Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's op budget, deel II..

+64
Kalishi
*Lookie*
Mida4you
jenjoeny
Twellie
Aimee
Sophiee
CCC
joyce0606
Tiara
MissD
Supertalentje
Laced
Coccinelle
chipa
Sterrin_
PiP
NoName88
Darius
Shopaholic
Petteflet
Manderijn
strawberry
Lejow
M@niek
Star007
Mevrouw
Floor
Fiwen
Koeboe82
rapa nui
Flower_L
Bolleke
Printje
Aagje!
Pien
SarahKey
Mama Titty
Bluestar
studiebol
Fiebje
nillis
Lenthe
-Ieniemienie-
Fearie
pindaatje
duckie
Bruintje Beer
Parisienne
Luce
Limburg85
Highway
Happydobby
PapillonRose
bolus26
Sanne
Coco
Puggle
Jezzie
Clapperdie
Linda
Annie24
Liadan
Parel
68 plaatsers

Pagina 17 van 20 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Lejow za 4 mei 2013 - 8:19

Hier gaat het dramatisch deze maand.
Een vrije hoge rekening voor de gastouder, de grote beurt van de auto en een rekening van de verzekering van iets dat niet vergoed werkt hakten er flink in.
We moeten nog tot de 15e, en het gaat hard richtig 'op'. Gelukkig komt er aankomend weekend nog een zooitje geld binnen van taarten die ik moet maken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Annie24 za 4 mei 2013 - 8:23

Hier heb ik vanmorgen de maand gered Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 281626781
Mijn vriend had voor mijn verjaardag een hanger van MiMoneda gekocht inclusief iets waarop ik een foto kon laten fotograveren. Omdat ik wist dat dat spul hartstikke duur is en ik had aangegeven dat ik geen cadeau wilde ivm ons nieuwe huis en eventuele dubbele lasten vanaf november dit jaar heb ik gevraagd hoe duur het was (had het ook gewoon op de ing kunnen zien hoor) Het bleek dus € 165 gekost te hebben! :shock:
Dat zou ik normaal al veel geld vinden, maar nu dus helemaal.

Noem me misschien ondankbaar, maar ik heb het er met mijn vriend over gehad en vanmorgen alles weer teruggebracht. Embarassed
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Flower_L za 4 mei 2013 - 8:26

Haha annie, ik zou precies zo doen! Al is het toch best een beetje zielig voor je vriend.... smile

Sanne, was bij de Coop. Maar ivm oude verpakking, geen actie.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel za 4 mei 2013 - 8:26

Ik vind dat niet ondankbaar, maar juist heel verstandig.

Manderijn, ik was vergeten dat er vakantiegeld komt in mei! Fijnnnnn

Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Aimee za 4 mei 2013 - 8:31

Lejow schreef:Hier gaat het dramatisch deze maand.
Een vrije hoge rekening voor de gastouder, de grote beurt van de auto en een rekening van de verzekering van iets dat niet vergoed werkt hakten er flink in.
We moeten nog tot de 15e, en het gaat hard richtig 'op'. Gelukkig komt er aankomend weekend nog een zooitje geld binnen van taarten die ik moet maken.

Hier ook! Ik schrok echt even gister toen ik onze betaalrekeningen zag... Van alles tegelijk eraf, weer zonder na te denken heel veel geld uitgegeven, geen rekening gehouden met een extra hoge gastouderrekening. Pff, dan baal ik van mezelf! ALs we wat zuiniger doen zouden we zoveel geld overhouden. Vanaf volgende maand ga ik er ook écht weer op letten. Nu nog tot de 15e zien uit te zingen (ik wil niets terugboeken van de spaarrekening).
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Lejow za 4 mei 2013 - 8:33

Ja, en zo veel raars hadden we niet eens uitgegeven...
Maar goed, eind deze maand gaat mijn vriend een flinke slag omhoog in salaris, dan kunnen we eindelijk weer een beetje ademen en verder sparen voor de keuken, want daar komt zo ook niets van.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Annie24 za 4 mei 2013 - 8:36

Flower_L schreef:Haha annie, ik zou precies zo doen! Al is het toch best een beetje zielig voor je vriend.... Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 561177

Dat zei m'n moeder ook al vanmiddag toen ze op visite kwamen Embarassed
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  pindaatje za 4 mei 2013 - 8:40

Hier gaat het eigenlijk wel goed, blijven elke week keurig binnen budget qua boodschappen,
verder ook geen overbodige dingen gedaan afgelopen weken en geen verjaardagen oid gehad.
Wel afgelopen week het hele gezin voorzien van 1 paar nieuwe (zomer)schoenen.
Was ook echt nodig, dat dan weer wel.
Aankomende week moet onze ene auto door de APK, met grote beurt, en de week erop onze andere auto...
Dat gaat dus even wat minder worden, maar gelukkig komt over 2,5 week ons vakantiegeld!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Flower_L zo 19 mei 2013 - 8:34

qua boodschappen lukt het, maar er komen elke maand weer dingen bij...
nu weer een Nijntje wekker 30,00, sloten op de babykamer 20,00, osteopaat voor J. 150,00 na aftrek vergoeding....en zo gaat het eigenlijk iedere maand.
Denk dat ik dat toch maar eens in moet calculeren Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 561177
Passen jullie het budget ook aan nu met het vakantiegeld en evt belasingteruggave in het vooruitzicht?

Heb nu iig voor een jaar billendoekjes volgens mij. En qua luiers ook nog een goede voorraad.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Twellie zo 19 mei 2013 - 12:15

Parel schreef:Is dat niet hard, zo'n kast?

Onze maand is alweer 2 weken bezig, en het gaat eigenlijk wel goed! Heb nog ongeveer de helft over voor de rest vd maand.

Het lijkt me ook een beetje droog van smaak.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Highway zo 19 mei 2013 - 21:25

Iedereen houdt het goed vol zeg! Hier hou ik me nog wel streng aan het boodschappenbudget maar de rest is nu even echt een rommeltje. Veel kosten gehad afgelopen maand (o.a auto keuring die duur uit viel en begonnen met het betalen van de opvang) Nu ben ik even alle rekeningen die eraan komen op een rijtje aan het zetten, ik wacht nog steeds op de WOZ en de belastingdienst, bij elkaar een duur grapje ben ik bang. Dan maar eens weer een goed overzicht maken. Sparen is er in ieder geval bij ingeschoten maar ik heb wel het vakantiegeld van mijn man apart kunnen zetten. Ik hoop het mijne komende maand ook en dat we daar dan niet meer aan hoeven te komen.
Qua kleding voor S.tella koop ik momenteel niet veel, alleen het nodige. ze is nu net weer naar een maat groter en de rompers 56passen echt niet meer dus ik moet een heel stel nieuwe kopen, daar zie ik echt tegen op haha, wil liever het geld niet uitgeven :p
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda zo 19 mei 2013 - 21:29

Sinds de geboorte van zoon is het nog dramatischer geworden met ons budget... Echt irritant, het lukt gewoon niet!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol zo 19 mei 2013 - 21:55

Hier gaat het weer goed! boodschappen budget gaat echt goed, wel denk ik steeds bij de kassa wat een geld maar ik kan er een dikke week van eten en drinken dus dan vind ik dat ik het weer goed gedaan heb.

Qua kleding gaat het ook goed, had al een flinke lading zomerkleding ingeslagen, wel erg jammer dat het weer zo ruk is dat ze dus die leuke jurkjes nog helemaal niet aan hebben gehad. Hopen maar dat dat nog komt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  jenjoeny zo 19 mei 2013 - 23:43

Ik ben ook al een poosje bezig om op onze uitgaven te letten. We komen soms maar net rond en dat moet echt anders kunnen. Nu ik alles bij houd gaat het veel beter en zie je ook waar het allemaal naar toe gaat. Ik begin het zelfs ook nog leuk te vinden om alles bij te houden en te proberen niet al te veel uit te geven. Helaas vind ik het nogal leuk om kleren voor de kinderen te kopen, dus dat is wel eens lastig, al koop ik meestal niet heel dure merkkleding ofzo. Meestal hema, WE, zeeman, c&A, scapino dat soort winkels, maar met 3 kinderen tikt dat alsnog ook wel aan...
jenjoeny
jenjoeny
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 26
Punten : 30
Registratiedatum : 05-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Tiara ma 20 mei 2013 - 4:31

Linda schreef:Sinds de geboorte van zoon is het nog dramatischer geworden met ons budget... Echt irritant, het lukt gewoon niet!

Hier lukt het ook niet nee, ik baal er zo van! Ik wil er vanaf eind deze week echt strenger mee bezig gaan, maar het is zo moeilijk! Ik weet niet eens waar ik het aan uit geef haha
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gast ma 20 mei 2013 - 4:48

Tiara schreef:
Linda schreef:Sinds de geboorte van zoon is het nog dramatischer geworden met ons budget... Echt irritant, het lukt gewoon niet!

Hier lukt het ook niet nee, ik baal er zo van! Ik wil er vanaf eind deze week echt strenger mee bezig gaan, maar het is zo moeilijk! Ik weet niet eens waar ik het aan uit geef haha

Dan lijkt het me sowieso zaak dat je weet wat je uitgeeft, en waaraan, dan kun je er strenger mee bezig zijn en een budget voor jezelf opstellen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Tiara ma 20 mei 2013 - 5:18

Pippa, Bedankt voor de tip, dat doe ik ook wel. Ik weet precies mijn vaste uitgaves en budgetteer ook een bedrag voor boodschappen en leuke dingen op een speciale rekening, Maar ik geef altijd meer uit helaas. Dus nu toch echt strenger zijn.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  jenjoeny di 21 mei 2013 - 6:45

Vandaag weer veel te veel uit gegeven helaas...Ik had een niewe id-kaart nodig en daarbij nieuwe pasfoto's dus dat was weer dik 50,00. Ook nog nieuwe schoenen, want in mijn oude zaten gaten en zomerschoenen vind ik nu echt te koud, nog een schooltas voor de oudste. Daarnaast nog boodschappen gedaan voor bijna 70 euro (incl 1 pak pampers en wat plantjes voor de tuin) en nog aardbeiplantjes (5,00) die wilde mijn man zo graag. Oja ook nog de rekening voor school betaald. Is dus weer genoeg uit gegaan. Zijn wel bijna allemaal dingen die moesten of nodig waren, dus niet zoveel aan te doen...
jenjoeny
jenjoeny
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 26
Punten : 30
Registratiedatum : 05-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  SarahKey di 21 mei 2013 - 8:17

Hier krijg ik donderdag weer salaris en zowaar we hebben het gered. Wel is alles op en ben ik blij dat ik genoeg eten in huis heb Wink
Maar het is elke maand krap nu man een ww uitkering heeft.

S eet gewoon mee met de pot, dus ook pizza etc. Al maak ik altijd de pizza zelf dus ik heb daar niet zo'n moeite mee. Patat en ander frituurspul krijgt hij niet. Soms een patatje mee maar dan maak ik iets van pasta voor hem.

Ik heb een tijdje enveloppen geprobeerd maar dat werkt niet. Wat ik vanaf volgende week wil proberen is 1 keer in de week boodschappen doen en dan nog 1 keer extra voor verse groente/zuivel etc. Kijken of het zo een beetje wil werken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  PapillonRose di 21 mei 2013 - 8:26

Hier gaat het best goed! Alleen wel net verhuisd en dat heeft veel geld gekost. Dus ik wil nog wat zuiniger aan gaan doen zodat ik weer een beetje kan sparen op de geplunderde spaarrekening.. Gelukkig wel bijna vakantiegeld en belastingteruggave, dus dat gaat sowieso naar de spaarrekening. Met boodschappen gaat het nog steeds goed met de 50 euro, kleding voor A. heb ik echt al een tijdje niet gekocht omdat ze niks nodig heeft en verder valt het eigenlijk allemaal ook wel mee. Maar ga toch kijken of ik weer wat kan gaan sparen!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  jenjoeny di 21 mei 2013 - 19:28

Fijn dat het zo goed gaat pappillonRose. Ik kijk ook al uit naar het vakantiegeldMama's op budget, deel II.. - Pagina 17 281626781
Goed zeg Sarahkey! Nu hopen dat er geen onverwachte dingen meer gebeuren voor donderdag.
Ik ga proberen om een vast bedrag te pinnen voor boodschappen. Per week enveloppen werken denk ik niet omdat ik de ene week soms voor 100 euro boodschappen doe en die week erna weer veel minder. Ik ga het dus per maand proberen.
jenjoeny
jenjoeny
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 26
Punten : 30
Registratiedatum : 05-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  PapillonRose di 21 mei 2013 - 21:33

Hahaha, ik neem mijn woorden al weer terug Embarassed Boodschappen vandaag weer goed gelukt, maar ook even 41 euro afgerekend bij de drogist. Het waren wel allemaal dingen die ik echt nodig had, dat dan weer wel. Oa luiers, badproducten voor A. , deo, foundation, medicijnen.. Alleen toch een hoop geld!

Hier werken envelopjes ook niet beter dan wat anders. Ik pin gewoon alles, maar let wel goed op wat ik uitgeef over het algemeen. Ik heb trouwens een aparte rekening voor de boodschappen en dergelijke, zo hou ik beter overzicht smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  jenjoeny di 21 mei 2013 - 21:39

Oeh jammer van de drogist, maar wat je al zegt je hebt het gewoon nodig dus nu kun je er weer even vooruit. Ik koop meestal ook 1 keer in de zoveel tijd even flink wat voorraad en dan kan ik ook weer een paar maanden vooruit.
jenjoeny
jenjoeny
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 26
Punten : 30
Registratiedatum : 05-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Mida4you di 21 mei 2013 - 21:51

PapillonRose schreef:Hahaha, ik neem mijn woorden al weer terug Embarassed Boodschappen vandaag weer goed gelukt, maar ook even 41 euro afgerekend bij de drogist. Het waren wel allemaal dingen die ik echt nodig had, dat dan weer wel. Oa luiers, badproducten voor A. , deo, foundation, medicijnen.. Alleen toch een hoop geld!

Hier werken envelopjes ook niet beter dan wat anders. Ik pin gewoon alles, maar let wel goed op wat ik uitgeef over het algemeen. Ik heb trouwens een aparte rekening voor de boodschappen en dergelijke, zo hou ik beter overzicht smile

Is het misschien nog een tip om de badproducten en de deo's bij de Action of Big Bazar te kopen? Dag scheelt mij iig wel in de kosten smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  SarahKey di 21 mei 2013 - 22:24

Ja mij ook, ik haal ook eens in de zoveel tijd shampoo, deo, douchespul, handzeep etc bij de action.
Behalve mijn shampoo die haal ik bij de kruidvat, is eigen merk en daar kan ik dan een half jaar mee doen per tube.
Bij kruidvat schrik ik ook wel eens Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 394967 Vooral voorheen nog met voeding en medicijnen/zalfjes etc zijn ook best dure dingen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 17 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 17 van 20 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum