Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Intentieverklaring/hypotheek (tijdens opleiding?)

+11
Annie24
Coco
sawasdee
TukTuk
Mizz_S
Linda
Luce
Viva
Parel
Ella
JD
15 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Intentieverklaring/hypotheek (tijdens opleiding?) - Pagina 3 Empty Re: Intentieverklaring/hypotheek (tijdens opleiding?)

Bericht  M@niek zo 23 dec 2012 - 6:17

En hoe is het gegaan?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Intentieverklaring/hypotheek (tijdens opleiding?) - Pagina 3 Empty Re: Intentieverklaring/hypotheek (tijdens opleiding?)

Bericht  JD zo 23 dec 2012 - 6:37

Ik denk ook niet dat het kan hoor, maar aan de andere kant kan het feit dat het nu koop wordt juist in mijn voordeel werken.
De buurvrouw van mn opa is 3 jaar terug overleden, dat huis staat nog steeds te koop... Ze raken het niet kwijt. Dus in die zin is het voor de woningbouw wel voordeliger om mij het te laten huren.... Maar goed, ik weet niet hoe dat werkt bij zo'n woningbouw. Ik zie het wel donderdag....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Annie24 zo 23 dec 2012 - 11:57

JaneDoe schreef: Het is en blijft bussiness voor zo'n woningbouw, geen gevoelskwestie.

Even de rest weggehaald Wink Vaak ligt het niet aan de woningbouw zelf dat ze je niet kunnen helpen, maar aan de overheid. Waarschijnlijk zullen ze het wel willen, maar tegenwoordig zijn er zoveel voorwaarden die de overheid stelt dat ze vaak niet anders kunnen dan zich aan de regels houden. Er is zoveel gezeur in woningbouwland dat de controles op al die regeltjes enorm groot zijn.

Één van die regeltjes kan bv zijn dat die flat verkocht MOET worden en niet meer verhuurd mag worden, vandaar dat die woning dan zo lang leeg staat en ze hem niet in de verhuur doen. Simpelweg omdat het vanuit de overheid niet mag.

Maar daarnaast hoop ik natuurlijk wel dat ze je een alternatief aan kunnen bieden mocht dat binnen hun mogelijkheden liggen smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 23 dec 2012 - 12:03

Hier hebben ze een huurwoning teruggetrokken uit de verkoop, nadat hij 2 jaar te koop had gestaan, en woont er nu een vrouw in die hier al graag wilde wonen, maar niet kon kopen. Het kan dus wel.

Gast
Gast

Bericht  JD zo 23 dec 2012 - 13:04

Het zou een super oplossing zijn.... dan krijg ik huursubsidie, heb een superflat, superplek, bijzondere flat voor mij, geen financiële hulp van mijn ouders nodig. Maar oke....laat ik donderdag maar even afwachten voordat ik te blij ga worden, want ik zie ook eerder voor me dat het niet kan dan dat het wel zou kunnen....

Is het sowieso zo dat je altijd recht hebt op huurtoeslag als je alleen woont, een huur onder de 681 euro hebt en een laag inkomen? Ik was aan het zoeken op flatjes van 300 a 400 euro, maar technisch gezien zou ik ook kunnen zoeken naar een benedenwoning off maisonette van 500 a 600 euro dan....toch? Qua salaris weet ik 100% zeker dat ik er voor in aanmerking ga komen, ik ga straks vanaf 1 feb zo'n 1200 bruto verdienen....lijkt me dat je dan wel in aanmerking komt voor huurtoeslag... maar ook daar moet ik me de komende dagen maar even goed in gaan verdiepen. Ik heb sowieso besloten om na de kerst weer actie te gaan ondernemen. Eerst maar eens even rust in mijn hoofd, en enigszins, voor zover dat gaat, proberen te genieten van kerst.

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  TukTuk ma 24 dec 2012 - 6:56

JaneDoe schreef:Het zou een super oplossing zijn.... dan krijg ik huursubsidie, heb een superflat, superplek, bijzondere flat voor mij, geen financiële hulp van mijn ouders nodig. Maar oke....laat ik donderdag maar even afwachten voordat ik te blij ga worden, want ik zie ook eerder voor me dat het niet kan dan dat het wel zou kunnen....

Is het sowieso zo dat je altijd recht hebt op huurtoeslag als je alleen woont, een huur onder de 681 euro hebt en een laag inkomen? Ik was aan het zoeken op flatjes van 300 a 400 euro, maar technisch gezien zou ik ook kunnen zoeken naar een benedenwoning off maisonette van 500 a 600 euro dan....toch? Qua salaris weet ik 100% zeker dat ik er voor in aanmerking ga komen, ik ga straks vanaf 1 feb zo'n 1200 bruto verdienen....lijkt me dat je dan wel in aanmerking komt voor huurtoeslag... maar ook daar moet ik me de komende dagen maar even goed in gaan verdiepen. Ik heb sowieso besloten om na de kerst weer actie te gaan ondernemen. Eerst maar eens even rust in mijn hoofd, en enigszins, voor zover dat gaat, proberen te genieten van kerst.

Nouja dat is afhankelijk van je inkomen en je andere vaste lasten.. De huurtoeslag is natuurlijk maar een deel van je huur. Bij een huur van 600 euro, en een jaar inkomen van 15000 euro, krijg je zo'n 280 euro huurtoeslag, hou je dus een huur van 320 euro ongeveer over, bij een huur van 400 euro met hetzelfde inkomen, is je huurtoeslag rond de 160 euro, dus hou je een huur van 240 euro ongeveer over.. Het gaat er dus om wat je kan betalen naast je andere vaste lasten..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Roodkapje ma 24 dec 2012 - 23:24

Urgentieaanvraag kan je trouwens wel altijd proberen. Ik heb paar jaar terug 3 woningbouwverenigingen aangeschreven en 1 ervan heeft mij heel snel aan een huis geholpen.

Waar gaat je ex wonen? Stel hij blijft daar wonen en jij zou "verplicht" naar je ouders moeten kunnen je ouders aangeven geen plek/ ruimte voor je te hebben ( door de hond).

Hier was het ongeveer hetzelfde... we waren uit elkaar door wat dingen uit het verleden, mijn ouders konden mij niet opvangen ( in geval van nood uiteraard wel, maar dan had ik op 1 kamer moeten leven met dochter en aankomende baby) en zodoende heb ik urgentie gekregen.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: