Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bevallen, thuis vs ziekenhuis

+24
sanne-84
Supertalentje
LDJ
Luce
Highway
kwak
Sam
Manderijn
tweeling
koNijntje
Printje
Urban Naked
mickey
*Lookie*
Sterrin_
Wennes
blondje1313
Annemie
Jasmine
PapillonRose
Sanne
Happydobby
Tania
Teddyaapje
28 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

bevallen, thuis vs ziekenhuis Empty bevallen, thuis vs ziekenhuis

Bericht  Teddyaapje di 1 jan 2013 - 10:13

Bij de eerste wilde ik in het zh bevallen omdat ik me daar veiliger voelde mocht er wat fout gaan. Uiteindelijk moest ik ook omdat t medisch werd. Gezien mn hoge bloeddruk werd ik ingeleid.
Nu twijfel ik. De complicaties tijdens de bevalling kwamen júist omdat ik in het zh was. Mijn vriend wil weer naar t ziekenhuis vanwege de 'veiligheid'. Maar hoeveel veiliger is het eigenlijk? Klopt t dat er meer kindersterfte is bij thuisbevallingen of is dat een fabel?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bevallen, thuis vs ziekenhuis Empty Re: bevallen, thuis vs ziekenhuis

Bericht  Tania di 1 jan 2013 - 10:14

Watvoor complicaties had je dan door het ziekenhuis?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happydobby di 1 jan 2013 - 10:16

Nu twijfel ik. De complicaties tijdens de bevalling kwamen júist omdat ik in het zh was. Mijn vriend wil weer naar t ziekenhuis vanwege de 'veiligheid'. Maar hoeveel veiliger is het eigenlijk? Klopt t dat er meer kindersterfte is bij thuisbevallingen of is dat een fabel?

Volgens mij is dat een fabel.
Ik heb geen idee waar je dat onderbouwd kan vinden.

Ik denk dat je moet bevallen waar jij je prettig voelt.

Laatst aangepast door Happydobby op wo 2 jan 2013 - 2:03; in totaal 1 keer bewerkt

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Sanne di 1 jan 2013 - 10:20

Je kunt de beslissing ook nog nemen op het moment dat de bevalling al is begonnen. Meestal ga je toch pas met ongeveer 5 à 6 cm ontsluiting naar het ziekenhuis. Als je thuis begint en het verloop van de bevalling is goed en jij hebt er vertrouwen in, dan kun je thuis blijven. Mocht je toch liever naar het ziekenhuis willen, dan doe je dat alsnog.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  PapillonRose di 1 jan 2013 - 23:34

Ik blijf zelf echt bij ziekenhuis. Ontspannen lukt me thuis vast niet veel beter, en het idee dat je in het ZH meteen op de juiste plek bent voor hulp is voor mij erg belangrijk. Moet er niet aan denken dat je dan nog met bijv. een ambulance mee moet of nog erger, dat hulp te laat komt. Natuurlijk kan in het ziekenhuis ook wat verkeerd gaan, maar voor mijn gevoel is het daar toch veiliger (al is dit misschien feitelijk gezien niet eens zo).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 1 jan 2013 - 23:39

PapillonRose schreef:Ik blijf zelf echt bij ziekenhuis. Ontspannen lukt me thuis vast niet veel beter, en het idee dat je in het ZH meteen op de juiste plek bent voor hulp is voor mij erg belangrijk. Moet er niet aan denken dat je dan nog met bijv. een ambulance mee moet of nog erger, dat hulp te laat komt. Natuurlijk kan in het ziekenhuis ook wat verkeerd gaan, maar voor mijn gevoel is het daar toch veiliger (al is dit misschien feitelijk gezien niet eens zo).

+1. Ik zou inderdaad misschien zelfs op het moment zelf nog kijken wat voor jou op dat moment het beste voelt. Ik zelf kies weer voor het ziekenhuis!

Gast
Gast

Bericht  Jasmine wo 2 jan 2013 - 0:00

Voor mij is er geen twijfel mogelijk, ik beval weer in het ziekenhuis, wederom met medische indicatie. Waarschijnlijk beval ik ook onder begeleiding van het ziekenhuis.

Bij J. liet aan het eind van de bevalling de placenta los. Gelukkig had ik op dat moment al persweeën, dus met een knip en een beetje hulp was ze er zo uit, maar ze hebben haar wel moeten beademen. Ik wil er niet teveel aan denken wat er gebeurd was als die placenta een uurtje eerder los had gelaten en ik thuis was geweest.

Dus ik ga weer voor het ziekenhuis.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Annemie wo 2 jan 2013 - 0:26

Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen. Als ik kon kiezen dat zou ik sowieso ook liever in het ziekenhuis bevallen, ook vanwege de troep enzo.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  blondje1313 wo 2 jan 2013 - 0:29

Annemie schreef:Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen. Als ik kon kiezen dat zou ik sowieso ook liever in het ziekenhuis bevallen, ook vanwege de troep enzo.

+1

Ik begrijp het ook niet zo goed trouwens, kwamen de complicaties door het ziekenhuis? Maakt me wel nieuwsgierig.
Ik hoop trouwens wel onder begeleiding van mijn vk te kunnen bevallen, dat is me de vorige keer prima "bevallen".

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Wennes wo 2 jan 2013 - 0:49

Van B ben ik thuis bevallen, van D in ziekenhuis omdat hij voor 37 weken kwam.
Als ik mag kiezen zou ik thuis bevallen, omdat het fijn is om lekker thuis te zijn. Van de troep niks gemerkt, dit ruimt de kraamhulp netjes voor je op.
Al had ik bij D heel veel vruchtwater en stond de vk in haar schoenen te soppen en was ik blij dat dit niet thuis gebeurde.

Alles heeft zn voor en nadelen. Ik zou op het moment van bevallen kijken hoe jij je voelt en Wat je wil.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 0:51

Ik ben beide keren in het ziekenhuis bevallen, omdat ze voor de 37 weken kwamen. Voor een evt volgende heb ik een medische indicatie, dus mocht het zover komen, zal ik weer in het ziekenhuis bevallen. Het lijkt me ook wel fijn om thuis te bevallen, die troep enzo wordt toch weggehaald, maar ik heb daar dus geen ervaring mee.

Gast
Gast

Bericht  Sterrin_ wo 2 jan 2013 - 1:01

Happydobby schreef:Bij de eerste wilde ik in het zh bevallen omdat ik me daar veiliger voelde mocht er wat fout gaan. Uiteindelijk moest ik ook omdat t medisch werd. Gezien mn hoge bloeddruk werd ik ingeleid.

Volgens mij is dat een fabel.
Ik heb geen idee waar je dat onderbouwd kan vinden.

Ik denk dat je moet bevallen waar jij je prettig voelt.

Jij moet toch nu sowieso altijd in het zh bevallen gezieb je kiezersnee? Dan mag je nooit meer thuisbevallen.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Happydobby wo 2 jan 2013 - 2:02

Verkeerd gequote, de bovenste tekst is van teddyaapje.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  *Lookie* wo 2 jan 2013 - 2:06

Poison schreef:
PapillonRose schreef:Ik blijf zelf echt bij ziekenhuis. Ontspannen lukt me thuis vast niet veel beter, en het idee dat je in het ZH meteen op de juiste plek bent voor hulp is voor mij erg belangrijk. Moet er niet aan denken dat je dan nog met bijv. een ambulance mee moet of nog erger, dat hulp te laat komt. Natuurlijk kan in het ziekenhuis ook wat verkeerd gaan, maar voor mijn gevoel is het daar toch veiliger (al is dit misschien feitelijk gezien niet eens zo).

+1. Ik zou inderdaad misschien zelfs op het moment zelf nog kijken wat voor jou op dat moment het beste voelt. Ik zelf kies weer voor het ziekenhuis!

Dit zou ik ook doen. Maar het was me even ontgaan dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd nog!!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  mickey wo 2 jan 2013 - 2:18

Ik heb toendertijd gekozen voor het ziekenhuis, omdat ik dat een veiliger en fijner idee vond. Toen mijn zoon er 12 dagen na de uitgerekende datum nog niet was, werd ik ingeleid en moest ik daar blijven. Uiteindelijk is het een keizersnede geworden, dus ik hoef er niet meer over na te denken. Iedere volgende bevalling moet in het ziekenhuis gebeuren, vanwege risico's door de keizersnede. Schijnbaar zou het litteken op mijn baarmoeder kunnen scheuren bij weeën. De kans is maar heel klein dat het gebeurd, maar áls het gebeurt, kun je maar beter in het ziekenhuis zijn.
Mocht ik bij F geen keizersnede hebben gehad, dan zou ik waarschijnlijk toch weer naar het ziekenhuis gaan. Vind ik persoonlijk een veiliger gevoel.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Urban Naked wo 2 jan 2013 - 4:28

Ik wilde in eerste instantie thuis. Helaas moest ik tijdens de bevalling naar het ziekenhuis (en daar ging m'n eigen risico.. ambulancevervoer kon ik dus zelf betalen).

Achteraf gezien ben ik blij dat ik in het ziekenhuis ben beland want als de complicaties van ná de bevalling waren opgetreden in m'n eigen huis dan was het wel heel erg spannend geworden of ik op tijd op de juiste plek was geweest.

Naderhand heb ik gelezen dat van alle thuisbevallingen van een eerste kind, uiteindelijk 50% alsnog naar het ziekenhuis moet. En het is niet leuk als je met weeën en al nog weer van locatie moet veranderen. Als ik mocht kiezen zou ik zeker weten voor het ziekenhuis gaan.
Ik mag niet meer kiezen en moet sowieso naar het ziekenhuis.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Teddyaapje wo 2 jan 2013 - 4:45

Tania schreef:Watvoor complicaties had je dan door het ziekenhuis?

Toen ik op 4cm zat vroeg de vk of t nog ging en of ik een ruggeprik wilde. Ik zei dat t nog wel ging maar dat ik als t echt lang zou duren misschien wel later een ruggeprik wilde. Ze zei toen dat ik beter meteen een kon laten zetten omdat de anastesist toch al voor een andere bevalster naar de afdeling kwam. De ruggeprik werd vervolgens verkeerd gezet waardoor ik ruim een uur volledig verlamd was en zelfs beademd moest worden, het enige wat ik kon was horen.
Vervolgens was een ruggeprik niet meer mogelijk.

Toen ik op 7cm zat wisselde de vk van dienst. Ze had net van te voren getoucheerd. Toen ik tidens de wissel van wacht persdrang kreeg moest ik t wegpuffen, ik had immers geen volledige ontsluiting (aldus hun). T.s hartslag daalde en hij kreeg t benauwd. De gyn werd erbij geroepen om bloed van m af te nemen om te kijken hoe het met m ging...hoor ik haar opeens zeggen: hey, hier zit t hoofdje al, ze heeft volledige ontsluiting! De persweeen waren ondertussen wat afgezwakt en T. Moest er opeens per direct uit. Een knip en 2 man op mn buik verder was hij er. Dit was allemaal niet nodig geweest als ze naar me hadden geluisterd...tot 2x toe.

Verder kon ik me daar totaal niet ontspannen en in de 5 dagen dat ik werd ingeleid zijn ze niet eerlijk tegen ons geweest (we werden zo 1x weggestuurd van de verloskmers omdat er zogenaamd iets niet goed was volgens de ctg. Omdat ik er zoveel aanlag hadden we er zelf een beetje kijk op en er was niks afwijkends geweest. Achteraf hebben ze toegegeven dat t te druk was om verder te gaan met inleiden). En na d bevalling wilde ze me niet naar huis laten gaan vanwege mn bloeddruk en verhoging. Prima dat ze me in de gaten hielden, maar nadat er uit alle tests bleek dat er niks aan d hand was en ik aangaf dat t door stress en heimwee kwam (wat ook absoluut niet mogelijk zou zijn) hebben we heel goed ons bet moeten doen om naar huis te mogen. Thuis gekomen was alles weg.

Vandaar...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje wo 2 jan 2013 - 4:47

*Lookie* schreef:
Poison schreef:

Dit zou ik ook doen. Maar het was me even ontgaan dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd nog!!

Dankje, ik was mystery mom
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 2 jan 2013 - 4:58

aha, daar gaat een lampje branden, haha!

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 2 jan 2013 - 5:48

Ik twijfel ook heel erg maar neig naar thuisbevallen. Ik ben 'banger' dat ik in het ziekenhuis moet blijven dan dat ik thuis beval. Ook zei de vk dat een tweede vaak sneller en makkelijker gaat, en R was al snel...dus ze denkt dat het prima moet gaan. Natuurlijk blijft het theoretisch kijken maar goed.

De troep daar zie ik wel tegenop maar daarna gewoon lekker op je eigen bank met baby en peuter dat lijkt me heerlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  koNijntje wo 2 jan 2013 - 6:50

Printje schreef:De troep daar zie ik wel tegenop maar daarna gewoon lekker op je eigen bank met baby en peuter dat lijkt me heerlijk.

mijn ervaring is dat het wel mee valt met de troep + de kraamzorg ruimt alles op, dus dat is wel fijn Wink
een kennis van me is verloskundige en vertelde een keer dat ze in het zkh ook 'makkelijker' is met troep maken en dat ze dat bij een thuisbevalling minder doet Laughing
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  tweeling wo 2 jan 2013 - 7:09

Thuis!! Heerlijk na die tijd onder je eigen douche, in je eigen bed. Hele fijne sfeer ook vond ik het om thuis te bevallen, voelde heel relaxed (voor zover het relaxed kan zijn Laughing )
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  koNijntje wo 2 jan 2013 - 7:12

ik wil (zonder twijfel) weer thuis bevallen als dat kan,
hoop alleen dat ik deze keer ook thuis mag blijven...
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Manderijn wo 2 jan 2013 - 7:35

Welke troep dames? Je hoeft toch niet je eigen 'rommel' op te ruimen?
Het is niet zo dat je slaapkamer er als een slagerij uit gaat zien hoor.

Ik wou dat ik keuze had, maar na een keizersnee heb je dat niet. Ik ben de tweede keer met medische indicatie bevalen, zonder enige medische ingreep, wel jammer, maar zo is het.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Sam wo 2 jan 2013 - 7:48

Ik heb wat dat betreft 'alles' gezien, maar ik zou later echt heel graag thuis willen bevallen.
En die troep valt echt reuze mee. 1 was en 1 vuilniszak en alles is weg.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud