Intentieverklaring/hypotheek (tijdens opleiding?)
+11
Annie24
Coco
sawasdee
TukTuk
Mizz_S
Linda
Luce
Viva
Parel
Ella
JD
15 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Intentieverklaring/hypotheek (tijdens opleiding?)
@Parel, mijn ouders willen financieel bijspringen, dus dan moet het te doen zijn. Maar ik voel me onwijs bezwaard, en heb het liever niet.... maar als ik dat zeg worden ze boos en zeggen dat ze ik niet in de positie ben om iets te willen. Ze helpen met liever nu het kan zeggen ze....
@Coco, op wat voor website vind je dat van die woningruil? En hoe gaat dat in z'n werk dan?
Ik heb geen flauw idee wat ik voor de zolder zou willen hebben, wat is normaal? Als het even kan sowieso de helft van de huur.... ?
@Coco, op wat voor website vind je dat van die woningruil? En hoe gaat dat in z'n werk dan?
Ik heb geen flauw idee wat ik voor de zolder zou willen hebben, wat is normaal? Als het even kan sowieso de helft van de huur.... ?
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
JaneDoe schreef:@Parel, mijn ouders willen financieel bijspringen, dus dan moet het te doen zijn. Maar ik voel me onwijs bezwaard, en heb het liever niet.... maar als ik dat zeg worden ze boos en zeggen dat ze ik niet in de positie ben om iets te willen. Ze helpen met liever nu het kan zeggen ze....
Betwijfel of dat reëel is.. Ligt er sowieso ook aan in hoeverre je de woonkamer wilt delen etc.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
AngelNyn schreef:JaneDoe schreef:@Parel, mijn ouders willen financieel bijspringen, dus dan moet het te doen zijn. Maar ik voel me onwijs bezwaard, en heb het liever niet.... maar als ik dat zeg worden ze boos en zeggen dat ze ik niet in de positie ben om iets te willen. Ze helpen met liever nu het kan zeggen ze....
Betwijfel of dat reëel is.. Ligt er sowieso ook aan in hoeverre je de woonkamer wilt delen etc.
ja ik heb dus echt geen flauw idee wat normaal is...
Als ik op funda kijk zie ik 1 enkele kamer die aangeboden wordt voor rond de 800 euro
M'n woonkamer het liefst zo min mogelijk delen, keuken uiteraard wel. hangt er ook vanaf hoe de klik is met die persoon.
JD- Ratel
JaneDoe schreef:AngelNyn schreef:JaneDoe schreef:@Parel, mijn ouders willen financieel bijspringen, dus dan moet het te doen zijn. Maar ik voel me onwijs bezwaard, en heb het liever niet.... maar als ik dat zeg worden ze boos en zeggen dat ze ik niet in de positie ben om iets te willen. Ze helpen met liever nu het kan zeggen ze....
ja ik heb dus echt geen flauw idee wat normaal is...
Als ik op funda kijk zie ik 1 enkele kamer die aangeboden wordt voor rond de 800 euro
M'n woonkamer het liefst zo min mogelijk delen, keuken uiteraard wel. hangt er ook vanaf hoe de klik is met die persoon.
Ik denk dat je moeilijk de helft van de huur kan vragen als je in feite wilt dat die persoon op zijn kamer leeft..
Maarr.. Wil je wel graag een huisgenoot? Je wilt graag in dit huis blijven wonen omdat het jouw huis is en je er helemaal thuis voelt, maar bedenk je wel dat je een hele hoop privacy gaat inleveren met een huisgenoot, je badkamer delen, je keuken, je woonkamer, die persoon zal misschien ook vrienden over de vloer willen laten komen, gewoon geen volledige vrijheid in je huis, lijkt me dat het al snel niet meer als jouw thuis zal aanvoelen?
Ik zou persoonlijk eerder voor een goedkoper huis gaan, dan een huisgenoot in huis nemen..
Daarnaast heb je natuurlijk ook een hope (nare) herinneringen aan je ex in dat huis.. Misschien is opnieuw beginnen juist ook wel goed?
TukTuk- Ratel
Met de helft van de huur zou ik dan ook bijv. de kleinste slaapkamer erbij doen zodat degene van de zolder woonkamertje kan maken om bezoek te ontvangen en apart kamertje herft om te slapen anders is het niet reeel. Dan zou er daar ook met elektrische pitjes/combimagnetron gekookt kunnen worden als je woonkamer niet wilt delen (open keuken toch)? Zonder in die geur te slapen.
woningruil.nl
woningruil.nl
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik denk dat je misschien wel voor urgentie in aanmerking kan komen. Heb er zelf geen ervaring mee maar dat kan heel veel schelen volgens mij.
Gast- Gast
Urgentie krijg je tegenwoordig echt niet zo snel meer.. En voor zo'n situatie (relatie problemen) al helemaal niet.Elodie schreef:Ik denk dat je misschien wel voor urgentie in aanmerking kan komen. Heb er zelf geen ervaring mee maar dat kan heel veel schelen volgens mij.
Als ik bijvoorbeeld naar de urgentie regels van de woningsbouw kijk waar wij van huren:
Wanneer wordt geen urgentie toegekend?
- Als u terugkeert uit het buitenland
- Als er sprake is van relationele problemen in de thuissituatie
- Als u gaat scheiden of het samenwonen beëindigd wordt
- Als er sprake is van gezinshereniging
- Als u alleen of met kinderen bij iemand inwoont
- Als er sprake is van een generatieconflict
- Als u te klein, te duur of te groot woont
- Als u de afstand tussen wonen en werken te groot vindt
- Als u overlast ervaart of veroorzaakt of bij burenruzie
- Als u gelijkvloers wilt wonen of medische of ergonomische redenen heeft
- Als u huurachterstand heeft
- Als eerder een urgentie is toegekend in de afgelopen 2 jaar
- Als het tijdelijk huurcontract eindigt
- Als de huur van een kamer eindigt (bv vanwege einde studie)
- Als u vanuit een internaat of woonbegeleiding doorstroomt (dit kan alleen via afspraken met de organisatie en Area)
- Als u financieel in staat bent om binnen 6 maanden een woning te kopen of te huren
- Als u geplaatst bent op de "sanctielijst" van Area vanwege bijvoorbeeld hennepkweek, niet betaalde (huur)-schulden of anders
- Als urgentie eerder is afgewezen en er niets gewijzigd is in uw situatie
Laatst aangepast door AngelNyn op do 20 dec 2012 - 11:26; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
Angelnyn, hoe komt het dat jij zo ingelezen bent over dergelijke zaken? Heeft het te maken met interesse of opleiding?
Het valt me namelijk op dat je het heel vaak bij het rechte eind hebt.
Gast- Gast
Urgentie wordt idd bijna niet zomaar verleend.
Bij de woningbouwvereniging kun je ook advertenties plaatsen voor woningruil, maar soms zitten daar ook voorwaardens aanvast.
Bij de woningbouwvereniging kun je ook advertenties plaatsen voor woningruil, maar soms zitten daar ook voorwaardens aanvast.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Maura schreef:Angelnyn, hoe komt het dat jij zo ingelezen bent over dergelijke zaken? Heeft het te maken met interesse of opleiding?
Zeker niet met opleiding Meer gewoon interesse, ik ben gewoon heel erg van het dingen uitzoeken (Kan soms uren op websites zitten om achter bepaalde dingen te weten te komen), op voorhand over allerlei dingen inlezen, of gewoon al eens eerder opgezocht, zoals bijvoorbeeld over die urgentie, toen wij uit ons vorige huis moesten had ik ook gelijk gekeken of we eventueel voor urgentie in aanmerking kwamen, en zodoende wist ik dat dus nog. En toen is het me opgevallen dat er eigenlijk wel een hele ernstige situatie moet zijn wil je er nog voor in aanmerking komen, het verbaasde me echt, en dan blijft zo iets hangen
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Maura schreef:Angelnyn, hoe komt het dat jij zo ingelezen bent over dergelijke zaken? Heeft het te maken met interesse of opleiding?
Zeker niet met opleiding Meer gewoon interesse, ik ben gewoon heel erg van het dingen uitzoeken (Kan soms uren op websites zitten om achter bepaalde dingen te weten te komen), op voorhand over allerlei dingen inlezen, of gewoon al eens eerder opgezocht, zoals bijvoorbeeld over die urgentie, toen wij uit ons vorige huis moesten had ik ook gelijk gekeken of we eventueel voor urgentie in aanmerking kwamen, en zodoende wist ik dat dus nog. En toen is het me opgevallen dat er eigenlijk wel een hele ernstige situatie moet zijn wil je er nog voor in aanmerking komen, het verbaasde me echt, en dan blijft zo iets hangen
Dus als ik mijn topic eindelijk eens afmaak over het verhuren van mijn koopwoning, dan kun jij mij vertellen wat ik nog niet wist en niet kon vinden op internet? Is wel handig, zo'n vraagbaak!
Gast- Gast
Maura schreef:AngelNyn schreef:Maura schreef:Angelnyn, hoe komt het dat jij zo ingelezen bent over dergelijke zaken? Heeft het te maken met interesse of opleiding?
Dus als ik mijn topic eindelijk eens afmaak over het verhuren van mijn koopwoning, dan kun jij mij vertellen wat ik nog niet wist en niet kon vinden op internet? Is wel handig, zo'n vraagbaak!
Er zijn ook grenzen aan he:P
TukTuk- Ratel
Hmm vaag. Als je relatie uit gaat, en je hebt geen huis meer en geen geld, dan laten ze je toch zeker niet op straat staan?
Fijne gedachte ook...ik zou in ons huis ook niet alleen met mijn zoon kunnen wonen, maar had wel verwacht dat ik urgentie zou kunnen krijgen als mijn relatie over zou gaan.
Fijne gedachte ook...ik zou in ons huis ook niet alleen met mijn zoon kunnen wonen, maar had wel verwacht dat ik urgentie zou kunnen krijgen als mijn relatie over zou gaan.
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door Pippa op zo 23 dec 2012 - 12:02; in totaal 3 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb destijds urgentie aangevraagd. Stond al jaren ingeschreven, maar was ook nog voor jaren niet aan de beurt. Mij werden bovenstaande punten uit Angelnyn's post verteld. Ik kon mijn heil zoeken bij het leger. Nee, lekker dan. Mijn urgentie was voor de woningbouwvereniging simpelweg niet urgent genoeg. Ze boden me nog net geen doos aan.
Gast- Gast
Jeetje pip!!! Dat vind ik echt belachelijk!
Krijg je dat alleen nog als je levensgevaar bent ofzo?! Nee maar serieus, wanneer heb je daar dan nog wel recht op?
Krijg je dat alleen nog als je levensgevaar bent ofzo?! Nee maar serieus, wanneer heb je daar dan nog wel recht op?
Gast- Gast
Elodie schreef:Jeetje pip!!! Dat vind ik echt belachelijk!
Ja zo iets..
Wat ze bij ons zeggen:
"Alleen in zéér uitzonderlijke omstandigheden wordt een urgentie toegekend. Zo moet er sprake zijn van een acute noodsituatie, die buiten uw schuld om is ontstaan"
"Er is plotseling, buiten uw schuld en verantwoordelijkheid, een verandering in de leefsituatie ontstaan waardoor een ernstig probleem bestaat dat alleen met andere huisvesting opgelost kan worden."
En je situatie mag dus niet zijn zoals in die lijst die ik al gepost had.. En dan staat er ook nog onder:
Deze opsomming is niet volledig, maar geeft slechts een algemeen beeld. Zo is ook zwangerschap niet persé een reden om een urgentie te krijgen. Het gaat om een plotselinge verandering van de leefsituatie die buiten uw schuld en verantwoordelijkheid is geschied.
TukTuk- Ratel
Je krijgt inderdaad bijna nooit urgentie. Kregen wij ook niet, ongepland zwanger en bij ouders inwonend. Maar dat ik zwanger was, was door onszelf veroorzaakt dus niet hun zaak.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
De regels wbt het toekennen komen niet bij de woningbouw vandaan, maar bij een regionaal urgentiebureau. In de omgeving Rotterdam is dat bv het SUWR. Zij stellen (vanuit de overheid) de regels op mbt het toekennen van de urgenties en de woningbouw dient zich daar aan te houden. Het is dus ook niet de woningbouw die bepaald of iemand wel of geen urgentie krijgt, maar het urgentiebureau uit de betreffende regio.
Je betaald voor de aanvraag van een urgentie wel aan de woningbouw, maar die storten het door naar het urgentiebureau.
Je betaald voor de aanvraag van een urgentie wel aan de woningbouw, maar die storten het door naar het urgentiebureau.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik vind het opzich wel logisch dat mensen niet direct een urgentie krijgen als hun relatie over gaat. Want dan zouden er wel heel erg veel urgenties verstrekt moeten worden en dat is niet haalbaar. Dan krijg je echt gigantische wachtlijsten.
Mijn ouders liggen in scheiding en mijn moeder zou in eerste instantie een urgentie krijgen. Maar dat was doordat er een melding van huiselijk geweld bij de politie lag. Mijn vader wilde het huis niet uit en zij kwam daardoor in gevaar. Uiteindelijk is hij weggegaan, zij kon terug naar huis en toen is de urgentie ook ingetrokken.
Mijn vader heeft nu geen normale huisvesting, maar hij krijgt echt geen urgentie. Hij slaapt momenteel in een kamertje in een halve ghetto.
Als iemand écht geen dak meer boven z'n hoofd heeft, dan kan diegene zich melden bij de daklozenopvang, vanuit daar kan er wel gekeken worden naar huisvesting.
Mijn ouders liggen in scheiding en mijn moeder zou in eerste instantie een urgentie krijgen. Maar dat was doordat er een melding van huiselijk geweld bij de politie lag. Mijn vader wilde het huis niet uit en zij kwam daardoor in gevaar. Uiteindelijk is hij weggegaan, zij kon terug naar huis en toen is de urgentie ook ingetrokken.
Mijn vader heeft nu geen normale huisvesting, maar hij krijgt echt geen urgentie. Hij slaapt momenteel in een kamertje in een halve ghetto.
Als iemand écht geen dak meer boven z'n hoofd heeft, dan kan diegene zich melden bij de daklozenopvang, vanuit daar kan er wel gekeken worden naar huisvesting.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Dit zal vast niet kunnen, maar het is een bedenkseltje.... je moet wat en gaat toch zitten nadenken.
Mijn opa is eind november overleden, en nu zijn we met de familie zijn flat aan het leeghalen.
het is een supermooie flat, aan een park (perfect voor de hond), genoeg ruimte en 620 euro hoor, dus onder de grens voor huurtoeslag.
Er komen geen nieuwe huurders in, want vanaf nu worden het koopflats. Het is van dezelfde woningbouw als waar ik huur. Zal ik met hun een deal kunnen sluiten dat ik bijvoorbeeld in die flat ga wonen? En dus toch blijf huren? .... Zal wel raar zijn in zijn oude flat, maar toch ook wel bijzonder.... Maar oke, waarschijnlijk kan en mag dit niet zomaar...
Ik heb donderdag een afspraak bij de woningbouw om te kijken wat mijn mogelijkheden zijn, en ik heb me gister meteen ingeschreven voor wat opties, maar de wachttijden zijn superlang.
Mijn moeder denkt dat, omdat ik een huurwoning achter laat voor ze, zij wel wat makkelijker zijn om mij iets toe te wijzen, maar ik denk helaas niet dat het zo makkelijk werkt. Het is en blijft bussiness voor zo'n woningbouw, geen gevoelskwestie.
Mijn opa is eind november overleden, en nu zijn we met de familie zijn flat aan het leeghalen.
het is een supermooie flat, aan een park (perfect voor de hond), genoeg ruimte en 620 euro hoor, dus onder de grens voor huurtoeslag.
Er komen geen nieuwe huurders in, want vanaf nu worden het koopflats. Het is van dezelfde woningbouw als waar ik huur. Zal ik met hun een deal kunnen sluiten dat ik bijvoorbeeld in die flat ga wonen? En dus toch blijf huren? .... Zal wel raar zijn in zijn oude flat, maar toch ook wel bijzonder.... Maar oke, waarschijnlijk kan en mag dit niet zomaar...
Ik heb donderdag een afspraak bij de woningbouw om te kijken wat mijn mogelijkheden zijn, en ik heb me gister meteen ingeschreven voor wat opties, maar de wachttijden zijn superlang.
Mijn moeder denkt dat, omdat ik een huurwoning achter laat voor ze, zij wel wat makkelijker zijn om mij iets toe te wijzen, maar ik denk helaas niet dat het zo makkelijk werkt. Het is en blijft bussiness voor zo'n woningbouw, geen gevoelskwestie.
JD- Ratel
Ik vrees, met bijna 100 % vrezen, dat het zo niet werkt.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik zou het gewoon proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Mijn zus zat een tijd geleden ook zonder woning doordat haar relatie uit was. Je wilt niet weten hoe behulpzaam de woningstichting was. Het is dat uiteindelijk bleek dat ze net teveel verdiende voor reguliere woningbouw, maar anders had ze zo een huis kunnen krijgen. Wel de wat duurdere prijsklasse, wat jij ook noemt. Ze had haar situatie uitgelegd en daar hadden ze wel begrip voor.
Mijn zus zat een tijd geleden ook zonder woning doordat haar relatie uit was. Je wilt niet weten hoe behulpzaam de woningstichting was. Het is dat uiteindelijk bleek dat ze net teveel verdiende voor reguliere woningbouw, maar anders had ze zo een huis kunnen krijgen. Wel de wat duurdere prijsklasse, wat jij ook noemt. Ze had haar situatie uitgelegd en daar hadden ze wel begrip voor.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Omdat die flat koop wordt weet ik niet of dat iets zou worden.
Maar je eruit zetten zullen ze waarschijnlijk wel willen voorkomen, want gedoe en het kost veel, mocht je niet meewerken. Wellicht willen ze dus wel meedenken voor een oplossing.
Maar je eruit zetten zullen ze waarschijnlijk wel willen voorkomen, want gedoe en het kost veel, mocht je niet meewerken. Wellicht willen ze dus wel meedenken voor een oplossing.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek
» Opleiding ná kok.
» Opleiding via NTI, wie?
» Opleiding Kraamverzorgende
» Opleiding/cursus LOI
» Opleiding ná kok.