 8 cm ontsluiting te hebben en gebroken vliezen, dus werd het een thuisbevalling. Helaas lag Elise in een rare ligging en schoot het wederom niet op, dus mocht ik weer in de ambulance naar het ziekenhuis. (helaas dit keer zonder sirene, mijn man vond het de eerste keer wel 'leuk' zo loeihard over de straat scheuren!)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 20:19

Linda schreef:Zijn jullie thuis of in het ziekenhuis bevallen. En vooral waarom?

Iedere keer als ik bij de vk kom vragen ze ernaar. Maar ik ben er nog niet uit.

Bij dochter wilde ik thuis bevallen, maar dat lukte niet. Ik had een weeënstorm en ik kon me niet ontspannen. Uiteindelijk is dochter in het geboortehotel geboren.

Mijn twijfels nu:
- als ik 's nachts ga bevallen, dan lijkt het me handig om naar het ziekenhuis te gaan. Dochter kan dan gewoon lekker in haar eigen bed blijven slapen, oma komt dan gewoon hierheen.
- aan de andere kant lijkt het me fijn om thuis te blijven. Geen poespas enzo, niet met de auto weg
- maar opzich vond ik het thuiskomen met een baby ook wat speciaals hebben.

Het ziekenhuis is op 10 minuten afstand, dat is het probleem niet.

De vk zei dat ik moest kiezen voor de plek waar ik me het meest kan ontspannen. Maar dat was nou juist het probleem de vorige keer. Dat kon ik nergens.

Ik ben 2 keer thuis bevallen en vond dat heel fijn.
Ik reageer even op jou twijfels.

Mijn zoontje heeft heel lang doorgeslapen en daarna heeft hij samen met mijn moeder, de vk en mijn vriend beneden een filmpje gekeken, om half 8 werd hij opgehaald door andere opa en oma en om 8.19 is mijn dochter geboren.
Mocht het dus midden in de nacht komen, dan kan je dochter best lekker blijven slapen ( mits ze heel licht slaapt) daar zou ik mij echt geen zorgen over maken.

Ik vond het juist heel speciaal dat onze kinderen in ons bed in ons huis geboren zijn, en niet in een voor mij kil zieken huis ( niet ten nadele voor mensen die daar voor kiezen ofzo hoor, maar ik vond dit heel fijn, maar soms heb je ook geen keuze)
En vond het fijn dat je idd niet meer met de auto weg hoefde.

Gast
Gast

Bericht  Amber- vr 26 okt 2012 - 20:26

Ik ben in het ziekenhuis bevallen. Ik zou eigenlijk in het kraamhotel bevallen van de stad waar ik woon. Toen de verloskundige 's ochtends bij me kwam wou ze toch meteen met me naar het ziekenhuis omdat l.uuk te hoog in mijn bekken bleef hangen.
Ik had van de week de nacontrole bij de gynaecoloog. Ik mag i.v.m. de complicaties niet meer thuis bevallen. Ook moet ik nadenken of ik bij een volgende zwangerschap uberhaupt nog natuurlijk wil bevallen of dat het een geplande keizersnee word.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 20:29

Ik ben twee keer thuis bevallen. Ik vind de huiselijke, ontspannen sfeer heel belangrijk. In het ziekenhuis is het al snel een stuk klinischer met het ctg en alles. Ik vind hel heel fijn dat ik precies wist wie zou komen bij de bevalling en dat ze precies op de hoogte was van mijn wensen. Ook ben ik volledig met rust gelaten, de vk kon door observeren wel inschatten hoe het verloop was. ik denk dat dit in het ziekenhuis minder goed lukt, doordat er meer aan het bevallen zijn.

Gast
Gast

Bericht  Bluestar vr 26 okt 2012 - 20:32

Ik wilde graag in het geboortehuis in het ziekenhuis bevallen. Omdat ik met 1,5 uur tijd al volledige ontsluiting had, mocht dat niet meer. Uiteindelijk te lang moeten persen dus alsnog naar het ziekenhuis met een medische indicatie...
In het ziekenhuis bevallen gaf me een veiliger gevoel. Achteraf was het thuis ook heel erg fijn, je eigen vertrouwde omgeving en niet te veel mensen om je bed heen. (oke, bij mij stonden er wat extra mensen omdat dat ook echt nodig was in het ziekenhuis maar toch..)

Toch zou ik de volgende keer weer graag in het ziekenhuis willen bevallen, al ben ik bang dat ik die niet eens haal..
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Mom-Of-3 vr 26 okt 2012 - 20:41

Bij de oudste was het de bedoeling dat ik in het ziekenhuis zou bevallen, maar toen de vk voor de eerste keer kwam had ik al 10 cm en precies spits dus ik moest wel thuis bevallen anders zou het de auto worden. En thuis ging hartstikke goed.

Bij de tweede gekozen om thuis te bevallen en dit is ook gebeurd. In 2,5 uur was het gebeurd en ik vond het heel fijn om thuis te zijn. Ze is s'nachts geboren en de oudste heeft gewoon geslapen, die werd wakker toen ik onder de douche zat maar toen was het ook s'morgens vroeg ( 6 uur, half 7) en torn lag zijn zusje al lekker in de wieg te slapen.

Deze keer wil ik ook graag weer thuis bevallen.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Teddyaapje vr 26 okt 2012 - 20:50

Ik had gekozen voor een ziekenhuis bevalling maar uiteidelijk had ik daar geen keus meer in omdat ik op medische indicatie sowieso daar moest bevallen. Ik wilde naar t zh ondat ze daar sneller zouden kunnen handelen als er iets fout ging, maar de 2 complicaties die ik tijdens de bevalling had kwamen juist doordat ik in t ziekenhuis was. (ruggeprik die me werd 'aangemeerd' ging fout en door wisseling van diensten had de nieuwe vk niet door dat ik volledig ontsluiting had waardoor ik voor biks persweeen heb weggepuft, met t gevolg dat T. t benauwd kreeg en hij er accuut uitmoest).
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bruintje Beer vr 26 okt 2012 - 20:52

Bij beide gekozen om thuis te bevallen. helaas bij de 1e moest ik na 20 uur naar het ziekenhuis en bij de 2e werd ik met spoed ingeleid. Als er ooit een volgende keer komt. Wil ik in het ziekenhuis of geboortekliniek/huis bevallen die hier net nieuw is en een onderdeel is van het ziekenhuis
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 21:31

Hier hebben we helaas geen keuze, het ziekenhuis is te ver weg om thuis te mogen bevallen...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 21:34

Laurientje85 schreef:Hier hebben we helaas geen keuze, het ziekenhuis is te ver weg om thuis te mogen bevallen...

Ben wel benieuwd hoe ver/lang jullie van het ziekenhuis wonen!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 21:36

Ik had beide keren geen keus.
Achteraf was ik ook beide keren erg blij dat ik inhet ZH was bevallen.

Ik zou doen wat Lelie ook zegt.
Thuis beginnen, als het niet lukt kun je altijd nog naar het ziekenhuis.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 26 okt 2012 - 21:36

Twee keer in het ziekenhuis. De eerste keer op medische indicatie en de tweede keer had ik achteraf wel thuis kunnen bevallen, maar toen voelde het beter om naar het ziekenhuis te gaan. Ik heb dat toen ter plekke besloten, hoefde het niet van tevoren te beslissen. Het is toch niet dat je kan reserveren of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Pompoen vr 26 okt 2012 - 21:49

Ik wil in het ziekenhuis bevallen om verschillende redenen. Op zich lijkt thuis me ook wel lekker rustig, maar mijn man wil sowieso erg graag dat ik in het ziekenhuis beval. Zelf denk ik dat dat wel verstandig is. Ik heb nogal veel problemen met mijn heup, wil gewoon om pijnstilling kunnen vragen mocht dat nodig zijn en nu krijg ik ook nog problemen met mijn bekken. Ik ben zo'n wandelend wrak dat ik gewoon liever in het ziekenhuis beval omdat ik me heel goed kan voorstellen dat ik complicaties krijg.

Er is alleen wel een probleem...ik weet niet hoe we daar moeten komen. Ik kan moeilijk zelf met weeën gaan rijden en mijn man heeft geen rijbewijs. Mijn ouders wonen een heel eind weg, maar die wil ik er ook niet bij hebben want dan denkt mijn moeder straks dat ze wel mee naar binnen mag ofzo.
Dus daar moeten we nog maar eens even over nadenken.

Edit: het ziekenhuis is voor ons ongeveer 15 minuten met de auto en is hier in de stad.

Laatst aangepast door тыквашка op vr 26 okt 2012 - 22:04; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast vr 26 okt 2012 - 21:50

Rejoy. schreef:
Laurientje85 schreef:Hier hebben we helaas geen keuze, het ziekenhuis is te ver weg om thuis te mogen bevallen...

Ben wel benieuwd hoe ver/lang jullie van het ziekenhuis wonen!

Ik woon in dezelfde provincie als Laurientje en er is hier maar één ziekenhuis waar je mag bevallen. Daarom is er afgesproken dat als je binnen een bepaalde straal vanaf het ziekenhuis woont, thuis mag bevallen, en daar buiten verplicht in het ziekenhuis moet bevallen. Er zijn ook al wat baby's op de snelweg geboren omdat ze niet op tijd in het ziekenhuis waren.

Gast
Gast

Bericht  piene1983 vr 26 okt 2012 - 22:03

Met een medische indicatie wegens hoge bloeddruk moest ik in het ziekenhuis bevallen, zelf wilde ik dat ook sowieso al. Een eventuele volgende keer wil ik weer in het ziekenhuis bevallen omdat ik het heel plezierig vond dat er pijnstilling beschikbaar was toen ik daar behoefte aan had. Wil niet zeggen dat ik volgende keer weer pijnstilling nodig heb maar het idee vind ik heel fijn.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Darius vr 26 okt 2012 - 23:31

тыквашка schreef:Ik wil in het ziekenhuis bevallen om verschillende redenen. Op zich lijkt thuis me ook wel lekker rustig, maar mijn man wil sowieso erg graag dat ik in het ziekenhuis beval. Zelf denk ik dat dat wel verstandig is. Ik heb nogal veel problemen met mijn heup, wil gewoon om pijnstilling kunnen vragen mocht dat nodig zijn en nu krijg ik ook nog problemen met mijn bekken. Ik ben zo'n wandelend wrak dat ik gewoon liever in het ziekenhuis beval omdat ik me heel goed kan voorstellen dat ik complicaties krijg.

Er is alleen wel een probleem...ik weet niet hoe we daar moeten komen. Ik kan moeilijk zelf met weeën gaan rijden en mijn man heeft geen rijbewijs. Mijn ouders wonen een heel eind weg, maar die wil ik er ook niet bij hebben want dan denkt mijn moeder straks dat ze wel mee naar binnen mag ofzo.
Dus daar moeten we nog maar eens even over nadenken.

Edit: het ziekenhuis is voor ons ongeveer 15 minuten met de auto en is hier in de stad.

Taxi!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Printje vr 26 okt 2012 - 23:32

Absoluut ziekenhuis, geeft me meer rust voor als er iets gebeurd. R had in vruchtwater gepoept en moest er snel snel uit.

Bovendien vind ik hét frisser om al die bevallingsspullen niet thuis te hebben. Al dat bloed etc. Ik zou bang zijn voor ónze dure matrassen etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Muppetje vr 26 okt 2012 - 23:40

Ik wilde altijd graag naar het ziekenhuis, alles in de buurt enzo.
Tegen het einde begon ik te twijfelen, wij hebben geen auto en moesten die van mijn schoonouders lenen, manlief moest die gaan halen. Daardoor wisten mijn schoonouders wanneer ik zou gaan bevallen, en dat wilde ik niet. Ik weet t, geweldige reden om het niet te doen, hormonen, haha.

Uiteindelijk is man op zijn strepen gaan staan en is het het ziekenhuis geworden. Blij toe, anders had ik er tijdens het persen met de ambu heen gemoeten...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Jezzie vr 26 okt 2012 - 23:55

Ik had voor het ziekenhuis gekozen. Ik voelde me daar het prettigste bij. Stel dat er wat mis zou gaan, dan vond ik het een fijn idee om al in het ziekenhuis te zijn.
Wie weet dat ik ook bij een volgend kindje wel thuis wil bevallen, aangezien ik nu een goede bevalling heb gehad. Maar aan de andere kant...als ik zag wat een troep het geeft! Ik ben op de baarkruk bevallen...en L hielt al het vruchtwater tegen, dus dat kwam pas mee toen zij geboren werd. Moet er niet aan denken om dat op de vloer van de slaapkamer te hebbenThuis of in het ziekenhuis bevallen 394967
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Muppetje za 27 okt 2012 - 0:00

Jezzie89 schreef:Ik had voor het ziekenhuis gekozen. Ik voelde me daar het prettigste bij. Stel dat er wat mis zou gaan, dan vond ik het een fijn idee om al in het ziekenhuis te zijn.
Wie weet dat ik ook bij een volgend kindje wel thuis wil bevallen, aangezien ik nu een goede bevalling heb gehad. Maar aan de andere kant...als ik zag wat een troep het geeft! Ik ben op de baarkruk bevallen...en L hielt al het vruchtwater tegen, dus dat kwam pas mee toen zij geboren werd. Moet er niet aan denken om dat op de vloer van de slaapkamer te hebbenThuis of in het ziekenhuis bevallen 394967

Ook zoiets, wij hebben witte vloerbedekking in de slaapkamer, haha

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: