Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gevolgen van roken

+13
Fiwen
Caroow
xxjojootjexx
Manderijn
Sam
Aggi
Happydobby
Paper Crown
Susan
liesje
Highway
Lejow
Slakje
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Starla za 29 dec 2012 - 12:27

Nou inderdaad :O
Ik denk trouwens dat een lijstje met nog meer sites dan ook niet helpt Reva, als ze het niet wil laten doordringen. Hoera voor de verslaving, ze zou toch echt vanuit zich zelf moeten willen, of moeten kunnen willen. Wel lief van je dat jij er druk mee bent!
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Fiwen za 29 dec 2012 - 21:05

Nog een aanvulling (schoot me vannacht ineens te binnen).
Roken zorgt voor vaatvernauwing in het hele lijf en dus ook in de placenta waardoor er minder uitwisseling plaats kan vinden en een foetus dus minder zuurstof en voedingsstoffen krijgt tijdens het roken. Minder zuurstof via de navelstreng zorgt voor een hogere hartslag om te compenseren en daarmee ontstaat een soort van stress toestand.

Omdat het dus iets is dat ontstaat met elke sigaret is elke sigaret die iemand minder rookt al meegenomen (maar helemaal stoppe is natuurlijk altijd het beste)

Ik mag mijn mening natuurlijk niet geven als ik met een client tegenover me zit maar ik vind roken tijdens de zwangerschap een van de meest egoïstische dingen die je kunt doen, als de gezondheid van je kind niet eens voldoende reden is om te stoppen...
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Supertalentje za 29 dec 2012 - 21:14

Waarom mag je daar niks van zeggen, Fiwen? Als een vrouw geen fruit/groente eet oid, dan mag je dat toch ook zeggen?

Ik weet alleen nog als aanvulling dat kindjes waarvan de moeder gerookt heeft een lager geboortegewicht hebben.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Fiwen za 29 dec 2012 - 21:23

Supertalentje schreef:Waarom mag je daar niks van zeggen, Fiwen? Als een vrouw geen fruit/groente eet oid, dan mag je dat toch ook zeggen?

Ik weet alleen nog als aanvulling dat kindjes waarvan de moeder gerookt heeft een lager geboortegewicht hebben.

Ik mag niet mijn persoonlijke mening erover geven. Puur de feiten en aanbieden te helpen met stoppen.

En het lagere geboortegewicht komt door de verminderde uitwisseling in de placenta door vaatvernauwing en het sneller achteruit gaan van de kwaliteit van de placenta.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Supertalentje za 29 dec 2012 - 21:36

Fiwen schreef:
Supertalentje schreef:Waarom mag je daar niks van zeggen, Fiwen? Als een vrouw geen fruit/groente eet oid, dan mag je dat toch ook zeggen?

Ik weet alleen nog als aanvulling dat kindjes waarvan de moeder gerookt heeft een lager geboortegewicht hebben.

Ik mag niet mijn persoonlijke mening erover geven. Puur de feiten en aanbieden te helpen met stoppen.

En het lagere geboortegewicht komt door de verminderde uitwisseling in de placenta door vaatvernauwing en het sneller achteruit gaan van de kwaliteit van de placenta.

Ow zo, maar je kaart het wel aan? Dacht dat je helemaal niks 'mocht' zeggen, dat zou gek zijn smile

En of het waar is weet ik niet, maar ik heb gehoord dat je 'zwarte plekken' kunt krijgen in je placenta als je rookt? Lijkt me ook niet echt de bedoeling.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Thunder za 29 dec 2012 - 22:47

Wat is een lager geboortegewicht dan? Want je kunt toch nooit weten wat het gewogen zóu hebben?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Lejow za 29 dec 2012 - 22:48

Dysmatuur, dus een té laag geboortegewicht voor de zwangerschapsduur.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Thunder za 29 dec 2012 - 22:49

En vanaf hoeveel gram is dat dan?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 22:58

Oeh, ik heb stiekem zin om deze feiten bij mijn collega onder de neus te smeren, maargoed, ik geloof dat ik daar weinig mee opschiet. Maar het heeft me altijd nijdig gemaakt dat zij gewoon stug door rookte tijdens de zwangerschap (maar ondertussen geen halfvolle melk wilde, want dat was slecht voor de baby...)
Nu ook, elke keer als haar kids ziek zijn verschijnt er een status op facebook, heb steeds de neiging te zeggen: Tsja, als jij 9 maanden lang je sigaretten aan de kant gelegd had, hadden je kinderen nu gen leven lang last gehad.

Maargoed, doe maar niet laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 23:21

en is het ook niet zo dat een baby dan eigenlijk gewoon verslaafd ter wereld komt, omdat ie telkens ook nicotine mee heeft gekregen via de navelstreng?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  sanne-84 za 29 dec 2012 - 23:50

Ons mam heeft ook gerookt tijdens haar zwangerschap, en wij zijn er niet slechter op geworden.

Ik praat t echt niet goed, en zou t zelf ook niet doen. Maar je hebt een grotere kans op dingen, wil niet zeggen dat t daadwerkelijk ook gebeurt. Kans is er altijd (wel in kleinere mate).

Ik denk dat die vriendin heel goed weet hoe of wat. En als ze wel rookt, dan is dat haar keuze.. Kunnen wij hier ook niet veel aan doen ben ik ang
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Susan za 29 dec 2012 - 23:55

De risico's van roken zijn echt niet klein. Er zijn best wat dingen die worden afgeraden tijdens de zwangerschap, waarvan het risico eigenlijk niet zo heel hoog is, maar roken valt daar niet onder.

Het is je goed recht om door te roken, niemand kan daar iets tegen doen, maar ga niet net doen alsof het weinig voorstelt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 0:02

sanne-84 schreef:Ons mam heeft ook gerookt tijdens haar zwangerschap, en wij zijn er niet slechter op geworden.

Ik praat t echt niet goed, en zou t zelf ook niet doen. Maar je hebt een grotere kans op dingen, wil niet zeggen dat t daadwerkelijk ook gebeurt. Kans is er altijd (wel in kleinere mate).

Ik denk dat die vriendin heel goed weet hoe of wat. En als ze wel rookt, dan is dat haar keuze.. Kunnen wij hier ook niet veel aan doen ben ik ang

dit is natuurlijk een loze uitspraak. Ten eerste weet je niet hoe je was geweest als je moeder niet gerookt had en ten tweede zegt het statistisch gezien niks als je vanuit een onderzoeksgroep van twee, drie of vier uitgaat (weet niet met hoeveel kinderen jullie thuis waren).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Susan zo 30 dec 2012 - 0:04

Rejoy. schreef:
sanne-84 schreef:Ons mam heeft ook gerookt tijdens haar zwangerschap, en wij zijn er niet slechter op geworden.

Ik praat t echt niet goed, en zou t zelf ook niet doen. Maar je hebt een grotere kans op dingen, wil niet zeggen dat t daadwerkelijk ook gebeurt. Kans is er altijd (wel in kleinere mate).

Ik denk dat die vriendin heel goed weet hoe of wat. En als ze wel rookt, dan is dat haar keuze.. Kunnen wij hier ook niet veel aan doen ben ik ang

dit is natuurlijk een loze uitspraak. Ten eerste weet je niet hoe je was geweest als je moeder niet gerookt had en ten tweede zegt het statistisch gezien niks als je vanuit een onderzoeksgroep van twee, drie of vier uitgaat (weet niet met hoeveel kinderen jullie thuis waren).

Eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  sanne-84 zo 30 dec 2012 - 0:09

Ik zeg ook niet dat het niks voorstelt. Ik geef ook aan dat ik het niet goed praat en het zelf nooit zou doen.
Maar hier wordt nu gepraat alsof je standaard iets mankeert als er gerookt wordt, terwijl er een vele grotere káns is.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 1:05

Thanks allemaal! Ik vind het zo egoïstisch.
Gewoon de gedachte dat ik wellicht niet al die allergieën en longproblemen had gehad als mijn moeder niet had gerookt. Ook al was het voor die generatie misschien nog anders, volgens de huisarts van mijn moeder was minderen genoeg. Nu zou je toch al helemaal beter moeten weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevolgen van roken - Pagina 2 Empty Re: Gevolgen van roken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum