Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opleiding verpleegkundige?

3 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Opleiding verpleegkundige? Empty Opleiding verpleegkundige?

Bericht  JD za 12 maa 2011 - 12:16

Hoi!

Zijn er hier meiden die de opleiding tot verpleegkundige doen of gedaan hebben?
Zo ja, hoe is de opleiding? zwaar? of gewoon normaal te doen?
Is er nu voldoende werk in te vinden?
Weet er iemand hoeveel het leerlingensalaris ongeveer bedraagt?
En of de opleiding te combineren is met een gezin?

Een heleboel vragen...
Ik heb 31 maart een gesprek in het ziekenhuis hier in de buurt, omdat ik misschien in September deze opleiding wil gaan doen.
Probleem is alleen dat ik "al" bijna 26 ben, en een huis heb...
Ik las al dat er een beroepsvoorbereidende periode van 5 maanden op school is, waarin je "zakgeld" krijgt, en hierna krijg je in het betreffende ziekenhuis een arbeidsovereenkomst van 32 uur. Nu vroeg ik me af hoe het zit met het salaris van die 3,5 jaar dat ik 32 uur in het ziekenhuis werk....is dat heel laag? of is het te doen als je je vaste lasten etc hebt? en mag je als leerling gewoon avonden/nachten werken om zo ook ort op te bouwen?

Daarbij, heb ik eigenlijk de wens om binnen nu en 2 jaar zwanger te raken (heb nu nog geen kinderen).... zal zoiets te combineren zijn? of is het echt heel erg af te raden?

Hopelijk kan iemand me een eindje op weg helpen zodat ik straks zeker weet dat ik de goede keuze maak! Thanks smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opleiding verpleegkundige? Empty Re: Opleiding verpleegkundige?

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 12:27

Misschien heb je hier alvast iets aan?

https://yescafe.actieforum.com/t4209-vraagje-aan-verpleegkundigen-liefst-met-kinderen

Zelf zou ik niet met zoiets intensiefs beginnen, als ik in mijn achterhoofd al in de planning had dat ik binnen nu en twee jaar (duaal duurt viereneenhalf jaar) aan kinderen wilde beginnen....
Het is dan niet alleen het werk, ook de studie belasting.

Gast
Gast

Bericht  JD za 12 maa 2011 - 12:37

o die topic had ik nog niet gezien, dankjewel!

ja ik twijfel heel erg...ik vind mijn werk nu echt niet leuk meer, dus het staat vast dat ik iets anders wil, en dit spreekt me het meeste aan. Sja en met mijn huidige diploma kan ik echt niks anders, dus ik zal wel weer terug naar school moeten...maar er zijn weinig opleidingen die minder dan 3 jaar zijn.

Natuurlijk kan ik mn kinderwens op een laag pitje zetten, maar die is al jaren zó ontzettend sterk...daar leef ik echt helemaal naartoe zeg maar....

dilemma's dilemma's....
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 12:39

Wil je HBO niveau gaan doen?

Want op andere niveau's zijn ook mogelijkheden en misschien dat Verzorgende IG bv wel korter is dan de HBO-V?

Maar, had jij niet nog niet zo heel lang een andere baan? Jij was toch zo lang werkloos geweest?
Want dan is het misschien toch slim om eerst een beetje stabiliteit in te bouwen...
Ik vind verpleegkundige zijn het mooiste beroep van de wereld (en ik kan het niet meer doen nu) maar het is ook wel echt heel erg zwaar. De uitval tijdens de opleiding is extreem..
Dus, als je twijfelt, ga eerst eens praten met een opleidingscoach. Doe testen om erachter te komen welke opleidingen bij jou passen.... Want het is super, maar wel echt hard werken en een pittige studie, vooral in duale of deeltijdvorm...

Laatst aangepast door Dolores op za 12 maa 2011 - 12:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Mamasapje za 12 maa 2011 - 12:40

Hoi!

Zijn er hier meiden die de opleiding tot verpleegkundige doen of gedaan hebben?
Zo ja, hoe is de opleiding? zwaar? of gewoon normaal te doen?

Ja, ik vond het pittig maar was op dat moment ook al mama van 2 kindjes...

Is er nu voldoende werk in te vinden?

Volgens mijn laatste gegevens wel

Weet er iemand hoeveel het leerlingensalaris ongeveer bedraagt?

Ik dacht 1600/1700 voor 40 uur, ik werkte 32 uur en verdiende iets van 1300 pm.

En of de opleiding te combineren is met een gezin?

Nee ik vond van niet, het was echt heel zwaar.. (gedeeltelijk ligt dit ook aan mijn vriend zijn onregelmatige werk, nu hadden we beide onregelmatig werk, 2 kids thuis, mama die ook nog tijd moest vinden om te studeren en het huishouden en schoolopdrachten .. Dat is ook de reden dat ik met de opleiding ben gestopt omdat het op dat moment te zwaar was. Als de kinderen wat groter zijn wil ik het denk ik wel weer oppakken ( ik ben ook "al" 26 nu maar was niet de oudste in de klas toen ( was toen 23)..

Een heleboel vragen...
Ik heb 31 maart een gesprek in het ziekenhuis hier in de buurt, omdat ik misschien in September deze opleiding wil gaan doen.
Probleem is alleen dat ik "al" bijna 26 ben, en een huis heb...
Ik las al dat er een beroepsvoorbereidende periode van 5 maanden op school is, waarin je "zakgeld" krijgt, en hierna krijg je in het betreffende ziekenhuis een arbeidsovereenkomst van 32 uur. Nu vroeg ik me af hoe het zit met het salaris van die 3,5 jaar dat ik 32 uur in het ziekenhuis werk....is dat heel laag? of is het te doen als je je vaste lasten etc hebt? en mag je als leerling gewoon avonden/nachten werken om zo ook ort op te bouwen?

Je moet zelfs avonden en nachten werken en vinden het ook fijn als je dat doet:) Ik mocht in de eerste 5 maanden wel avonddiensten maar geen nacht, na die 5 mnd wel. Dat zakgeld is niet heel weinig hoor.. ik dacht dat het uit mn hoofd 700-800pm is.. ?

Daarbij, heb ik eigenlijk de wens om binnen nu en 2 jaar zwanger te raken (heb nu nog geen kinderen).... zal zoiets te combineren zijn? of is het echt heel erg af te raden?

Het is te combineren mits je doorzettingsvermogen goed is:) en je het goed thuis hebt kunnen regelen qua oppas en zorg voor als jij aan school moet. ( Er zijn aardig wat uren zelfstudie/opdrachten). Ik vond het met 2 kinderen wel te zwaar...

Hopelijk kan iemand me een eindje op weg helpen zodat ik straks zeker weet dat ik de goede keuze maak! Thanks smile

Super dat je dit wil! Het is echt een mooi beroep... Ik hoop voor je dat het wat duidelijker voor je is zo en helpt het met kiezen... Dit is puur mijn mening over de opleiding, dus bedenk wel dat het voor jou heel anders kan uitpakken...
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  JD za 12 maa 2011 - 12:51

Jep ik heb inderdaad heel lang zonder werk gezeten, maar dat is juist de reden dat ik aan het kijken ben voor iets anders. Ik vind mn werk gewoon zó niet leuk meer, en ga met zo ontzettend veel tegenzin heen...dat ga ik niet nog jaren volhouden.

Misschien is verzorgende IG ook wel een idee, alleen hebben 90% van de zorginstellingen hier in de buurt personeelsstop, en nemen ook geen BBLers aan... en nu ik ben uitgenodigd voor een gesprek in het ziekenhuis dacht ik...hmmmm...dan toch verpleegkundige?

Probleem is inderdaad wel dat mn vriend ook onregelmatig werkt. Maar goed, hij is op ma/di/woe vrij, dus mocht er een kindje komen, dan kan ik op misschien afspreken dat ik op ma/di/woe wel nachten kan draaien en de rest niet ofzo....

Hoe zit het dan precies als je zwanger raakt tijdens de opleiding? kun je dan je opleiding tijdens je verlof stilzetten ofzo? of moet je echt zo snel mogelijk weer aan het werk en aan de studie?
en hoe zit het qua kosten voor jezelf als je daardoor studievertraging oploopt?

Het zakgeld en leerlingensalaris valt me dan eigenlijk nog alles mee. toen ik las over zakgeld dacht ik echt aan 400 euro ofzo haha... en tijdens je opleiding heb je dan nog wat ORT erbij misschien.

Ach ik heb voor mezelf wel al besloten dat ik gewoon naar het gesprek ga, en het daarna even rustig op me in laat werken...
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Mamasapje za 12 maa 2011 - 12:56

*Marietje* schreef:Jep ik heb inderdaad heel lang zonder werk gezeten, maar dat is juist de reden dat ik aan het kijken ben voor iets anders. Ik vind mn werk gewoon zó niet leuk meer, en ga met zo ontzettend veel tegenzin heen...dat ga ik niet nog jaren volhouden.

Misschien is verzorgende IG ook wel een idee, alleen hebben 90% van de zorginstellingen hier in de buurt personeelsstop, en nemen ook geen BBLers aan... en nu ik ben uitgenodigd voor een gesprek in het ziekenhuis dacht ik...hmmmm...dan toch verpleegkundige?

Probleem is inderdaad wel dat mn vriend ook onregelmatig werkt. Maar goed, hij is op ma/di/woe vrij, dus mocht er een kindje komen, dan kan ik op misschien afspreken dat ik op ma/di/woe wel nachten kan draaien en de rest niet ofzo....

Hoe zit het dan precies als je zwanger raakt tijdens de opleiding? kun je dan je opleiding tijdens je verlof stilzetten ofzo? of moet je echt zo snel mogelijk weer aan het werk en aan de studie?

Het zakgeld en leerlingensalaris valt me dan eigenlijk nog alles mee. toen ik las over zakgeld dacht ik echt aan 400 euro ofzo haha... en tijdens je opleiding heb je dan nog wat ORT erbij misschien.

Ach ik heb voor mezelf wel al besloten dat ik gewoon naar het gesprek ga, en het daarna even rustig op me in laat werken...

Je kan mits het je aantrekt natuurlijk ook gaan voor kraamverzorgster. Mijn mama heeft paar jaar terug de BBL versie gedaan, duurt maar 1 jr /1,5 jr.. Zo heb je een zorgdiploma ( niveau 3) en binnen de termijn die je wilt.. Weet niet of dit beroep je aanstaat maar daar is ook altijd werk in...
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  JD za 12 maa 2011 - 13:00

Mamasapje schreef:
*Marietje* schreef:Jep ik heb inderdaad heel lang zonder werk gezeten, maar dat is juist de reden dat ik aan het kijken ben voor iets anders. Ik vind mn werk gewoon zó niet leuk meer, en ga met zo ontzettend veel tegenzin heen...dat ga ik niet nog jaren volhouden.

Je kan mits het je aantrekt natuurlijk ook gaan voor kraamverzorgster. Mijn mama heeft paar jaar terug de BBL versie gedaan, duurt maar 1 jr /1,5 jr.. Zo heb je een zorgdiploma ( niveau 3) en binnen de termijn die je wilt.. Weet niet of dit beroep je aanstaat maar daar is ook altijd werk in...

nou het werk zelf spreekt me zeker weten aan, superleuk zelfs. Alleen de werktijden en roosters niet. Dat je 7 dagen achter elkaar werkt, klaar moet staan omdat je gebeld kan worden... dus je weet pas kort van te voren wanneer je werkt, dat vind ik echt niks.
En daarbij hoor ik toch wel steeds meer verhalen over dat je als kraamverzorgster ook steeds meer gebruikt wordt als verijdelde schoonmaakster...geen idee of dat waar is, maar kweetniet...
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 13:02

*Marietje* schreef:

nou het werk zelf spreekt me zeker weten aan, superleuk zelfs. Alleen de werktijden en roosters niet. Dat je 7 dagen achter elkaar werkt, klaar moet staan omdat je gebeld kan worden... dus je weet pas kort van te voren wanneer je werkt, dat vind ik echt niks.
En daarbij hoor ik toch wel steeds meer verhalen over dat je als kraamverzorgster ook steeds meer gebruikt wordt als verijdelde schoonmaakster...geen idee of dat waar is, maar kweetniet...
Zo heb ik dat echt nooit ervaren.

Gast
Gast

Bericht  JD za 12 maa 2011 - 13:05

Smikkell schreef:
*Marietje* schreef:

Zo heb ik dat echt nooit ervaren.

wat die werktijden/dagen betreft of wat betreft het werk zelf?
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 13:16

Mag ik mijn vraagtekens dan even uitschrijven?

In deze pijler open jij een topic dat je op zeer korte termijn wilt gaan werken omdat je nieuwe baan qua ingangsdatum een maand wordt uitgesteld.
Dan was voor begin maart.
Het is nu dertien maart en jij hebt besloten dat je werk niet leuk is, terwijl je nieuwe baan dus nog moet aanvangen want die begint, als ik goed geteld heb, pas in april.

Daarbij ben je dezelfde persoon die in februari, maar voornamelijk eind afgelopen jaar steeds maar over geldproblemen schreef, juist omdat jij geen inkomen had. Nu héb je krap een twee weken een inkomen, met uitzicht op een baan en nú vind jij het een geschikt moment om aan een opleiding te gaan denken?
Terwijl je dus binnen een paar jaar kinderen wilt?

Weet je dat je die hele opleiding moet terugbetalen als je halverwege afhaakt?

En daar bovenop plaats je in een topic over relatie en onregelmatige diensten dat het zo rot is dat je vriend onregelmatige werktijden heeft. Dacht jij dat de zorg een 10-16 uur baan was dan?

Heb jij zelf wel door hoeveel verwarring je schept? Zou je niet eens eerst je leven op orde krijgen, vooraleer je er weer een keuze bij pakt?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 13:24

*Marietje* schreef:En daarbij hoor ik toch wel steeds meer verhalen over dat je als kraamverzorgster ook steeds meer gebruikt wordt als verijdelde schoonmaakster...geen idee of dat waar is, maar kweetniet...

Van wie hoor je dit? Volgens mij is het tegenwoordig juist zelfs zo dat ze minder zijn gaan doen in het huishouden dan vroeger. In de eerste instantie gaat het toch om moeder en kind waar ze voor komt... En tja, de ene kraamverzorgster doet met wat meer liefde het huishouden dan de ander dus de een zal daarover zeuren en de ander niet. Het hoort er toch ook gewoon een beetje bij, lijkt mij.

Gast
Gast

Bericht  JD za 12 maa 2011 - 13:25

Dolores schreef:Mag ik mijn vraagtekens dan even uitschrijven?

In deze pijler open jij een topic dat je op zeer korte termijn wilt gaan werken omdat je nieuwe baan qua ingangsdatum een maand wordt uitgesteld.
Dan was voor begin maart.
Het is nu dertien maart en jij hebt besloten dat je werk niet leuk is, terwijl je nieuwe baan dus nog moet aanvangen want die begint, als ik goed geteld heb, pas in april.

Daarbij ben je dezelfde persoon die in februari, maar voornamelijk eind afgelopen jaar steeds maar over geldproblemen schreef, juist omdat jij geen inkomen had. Nu héb je krap een twee weken een inkomen, met uitzicht op een baan en nú vind jij het een geschikt moment om aan een opleiding te gaan denken?
Terwijl je dus binnen een paar jaar kinderen wilt?

Weet je dat je die hele opleiding moet terugbetalen als je halverwege afhaakt?

En daar bovenop plaats je in een topic over relatie en onregelmatige diensten dat het zo rot is dat je vriend onregelmatige werktijden heeft. Dacht jij dat de zorg een 10-16 uur baan was dan?

Heb jij zelf wel door hoeveel verwarring je schept? Zou je niet eens eerst je leven op orde krijgen, vooraleer je er weer een keuze bij pakt?

ho wacht even....
ja ik begin in april met mijn nieuwe baan, maar dat is hetzelfde werk dat ik al 7 jaar doe, en at ik gewon helemaal niet leuk meer vind. de werkplek of collega's kunnen nog zo leuk zijn, en ja dat kan ik even afwachten, maar ik vind het werk gewoon niet leuk meer, dus ik zie er nu al tegenop om aan de slag te gaan....lijkt me geen goed teken. Daarom ben ik juist nu aan het rondkijken.

Hrt liefst zou ik iets anders gaan doen met mijn huidige opleiding, maar daar is gewoon niets in te vinden, dus op naar school. zat leuke opleidingen, maar ik moet een opleiding hebben die door mijn werkgever betaald wordt, vanwege het financiele plaatje.

Wat mijn vriend betreft, die werkt inderdaad onregelmatig, en doordat ik regelmatig werk, zien we elkaar nooit. ik heb een tijdje in een verzorginshuis gewerkt, en door die tijden zagen we elkaar juist veel meer.
En ja natuurlijk ben ik me ervan bewust dat het eventueel met een kindje puzzelen wordt qua diensten.

Kijk een opleiding beginnen waarbij je 5 dagen naar school gaat en 0 salaris hebt, dat kan niet nee. maar bij deze opleiding krijg ik dus zakgeld wat net zo hoog ligt als mijn salaris nu? en daarna een leerlingensalaris wat zelfs nog hoger ligt. dus dan maakt eht qua financieel toch niet uit?

en áls ik halverwege stop....ja die kans is er altijd. maar omdat ik in e bejaardenzorg heb gewerkt weet ik deels wat de verzorging inhoud, ook wat betreft onregelmatigheid, en dit vind ik geen probleem. in principe is er dus voor mij geen reden om halverwege te stoppen.

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 13:26

Zusje van Bert schreef:
*Marietje* schreef:En daarbij hoor ik toch wel steeds meer verhalen over dat je als kraamverzorgster ook steeds meer gebruikt wordt als verijdelde schoonmaakster...geen idee of dat waar is, maar kweetniet...

Van wie hoor je dit? Volgens mij is het tegenwoordig juist zelfs zo dat ze minder zijn gaan doen in het huishouden dan vroeger. In de eerste instantie gaat het toch om moeder en kind waar ze voor komt... En tja, de ene kraamverzorgster doet met wat meer liefde het huishouden dan de ander dus de een zal daarover zeuren en de ander niet. Het hoort er toch ook gewoon een beetje bij, lijkt mij.
Eens..

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 13:28

Maar als verpleegkundige werk je ook in de avonden en weekenden.. toch? Het is geen 9 tot 5 baan!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 13:36

*Marietje* schreef:ho wacht even....
ja ik begin in april met mijn nieuwe baan, maar dat is hetzelfde werk dat ik al 7 jaar doe, en at ik gewon helemaal niet leuk meer vind. de werkplek of collega's kunnen nog zo leuk zijn, en ja dat kan ik even afwachten, maar ik vind het werk gewoon niet leuk meer, dus ik zie er nu al tegenop om aan de slag te gaan....lijkt me geen goed teken. Daarom ben ik juist nu aan het rondkijken.

Maar waarom ben je dan niet eerder met zo'n opleiding begonnen?

Wat mijn vriend betreft, die werkt inderdaad onregelmatig, en doordat ik regelmatig werk, zien we elkaar nooit. ik heb een tijdje in een verzorginshuis gewerkt, en door die tijden zagen we elkaar juist veel meer.
En ja natuurlijk ben ik me ervan bewust dat het eventueel met een kindje puzzelen wordt qua diensten.

Waarom dan niet terug naar het verzorginghuis? Daar werken en een salaris krijgen?

Kijk een opleiding beginnen waarbij je 5 dagen naar school gaat en 0 salaris hebt, dat kan niet nee. maar bij deze opleiding krijg ik dus zakgeld wat net zo hoog ligt als mijn salaris nu? en daarna een leerlingensalaris wat zelfs nog hoger ligt. dus dan maakt eht qua financieel toch niet uit?

en áls ik halverwege stop....ja die kans is er altijd. maar omdat ik in e bejaardenzorg heb gewerkt weet ik deels wat de verzorging inhoud, ook wat betreft onregelmatigheid, en dit vind ik geen probleem. in principe is er dus voor mij geen reden om halverwege te stoppen.

Een leerlingensalaris ligt niet zo hoog als MamaSapje zei hoor. Ik heb mijn specialisaties gedaan, de laatste betaald door werkgever. Ik was toen al HBO verpleegkundige en verdiende incl ORT 1250 euro per maand. En dat was dus geen 'basis leerling salaris' want ik had de basisopleiding al afgerond.
Er zijn maar weinig verpleegkundigen die geschoold en wel netto 1700 euro per maand mee naar huis brengen, in hun eerste werkjaren....

Gast
Gast

Bericht  JD za 12 maa 2011 - 13:44

Dolores schreef:
*Marietje* schreef:ho wacht even....

Maar waarom ben je dan niet eerder met zo'n opleiding begonnen?

Ik heb het al 3x eerder geprobeerd, alle 3 de keren uitgeloot

Waarom dan niet terug naar het verzorginghuis? Daar werken en een salaris krijgen?

Lijkt me leuk, maar de enige grote zorgaanbieder hier ligt zwaar onder vuur in de kanten/media, gaat bijna failliet en heeft daardoor een personeelsstop die nog tot zeker december gaat duren. ze nemen dan ook geen BBLers aan. Daarbij heb ik hier toen ter tijd naar geinformeerd, maar bij deze opleiding zou mijn leerlingen salaris het eerste jaar op 600 euro netto komen....dat red ik niet.

Een leerlingensalaris ligt niet zo hoog als MamaSapje zei hoor. Ik heb mijn specialisaties gedaan, de laatste betaald door werkgever. Ik was toen al HBO verpleegkundige en verdiende incl ORT 1250 euro per maand. En dat was dus geen 'basis leerling salaris' want ik had de basisopleiding al afgerond.
Er zijn maar weinig verpleegkundigen die geschoold en wel netto 1700 euro per maand mee naar huis brengen, in hun eerste werkjaren....
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 13:48

Duale opleiding

De duale opleiding is de eerste twee jaar van de opleiding hetzelfde als de voltijdopleiding. Je meldt je voor het eerste jaar dan ook gewoon aan als voltijdstudent.

Derde en vierde jaar

Het duale traject beslaat het derde en het vierde leerjaar. Je solliciteert in je tweede jaar bij een instelling die duale studenten begeleidt. Je werkt 28 of 32 uur per week, afhankelijk van de instelling waarmee je de overeenkomst afsluit. De overige 12 uur ben je geen werknemer maar student en volg je activiteiten op school.

In het eerste jaar krijg je nog voldoende informatie over het duaal studeren en over de diverse instellingen waar je je praktijkleerperiodes als duale student kunt doorlopen. Voor zowel de instelling als voor jou is het belangrijk om een goede keuze te maken.

Branchegericht opleiden

Het opleiden binnen de branche is ongeveer hetzelfde als het duale traject. Er zijn een paar verschillen:

•Je bent al verpleegkundige niveau 4 en werkt in een instelling die met Fontys Hogeschool Verpleegkunde samenwerkt in het branchegericht opleiden.
•Je werkt 4 dagen in de week in deze instelling. De 5de dag krijg je les binnen een insteling. Dit kan dezelfde instelling zijn waar jij werkt of een andere aangesloten instelling. Docenten van Fontys Hogeschool Verpleegkunde verzorgen de lessen in samenwerking met de instelling.

plus kijk hier ook eens

Laatst aangepast door Dolores op za 12 maa 2011 - 13:50; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  JD za 12 maa 2011 - 13:49

Smikkell schreef:Maar als verpleegkundige werk je ook in de avonden en weekenden.. toch? Het is geen 9 tot 5 baan!

nee dat weet ik, maar hier heb je nog een vorm van rooster. wat ik begrijp van een vriendin die als kraamverzorgende werktt, is dat je 7 dagen werkt en dan weer 4 dagen vrij bent ofzo. en daarbij moet zijn 24 uur per dag klaar staan, omdat het werk natuurlijk afhangt van wanneer het kindje geboren wordt, en ze midden in de nacht haar bed uitgebeld wordt ofzo...dat is niet echt mijn ding.
avonden/nachten/weekenden zijn geen probleem, als er maar een soort van rooster inzit zodat je van te voren weet waar je aan toe bent.

en wat huishoudelik werk betreft, ik ben de grootste poetsmiep die er is, dus ik vind het absoluut niet erg, maar wel als het ten koste van de tijd met moeder en kind gaat. dat ik anderhalf jaar naar school ga, en uiteindelijk alleen maar aan het afwassen ben....
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 13:50

Maar ga je niet ook meteen een contract aan voor een aantal jaren in ruil voor het betalen van je opleiding? Want dan is het de moeite waard om even uit te zoeken of een zwangerschap valt onder contractbreuk. Ik moest na mijn opleiding nog 3 jaar blijven werken voor dat bedrijf.

Gast
Gast

Bericht  JD za 12 maa 2011 - 13:51

Smikkell schreef:Maar ga je niet ook meteen een contract aan voor een aantal jaren in ruil voor het betalen van je opleiding? Want dan is het de moeite waard om even uit te zoeken of een zwangerschap valt onder contractbreuk. Ik moest na mijn opleiding nog 3 jaar blijven werken voor dat bedrijf.

ja dat vroeg ik me dus inderdaad af, hoe het zit in geval van zwangerschap. als dat onder contractbreuk valt, dan gaat het hem niet worden. dat van die 3 jaar wist ik inderdaad.
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 13:52

Smikkell schreef:Maar ga je niet ook meteen een contract aan voor een aantal jaren in ruil voor het betalen van je opleiding? Want dan is het de moeite waard om even uit te zoeken of een zwangerschap valt onder contractbreuk. Ik moest na mijn opleiding nog 3 jaar blijven werken voor dat bedrijf.

Bij Fontys in ieder geval wel.
Daar moet je, dacht ik, vijf jaar in dienst blijven....dan verdienen ze min of meer de kosten die ze aan je maken terug...

Overigens, een gedeelte van de studiekosten kunnen ook op jouw schouders komen, readers, een laptop etc....

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 13:54

*Marietje* schreef:
Smikkell schreef:Maar als verpleegkundige werk je ook in de avonden en weekenden.. toch? Het is geen 9 tot 5 baan!

nee dat weet ik, maar hier heb je nog een vorm van rooster. wat ik begrijp van een vriendin die als kraamverzorgende werktt, is dat je 7 dagen werkt en dan weer 4 dagen vrij bent ofzo. en daarbij moet zijn 24 uur per dag klaar staan, omdat het werk natuurlijk afhangt van wanneer het kindje geboren wordt, en ze midden in de nacht haar bed uitgebeld wordt ofzo...dat is niet echt mijn ding.
avonden/nachten/weekenden zijn geen probleem, als er maar een soort van rooster inzit zodat je van te voren weet waar je aan toe bent.

en wat huishoudelik werk betreft, ik ben de grootste poetsmiep die er is, dus ik vind het absoluut niet erg, maar wel als het ten koste van de tijd met moeder en kind gaat. dat ik anderhalf jaar naar school ga, en uiteindelijk alleen maar aan het afwassen ben....
De zorg voor moeder en kind staat voorop. Het is niet zo dat je daar niet meer aan toekomt omndat je de badkamer moet poetsen.

Je staat ook niet alle dagen 24/7 beschikbaar. Alleen de dag dat je dienst begint en ook geen dagen achter elkaar wanneer er geen bevalling komt. Dan word je er gewoon weer afgehaald. De dagen dat je werkt heb je gewoon vaste tijden en dus geen nachturen. Na je werkdagen (meestal 7) ben je 4 dagen vrij. Ook dan kan je niet gebeld worden. Wanneer je dienst na die 4 dagen weer ingaat neem je of een gezin van je collega over omdat deze haar werkdagen er op heeft zitten of je gaan opnieuw in de wacht. Dan sta je twee keer in de maand op wacht misschien en echt niet al die nachten gaat er iemand bevallen.

Laatst aangepast door Smikkell op za 12 maa 2011 - 13:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  JD za 12 maa 2011 - 13:55

Dolores schreef:

Bij Fontys in ieder geval wel.
Daar moet je, dacht ik, vijf jaar in dienst blijven....dan verdienen ze min of meer de kosten die ze aan je maken terug...

Overigens, een gedeelte van de studiekosten kunnen ook op jouw schouders komen, readers, een laptop etc....

oke, dat moet ik dan even uitzoeken hoe dat zit. zal waarschijnlijk heel erg verschillen per opleiding, zikenhuis etc.
bedankt voor de bovenstaande link dolores, ga m morgen even lezen als ik wat wakkerder ben smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 12 maa 2011 - 20:23

Ik ben onlangs bij de voorlichting op de Haagse Hogeschool geweest, daar is het zelfs zo bij duaal studeren dan het eerste jaar voltijd is. Wel heb je één korte stage van ongeveer 10 weken in dat jaar. Ik weet niet hoe dat bij andere hogescholen zit met duaal, maar misschien wel handig om rekening mee te houden. Het ziekenhuis heeft vast ook met een bepaalde hogeschool contacten!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: