Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jouw partner en bv / fv

+37
LDJ
snoezel
Teddyaapje
Blue flower
tweeling
Annemoontje
Mama Titty
Snoes
missy.
Twellie
Jezzie
Ella
Shopaholic
koNijntje
ekjir@M
Pompoen
Linda
Pien
M@niek
CCC
Annie24
Floor
Happydobby
Printje
Tiara
Fearie
Sanne
Liadan
Highway
Flip Fluitketel
M-G
Muppetje
smooch
Slakje
Susan
Lejow
Flower_L
41 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Jouw partner en bv / fv

Bericht  Flower_L zo 23 dec 2012 - 9:31

Hebben jullie voor de geboorte met jullie partners de keuze bv fv besproken? En in hoeverre speelt zijn mening mee in de uiteindelijke keuze?

Wij hebben eigenlijk niet over gehad, maar gister zei hij ineens dat hij het wel erg fijn vindt dat ik zoveel mogelijk bv melk probeer te geven. En herinnert mij aan de kolftijden smile maar als ik eg ' ik stop ermee' begrijpt hij het ook.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Lejow zo 23 dec 2012 - 9:33

Nee, niet echt.
Ik was heel duidelijk dat ik voor FV ging, dit vond hij goed. En toen ik uiteindelijk toch 3 weken BV gegeven hebt, vond hij dit ook goed en snapte hij waarom ik het wilde.
Had hij liever gewild dat ik BV zou blijven geven had hij toch echt pech gehad.. Sorry hoor, maar het zijn MIJN borsten waar de melk uitkomt, dan bepaal ik ook graag ZELF wat er mee gebeurt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Susan zo 23 dec 2012 - 9:34

Ik heb dat niet overlegd, ik wist vanaf het begin dat ik borstvoeding wilde geven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Slakje zo 23 dec 2012 - 9:37

Bij Louise wilde ik van in het begin al borstvoeding geven.

Nu twijfel ik, en mijn vriend staat er nu ook niet achter als ik borstvoeding ga geven.

"Kies maar fv, je was echt geen mens toen je bv gaf." Ik was ook echt geen mens, ik was gestressed, het deed pijn, het was onaangenaam, ik voelde me niet op mijn gemak in het openbaar omdat het ook zo slecht ging.

Ik ben er nog niet uit of ik het opnieuw zou doen nu, als ik het zou doen, dan wel op een heel andere manier.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  smooch zo 23 dec 2012 - 9:37

Susan schreef:Ik heb dat niet overlegd, ik wist vanaf het begin dat ik borstvoeding wilde geven.

+1
Mijn vriend staat er ook volledig achter en vind het heel mooi om te zien.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Muppetje zo 23 dec 2012 - 9:39

Ik vond het heel belangrijk en wilde graag bv geven. Hierdoor is mijn man zich erin van verdiepen, eerder had hij geen sterke mening. Nu vindt hij heer heel fijn en hoopt hij dat ik het zo lang mogelijk volhoud.

Als ik echt wil stoppen vindt hij dat mijn keuze. Ik heb alleen wel eens een baal moment, dan gooit hij zijn kont in de krib en gaat hij op z'n strepen staan, hij wil niet dat ik dingen doe waar ik uiteindelijk spijt van krijg.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Gast zo 23 dec 2012 - 9:40

Ik heb hem mede gedeeld dat ik hoe dan ook borstvoeding ging geven en dat ik min of meer van hem eiste/verwachtte dat hij me zou steunen (niet zo gebracht, maar ik geloof dat de boodschap duidelijk was). Gelukkig doet hij dat ook. Ik heb hem net even gevraagd of hij het erg zou vinden als ik nu zou stoppen, zou hij niet erg vinden. Ik heb hem ook nog even gevraagd wat hij ervan zou vinden als ik over 2 jaar nog borstvoeding zou geven, dat zou hij ook niet erg vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  M-G zo 23 dec 2012 - 9:42

Nee ik wist direct al dat ik geen bv wilde geven maar fv. Ik was ook niet van mijn ideeën af te praten. Hij heeft nog een keer geprobeerd om me over te halen bv te geven maar het is mijn lijf en ik beslis daarover. Nu staat hij ook volledig achter mijn keuze: hij vind het hartstikke leuk om de fles te maken en te geven en vind het ook helemaal niet erg dat ik niet voor bv gekozen heb.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Flip Fluitketel zo 23 dec 2012 - 9:43

Susan schreef:Ik heb dat niet overlegd, ik wist vanaf het begin dat ik borstvoeding wilde geven.

+1
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Highway zo 23 dec 2012 - 9:43

Ik heb heel lang geroepen ( voordat ik zwanger was) dat ik echt alleen FV wilde geven, mijn man heeft toen meermalen aangegeven BV beter te vinden maar gaf ook aan dat het mijn keus was. Toen ik zwanger werd begon ik ineens meer open te staan voor BV en ik wil het nu ook heel graag geven, ga er mijn best voor doen in ieder geval!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Liadan zo 23 dec 2012 - 9:45

Ik heb van tevoren wel gezegd dat ik borstvoeding ging geven en bij de oudste is hij ook mee geweest naar een borstvoedingsavond. Overlegd heb ik het niet met hem, het stond voor mij vast dat ik borstvoeding zou gaan geven, hij vond het overigens prima.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Sanne zo 23 dec 2012 - 9:45

Rejoy. schreef:Ik heb hem mede gedeeld dat ik hoe dan ook borstvoeding ging geven en dat ik min of meer van hem eiste/verwachtte dat hij me zou steunen (niet zo gebracht, maar ik geloof dat de boodschap duidelijk was). Gelukkig doet hij dat ook.

+1

Toen het in het begin nog niet lekker liep, kreeg ik van bijna iedereen te horen dat ik maar moest stoppen, maar hij heeft me gesteund om door te gaan en zei er ook wat van als ik dat soort opmerkingen kreeg, nog steeds overigens.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Gast zo 23 dec 2012 - 9:46

Mijn man zei juist dat hij graag zou willen dat ik bv zou geven, maar dat het uiteindelijk wel mijn keuze zou zijn. Ik twijfelde toen nog, maar heb het toen bij beide kinderen meer dan een jaar gegeven. Ik vond het wel fijn dat hij pro bv was, want zo kon hij me wel steunen als het even minder ging.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Fearie zo 23 dec 2012 - 9:49

Ik heb vanaf dag 1 aangegeven graag bv te willen geven vanwege de gezondheidsredenen, mijn vriend vond dat prima. Al vroeg hij wel of ik de laatste voeding wou afkolven, zodat hij ook zijn momentje had. En wat baalde hij toen de voeding van 11 uur savonds verviel.
Bij een 2e zal ik weer bv gaan geven en het liefste zo lang mogelijk, ook dan zal mijn vriend het weer goed vinden.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Susan zo 23 dec 2012 - 9:52

Ik vind ook dat ik het recht had gehad om eerder te stoppen als ik dat wilde, om wat voor redendan ook, ik had het dan niet fijn gevonden als hij dan moeilijk was gaan doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Tiara zo 23 dec 2012 - 9:54

Susan schreef:Ik heb dat niet overlegd, ik wist vanaf het begin dat ik borstvoeding wilde geven.

Hier ook.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Printje zo 23 dec 2012 - 9:55

Ik wist meteen dat ik geen bv wilde geven en hij vond dat prima. Eigenlijk wat hij er ook van gevonden had maakte me niets uit aangezien ik echt geen bv wil geven en ik anders toch degene zou zijn die dat zou moeten doen. Hij heeft hier dus eigenlijk niets over te zeggen maar hij vindt het ook helemaal prima zo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Happydobby zo 23 dec 2012 - 9:57

Ik heb gewoon gezegd dat ik bv wilde geven, toen het in het begin niet goed ging en ik ging kolven hielp mijn vriend zoveel mogelijk met flesjes geven. Hij is erg blij dat ik koos voor bv en dat ik het 9 maanden gegeven heb, ik heb zelf besloten om te stoppen en hij vond het prima.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Floor zo 23 dec 2012 - 10:05

Ja vooraf aangegeven dat ik borstvoeding ging geven, hij had er niet echt een idee over (hij is erg preuts) maar als ik het wou dan moest ik het proberen. Zijn mening daarin maakte mij niet zoveel uit. Toen het niet goed ging maakte zijn mening me wel veel uit omdat ik het zelf allemaal niet meer wist.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Annie24 zo 23 dec 2012 - 10:10

Ik heb aangegeven dat ik fv ging geven. Vriend was het daar mee eens. Ook al was hij het er niet mee eens, had ik ook gewoon fv gegeven.

Ik kan me trouwens ergens vaag herinneren dat dit topic/onderwerp onlangs al geweest is? confused

Edit; wel zo ongeveer: https://yescafe.actieforum.com/t36787-mening-van-je-vriend-man?highlight=mening


Laatst aangepast door Annie24 op zo 23 dec 2012 - 10:13; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  CCC zo 23 dec 2012 - 10:11

Mijn vriend vond BV erg belangrijk met name omdat hij erg asmatisch is en veel allergien heeft. Toen ik zwanger was wist ik nog niet wat ik wilde doen, ik wilde BV een kans geven en te ervaren hoe ik het vond. Maar als ik voor FV had gekozen was het ook prima geweest. Uiteindelijk ben ik heel erg blij dat ik door heb gezet en toch 6 maanden bv heb kunnen geven aan N. Dit is dus ook redelijk vaak besproken hier thuis.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  M@niek zo 23 dec 2012 - 10:18

Mijn man heeft zich daar eigenlijk niet mee bemoeid. Ik heb eerst BV gegeven en daarna FV.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Pien zo 23 dec 2012 - 10:20

Mijn man heeft mij de keuze laten maken...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Linda zo 23 dec 2012 - 10:20

Volgens mij hebben we het er nooit echt over gehad. Voor mij was bv vanzelfsprekend, niet iets om woorden aan vuil te maken. Hij vond het allemaal prima, we hebben het nooit over flesvoeding gehad.
Laatst vroeg ik aan hem wat hij er van zou vinden als ik nu gelijk voor kv kies. Hij zei dat hij het dan wel heel erg jammer zou vinden. Nu kent hij alle voordelen, die wist hij bij m'n vorige zwangerschap niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Gast zo 23 dec 2012 - 10:21

Mijn vriend vond het net als ik normaal om het te proberen. Helaas moest ik er na een paar dagen mee stoppen en daar stonden we beide wel achter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw partner en bv / fv Empty Re: Jouw partner en bv / fv

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum