bevallen, thuis vs ziekenhuis
+24
sanne-84
Supertalentje
LDJ
Luce
Highway
kwak
Sam
Manderijn
tweeling
koNijntje
Printje
Urban Naked
mickey
*Lookie*
Sterrin_
Wennes
blondje1313
Annemie
Jasmine
PapillonRose
Sanne
Happydobby
Tania
Teddyaapje
28 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: bevallen, thuis vs ziekenhuis
Sam schreef:Ik heb wat dat betreft 'alles' gezien, maar ik zou later echt heel graag thuis willen bevallen.
En die troep valt echt reuze mee. 1 was en 1 vuilniszak en alles is weg.
Ben je kraamhulp o.i.d?
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Manderijn schreef:Sam schreef:Ik heb wat dat betreft 'alles' gezien, maar ik zou later echt heel graag thuis willen bevallen.
Ben je kraamhulp o.i.d?
Ooit geweest ja.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Sam schreef:Manderijn schreef:Sam schreef:Ik heb wat dat betreft 'alles' gezien, maar ik zou later echt heel graag thuis willen bevallen.
Ben je kraamhulp o.i.d?
Ooit geweest ja.
Ooit! Leuk zeg!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
zonder twijfel antwoord ik met deze vraag met Thuis bevallen!
Met D. ben ik ook thuis bevallen en dat beviel me super goed. Heerlijk rustig, mijn eigen huis, mijn eigen plekje. En voor mij voelt thuis net zo veilig als bevallen in het ziekenhuis omdat ik weet dat de VK ook alles bij zich heeft als het mis zou mogen gaan.
Ook zou ik echt niet met weeen de auto in willen om naar het ziekenhuis te moeten.
Met D. ben ik ook thuis bevallen en dat beviel me super goed. Heerlijk rustig, mijn eigen huis, mijn eigen plekje. En voor mij voelt thuis net zo veilig als bevallen in het ziekenhuis omdat ik weet dat de VK ook alles bij zich heeft als het mis zou mogen gaan.
Ook zou ik echt niet met weeen de auto in willen om naar het ziekenhuis te moeten.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik heb een veiliger gevoel bij het zkh, de meeste bevallingen om mij heen zijn ook in het zkh geëindigd dus reden voor mij om er maar meteen heen te gaan. Misschien dat ik bij een tweede bevalling een andere keuze maak, maar dat ervaar ik nog wel.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik ben heel blij met mijn beide thuisbevallingen. De eerste keer op bed bevallen, na de bevalling wezen douchen en toen ik weer terug kwam, was de slaapkamer weer schoon en het bed fris verschoond. De tweede keer in de woonkamer in bad bevallen, binnen een half uur was het bad opgeruimd en lagen de handdoeken bij de was.
Ik wilde zelf heel graag thuis bevallen en niet in een medische omgeving. Het is heel fijn dat er een ziekenhuis bestaat voor als een bevalling door complicaties wel medisch wordt, maar zelf zag ik heel erg op tegen 'het protocol' en het feit dat ze in het ziekenhuis de natuur minder hun gang laten gaan dan thuis. Eerder interventies toepassen en daardoor de kans op complicaties ook weer hoger is. Ik had zelf heel veel vertrouwen in mijn lichaam en de natuur en wilde daarom heel graag thuis bevallen.
Bovendien heeft de verloskundige ook het e.e.a. aan medische voorzieningen mee, het is niet zo dat een vk niets kan zodra het kindje of moeder in nood raken. Daarbij kan een VK denk ik heel goed risico's inschatten.
Ik wilde zelf heel graag thuis bevallen en niet in een medische omgeving. Het is heel fijn dat er een ziekenhuis bestaat voor als een bevalling door complicaties wel medisch wordt, maar zelf zag ik heel erg op tegen 'het protocol' en het feit dat ze in het ziekenhuis de natuur minder hun gang laten gaan dan thuis. Eerder interventies toepassen en daardoor de kans op complicaties ook weer hoger is. Ik had zelf heel veel vertrouwen in mijn lichaam en de natuur en wilde daarom heel graag thuis bevallen.
Bovendien heeft de verloskundige ook het e.e.a. aan medische voorzieningen mee, het is niet zo dat een vk niets kan zodra het kindje of moeder in nood raken. Daarbij kan een VK denk ik heel goed risico's inschatten.
Gast- Gast
Teddyaapje schreef:Tania schreef:Watvoor complicaties had je dan door het ziekenhuis?
Toen ik op 4cm zat vroeg de vk of t nog ging en of ik een ruggeprik wilde. Ik zei dat t nog wel ging maar dat ik als t echt lang zou duren misschien wel later een ruggeprik wilde. Ze zei toen dat ik beter meteen een kon laten zetten omdat de anastesist toch al voor een andere bevalster naar de afdeling kwam. De ruggeprik werd vervolgens verkeerd gezet waardoor ik ruim een uur volledig verlamd was en zelfs beademd moest worden, het enige wat ik kon was horen.
Vervolgens was een ruggeprik niet meer mogelijk.
Toen ik op 7cm zat wisselde de vk van dienst. Ze had net van te voren getoucheerd. Toen ik tidens de wissel van wacht persdrang kreeg moest ik t wegpuffen, ik had immers geen volledige ontsluiting (aldus hun). T.s hartslag daalde en hij kreeg t benauwd. De gyn werd erbij geroepen om bloed van m af te nemen om te kijken hoe het met m ging...hoor ik haar opeens zeggen: hey, hier zit t hoofdje al, ze heeft volledige ontsluiting! De persweeen waren ondertussen wat afgezwakt en T. Moest er opeens per direct uit. Een knip en 2 man op mn buik verder was hij er. Dit was allemaal niet nodig geweest als ze naar me hadden geluisterd...tot 2x toe.
Verder kon ik me daar totaal niet ontspannen en in de 5 dagen dat ik werd ingeleid zijn ze niet eerlijk tegen ons geweest (we werden zo 1x weggestuurd van de verloskmers omdat er zogenaamd iets niet goed was volgens de ctg. Omdat ik er zoveel aanlag hadden we er zelf een beetje kijk op en er was niks afwijkends geweest. Achteraf hebben ze toegegeven dat t te druk was om verder te gaan met inleiden). En na d bevalling wilde ze me niet naar huis laten gaan vanwege mn bloeddruk en verhoging. Prima dat ze me in de gaten hielden, maar nadat er uit alle tests bleek dat er niks aan d hand was en ik aangaf dat t door stress en heimwee kwam (wat ook absoluut niet mogelijk zou zijn) hebben we heel goed ons bet moeten doen om naar huis te mogen. Thuis gekomen was alles weg.
Vandaar...
Als je zulke negatieve gevoelens hebt bij het ziekenhuis zou ik in eerste instantie thuis bevallen. Mocht je je tijdens de bevallign toch niet prettig voelen thuis kun je altijd nog naar het ziekenhuis gaan.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Manderijn schreef:Welke troep dames? Je hoeft toch niet je eigen 'rommel' op te ruimen?
Het is niet zo dat je slaapkamer er als een slagerij uit gaat zien hoor.
Ik vind het gewoon vies, kan er niets aan doen dat bloed, die placenta en dan allemaal in je eigen vuilnisbak...maar goed ik heb bij het ziekenhuis gewoon teveel negatieve ervaringen. We zien wel hoe het komt, mijn grootste angst is moeten blijven in het ziekenhuis. Mijn gevoel zegt dat het wel goedkomt maar mijn gevoel ook vertrouwen is een tweede ding..
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Printje schreef:Manderijn schreef:Welke troep dames? Je hoeft toch niet je eigen 'rommel' op te ruimen?
Ik vind het gewoon vies, kan er niets aan doen dat bloed, die placenta en dan allemaal in je eigen vuilnisbak...maar goed ik heb bij het ziekenhuis gewoon teveel negatieve ervaringen. We zien wel hoe het komt, mijn grootste angst is moeten blijven in het ziekenhuis. Mijn gevoel zegt dat het wel goedkomt maar mijn gevoel ook vertrouwen is een tweede ding..
Maar als er een reden is dat je in het ziekenhuis moet blijven dan is je bevalling zeer waarschijnlijk medisch en moet je toch al naar het ziekenhuis. Als je poliklinisch bevalt ben je toch niet verplicht om te blijven verder.
Tania- Ratel
Ik heb niet zoveel met thuisbevallingen. Snap ook niet zo goed waarom het nog gebeurt. Het zal vast vaak goed gaan, maar bevallen is nou eenmaal een behoorlijk medische zaak en ik vind het zelf het fijnst als daar dan ook goed toezicht op gehouden wordt. Een verloskundige alleen kan niet zoveel thuis.
Maar goed, misschien ben ik ook wel gewoon een schijtlaars hoor. Ik weet zeker dat ik Rejoy tegen me in het harnas krijg als ik zulke dingen zeg mheheh
Maar goed, misschien ben ik ook wel gewoon een schijtlaars hoor. Ik weet zeker dat ik Rejoy tegen me in het harnas krijg als ik zulke dingen zeg mheheh
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Tania schreef:Printje schreef:Manderijn schreef:Welke troep dames? Je hoeft toch niet je eigen 'rommel' op te ruimen?
Maar als er een reden is dat je in het ziekenhuis moet blijven dan is je bevalling zeer waarschijnlijk medisch en moet je toch al naar het ziekenhuis. Als je poliklinisch bevalt ben je toch niet verplicht om te blijven verder.
Aan de ene kant weet ik da natuurlijk wel maar aan de andere kant... Ik wil, mocht het een ziekenhuisbevalling worden echt geen sec langer blijven dan nodig, maar dag heeft dus met persoonlijke ervaringen te maken. Het lijkt me vreselijk, op zo'n kamer zonder R en dan verplicht in bed.... Erger kun je me niet straffen hahaha
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Tania schreef:Printje schreef:Manderijn schreef:Welke troep dames? Je hoeft toch niet je eigen 'rommel' op te ruimen?
Aan de ene kant weet ik da natuurlijk wel maar aan de andere kant... Ik wil, mocht het een ziekenhuisbevalling worden echt geen sec langer blijven dan nodig, maar dag heeft dus met persoonlijke ervaringen te maken. Het lijkt me vreselijk, op zo'n kamer zonder R en dan verplicht in bed.... Erger kun je me niet straffen hahaha
Ik denk dat dat voor iedereen telt hoor. Denk niet dat je iemand een plezier doet met in het ziekenhuis liggen
Tania- Ratel
Hahaha Tania das waar natuurlijk, maar er zijn hier wel meiden die in bed liggen bijv. Wel fijn vinden, na de bevalling thuis/ ziekenhuis, ik vind dat al erg haha. Bedoelde eigenlijk meer dat je daar al helemaal je over moet geven aan dat soort dingen en dat is niet mijn sterkste kant laat ik zo maar zeggen hahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
In 1e instantie wilde ik graag thuis bevallen.
Maar wat ben ik blij dat ik toch in het ziekenhuis bevallen ben.
M. Had in het vruchtwater gepoept en niet zo'n beetje ook.
En wat er ook nog gebeurde was dat haar hartslag tijdens de weeën omlaag schoot.
Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als dit thuis zal gebeuren.
Als ik ooit nog weer eens mag bevallen dan kies ik voor ziekenhuis.
Maar wat ben ik blij dat ik toch in het ziekenhuis bevallen ben.
M. Had in het vruchtwater gepoept en niet zo'n beetje ook.
En wat er ook nog gebeurde was dat haar hartslag tijdens de weeën omlaag schoot.
Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als dit thuis zal gebeuren.
Als ik ooit nog weer eens mag bevallen dan kies ik voor ziekenhuis.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Als je ervaring met het zkh niet goed is zou ik thuis willen bevallen. Of in een ander zkh.
Ik ben ook gewoon bang geweest, zeker bij een eerste heb je geen idee. Mijn vkpraktijk zit in het zkh en het zkh is 5 min verderop. Ik vond het heerlijk in het zkh te bevallen, dus dat zal ik bij een evt volgende weer doen, het is bij ons gewoon erg goed geregeld.
Zoon had na de geboorte wel een verhoogde infectiewaarde, de verpleegkundigen hebben gezien dat er iets niet goed was door zijn versnelde ademhaling. Ik kon niks aan hem ontdekken, maar zij legden uit dat het 'm in dat soort kleine dingen zit. Nu heb ik niks tegen kraamhulpen, maar wat als ik thuis bevallen was en het was de kh niet opgevallen?
Ik ben ook gewoon bang geweest, zeker bij een eerste heb je geen idee. Mijn vkpraktijk zit in het zkh en het zkh is 5 min verderop. Ik vond het heerlijk in het zkh te bevallen, dus dat zal ik bij een evt volgende weer doen, het is bij ons gewoon erg goed geregeld.
Zoon had na de geboorte wel een verhoogde infectiewaarde, de verpleegkundigen hebben gezien dat er iets niet goed was door zijn versnelde ademhaling. Ik kon niks aan hem ontdekken, maar zij legden uit dat het 'm in dat soort kleine dingen zit. Nu heb ik niks tegen kraamhulpen, maar wat als ik thuis bevallen was en het was de kh niet opgevallen?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Hier 2 thuis bevallingen gehad. Beide zonder complicaties en met een paar uur bekeken. Vond het zalig dat ik daarna lekker onder mijn eigen douche kon staan, kon kroelen met de kleine in mijn eigen bed ect. De troep had de kraamverzorgster beide keren zo opgeruimd en vond bij de 2e ook heel fijn dat S.ander gelijk mijn ouders kon bellen en die stonden na een half uur al met D.ylan op ons bed zodat hij er gelijk bij was
Beide keren geen moment gehad dat het spannend werd of iemand het gevoel had dat het wel eens medisch zou kunnen worden want zowel de weeen, de uitdrijving, placenta ect. ging voorspoedig dus geen reden tot paniek.
Beide keren geen moment gehad dat het spannend werd of iemand het gevoel had dat het wel eens medisch zou kunnen worden want zowel de weeen, de uitdrijving, placenta ect. ging voorspoedig dus geen reden tot paniek.
Gast- Gast
Ik ben ook 2 keer thuis bevallen, zou niets anders willen.
Gast- Gast
Luce schreef:Ik heb niet zoveel met thuisbevallingen. Snap ook niet zo goed waarom het nog gebeurt. Het zal vast vaak goed gaan, maar bevallen is nou eenmaal een behoorlijk medische zaak en ik vind het zelf het fijnst als daar dan ook goed toezicht op gehouden wordt. Een verloskundige alleen kan niet zoveel thuis.
haha, nee, je jaagt me niet in je harnas hoor;) Jij ziet de bevalling als iets medisch, ik juist niet (tenzij er complicaties zijn, zoals een afwijkende ligging, mec. houdend vruchtwater, dat soort dingen). Jij handelt eerder uit angst, ik meer uit vertrouwen.
IK heb tijdens de zwangerschap heel veel gelezen over een bevalling nou fysiologisch in elkaar steekt, dat is eigenlijk zo'n bijzonder verhaal en zó mooi op elkaar afgestemd. Ik ben er dan ook van overtuigd dat er met veel angst ook juist complicaties kunnen ontstaan. Door het lezen heb ik echt oneindig veel vertrouwen in mijn lichaam gekregen en ik heb tijdens de bevalling geen seconde gedacht dat het mis zou kunnen gaan.
Gast- Gast
Rejoy: heb jij iets van die artikelen toevallig digitaal. Mijn gevoel zegt namelijk dat ik best thuis kan bevallen maar ik vertrouw niet graag op mijn gevoel.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Rejoy: heb jij iets van die artikelen toevallig digitaal. Mijn gevoel zegt namelijk dat ik best thuis kan bevallen maar ik vertrouw niet graag op mijn gevoel.
ik ben voor je aan het zoeken.
Gast- Gast
Ik heb hier drie linkjes voor je. De onderste twee gaan over unasisted bevallen en hands off bevallen. Is misschien niet helemaal wat je wilt/bedoelt, maar hierdoor heb ik wel meer inzicht gekregen in het fysiologische proces.
http://www.babyenkind.nl/hormonen-en-de-bevalling/
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=30&t=80757&hilit=hands+off
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=30&t=30979&hilit=hands+off
http://www.babyenkind.nl/hormonen-en-de-bevalling/
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=30&t=80757&hilit=hands+off
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=30&t=30979&hilit=hands+off
Gast- Gast
Ik denk dat complicaties niet door angst ontstaan, maar dat je er wel angst door krijgt. Voor elk ander iets gaan we naar het ziekenhuis, maar bevallen moet dan ineens thuis. Terwijl er zó vaak iets niet verloopt zoals plan. Tja, ik vind het te gevaarlijk
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Complicaties als mec. houdend vruchtwater of een afwijkende ligging geloof ik ook niet dat dit door angst komt, maar een niet vorderende ontsluiting bijvoorbeeld wel, omdat je door angst adrenaline aanmaakt, wat de aanmaak van oxytocine en endorfine verstoort.
Gast- Gast
Dank je wel Rejoy ik ga het strakjes even lezen.
Printje- Lady Post-a-lot
Voor een evt volgende bevalling weet ik nog niet wat ik wil. Voor mijn eerste bevalling was ik er erg stellig in in het ziekenhuis te willen bevallen. Doordat ik vanaf week 32 kind aan huis was in het ziekenhuis, voelde dat tegen de tijd van de bevalling ook niet meer dan logisch. Voor een evt tweede kindje neig ik toch steeds meer naar thuis bevallen. Of anders pas tijdens de bevalling beslissen om wel of niet naar het ziekenhuis te gaan. Het lijkt me ook wel heel fijn om gewoon lekker in mijn eigen bed te bevallen, met al mijn eigen spulletjes om me heen, en na de bevalling niet meer in de auto te hoeven stappen. Anderzijds is het ziekenhuis hier niet héél dichtbij, mochten er complicaties ontstaan. Als het verkeer mee zit is het dichtstbijzijnde ziekenhuis toch zo'n 20 minuten rijden. Bij de eerste had ik mec. houdend vruchtwater en was ik heel blij al in het zkh te zijn en er niet nog heen te moeten. Bovendien mocht ik nu al helemaal in het begin van de bevalling naar het ziekenhuis, terwijl ik toen nog maar 3 cm ontsluiting had. Eenmaal in het ziekenhuis waren de weeën ook zo pittig dat ik er niet aan had moeten denken om nog in de auto te stappen op dat moment. Een hoop voors en tegens dus wat mij betreft waarvan de meeste van persoonlijke aard.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Thuis bevallen of in het ziekenhuis
» Thuis of in het ziekenhuis bevallen
» Anniej_S in het ziekenhuis! (Weer thuis!)
» Krampen - opgenomen in het ziekenhuis - weer thuis
» Nu het dichterbij komt...twijfel tussen thuis-ziekenhuis..
» Thuis of in het ziekenhuis bevallen
» Anniej_S in het ziekenhuis! (Weer thuis!)
» Krampen - opgenomen in het ziekenhuis - weer thuis
» Nu het dichterbij komt...twijfel tussen thuis-ziekenhuis..
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: