Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

baby en roken

+2
shadow
Teddyaapje
6 plaatsers

Ga naar beneden

baby en roken Empty baby en roken

Bericht  Teddyaapje do 25 nov 2010 - 4:26

Ik weet even niet hoe ik het onderwerp moet noemen maar laten we het maar baby en roken noemen om het kort en krachtig te houden...

We moeten volgende week zondag naar de verjaardag van mn moeder en mn ouders en broertje roken nogal veel en ook binnen. Ik wil ze sowieso vragen om niet te roken als we daar zijn en het liefst ook niet voordat we komen en hopelijk geven ze hier gehoor aan (en de rest van de visite ook).

Maar waar ik ook mee zit...mijn vriend heeft astmatische bronchitis en is allergisch voor huisdieren en huisstofmijd. Hij heeft er eigenlijk nooit meer last van (zn pufje ligt ergens achterin de kast) maar als we ook maar een uurtje bij mijn ouders zijn geweest weet hij niet hoe snel hij dat ding tevoorschijn moet halen. Hij komt er ook niet vaak maar de keren dat hij er is neem hij dat ding maar alvast mee.

Nu vroeg ik me af...stel dat ons zoontje ook astmatische bronchitis heeft of een allergie voor huisdieren (het kan erfelijk zijn) wat moeten we dan doen. Daar komen we dan waarschijnlijk pas achter als we daar zijn geweest?! Hij is dan net een maand oud dus een pufje is geen optie.

Ik moet donderdag naar het cb dus ik ga het daar ook even voorleggen maar misschien heeft iemand van jullie hier ervaring mee en kan me vast wat tips geven?

Bedankt alvast!

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby en roken Empty Re: baby en roken

Bericht  shadow do 25 nov 2010 - 4:35

Ik zou inderdaad vragen of ze er rekening mee willen houden. Helaas denken veel rokers nog niet aan de gevolgen voor zo'n kindje. Tenminste is mijn ervaring.
Mochten ze geen rekening willen houden dan zou ik kijken of iemand misschien op het kindje kan passen.

Wat betreft huisdieren en huisstofmijt. Of je kind er gevoelig voor is kom je denk ik ook dan pas achter. Ik zou dan ook niet weten wat je het beste kunt doen. Hoop dat ze bij het consultatiebureau wat tips hebben.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby en roken Empty Re: baby en roken

Bericht  Mamsie do 25 nov 2010 - 4:38

Als het zo is dat hij ook er last van heeft en pufjes moet dan kan dat wel hoor dat moet je dan alleen via een speciaal ding doen.

Hopelijk heeft hij er geen last van en rookt iedereen buiten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby en roken Empty Re: baby en roken

Bericht  Fiwen do 25 nov 2010 - 4:42

Beste Teddy,

Ik snap dat je je hier zorgen om maakt.

Roken zou voor mij uit den boze zijn, als we ergens heen gaan bel ik vooraf op of er binnen gerookt gaat worden. Zo ja dan regel ik oppas of ga ik niet.

Huisdieren maak ik geen probleem van, je weet nooit van te voren hoe je kindje er op gaat reageren. Over het algemeen zijn allergieën voor dieren iets dat je opbouwd en wat dus pas tot uiting komt nadat je er meerdere malen mee in aanraking bent geweest. De reactie wordt dan over het algemeen steeds heviger totdat het zijn hoogtepunt bereikt heeft en dan blijft het op dat niveau (of wordt minder met medicatie). Ik zou je zoontje goed in de gaten houden, en als hij benauwd word, rode vlekken op zijn huid en/of rode ogen krijgt, zou ik weggaan. Eens moet de eerste keer zijn dat hij met dieren in aanraking komt, zoiets kun je niet vermijden. Wel zou ik oppassen dat de dieren niet te dichtbij komen en hem zeker niet aanraken dus lekker bij je houden en niet op de grond/bank leggen. Zo doen wij het ook met onze dochter en we hebben zelf 2 katten en mijn ouders 2 honden en tot op heden gaat het redelijk. Heb niet het idee dat ze last heeft van de dieren (wel van iets anders maar wat... dat is nog de vraag.)

Wat voor dieren hebben ze? Als ze katten hebben moet je ook opletten dat die niet in de kinderwagen gaan liggen of zo (dat hebben die van ons regelmatig geprobeerd, lekker warm en zach plekje).

Succes ermee
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby en roken Empty Re: baby en roken

Bericht  tess05 do 25 nov 2010 - 4:43

Kun je het niet voor de tijd even met je moeder bespreken? Dan weet ze dat je liever hebt dat iedereen buiten rookt en hopelijk doet iedereen dat dan ook.
tess05
tess05
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 78
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby en roken Empty Re: baby en roken

Bericht  Teddyaapje do 25 nov 2010 - 5:09

Ik ga het sowieso van te voren bespreken met mn ouders. Het kan best zijn dat ze koppig zijn en zich er niks van aantrekken. Ze hebben toen mijn broertje en ik klein waren ook altijd binnen gerookt (zelfs tijdens de zwangerschap heeft mn moeder gerookt) maar dat was vroeger gewoon zo. Als ze niet vanplan zijn er rekening mee te houden dan brengen we de kleine idd even bij mijn schoonouders langs en mochten ze er mee instemmen en toch gaan roken waar de kleine bij is dan vertrek ik gewoon. Ik verwacht wel dat ze hier rekening mee houden aangezien ze hun kleinzoon toch wel graag willen zien!

Maar wat die huisdieren enz betreft...ze hebben een kat die binnen komt en een hond die eigenlijk altijd buiten is. Maar ik weet niet precies of het dát is waar mijn vriend zoveel last van heeft. We komen wel vaker bij mensen met huisdieren en dan heeft hij er veel minder tot geen last van.

Ik vraag er volgende week donderdag even naar bij het cb en kijk even wat zij zeggen.

Bedankt alvast voor jullie reacties!

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby en roken Empty Re: baby en roken

Bericht  MamaCa do 25 nov 2010 - 21:11

ooh ik herken dit... ik heb zelf astma dus bij ons word niet gerookt binnen. Bij mijn ouders eerst ook niet maar nu wel en steeds weer meer. Toen Y nog pasgeboren was hield iedereen dr een beetje rekening mee maar ook steeds minder. Nu ik zwanger ben roken ze ook gewoon volop als er visite is. Wil er dan niet teveel van zeggen want dan voel ik me zo lullig als iedereen naar buiten moet omdat ik toevallig zwanger ben. Ik erger me er wel aan. Maar goed... verder kom ik nooit in rookomgevingen alleen die keren als er verjaardag of een feestje bij hun is. Dus dan pas ik me aan, ik ga meestal wat vroeger naar huis. Kvind het ook zo vies dat ik daarna zo stink maar dat is bijzaak. En als ik mn pufje nodig heb, vind ik niet erg maar straks als de baby er is... Gelukkig ligt ons zoontje dan vaak in bed boven dus heeft hij er geen last van.

Kvind het ook altijd zo iets waar ik tegen op kan zien voordat we gaan..
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby en roken Empty Re: baby en roken

Bericht  Fiwen do 25 nov 2010 - 21:51

Ik vind mensen die (bij een ander) binnen roken en totaal geen rekening houden met de mensen die in hun omgeving zitten zwaar egoistisch. En ik vind niet dat ik me me aan moet passen aan hen terwijl ik niks doe dat schade veroorzaakt en zij wel. Je gaat echt niet dood van even 5 minuten buiten staan. (Mijn man heeft er zelf een vriendschap met de buurman aan overgehouden, beide net papa geworden en dus beide naar de gallerij verbannen met sigaret :P)

Ik was hoogzwanger en bij vrienden op bezoek die zelf niet roken, de vader van een van hen kwam binnen en ging doodleuk naast mijn zitten en stak een sigaret op zonder te vragen of ik er last van had of iets... Als het gebruikelijk is om daar binnen te roken oke, maar je kunt dan toch in ieder geval even aan de andere kant van de kamer gaan staan, of ben ik nou zo stom? Heb er ook iets van gezegt maar dat werd door iedereen afgedaan als "dat zal allemaal wel meevallen" en toen ben ik opgestapt. Nu blijkt dat die vriend zelf last heeft van astma en mag er ineens niet meer binnen gerookt worden...

Maargoed, ik zou voet bij stuk houden bij je ouders. Als er binnen gerookt wordt, kom ik niet met de kleine. Geen discussie over mogelijk, als ze zelfs voor hun kleinzoon niet buiten willen gaan staan... (misschien heel hard maar zo denk ik er wel over)

Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby en roken Empty Re: baby en roken

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 23:53

Ik zou eens met je ouders praten maar er niet bij voorbaat al vanuit gaan dat ze toch binnen blijven roken als je met je kleine komt. Ik maakte me al druk in de kraamweek over dat mijn ouders zich niets aan zouden trekken van onze wensen, maar ze vonden het juist heel normaal dat er niet gerookt werd bij ons kindje, ondanks dat ze zelf altijd binnen hebben gerookt, ook toen wij klein waren en zelfs tijdens de zwangerschap van mijn zus en mij. Ze gaven zelf al aan dat de tijden veranderd zijn en dat ze het zelf niet zouden doen.

Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby en roken Empty Re: baby en roken

Bericht  Teddyaapje wo 1 dec 2010 - 23:52

ff een update, ik heb mijn ouders net gebeld om te vragen of ze die dag in elk geval niet willen roken voordat we met T komen en als we daar zijn, en mijn moeder had dat zelf al tegen mijn vader en broertje gezegd dus dat viel me echt 100% mee.
Op het cb zeiden ze straks dat astma en allergieen voor het eerste jaar bijna nooit voorkwamen en dat we dus niet echt bang hoefden te zijn dat hij daar last van zou hebben na zondag.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby en roken Empty Re: baby en roken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum