Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Quarterlife crisis

+9
Bliss
Tinus
Bacio
Phileine
SuperGrover
nijntje4
Erin
Roza
SnowWhite
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Quarterlife crisis Empty Quarterlife crisis

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:09

Ik lees hier regelmatig dat mensen ontevreden zijn met hun leven, er even doorheen zitten, zich afvragen of dit het nu is, het gevoel hebben dat er iets mist etc.

De quarterlife crisis, hebben jullie daar last van?

Identiteitscrisis

De quarterlife crisis (ook wel de dertigersdip of het dertigersdilemma genoemd) treft mensen tussen hun 22e en 35e levensjaar. Het is een typisch westers fenomeen. De westerse, geïndividualiseerde cultuur vormt een goede voedingsbodem voor het ontstaan van de quarterlife crisis. In essentie is de quarterlife crisis een identiteitscrisis die voorkomt uit een onduidelijkheid over wie je bent en waar je naar toe wilt in je leven.

De quarterlife crisis gaat vaak gepaard met gevoelens van onrust, onzekerheid, spanningsklachten (hoofdpijn, last van spieren, oververmoeidheid, prikkelbaarheid), somberheid en twijfels over de toekomst.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Quarterlife crisis Empty Re: Quarterlife crisis

Bericht  SnowWhite zo 12 feb 2012 - 8:13

Ja, ik herken mezelf hier wel een beetje in.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Roza zo 12 feb 2012 - 8:15

Smikkell schreef:Ik lees hier regelmatig dat mensen ontevreden zijn met hun leven, er even doorheen zitten, zich afvragen of dit het nu is, het gevoel hebben dat er iets mist etc.

Identiteitscrisis

De quarterlife crisis (ook wel de dertigersdip of het dertigersdilemma genoemd) treft mensen tussen hun 22e en 35e levensjaar. Het is een typisch westers fenomeen. De westerse, geïndividualiseerde cultuur vormt een goede voedingsbodem voor het ontstaan van de quarterlife crisis. In essentie is de quarterlife crisis een identiteitscrisis die voorkomt uit een onduidelijkheid over wie je bent en waar je naar toe wilt in je leven.

De quarterlife crisis gaat vaak gepaard met gevoelens van onrust, onzekerheid, spanningsklachten (hoofdpijn, last van spieren, oververmoeidheid, prikkelbaarheid), somberheid en twijfels over de toekomst.

Daar heb ik al mijn hele leven last van. Heb gewoon een eeuwig durende-life-crisis.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Erin zo 12 feb 2012 - 8:18

Oh ja hoor en ik ben niet eens dertig! laughcry
Erin
Erin
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5130
Punten : 5172
Registratiedatum : 22-07-11

Bericht  nijntje4 zo 12 feb 2012 - 8:18

Ja ik herken mij hier heel erg in. Ik weet totaal niet wat ik wil, voel mij vaak eenzaam, tegelijkertijd ook niet de puf om dingen te ondernemen, vaak somber en boos.

Gelukkig gaat het iets beter dan paar maanden geleden.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:22

Roza schreef:
Smikkell schreef:Ik lees hier regelmatig dat mensen ontevreden zijn met hun leven, er even doorheen zitten, zich afvragen of dit het nu is, het gevoel hebben dat er iets mist etc.

Identiteitscrisis

Daar heb ik al mijn hele leven last van. Heb gewoon een eeuwig durende-life-crisis.
Ik wilde precies hetzelfde typen Quarterlife crisis 394967 zou inmiddels niet meer weten waar ik een naam aan moet geven, ik heb die klachten altijd al gehad.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:24

Erin schreef:Oh ja hoor en ik ben niet eens dertig! Quarterlife crisis 394967
'treft mensen tussen hun 22e en 35e levensjaar'

Gast
Gast

Bericht  Roza zo 12 feb 2012 - 8:38

Zelda schreef:
Roza schreef:

Identiteitscrisis

Ik wilde precies hetzelfde typen Quarterlife crisis 394967 zou inmiddels niet meer weten waar ik een naam aan moet geven, ik heb die klachten altijd al gehad.

Oh dat ligt dus niet aan mij! Hahaha.

Roza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Erin zo 12 feb 2012 - 8:38

Hier zie je daar gaan we al! Zo herkenbaar dat ik hele stukken van zinnen oversla! laughcry
Erin
Erin
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5130
Punten : 5172
Registratiedatum : 22-07-11

Bericht  SuperGrover zo 12 feb 2012 - 8:40

Deze klachten zijn dusdanig vaag dat iedereen zich daar volgens mij wel min of meer in herkent.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  SnowWhite zo 12 feb 2012 - 9:01

SuperGrover schreef:Deze klachten zijn dusdanig vaag dat iedereen zich daar volgens mij wel min of meer in herkent.

+1
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Phileine zo 12 feb 2012 - 9:09

SnowWhite schreef:
SuperGrover schreef:Deze klachten zijn dusdanig vaag dat iedereen zich daar volgens mij wel min of meer in herkent.

+1

Precies, en volgens mij is het wel verklaarbaar dat je op die leeftijd soms last hebt om richting te vinden. Je moet allerlei beslissingen maken die de toekomst bepalen zoals werk, studie, gezin, woning, etc. Dat is best lastig, helemaal omdat je als kind/puber nog niet zulke keuzes hoeft te maken en ze nu 'ineens' gemaakt moeten worden.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Roza zo 12 feb 2012 - 9:14

SnowWhite schreef:

+1

Jammer. Dacht ik mezelf ook eens in een hokje te kunnen stoppen laughcry

Roza
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bacio zo 12 feb 2012 - 9:17

Ik heb vooral het gevoel dat ik niet zo lang meer jong ben, en nog zo ontzettend veel wil doen voordat ik ga settelen. En dan ook nog allemaal dingen die niet tegelijkertijd kunnen. Ik wil bijvoorbeeld veel reizen, lange periode, maar ook carriere opbouwen. Dat gaat niet echt makkelijk samen.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 9:55

Ik heb vanaf dat ik een jaar of 21 ben wel periodes van grote onrust. Ik denk dat het een langdurige fase is, die pas overgaat wanneer je ergens in de 40 bent.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 9:56

Niet meer herkenbaar. Heelijk gescheiden en eindelijk een leuke baan met studie. En die stomme zeikende vrienden schop ik eindelijk mijn leven uit. Ik heb me jaren zo crisisachtig moeten voelen maar nu, voor mijn 30ste is het eindelijk over.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 10:01

Ik vraag het me weleens af, waar ik het allemaal voor doe. Ben al jaren moe van mezelf.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 10:17

Bacio schreef:Ik heb vooral het gevoel dat ik niet zo lang meer jong ben, en nog zo ontzettend veel wil doen. En dan ook nog allemaal dingen die niet tegelijkertijd kunnen. Ik wil bijvoorbeeld veel reizen, lange periode, maar ook carriere opbouwen. Dat gaat niet echt makkelijk samen.

+1.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 0:29

Ik moet ineens aan dat liedje van Doe Maar denken: "Is dit alles, oehoehoehoe"

Want dat vraag ik mij inderdaad wel eens af, of 'dit' alles is: gesetteld, huis, hypotheek, vaste vriend, vaste baan, vaste routine.. Soms voel ik me wel eens gevangen of vastgeroest of hoe je het ook moet/wilt noemen. Dan vliegt het me wel eens aan ja. Maar over het algemeen ben ik best tevreden met mijn leven zoals dat nu is.

Gast
Gast

Bericht  Tinus ma 13 feb 2012 - 7:50

Zit momenteel (weer) in deze fase. Helaas dus erg herkenbaar.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188

Bericht  Bacio ma 13 feb 2012 - 7:59

Break Of Day schreef:Ik moet ineens aan dat liedje van Doe Maar denken: "Is dit alles, oehoehoehoe"

Want dat vraag ik mij inderdaad wel eens af, of 'dit' alles is: gesetteld, huis, hypotheek, vaste vriend, vaste baan, vaste routine.. Soms voel ik me wel eens gevangen of vastgeroest of hoe je het ook moet/wilt noemen. Dan vliegt het me wel eens aan ja. Maar over het algemeen ben ik best tevreden met mijn leven zoals dat nu is.

Daarom snap ik nooit zo goed waarom mensen zo jong al willen settelen. Dan is t helemaal moeilijk om ineens het roer om te gooien.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  Bliss ma 13 feb 2012 - 8:03

Voor mij ook erg herkenbaar, ik had dit een paar jaar geleden heel erg. Ik zat in een sleur, had een stomme baan waar ik 1) onder mn niveau werkte en 2) ik op een gegeven moment gewoon echt nauwelijks iets te doen had, resultaat: een bore-out, woonde in een plaats waar bijna al mn vrienden weg waren gegaan en waar genoeg mensen woonden die ik niet tegen wilde komen. Verder wist ik niet wat ik wilde qua werk en was mijn toekomst één grote wazige vlek. Ik heb toen besloten het roer volledig om te gooien. Ik heb mijn biezen gepakt en ben naar de andere kant van het land verhuisd, waar ik toen nog niemand kende en geen baan had. Nu, 2,5 jaar later, ben ik nog altijd blij dat ik deze keuze heb gemaakt! Het heeft me echt een nieuwe boost gegeven, ik heb hier mn draai gevonden, ik heb een vaste baan en nieuwe vriendschappen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Vanillivi ma 13 feb 2012 - 10:26

Een jaar geleden herkende ik me zelf daar ook zoooo ontzettend in.

Ik wist niet wat ik wilde met mijn leven, wat ik deed wilde ik zeker niet blijven doen en stiekem wilde ik toch graag een HBO studie gaan doen.

Na lang wikken en wegen toch besloten om er voor te gaan, en nu ben ik verhuisd, nieuwe bijbaantje, een leuke studie en leuke nieuwe mensen leren kennen. Ik zou echt nooit meer terug willen!
Vanillivi
Vanillivi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 176
Punten : 189
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 20:51

Bacio schreef:
Break Of Day schreef:Ik moet ineens aan dat liedje van Doe Maar denken: "Is dit alles, oehoehoehoe"

Daarom snap ik nooit zo goed waarom mensen zo jong al willen settelen. Dan is t helemaal moeilijk om ineens het roer om te gooien.

Nou ja, zo jong ben ik niet meer, word dit jaar 34 Quarterlife crisis 394967

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 13 feb 2012 - 23:09

Bacio schreef:Ik heb vooral het gevoel dat ik niet zo lang meer jong ben, en nog zo ontzettend veel wil doen voordat ik ga settelen. En dan ook nog allemaal dingen die niet tegelijkertijd kunnen. Ik wil bijvoorbeeld veel reizen, lange periode, maar ook carriere opbouwen. Dat gaat niet echt makkelijk samen.

Dit, en dan wil ik ook nog een nieuwe studie gaan doen en eigenlijk ook voor mn 30e echt wel al een kindje hebben en een mooi huis maar ja het gaat niet allemaal samen dus keuzes maken :p.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud