Heb jij last van kerst crisis?
+31
Snoes
_Lacey_
Shisha
Annie24
Penny Blossom
smooch
Sneeuwvlok
Sterrin_
Parisienne
minoessepoes
Pien
Jade
SarahKey
Pussycat
Paper Crown
Annemoontje
Caramba
Linda
Oasis
Japie
Rush
Highway
Arwyn
rapa nui
myloon
Muisz
Sarah1985
Parel
Fearie
Bazinga
studiebol
35 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Heb jij last van kerst crisis?
En dan bedoel ik financieel. Ik zag net op het journaal dat er waarschijnlijk weer een recordbedrag verwacht wordt wat we uitgeven met kerst aan eten en drinken, ondanks de crisis.
Is dat bij jou ook zo? Of is het net zoals andere jaren of is het minder geworden?
Hier is het niet anders dan anders, we hebben lootjes getrokken voor kado's met hetzelfde bedrag als vorig jaar, maar wel met drie kids die nu ook mee doen en waar iedereen een kado voor koopt. Ik kook maandagavond wat lekkers voor mijn vriend en mezelf maar niet overdreven of anders dan anders.
We eten ook een dag bij mijn ouders en ik schat mijn ouders zo in dat het ook gewoon hetzelfde is als anders.
Is dat bij jou ook zo? Of is het net zoals andere jaren of is het minder geworden?
Hier is het niet anders dan anders, we hebben lootjes getrokken voor kado's met hetzelfde bedrag als vorig jaar, maar wel met drie kids die nu ook mee doen en waar iedereen een kado voor koopt. Ik kook maandagavond wat lekkers voor mijn vriend en mezelf maar niet overdreven of anders dan anders.
We eten ook een dag bij mijn ouders en ik schat mijn ouders zo in dat het ook gewoon hetzelfde is als anders.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Heb jij last van kerst crisis?
We doen minder gek met cadeaus, maandag ben ik later thuis en eten we makkelijk.. En verder fonduen we altijd, bij mam en pap kookt gewoon waar we zin in hebben.
Wij doen nooit overdreven luxe, we doen gewoon waar we zin in hebben, zoals altijd.
Wij doen nooit overdreven luxe, we doen gewoon waar we zin in hebben, zoals altijd.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Nee, ik doe niet anders dan anders. We vieren het als familie niet met elkaar en dit jaar heb ik er voor gekozen om sowieso niets met de feestdagen te doen. Behalve dan even iets lekkerder te eten.
Gast- Gast
Ja en nee, qua financien is het niet haalbaar om aan kerstcadeautjes te doen. Alleen waren we het ook niet van plan, we hebben sinterklaas gevierd. Ook pakken we met kerst niet uit, maar dat doen we eigenlijk nooit. We halen wat lekkere dingen in huis en gaan we gezellig samen eten.
Het is voor ons gewoon een dure maand, maar dat is meer door omstandigheden. Vriend zonder baan, auto kapot en kosten van bruiloft die betaald moeten worden. Dan is het even sprokkelen tot eind januari. Het is dus maar net hoe je het bekijkt en hoeveel waarde je hecht aan lekker eten en cadeaus. Wij vinden de gezelligheid en lekker 2 daagjes vrij al heerlijk.
Het is voor ons gewoon een dure maand, maar dat is meer door omstandigheden. Vriend zonder baan, auto kapot en kosten van bruiloft die betaald moeten worden. Dan is het even sprokkelen tot eind januari. Het is dus maar net hoe je het bekijkt en hoeveel waarde je hecht aan lekker eten en cadeaus. Wij vinden de gezelligheid en lekker 2 daagjes vrij al heerlijk.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Behalve cadeautjes voor L., hebben we niet echt gek gedaan. Heb me prima ingehouden, maar we doen wel cadeautjes bij mijn schoonouders, dus moest toch wat. We hebben wel het bedrag van de lootjes verlaagd. Qua eten eten we bij mijn ouders & schoonouders, en dat is beiden gourmet. Wij doen dus niks geks of anders dan anders!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
ja hier is het minder dan vorige jaren, omdat we geen inkomen hebben nu. En nog 14 weken moeten wachten tot misschien de uitkering komt van mijn man. En mijn inkomen is niet zoveel. Dus hier minder uitgegeven dan normaal
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
oh ja normaal koop ik altijd een kadotje voor mijn ouders. En iets voor mijn schoonouders. Maar dit jaar ook niet. Zou al blij zijn dat we het einde van het jaar halen met het geld
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Hier véél minder geld dan voorgaande jaren, maar toch wil ik het nog geen crisis noemen.
Gast- Gast
Wij doen sinds dit jaar lootjes i.p.v. voor iedereen cadeautjes te kopen maar dat is meer omdat het elk jaar weer drama is wat je nu weer voor iedereen moet kopen want weinig wensen..
Muisz- Fluisteraar
- Aantal berichten : 96
Punten : 94
Registratiedatum : 08-05-12
Bij ons is het hetzelfde als andere jaren eigenlijk. Wij doen eigenlijk nooit aan cadeaus met kerst. Eten gaan we doen bij ouders en schoonouders, maar we nemen allemaal wat lekkere dingetjes mee.
myloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11
Nee, ik heb vandaag al weer genoeg lekkere dingen gekocht net als andere jaren. Maar op zich maken wij het ook nooit te gek, we doen niet aan cadeautjes, eten net iets specialer dan normaal maar ook niet echt extreem luxe en zeker geen dure dingen. Gaat vooral om de gezelligeid.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Voor ons zijn het juist goedkope dagen, haha.
We doen niet aan cadeautjes en eten beide dagen bij familie.
We doen niet aan cadeautjes en eten beide dagen bij familie.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Ik heb meer uitgegeven dan voorgaande jaren maar mijn schoonfamilie komt ook hier eten 2e kerstdag, dus ik heb ook drank etc in huis moeten halen. De andere dagen maak ik ook wel een gerecht maar wordt drank e.d. door anderen verzorgd. Ik heb verder zelf niet zo'n last van de crisis dus hou daar ook nog geen rekening mee.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Nee, het is pas mn tweede kerst met cadeautjes!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wij doen het net als voorgaande jaren. We hebben nergens op bezuinigd.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Japie schreef:Wij doen het net als voorgaande jaren. We hebben nergens op bezuinigd.
+1
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
We doen normaliter altijd veel kadootjes met kerst. Dit keer niet. Dat heeft met de financiën te maken, maar ook met het feit dat m'n ouders gescheiden zijn en de feestdagen er nu anders uit zien. We hadden allemaal weinig behoefte aan kadootjes.
Beide kerstdagen wordt er hier gegeten, maar we gaan het wel met z'n allen betalen. Normaal gesproken betalen wij voor iedereen, maar dit jaar zitten we wat krapper.
Dus hier is het financieel wel anders dan anders.
Beide kerstdagen wordt er hier gegeten, maar we gaan het wel met z'n allen betalen. Normaal gesproken betalen wij voor iedereen, maar dit jaar zitten we wat krapper.
Dus hier is het financieel wel anders dan anders.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Japie schreef:Wij doen het net als voorgaande jaren. We hebben nergens op bezuinigd.
Dat is hier ook zo. En voor kerst doen we vaak ook nog leuke dingen die wel wat mogen kosten.
In de maand december bezuinigen wij dus niet.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Normaal gesproken kopen mijn man en ik een cadeau of meerdere voor elkaar voor een bepaald bedrag. Dit jaar slaan we over een keer. We doen wel lekker eten en gewoon kerst vieren net als anders, maar we kunnen ons geld beter gebruiken op dit moment aangezien ik zwanger ben. Niet dat we superarm zijn ofzo,maar we wisten allebei ook niks te vragen.
Laatst aangepast door Annemoontje op za 22 dec 2012 - 21:27; in totaal 1 keer bewerkt
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Normaal gesproken pakken we belachelijk uit met kerstavond want dan wordt 't gevierd bij de oma van mijn vriend en kan 't niet op, zeg maar. Maar dit jaar door omstandigheden (ruzie in de fam van mijn man) vieren we 't niet daar.
Financieel gezien was dit een extreem duur jaar voor ons, huis, baby, nieuwe auto's en ik dacht dit jaar het moet eens klaar zijn! Ik heb een sjaal gekocht voor mijn man, van een luxemerk, dat dan weer wel, en er ligt ook een pakje voor kind onder de boom en 1 pakje voor mij van mijn man. Maar wat er precies in zit? No idea:) denk UGG's sloffen!
Dus ja.. Wij hebben bezuinigd!
Financieel gezien was dit een extreem duur jaar voor ons, huis, baby, nieuwe auto's en ik dacht dit jaar het moet eens klaar zijn! Ik heb een sjaal gekocht voor mijn man, van een luxemerk, dat dan weer wel, en er ligt ook een pakje voor kind onder de boom en 1 pakje voor mij van mijn man. Maar wat er precies in zit? No idea:) denk UGG's sloffen!
Dus ja.. Wij hebben bezuinigd!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Nee wij hebben niet bezuinigd. We hebben zelfs weer meer gedaan dan de bedoeling was
Maar pff je ziet wat en nog wat. Met eten doen we trouwens altijd wel vrij normaal. Dat wil zeggen; wel lekker allemaal, maar niet uit eten en zelf dingen maken. 1e kerstdag eten we bij mijn schoonouders en maken wij het dessert. En 2e kerstdag komt mijn zusje hier en dan gourmetten we.
Maar door de cadeautjes loopt het weer aardig op. En als ik kijk onder de boom bij mijn schoonouders dan heeft de rest van de familie ook flink uitgepakt
Maar pff je ziet wat en nog wat. Met eten doen we trouwens altijd wel vrij normaal. Dat wil zeggen; wel lekker allemaal, maar niet uit eten en zelf dingen maken. 1e kerstdag eten we bij mijn schoonouders en maken wij het dessert. En 2e kerstdag komt mijn zusje hier en dan gourmetten we.
Maar door de cadeautjes loopt het weer aardig op. En als ik kijk onder de boom bij mijn schoonouders dan heeft de rest van de familie ook flink uitgepakt
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Kado's doen we sowieso al niet aan met kerst. En dit jaar zijn we beide kerstdagen bij anderen uitgenodigd. Vorig jaar nog hier kerst gevierd dus dit jaar hebben we geen kosten voor het eten. Alleen voor 1 dag een kerstontbijt.
Hier is het sowieso crisis met een man zonder werk Dus we geven echt heel weinig uit nu.
Hier is het sowieso crisis met een man zonder werk Dus we geven echt heel weinig uit nu.
Wij hebben wel minder gedaan dan vorig jaar.
We hebben dit jaar een huis gekocht en volledig verbouwd, daarnaast is er een kindje op komst. Vorig jaar hadden we 2 inkomens en lage woonlasten, dus hadden we veeel meer ruimte om uit te pakken.
We vieren het nu ook met minder mensen, daardoor zal het ook goedkoper zijn uitgevallen.
1e kerstdag vieren we bij ons, maar mijn ouders nemen veel boodschappen mee. Mijn broer neemt wijn mee.
We hebben dit jaar een huis gekocht en volledig verbouwd, daarnaast is er een kindje op komst. Vorig jaar hadden we 2 inkomens en lage woonlasten, dus hadden we veeel meer ruimte om uit te pakken.
We vieren het nu ook met minder mensen, daardoor zal het ook goedkoper zijn uitgevallen.
1e kerstdag vieren we bij ons, maar mijn ouders nemen veel boodschappen mee. Mijn broer neemt wijn mee.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Wij doen hetzelfde als vorig jaar. Voor iedereen een cadeautje
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Quarterlife crisis
» Toekomstdingen niet aandurven met crisis/komende jaren
» Kerst